Saturday 04.11.2023 11:45,
.....
Na Citroen C5 II (X7) úplně zapomeňte. Je to neuvěřitelně nespolehlivý krám, bez ohledu na motorizaci. To auto je snad navržené s životností kolem 250 tis. km, pak odejde všechno, slovy všechno !!! Namátkou žhavící svíčky, sahary, škrtící klapka, regulátor tlaku paliva, chladič klimatizace se rozpadá před očima, zadní trubky hydrauliky proreznou za 10 let (prý nešťastná aerodynamika a že na ně stříká v zimě sůl atd. - což se jiným autům asi neděje). Dálková světla jsou slabá protože jsou řešená clonkami, odklápějícími se ve společných reflektorech s tlumenými a nepomůžou ani silné výbojky. Odejde blok ABS a auto pak neví, jakou jede rychlostí a nejede, ale největší špek je asi tekoucí servořízení kolem hřídelky volantu. Špatnou konstrukcí se v otvoru, kterým prochází hřídelka od volantu, drží nepořádek, ten vydře otvor a servo netěsní. Následuje závada pérování, protože pérování a servořízení má stejnou náplň hydrooleje. Servo už se nevyrábí, takže vrakáč a modlení, jestli alespoň chvíli vydrží. A stane se to každému, není to nějakou zanedbanou údržbou... Potom elektrická ruční brzda, spojka a dvouhmota a dál už se rozepisovat nechci. Jo a už 5 let po ukončení výroby se nedaly sehnat některé díly. Takže když někde ještě uvidíte projíždět C5 X7, smekněte, oceňte majitelovy nervy a blahořečte si, že jste ten (pravda líbivý) příšerný krám nekoupil. V případě zájmu Vám pošlu soukromě přesnou evidenci mých nákladů na servis, kterou jsem si vedl, než jsem pochopil, jaká je to auto past. A to jsem ho koupil ve výborném stavu, po 1. majiteli a jasný původ v ČR.
respond