0
back
 

diskuze k tématu: Citroën C5: koupit druhou generaci s motorem 1,6 THP?

category of topic classification: francouzská vozidla
uwa1
number of posts189
date of registration18.10.2016
Friday 08.03.2024 21:08, THPTHP
Málo je o tomto zázraku francúzskej techniky popísané po internetoch, že sa stále nájde niekto kto je ochotný čo i len uvažovať o ňom?
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Saturday 09.03.2024 09:34, 1,6 od PSA
To jsou ty motory, co prosluly enormní touhou tvořit všude možně karbon? Od něj bych rychle utíkal...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 09.03.2024 15:44, RE: 1,6 od PSA
citation:
reakce na: Zdeny60, 09.03.2024 09:34 (To jsou ty motory, co prosluly ...)


Těch problémů je tam víc, nejen karbon. Tahle oturbená 1,6 z vývoje PSA-BMW se vyloženě nepovedla.
respond
Jerguš
number of posts14
date of registration28.02.2023
Monday 11.03.2024 13:46, Nebrat
I kdyby Vám to auto někdo dal zadarmo a k tomu ještě těch 130tis. korun co za něj chcete dát,
tak neuvěřitelně proděláte. C5 X7 je opravdu neskutečný krám. A to neznám (resp. neměl jsem) tenhle konkrétní motor. Odejde Vám jednotka ABS, pedál plynu, elektrická "ruční" brzda, poloosy, ventilátory na chladičích, chladič klimatizace, elektrické otevírání kufru, převodka servořízení, proreznou zadní trubkohadice pérování atd. A to všechno od cca 200 do 300 tis. km nájezdu. A to ještě pořád nejsme u motoru, který - jak píšu výše - neznám. Nebrat, a opravdu ani zadarmo.
respond
Verny_2013
number of posts106
date of registration26.08.2014
Monday 11.03.2024 18:52, Ty motory nevykupuje ani AAA ani ESA
1,6 THP je tak profláklý svými problémy že ani tyto 2 největší autobazary je nevykupují. Ale třeba budete ten jeden z tisíce co bude mít zrovna štěstí.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Tuesday 12.03.2024 09:12, RE: Nebrat
citation:
reakce na: Jerguš, 11.03.2024 13:46 (I kdyby Vám to auto někdo dal ...)


Já mám zcela opačnou zkušenost, měl jsem C5 2011 motor 2,0 HDI 120kw automat. Koupil jsem s 200tis km (stočeno z 240 tis km) a neměl jsem ani jeden z vámi uvedených problémů. Auto jsem prodal s cca 340 tis km (real 380 tis km). Měl jsem jen jednu jeidnou vážnou, drahou závadu, za kterou si čístečně mohu i já, a částečně Citroen tím, že podcenil čidlo hladiny chladící kapaliny. Praskla mi hadice od chlazení turba, turbo je vodou chlazené, takže zmizela chladící kapalina, ale auto hlásilo naopak, že je podchlazené, namísto toho, že je přehřáté. Takže jsem si řekl, že dojedu domů a hodím auto do servisu, že podchlazení nebude na těch pár kilometrů vadit. No po chvíli se auto zastavilo a byla z toho oprava za 60 tis, spečené trubky, oprava hlavy a pár dalších věcí. To se stalo v cca 230 tis km. Ale od té doby již v pořádku. Uznavam, že kdybych hned zastavil, kdyz byl motor "podchlazeny" tak by to stalo jen hadici od chlazeni turba. Stejne tak, kdyby Citroen dal cidlo hladiny vody, tak byl taky klid.....ale kazdopadne od te doby se resily jen tycky stabilizatoru. Elektronicka rucka bez problemu. Jen ke konci uz pres noc padal zadek auta, nekde byl unik. Turbo uz se hlasilo o vymenu, prevodovka si uz obcas kopla, ale na auto se skoro 400 tis km podle me absolutne adekvatni. Za me je to tedy drzak, pokud to melo nesizeny servis. Ale k motoru 1,6 THP - od toho ruce pryc, je to neskutecna kasicka. Takze C5 ano, ale bud s 2,0 HDI, ale urcite ne tu 1,6 benzin turbo.
respond
Jerguš
number of posts14
date of registration28.02.2023
Tuesday 12.03.2024 10:23, RE: RE: Nebrat
citation:
reakce na: mufik.martin, 12.03.2024 09:12 (Já mám zcela opačnou zkušenost ...)

Neberte to osobně. Měl jste štěstí, ujet 380tis. km na pouhé dva motory (resp. jednu opravu hlavy) a první převodovku. To pérování neřeším, to je naopak dobré, že odešlo až v tom velkém nájezdu... Přemýšlel jste, proč Vám praskla hadice od chlazení turba na autě z roku 2011? (Napovím - protože Citroen) A opravdu nejsem nějaký nepřítel této značky, dosud jednoho Citroena mám, ale předchůdce X7 a jsem s ním velmi spokojen. Vrátím se k původnímu tématu,
koneckonců ať si každý koupí, co chce. Jen opakuji ojetý C5 X7 je krám bez ohledu na motorizaci. A jak tady čtu, s některými motory to umí být dokonce ultrasuper krám.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Tuesday 12.03.2024 17:18, RE: RE: RE: Nebrat
citation:
reakce na: Jerguš, 12.03.2024 10:23 (Neberte to osobně. Měl jste št ...)


Nebyly to dva motory, jen se uvaril prvni motor diky absenci cidla hladiny vody, takze se zkroutila a praskla hlava. Jinak naopak C5 se doporučuje jako poměrně spolehlivá ojetina. Co jsem měl mechanika, co dělal převážně Citroeny tak si to taky chválil jako držáky. Ano co jsem četl různé recenze tak taky nebyly žádné katastrofické scénáře. Spíš mě to přijde, že vy jste měl nejspíš smůlu na kus, nebo před vámi někdo šidil servis. Je pravda, že moje auto mělo i výhodu dlouhých tras, jak od předchozího majitele, tak i ode mě, ale já si jinak nemohu C5 vynachválit, ale je pravda, že u těch 400 Tis km už se začínala hlásit o větší servis, což je ale pochopitelné. Jinak s elektrikou nebyl žádný problém, a podvozek se jen měnily tyčky stabilizátorů, jinak původní, akorát ke konci někde únik. Spíš mě vadilo, že na to, jak je auto velké z venku, tak unvitr nebylo zrovna nejvíc místa, hlavně vzadu.
respond
KarelH
number of posts35
date of registration17.04.2022
Monday 08.04.2024 21:11, RE: Nebrat
citation:
reakce na: Jerguš, 11.03.2024 13:46 (I kdyby Vám to auto někdo dal ...)


A kde jste na to přišel? Já mám sice starší C5, ale za 400 000 km jsem nic takového neřešil. Strýc má právě X7 a má najeto 340 000 km a krom nových koulí pérování na auto nesáhl. Nutno podotknout, že obě auta jsou diesel, konkrétně já mám ve svém 1.6 HDi a strýc má 2.0 HDi.

Jinak ano, 1.6 THP je opravdu velký problém. 1.6 THP je oturbené VTi, které také nebylo zrovna ukázkou spolehlivosti a THP má ještě k tomu turbo, které se vlivem dlouhých intervalů výměny oleje rádo zadírá.
respond
KarelH
number of posts35
date of registration17.04.2022
Monday 08.04.2024 21:21, C5 ano, ale ne s 1.6 THP
Jestli mohu mluvit z vlastní zkušenosti, tak C5 X7 je velmi povedené auto, nemá žádné výraznější konstrukční nedostatky. Toť k C5 X7. Sám mám předchůdce X7 s 1.6 HDi a najetými 400 000 km a až na "běžné" věci jsem nic zásadního neřešil. Strýc má X7 s 2.0 HDi 120 kW s 6 stupňovým AISIN automatem a za 340 000 km také nic vyloženě hrozného. Akorát je potřeba v případě automatu dobře znát servisní historii, aby automat neměl 300 000 km stále původní olej.

Teď k 1.6 THP. Je to velký Německo-francouzský průser a to doslova. Extrémně složitý a poruchový motor. Znám sice pár lidí, co s tímto motorem nemají výraznějších problémů, ale převažují bohužel ti, kteří jsou s tímto motorem po 120 000 km denně v servisu a ani origo servis Citroen/Peugeot to neumí opravovat (variabilní časování). Dalším problémem je, díky přímému vstřikování, karbonizace, která je jen další hřebíček do rakvičky.

Jestli přemýšlíte o Citroenu C5 X7, rozhodně berte jeden z dieselů. Mezi nejspolehlivější patří 2.0 HDi, ať už 103 nebo 120 kW. Pokud potřebujete koně koně a zase koně, berte buďto starý 3.0 V6 (benzín), který při správné údržbě je spolehlivý a velmi kultivovaný a hlavně díky nepřímému vstřiku lze předělat beztrestně na LPG, takže daleko levnější provoz, případně z říše nafty 3.0 HDi V6, který jede ještě o něco lépe než 3.0 V6 v benzínu.
respond
Jerguš
number of posts14
date of registration28.02.2023
Sunday 14.04.2024 12:53, RE: RE: Nebrat
Abychom pána nemátli, řešíme DVA různé Citroeny C5. Do roku 2008 je to skvělé auto, po roce 2008 je to nespolehlivý krám. A motor 3,0 HDi je naprostá časovaná bomba, praskne klika... Ale kdyby ten 3.0 HDi náhodou koupil a rychle se ho zbavoval, tak nebudete mít problém s prodejem, protože v Landroverech ty motory padají velice často a je po nich velká poptávka... (trapný pokus o humor) uote]reakce na: KarelH, 08.04.2024 21:11 (A kde jste na to přišel? Já má ...)[
respond
KarelH
number of posts35
date of registration17.04.2022
Sunday 14.04.2024 15:08, RE: RE: RE: Nebrat
citation:
reakce na: Jerguš, 14.04.2024 12:53 (Abychom pána nemátli, řešíme D ...)


Souhlas, klikovka u 2.7 HDi a 3.0 HDi je problém, ale ne při správné údržbě. Na víkendy mám C6 2.7 HDi, momentálně nájezd 265 000 km a zatím bez komplikací, ale je potřeba podotknout, že olej měním co 5-7 000 km a k motoru se chovám tak, aby dlouho vydržel (nehoním auto za studena, občas auto protáhnu i za hranici 4 000 ot./min). Hodně je to o člověku i relativně náchylný motor se dá udržet, ale je potřeba počítat s tím, že to není 2.0 HDi RHR, který snesl nesmyslné zacházení.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.