citation:
reakce na: KoobaS, 16.01.2023 11:16 (Chápu to správně, že se jezdil ...)
Chápete to naprosto správně, skutečně auto jezdilo minimálně 80 000 km se zaseknutým EGR ventilem. Auto nebylo moje, ale bylo v rodině, takže vím, co se kdy měnilo a co bylo za problémy.
Teď jsem mluvil s mechanikem přímo od Citroenu a řekl mi, že to zaslepení není špatná věc.
Samozřejmě mi také řekl, že kdyby měl mluvit jako CITROEN mechanik, tak mi řekne, že nic jiného než nový EGR neexistuje, ale prý má se zaslepením dobré zkušenosti a hlavně to ten motor zklidní a nebude tolik karbonovat, což je u 1.6 HDi obecně problém kvůli malé olejové náplni.
Že prý mi tam dá klidně nový EGR, ale prý zaslepení tomu motoru dost pomůže a na DPF to bude mít minimální vliv, jen prý počítat s tím, že bude trvat o pár minut déle než se motor zahřeje, protože teplé spaliny nepůjdou zpět do chladiče výfukových plynů.
Nefunkčnost EGR jsem primárně poznat na rychlé degradaci oleje, prakticky po 10 km byl olej kompletně černý, s funkčním EGR ventilem byl olej relativně průhledný i po třeba 5 000 km.
Spíše mě zajímá názor lidí, co se zaslepením nějakou zkušenost mají, jak jim to třeba funguje po delším nájezdu atd.