U obou vyvraných vozů je diskutabilní motor, u Puretech turbo ale daleko více.
1 Fordí 1.0 Ecoboost je přímý vstřik, nemá rád krátké trasy, kde má sklon karbonovat na sacích ventilech i vstřicích. Je třeba s tím počítat.
2. Opel teda PSA mají tříválcový turbomotor 1.2 Puretech rovněž s přímým vstřikem Opět bude karbonovat a ředěný olej benzínem může naleptávat rozvodový řemen. V servisech by Vám o to měli poctivě říci něco snad-a vyměnit ho včas v rámci záruky. Když už, tak vzít atmosférický 1.2 PT 60kw, jde o nepřímý vstřik a jediné co nemá rád, jsou dlouhé trasy po dálnici při plném zatížení. Jinak jde o dobře servisovatelný motor.
Co bych bral za sebe na důchod ?
Volba číslo 1: SUZUKI 1.6 VVT VITARA nebo S-CROSS
U nás v Beskydech už na to přišlo mnoho rodin i důchodců - berte Suzuki Vitaru nebo S-Cross 1.6 VVT a nebudete litovat:
- Vynikající motor, který přežije auto
- Spolehlivá technika, včetně 4x4 pohonu případně
- Nerezne
- přehledné ovládání automatické klimatizace
- jednoduchý pravidelný servis bez "překvapení"
Volba číslo 2: Renault Captur I 0,9Tce nebo nový Captur II 1.0 Tce
- malý turbomotor má nepřímý vstřik, nekarbonuje
- Renault nerezne, je pohodlný a dobře odhlučněný
- 0.9Tce a 1.0 Tce nemají filtr pevných částic
- měkčené plasty na palubce, pocit útulnosti
- Captur II má kryté prahy!
-- nemožnost 4x4
-- Captur I nemá vzadu okenní airbagy
Volba číslo 3: Novou Dacii Duster 1.0Tce Komfort + aut. klimatizace+ vyhř. předních sedadel + parkovací kamera
- malý turbomotor s nepřímým vstřikem a bez filtru pevných částic
- levný servis
- ve vyšší výbavě vůz, který rozhodně neurazí
- přehledné ovládání aut. klimazizace
-- jen tvrdé plasty v interiéru
Volba číslo 4: dal bych šanci Fordu Ecosport
jen pozor na průměrnou úroveň servisů Ford
- povedený a sympatický dizajn
- hodnotný interiér, dle mého Ecosport je vůz, který člověk rád řídí a těší se na něj
- dynamický motor 1.0EB 92kw s možností klasické měničové aut. převodovky
- netradiční otevírání pátých dveří do boku(může vadit, mě se líbí
)
-- nejsou kryté prahy
-- přímý vstřik nemá rád krátké trasy, proto brát kvalitní benzín + aditivum