0
back
 

diskuze k tématu: Ford EcoSport nebo Opel Crossland X? Vybíráme zánovní ojetinu za 300 tis. Kč.

category of topic classification: německá vozidla, německá vozidla
Verny_2013
number of posts106
date of registration26.08.2014
Friday 08.05.2020 11:28, na ježdění kolem komína
pro nenáročného motoristu bych doporučoval benzínový atmo. Duster 1,6, Vitara 1,6, Mitsu ASX 1,6. Je to nenáročné na údržbu, jednoduchá konstrukce. Ani nemohu uvěřit tomu, že jsem doporučil to ASX, asi poprvé a naposled, ale pro tento účel je to OK.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 11.05.2020 15:43, Ani jeden z motorů není moc vhodný pro kratší trasy :-)
U obou vyvraných vozů je diskutabilní motor, u Puretech turbo ale daleko více.

1 Fordí 1.0 Ecoboost je přímý vstřik, nemá rád krátké trasy, kde má sklon karbonovat na sacích ventilech i vstřicích. Je třeba s tím počítat.

2. Opel teda PSA mají tříválcový turbomotor 1.2 Puretech rovněž s přímým vstřikem Opět bude karbonovat a ředěný olej benzínem může naleptávat rozvodový řemen. V servisech by Vám o to měli poctivě říci něco snad-a vyměnit ho včas v rámci záruky. Když už, tak vzít atmosférický 1.2 PT 60kw, jde o nepřímý vstřik a jediné co nemá rád, jsou dlouhé trasy po dálnici při plném zatížení. Jinak jde o dobře servisovatelný motor.

Co bych bral za sebe na důchod ?

Volba číslo 1: SUZUKI 1.6 VVT VITARA nebo S-CROSS
U nás v Beskydech už na to přišlo mnoho rodin i důchodců - berte Suzuki Vitaru nebo S-Cross 1.6 VVT a nebudete litovat:
- Vynikající motor, který přežije auto
- Spolehlivá technika, včetně 4x4 pohonu případně
- Nerezne
- přehledné ovládání automatické klimatizace
- jednoduchý pravidelný servis bez "překvapení"

Volba číslo 2: Renault Captur I 0,9Tce nebo nový Captur II 1.0 Tce
- malý turbomotor má nepřímý vstřik, nekarbonuje
- Renault nerezne, je pohodlný a dobře odhlučněný
- 0.9Tce a 1.0 Tce nemají filtr pevných částic
- měkčené plasty na palubce, pocit útulnosti
- Captur II má kryté prahy!
-- nemožnost 4x4
-- Captur I nemá vzadu okenní airbagy

Volba číslo 3: Novou Dacii Duster 1.0Tce Komfort + aut. klimatizace+ vyhř. předních sedadel + parkovací kamera
- malý turbomotor s nepřímým vstřikem a bez filtru pevných částic
- levný servis
- ve vyšší výbavě vůz, který rozhodně neurazí
- přehledné ovládání aut. klimazizace
-- jen tvrdé plasty v interiéru

Volba číslo 4: dal bych šanci Fordu Ecosport jen pozor na průměrnou úroveň servisů Ford
- povedený a sympatický dizajn
- hodnotný interiér, dle mého Ecosport je vůz, který člověk rád řídí a těší se na něj
- dynamický motor 1.0EB 92kw s možností klasické měničové aut. převodovky
- netradiční otevírání pátých dveří do boku(může vadit, mě se líbí )
-- nejsou kryté prahy
-- přímý vstřik nemá rád krátké trasy, proto brát kvalitní benzín + aditivum
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Friday 15.05.2020 19:42, Za 300k to nemá cenu
Vykašlete se na tyto ojeté designové kreatury s přívlastkem krosouvr a parodií na motor a kupte si za stejné prachy funglovku Yaris, který teď doprodávají jako Classic za 299k dostanete čtyřválcový 1.5 motor s nepřímým vstřikem bez start/stopu, 6° převodovku, 7 airbagů, parkovací kameru, CarPlay. Vyměnil jsem ho teď za starou Merivu a prostorově je to skoro to samé - jednoduché, funkční, osvědčené, ale hlavně kvalitní...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 15.05.2020 21:11, RE: Za 300k to nemá cenu
citation:
reakce na: *autofans*, 15.05.2020 19:42 (Vykašlete se na tyto ojeté des ...)

Ahoj, Yaris je skvělý, ale na důchod je prostě nízký. Moji rodiče mají přes 70let a kvůli posedu mají menší SUV a už nic jiného by ani nechtěli
Rodiče kamarádů jsou na tom podobně a tak se nedivím, že i na Třinecku přibývá Peugetů 2008 se základní atmosférou 1.2 Puretech. Dokonce mi dali sjet a mě spadla čelist, jak příjmeně se vůz řídí i se základním atmosférickým motorem. To je přesně co člověk hledá na důchod, kdy je rád, že záda nebolí a potřebuje občas na nákupy, občas k lékaří a nebo navštívit vnoučata
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Friday 15.05.2020 21:35, RE: RE: Za 300k to nemá cenu
citation:
reakce na: BobanHTP, 15.05.2020 21:11 (Ahoj, Yaris je skvělý, ale na ...)


Nízký posaz bude mít až ten nový Yaris co se ještě neprodává. Tento starý je srovnatelný výškou právě s 2008 a tím pádem i s crosslandem, který byl po Merivě také v hledáčku. Bohužel jsem se svezl s autem s 60k na tachometru a když jsem si uvědomil, že takhle se bude chovat i moje po 3 letech, tak jsem to vyloučil (vrzající sedadla, hlučný motor, řazení a spojka) Paradoxně rám střechy toho Yarise je ještě výše, protože čelní sklo asi nemá takový sklon. Zvykli jsme si na pohodlné nastupování už u Merivy a toto bylo jedno z příjemných překvapení. Kvůli nastupování nemusí vždycky vyhrát SUV. Ještě lépe je na tom Honda Jazz, ale tam by museli dostat rozum s cenou která je mimo
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 18.05.2020 10:59, RE: RE: RE: Za 300k to nemá cenu
citation:
reakce na: *autofans*, 15.05.2020 21:35 (Nízký posaz bude mít až ten no ...)

Ahoj,
Yaris má výšku 1500 mm, světlá výška jenom 130mm(to je fakt málo na chatu)
Ford Ecosport 1700 mm, což je rozdíl 20cm!!!,světlá výška 190mm!
Peugeot 2008 1550 mm, to je pořád 5cm k dobru + větší světlá výška 165mm!
Honda Jazz 1530 mm a sv. v. 1400mm (pořád málo)
...čísla mluví jasně, do 2008/Crosslandu i Ecosportu se bude nasedat lépe. Současný Yaris trápí i to vrzání plastů dveří,malý kufr a odhlučnění také nepatří mezi nejlepší. Je to poctivý dřič, ale na důchod člověk chce auto i s trochou komortu

... to už bych zvážil i Škodu Kamiq 1.0 TSI se světlou výšku 188mm, protože komfort je vynikající a motor vypadá, že seká dobrotu, daleko lepší dobrotu než obdobné motory u konkurence Cena skladovky sice letí vysoko nad 300tis.kč, jenže jako celek hýčká posádku.
respond
Crossland
number of posts2
date of registration20.05.2020
Wednesday 20.05.2020 09:08, Za mě Opel Crossland na 100 %.
Dobrý den.Není to žádné zázračné auto,ale pro důchodce na chajdu,občas Chorvatsko je super.mán od 08/2017 crosslanda se základním motorem 1,2 kW mám najeto necelých 30 000 Kč.Nejsem žádný drobeček ,120 kg žívé váhy a 186 výšky.Ve vetšině používam auto k jízdám na chatičku a po městě.Občas nějaký výlet po Česku a tak 2 x ročně Chorvatsko.Spotřeba po městě v zimě krátké trasy nepřekročí 6,2 l.Když k tomu přidam nějaké jízdy mimo město tak jsem v zimě pod 6 litrů.Delší trasy např.Chorvatsko s mamželkou ,psem a po strechu narvaným autem spotřeba 5,6-5,7.Není pravda ,jak někdo napsal ,že základní motor se na delší trasy nehodí.Nezdálo se mi ,že bych s ním byl brzdou provozu a že bych musel pořád řadit jak pomatený.Jezdíme dolu k Igrane a tak zhruba po 1000 km jízdy nejsme nijak umláceni.Shrnutí.1,2 motor je dostatečný a tichý,klimatizace manuální,interiér příjemný a přehledný,sedadla pohodlná,velký kufr,vyšší posez.Mimo vrzající sedačky(odstraněno v záruce žádné závady).Nízká spotřeba a ani jízda po dálnici ji nijak rapidně nezvedne.Tohle auto klame tělem.Když stojíte opodál a díváte se na něho např .zezadu vám připadá jako prcek,ale když přijdete k němu zjistíte kolik prostoru v něm je.Chce to vyzkoušet a nebát se zakladního motoru.
respond
Crossland
number of posts2
date of registration20.05.2020
Wednesday 20.05.2020 09:16, RE: RE: RE: Za 300k to nemá cenu
citation:
reakce na: *autofans*, 15.05.2020 21:35 (Nízký posaz bude mít až ten no ...)


Ahoj o Yarisu jsem také uvažoval.Byl jsem i u Loumana v praze.Hezké autíčko,velmi dobrá vybava,Motor,ale je fakt nízku a tem kufr.Koukal jsem i na Captura,svezl jsem se i tim jejich 1 litr přeplňovanám motorem.Nakonec jsem skončil u Opla svezl jsem se i s přeplňovaným 1,2 a nakonec jsem skončil u plně dostačující atmosfery 1,2 l.Na protiúčet jsem dával 5 letý Citroen C4Můj miláček obýváček) ,ale po 3 letech s Crosslandem toho nelituji.
respond
Jena81
number of posts2
date of registration26.10.2021
Tuesday 26.10.2021 12:54, Crossland
Ahoj.
Mame crosland x 1.2 81kw, rok 2019.
Musim rict, ze jsem timto vozem v mnoha ohledech mile prekvapen.
Jezdi skvele se slusnou spotrebou a az na kufr ho povazuji za velmi prostorne auto.

Zena ho pouziva na kazdodenni dojizdeni do prace (cca 20km) mimo mesto + nakupy, vozeni deti do skoly a spotreba se ustalila na 6,2 litru.
Oproti tomu pri ceste na Moravu po dalnici si vzal cca 5.5l a to plne obsazen rodinou, plnym kufrem a se 140-citkou na tempomatu. Na sestku motor tocil necele 3000 otacek a porad mel chut jet. Proste pecka.

Za me skvele auto. Mohu jen doporucit.
respond
Jena81
number of posts2
date of registration26.10.2021
Tuesday 26.10.2021 13:06, Crossland
Jeste k tomu zakarbonovani.

Tata vzdycky rikal:

Synku, pamatuj.
Ruce a nohy Ti nikdo neda.

Jinymi slovy, jestli se nekdo spoleha jen na oturbeny motor a jezdi na hranici 2000 otacek, tak se pak dle meho nazoru nesmi divit ze se mu zakarbonuje.

To same s olejem.
Pokud jezdim casto couracky, tak ten olej vymenim radeji uz po 10-ti tisicich a je to.

To stejne jsem delal i spredchozim autem (opel zafira 1.8 16V) a za 12 let provozu s ni nebyl zadnej problem.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.