0
back
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 159 – zkušenost naprosto spokojeného majitele

category of topic classification: italská vozidla
Kelthuzad
number of posts33
date of registration19.10.2015
Monday 09.10.2023 13:27, Rozdíl oproti Fabii?
Zdravím, a děkuji za článek. Jen by mě zajímalo, jak to vidíte s rozdílem, oproti Fabii, kterou jste měl dříve. Co se týče poruchovosti hlavně teda. Jak se liší ceny náhradních dílu a četnost problémů?
respond
KoobaS
number of posts1008
date of registration23.04.2014
Tuesday 10.10.2023 08:49, RE: Rozdíl oproti Fabii?
citation:
reakce na: Kelthuzad, 09.10.2023 13:27 (Zdravím, a děkuji za článek. J ...)


Ona je ta recenze taková velmi strohá a nekritická. Tak já to zkusím torchu doplnit.

Porovnávat provozní náklady 159 s fabií moc nelze. Jedno se vůz střední třídy spíše prémiové automobilky a druhé je malé lidové vozítko.

Alfy nejsou nespolehlivé, ale konkrétně 159 je už docela staré auto, které mělo konkurovat bmw 3er. Tzn že například díly podvozku jsou mnohem dražší než díly na fabii a samotný podvozek je mnohem složitější. Horší je to ale s výběrem motoru. Mezi benzíny je na výběr mezi atmosférickou 1,8 od opelu, která je sice spolehlivá, ale tomu atu uděluje naprosto nedůstojnou dynamiku. Pak 1,9 a 2,2 s přímým vstřikem, které sice jedou hezky, ale protože se objevily pouze v tomto modelu (Breru beru jako 159), tak na ně není moc dostupných věcí v aftermarketu. Občas se objeví blbě řešitelné problémy s rozvody. Pak je tu 3,2 V6, která bohužel není legendární Busso. Žere, jede míń než by člověk čekal, a šaptně se shání náhradní díly. Nakonec přišla 1,8tbi, turbobenín s přímým vstřikem. Nejlepší kompromis z hlediska dynamiky, spolehlivosti a spotřeby. Bez problémů ale taky úplně není. Pak jsou tu nafty. Ty mají největší problémy s emisním příslušenstvím - filtry pevných částic, egr ventily, vířivé klapky v sání a podobně. 1,9 je sice mírně spolehlivější než 2,4, ale zase pojí s legendárně šaptnou převodovkou M32. Tady už je v nějaké modifikované verzi, takže vydrží dýl, ale nesmrtelná rozhodně není. Pozitivní je, že lze dnes bez problémů najít náhradu. 2,4 má zase v souvislosti s dpf a necitlivým zacházením majitelů problémy s praskajícími hlavami válců. Nakonec opět přišla 2,0jtd, která je asi nejlepší volbou z hlediska rozumu.
Z mého pohledu nejsmutnější na 159 je, že se alfě nepodařilo moc vyřešit problémy s korozí. Takže má auto problém s korodujícími prahy, zadními blatníky a podběhy.
To co jsem napsal výše může působit troch depresivně, ale není to myšleno tak, že je 159 špatné auto. Na poměry Alfy je to sice trochu neobratný tank, ale v rámci dnešního provozu je to stále svižné a moc hezké auto. Ale tím, že je to auto složitější než běžná konfekce a dnes stojí i 10% původní nákupní ceny, tak je na tom autě hodně věcí, které prostě mají svůj život za sebou. A je důležitý takový auto vybírat a kupovat s někým, kdo ten model zná a kdo ví jak to auto servisovat.
Mě osobně se 159 hrozně líbí, ale na každodení ježdění bych si to nekoupil. Jsem z těch, kteří si myslí, že nafta do alfy nepatří, takže se výběr motorů zužuje. Je to starý auto, který bude chtít nějaký průběžný investice, který jsou úmrný tomu, kolik to auto stálo jako nový a jak je starý. Raději bych si koupil něco levnýho a úspornýho na provoz a našetřil třeba na Giuliettu, která je IMHO víc Alfa, ale taky má lepší paletu motorů...
respond
franti11
number of posts1
date of registration12.04.2022
Wednesday 11.10.2023 14:23, RE: RE: Rozdíl oproti Fabii?
citation:
reakce na: KoobaS, 10.10.2023 08:49 (Ona je ta recenze taková velmi ...)

Naprostý souhlas, vše popsané se sešlo u mé v pořadí již druhé AR 159 2,4 2007 + turbo a klimakompresor
Ale stále ji miluju ??
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.