0
back
 

diskuze k tématu: Auto na cestování kombi/dodávka? nafta/benzín? spotřeba? místo? výkon?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, servisní náklady, volná diskuze
LukaS
number of posts1
date of registration02.05.2021
Sunday 02.05.2021 11:44, Auto na cestování kombi/dodávka? nafta/benzín? spotřeba? místo? výkon?
Zdravím, dost přemýšlím nad koupí auta. Hrozně moc mě baví focení a strašně rád cestuju. Bylo by ideální kdyby se dalo v autě alespoň ze dva dny, ve dvou lidech přespat. Dost jsem uvažoval nad Octávií v kombiku, ale nevim, jestli by nebylo lepší vzít něco většího, nějakou menší dodávku nebo tak? Nevím jestli se na delší cesty vyplatí spíš nafta nebo benzín, zatím jsem koukal spíš po benzínech. Bylo by super kdyby to moc nežralo, je jasný že na nějaký vysněný 4/100 se nedostanu, ale kdyby se dalo jezdit třeba za 7/100 tak by to bylo naprosto super. Celkově čím mě celá tahle sranda vyjde levněji tím líp. Výkon nějak neřeším. Máte nějaký nápady nebo zkušenosti ? Co by jste mi poradili ? Co se aut týče tak jsem spíše běžný uživatel a navíc ne moc zkušený. Díky všem!
respond
nahlásit
capslock
number of posts355
date of registration28.07.2007
Monday 03.05.2021 18:33, RE: Auto na cestování kombi/dodávka? nafta/benzín? spotřeba? místo? výkon?
citation:
reakce na: LukaS, 02.05.2021 11:44 (... Celkově čím mě celá tahle sranda vyjde levněji tím líp ...)


Dodávka nebude jezdit za 7. Kombík ano. Lepší jízdní vlastnosti a ve dvou se v něm dá v pohodě přespat, pokud má rovnou podlahu.
respond
nahlásit
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Monday 03.05.2021 20:54, RE: RE: Auto na cestování kombi/dodávka? nafta/benzín? spotřeba? místo? výkon?
Tohle jsem kdysi taky řešil na nouzovku při cestách po Evropě. Dodávka je fajn, ale mimo tohle cestování je to na běžné ježdění o kompromisech. Na přespání ve dvou stačí kombík nižší střední s rovnou podlahou a dostatečnou délkou. Když je člověk aspoň trošku šikovný, může si postavit vestavbu a přespat klidně v Rapidu.

https://horama.cz/cestovani/jak-jsme-si-vyrobili-vestavbu-na-spani-do-rapida-a-vyrazili-do-alp/
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 04.05.2021 12:27, RE: Auto na cestování kombi/dodávka? nafta/benzín? spotřeba? místo? výkon?
citation:
reakce na: LukaS, 02.05.2021 11:44 (Zdravím, dost přemýšlím nad ko ...)

Na stejný účel využití volného času mám Subaru Outback s motorem 2,5i a 6°manuální převodovkou. Co jsem potřeboval vyfotit, jsem vždy vyfotil, protože jsem tam vždy dojel. A to i v terénu. Přespání je no problem. Měřím 185cm. Auto je MY 2011, protože proti předchozí generaci Outbacku je podstatně větší. Spotřeba na dlouhé trasy klidně pod 7/100 (jsem už klidný a vydováděný řidič), městský provoz 8,5/100. průměr za dobu vlastnictví 7,4/100. Používám celoroční gumy, takže žádná starost se zimáky a zatím jsem neměl nikde problém a to i nás (Jeseníky a sněhu hodně). Tohle auto není nabušené nesmysly, jako parkovací aistent, hlídání jízdních pruhů a vodotryskem, ale spolehlivou a velmi robustní mechanikou. To je důvodem, proč mám již třetí Subaru a asi značky již dožiju. Na servis to chce zapomenout na značkové měniče dílů, ale najít si schopného servismana, který Subaru zná. Já takového mám již 13 let a absolutní pohoda. Ve výsledku je Subaru daleko levnější Octavia (měl jsem dvě a děkuji, víc už nikdy).
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Wednesday 05.05.2021 10:12, RE: Auto na cestování kombi/dodávka? nafta/benzín? spotřeba? místo? výkon?
citation:
reakce na: LukaS, 02.05.2021 11:44 (Zdravím, dost přemýšlím nad ko ...)


Není daný žádný cenový rozptyl, jen požadavek na nízké náklady, takže bych doporučil Mondeo Mk.III z posledních let výroby v provední Combi s jakýmkoliv benzínovým motorem vyjma 3-litru kvůli možným problémům se zadřením a 1.8 SCi s problematickými katalyzátory. Na dálky se do 7 litrů vejdete (i když já si o tvrdošíjném trvání na nízké spotřebě po 12-ti letém naprosto bezproblémovém provozování ojetých benzínových šestiválců, myslím své a mám pro to důvody). Auto je robustní, díly jsou dostupné a nejsou drahé, chronické závady jsou řešitelné a nejsou typu, že by znemožnily provoz (zámky centrálu, pozornost chtějí zadní brzdy).
Z mladší generace aut pak Mondeo Mk.IV pouze s 2 litrem nebo Insignii s 1.8 oboje benzínové. Insignia je ale stísněnější. Motory jsou spolehlivé a automobilky je přetahují po několik generací. Mondeo je ještě před recesční, takže se nešetřilo úplně všude a Insignia měla postavit automobilku na nohy, takže zrovna tak. Ani jedno auto není sprintér a těžká Insignia bude jezdit spíš za 8 než za 7, ale zase díky svému cx umí docela překvapit na dálnici (mám verzi 260 hp V6 Turbo a dálnice umím za 8,5 při tempu 130 - 140).
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.