0
back
 

diskuze k tématu: dochlazovani benzinoveho turba

category of topic classification: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Thursday 04.06.2015 15:12, dochlazovani benzinoveho turba
Chtel bych se zeptat ohledne motoru 1.4Turbo v Astre J. Je to neprimovstrikovy motor s turbem Garett s wastegate (asi ovladany podtlakem) (a asi s pevnymi lopatkami). Turbo je mazano olejem, ktery se ochlazuje ve vymeniku voda olej (kostka). Vodni pumpa ale neni elektricka a je pohanena klinovym remenem za chodu motoru. Po vypnuti motoru se uz tedy olej neochlazuje. Jezdim s autem kazdy den, spis kratsi trasy po meste. Jde mi o dochlazovani turba po jizde. Ma to smysl, je to potreba i po mestske jizde klidnym stylem? Chtel bych zabranit spekani oleje v trubce mazani turba a jejimu naslednimu ucpani. Snesou takovy princip chlazeni loziska v dlouhodobem horizontu? Nebo jedina moznost je menit casteji olej a dochalazovat jenom po dalnicni jizde? Napr TSI motry maji elektricke cerpadlo, ktere dochlazuje olej par minut i po vypnuti motoru.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Thursday 04.06.2015 17:25, RE: dochlazovani benzinoveho turba
nicco posted by:
Chtel bych se zeptat ohledne motoru 1.4Turbo v Astre J. Je to neprimovstrikovy motor s turbem Garett s wastegate (asi ovladany podtlakem) (a asi s pevnymi lopatkami). Turbo je mazano olejem, ktery se ochlazuje ve vymeniku voda olej (kostka). Vodni pumpa ale neni elektricka a je pohanena klinovym remenem za chodu motoru. Po vypnuti motoru se uz tedy olej neochlazuje. Jezdim s autem kazdy den, spis kratsi trasy po meste. Jde mi o dochlazovani turba po jizde. Ma to smysl, je to potreba i po mestske jizde klidnym stylem? Chtel bych zabranit spekani oleje v trubce mazani turba a jejimu naslednimu ucpani. Snesou takovy princip chlazeni loziska v dlouhodobem horizontu? Nebo jedina moznost je menit casteji olej a dochalazovat jenom po dalnicni jizde? Napr TSI motry maji elektricke cerpadlo, ktere dochlazuje olej par minut i po vypnuti motoru.


Myslím, že otázka chlazení je trochu irelevantní. Vodní čerpadlo Ti sice běžet může, ale olejové stojí, takže sice chladíš olej nebo co v chladiči, ale do turbíny Ti nedoteče, takže takjaktak nechladíš nic důležitého. Častější měnění oleje u turbomotorů rozhodně není od věci, ale při potrzích po městě, než se vymotáš při parkování, tak je dochlazeno a dotočeno. Na dálnici je to horší v tom, že jedeš na 2/3 - 3/4 výkonu a pak přijedeš na parkoviště a ihned můžeš zhasnout motor a nejenže turbínu nedochladíš, ale může se ještě setrvačností dotáčet nasuchu, což je ještě horší.
respond
nahlásit
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Friday 05.06.2015 09:48, olej cerpadlo
Nevim, jak je pohaneno olejove cerpadlo, predpokladam, ze nejak od klikovky a pokud bezi vodni pumpa, tak bezi olej. pumpa. Je na leve strane motoru a vodni pumpa s klinovym remenem na prave strane. Komplikuje to jeste fakt, ze jsem nekde cetl, ze ma promenlivy tlak v zavislosti na zatizeni nebo stavu baterie, takze mozna je elektricke? Musim to zjistit.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Friday 05.06.2015 11:30, RE: olej cerpadlo
nicco posted by:
Nevim, jak je pohaneno olejove cerpadlo, predpokladam, ze nejak od klikovky a pokud bezi vodni pumpa, tak bezi olej. pumpa. Je na leve strane motoru a vodni pumpa s klinovym remenem na prave strane. Komplikuje to jeste fakt, ze jsem nekde cetl, ze ma promenlivy tlak v zavislosti na zatizeni nebo stavu baterie, takze mozna je elektricke? Musim to zjistit.


No snažím se naznačit, že se všechno správně chladí jen, když běží motor, jinak ne. U některých aut třeba běžel ventilátor na chladiči i po vypnutí motoru, ale nikdy jsem nerozuměl, k čemu je to dobré - mám studený chladič, no a?. To stejné s el. vodním čerpadlem a chladičem oleje. Pokud olej necirkuluje, pak se žádné zařízení nechladí a vychlazený zůstává pouze chladič.
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 05.06.2015 21:13, pokus
jistej si nejsem, ale není to třeba samospádem? jako u ústředního topení
respond
nahlásit
deleted user
number of posts
date of registration
Saturday 06.06.2015 00:59, re:
Dobrý den. Dochlazování turbodmychadla by mělo následovat vždy po ostřejší jízdě, v městském provozu a po jízdě s nízkým zatížením to není nutné. Jde přitom zejména o ochlazení turba na teplotu, aby se v něm nepřepaloval olej, chladící soustava motoru zde nehraje až tak důležitou roli.
respond
nahlásit
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Saturday 06.06.2015 18:06, turbo
Tak dekuji za nazory, soustredim se na vcasne vymeny oleje a vzduch filtru a snad to bude ok.
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Sunday 07.06.2015 10:55, RE: olej cerpadlo
David V posted by:
nicco posted by:
Nevim, jak je pohaneno olejove cerpadlo, predpokladam, ze nejak od klikovky a pokud bezi vodni pumpa, tak bezi olej. pumpa. Je na leve strane motoru a vodni pumpa s klinovym remenem na prave strane. Komplikuje to jeste fakt, ze jsem nekde cetl, ze ma promenlivy tlak v zavislosti na zatizeni nebo stavu baterie, takze mozna je elektricke? Musim to zjistit.
No snažím se naznačit, že se všechno správně chladí jen, když běží motor, jinak ne. U některých aut třeba běžel ventilátor na chladiči i po vypnutí motoru, ale nikdy jsem nerozuměl, k čemu je to dobré - mám studený chladič, no a?. To stejné s el. vodním čerpadlem a chladičem oleje. Pokud olej necirkuluje, pak se žádné zařízení nechladí a vychlazený zůstává pouze chladič.


Si neslyšel o samotížném topení ???
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Sunday 07.06.2015 20:37, RE: olej cerpadlo
Zdeny60 posted by:
David V posted by:
nicco posted by:
Nevim, jak je pohaneno olejove cerpadlo, predpokladam, ze nejak od klikovky a pokud bezi vodni pumpa, tak bezi olej. pumpa. Je na leve strane motoru a vodni pumpa s klinovym remenem na prave strane. Komplikuje to jeste fakt, ze jsem nekde cetl, ze ma promenlivy tlak v zavislosti na zatizeni nebo stavu baterie, takze mozna je elektricke? Musim to zjistit.
No snažím se naznačit, že se všechno správně chladí jen, když běží motor, jinak ne. U některých aut třeba běžel ventilátor na chladiči i po vypnutí motoru, ale nikdy jsem nerozuměl, k čemu je to dobré - mám studený chladič, no a?. To stejné s el. vodním čerpadlem a chladičem oleje. Pokud olej necirkuluje, pak se žádné zařízení nechladí a vychlazený zůstává pouze chladič.
Si neslyšel o samotížném topení ???


Mám reagovat ???
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.