0
back
 

diskuze k tématu: ETHANOL - zkušenosti

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, vše o spotřebě
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Saturday 22.12.2012 12:54, ETHANOL - zkušenosti
Dobrý den všem,
chci se zeptat jaké jsou Vaše zkušenosti s provozem aut na ethanol. Už se tu pribírala témata jako nafta x benzin, lpg x benzin či nafta, mluvilo se o tom zda jsou vůbec náklady na palivo podstatné atd.
O ethanolu jsem tu ale příliš mnoho informací nezaznamenal. Celkem se už rozšiřují místa kde je možno ho koupit, přibývají firmy, které auta předělávají na toto palivo, v inzerátech se objevují auta už předělaná, tak mě zajímá názor odborné i laické veřejnosti na tuto alternativu jak ušetřit náklady na palivo při provozu automobilu.
Dokonce jsem se už setkal i s uživateli, kteří toto palivo používají do běžných (neupravených) motorů ve vhodném poměru s běžným benzínem.
respond
nahlásit
don.chuanes
number of posts1
date of registration22.12.2012
Saturday 22.12.2012 18:05, Já a ethanol
Asi před půl rokem jsem to zkoušel. Resp. do Audi 2006 2.0 tfsi, v době, kdy benzín sahal ke 40kč, jsem při tankování trochu "říznul" ethanolem. Resp jsem vzal 30l benzínu a 15l ethanolu. Jelikož bylo léto, tak startovalo naprosto v pohodě. Při jízdě jsem nepocítil změnu, jelikož při 147kw motoru nějaký ten koník navíc se skoro ani nepozná. Spotřeba byla asi o 0,5l litrů vyšší.. Na plné nádrži jsem ušetřil cca 200Kč. To bylo bez jakékoliv jednotky a vše bylo v pohodě.

Naopak na podzim jsem měl auto po nehodě v servisu, tak jsem měl půjčenou od známého felícii. Tak jsem to také zkusil cca 60:40 ( benzín - ethanol ). Někde jsem četl, že u felície by neměl být problém. Jenže jakmile vychládnul motor a venku v té době bylo cca 5-10° tak to za živého boha nechtělo nastartovat. Až se vybila baterie. V tom říkám že dál už ne. Několikrát se to opakovalo i když jsem to naředil Shelkou. Až tam zbyl jen benzín tak vše bylo opět v pohodě.

Teď v zimě už ethanol neleji a do budoucna ani neplánuji, jelikož pro správné použití by se měla používat ta přídavná jednotka, která prodlouží dobu vstřiku ( kvůli správnému poměru ethanol:vzduch, jelikož ethanol potřebuje jiný poměr vzduchu ). V jednom moto časopise se zabývali touto jednotkou ve zkušebně na octavii a ve finále úspora byla tuším že 30kč/100km. Jenže při používání ethanolu, se musí častěji měnit filtry paliva, jelikož má čístící účinky a usazeniny rozpustí, které se usadí ve filtru.

Já v tom potenciál moc nevidím. To co se ušetří na palivu, se zase vrazí to filtrů a nákupu jednotky. Jestli ve finále za 10tis km ušetřím 500kč, mi za to moc nestojí.

Naopak jsem měl možnost vyzkoušet CNG, kde jsou výraznější úspory. Proto plánuji prodat své auto a koupit passata v Cng. Tam se jezdí za 1,2Kč a dojezd 400km na cng, což není špatné.


respond
nahlásit
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Saturday 22.12.2012 19:01, Moje počty
No, moje počty jsou takovéto:
Pokud budu u neupraveného auta přidávat do benzínu ethanol v poměru 2:1 ušetřím při 10 l spotřebě cca 30hal/km. Známý, který to takto dělá o žádných problémech se startováním ani ted v prosinci nemluvil - P407 1,8i.
Když koupím tu přídavnou jenotku (cca 8tis Kč) šetřím potom při stejné spotřebě 1 kč/km. Tzn, že při nějakých 15tis km ročně mám investici do jenotky za půl roku zpátky a pak už šetřím.
No, a pokud bychom začali uvažovat o silnějším autě - nějaký osmiválec 4-5 l obsahu, kde spotřeba bude někde mezi 13-14 l je po instalaci přídavné jednotky úspora nějakých 1,50 kč/km.
respond
nahlásit
eurostav
number of posts1
date of registration17.05.2011
Saturday 22.12.2012 19:50, BioEthanol v MB
Asi před rokem jsem se nechal zlákat a zakoupil sadu na bioethanol. Nákup 12000,- (8 válec 5500 cm3) a montáž 3500,- Kč - celkem tedy 15500,- Kč.

Spotřeba a cena:

Dálnice BA95 130km/h - 9,5l
cena za km BA95 - 3,42
Dálnice Ethanol 130km/h - 11l
cena za km Ethanol - 2,87

Obec BA95 - 12,5l
cena za km BA95 - 4,51
Obec Ethanol - 16l
cena za km Ethanol - 4,30

Cena BA95 - 36,10
Cena Ethanol - 26,90

Náklady na zástavbu Bioethanolu 15500,- Kč se při jízdě v obci nevrátí nikdy a při jízdě po dálnici zhruba po ujetí 30000 km.

Dnes by jsem už sadu na bioethanol do auta asi nedával i když jsem tankoval nedávno v Jihlavě u čerpací stanice ONO a cena za ethanol byla 23,90 - to už by šlo.

Jarda

respond
nahlásit
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 23.12.2012 09:39, RE: BioEthanol v MB
eurostav posted by:
Asi před rokem jsem se nechal zlákat a zakoupil sadu na bioethanol. Nákup 12000,- (8 válec 5500 cm3) a montáž 3500,- Kč - celkem tedy 15500,- Kč. Spotřeba a cena: Dálnice BA95 130km/h - 9,5l cena za km BA95 - 3,42 Dálnice Ethanol 130km/h - 11l cena za km Ethanol - 2,87 Obec BA95 - 12,5l cena za km BA95 - 4,51 Obec Ethanol - 16l cena za km Ethanol - 4,30 Cena BA95 - 36,10 Cena Ethanol - 26,90 Náklady na zástavbu Bioethanolu 15500,- Kč se při jízdě v obci nevrátí nikdy a při jízdě po dálnici zhruba po ujetí 30000 km. Dnes by jsem už sadu na bioethanol do auta asi nedával i když jsem tankoval nedávno v Jihlavě u čerpací stanice ONO a cena za ethanol byla 23,90 - to už by šlo. Jarda


Asi nejlepší řešení by byla možnost provozu na E85 už od výrobce...
Každopádně jsem četl nějaký článek od Martina Vaculíka a moc to nedoporučoval. Zkusím někde dohledat.
respond
nahlásit
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 23.12.2012 09:42, RE: Já a ethanol
don.chuanes posted by:
Naopak jsem měl možnost vyzkoušet CNG, kde jsou výraznější úspory. Proto plánuji prodat své auto a koupit passata v Cng. Tam se jezdí za 1,2Kč a dojezd 400km na cng, což není špatné.


Asi bych zůstal u klasického LPG. CNG má krom mizerného dojezdu asi význam jen pokud máš domácí plničku. Jinak jsi odkázaný na mizernou síť čerpacích stanic CNG, pojedeš do Prahy třeba a pokud se ti nechce jezdit přes půl Prahy k čerpací stanici, pak nejspíš po cestě zpátky budeš muset nabrat benzín...

respond
nahlásit
tomaskrtek
number of posts983
date of registration18.03.2008
Sunday 23.12.2012 11:17, moje zkušenost
třiapůlka benzín Nissan vq35de, půl na půl e85 a natural 95 (mám USA verzi takže 98 není vyžadován) a spotřeba šla nahoru asi o 1/3 takže naprosto nerentabilní provoz. ale auto bylo o hodně živější, lépe reagovalo na plyn. samozřejmě bez jednotky která upravuje načasování, resp. délku vstřiku paliva. ale cena 12000+práce za osmiválec je docela přehnaná. známý má dvě V8 na ethanol a pokud vím tak dával 4000+1000.
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.