0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Bravo 1.6 16V po deseti letech provozu

category of topic classification: italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 11:26, Posilovač
Bohužel jsem měl tu nemilou čest několikrát jet podobným modelem a to Fiatem Brava. Když opomenu loupající se vnější plastové kliky dveří a podobné drobnosti, tak největší problém byl posilovač řízení. Ohromné přeposilování je asi příjemné pro dámy při parkování, ale při běžné jízdě je řízení auta dosti nečitelné, při dálniční rychlosti až nebezpečné. Na zasněžené silnici je nulová odezva od kol do volantu. To že jsou přední kola ve smyku prakticky zjistíte, až když se ocitnete v příkopu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 12:27, ...
Tak jsme se toho zase jednou dozvěděli......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 16:16, RE: Posilovač
Chrochtadlo posted by:
Bohužel jsem měl tu nemilou čest několikrát jet podobným modelem a to Fiatem Brava. Když opomenu loupající se vnější plastové kliky dveří a podobné drobnosti, tak největší problém byl posilovač řízení. Ohromné přeposilování je asi příjemné pro dámy při parkování, ale při běžné jízdě je řízení auta dosti nečitelné, při dálniční rychlosti až nebezpečné. Na zasněžené silnici je nulová odezva od kol do volantu. To že jsou přední kola ve smyku prakticky zjistíte, až když se ocitnete v příkopu
Pověz nám, co čekáš, že by jsi se měl od řízení bez posilovače dozvědět.
Tohle nebude chyba auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 16:20,
To zas byla "recenze". Puberťák a jeho nový kchár. Velmi pravděpodobně rozmlácený a poslepovaný, přičemž "šťastný majitel" to ani netuší. Soudě podle drnčících plastů. Ach jo.
Dozvěděli jsme se, jakým pitomostem a pověrám majitel věří. O voze nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 16:37, RE: bez předmětu
xf posted by:
To zas byla "recenze". Puberťák a jeho nový kchár. Velmi pravděpodobně rozmlácený a poslepovaný, přičemž "šťastný majitel" to ani netuší. Soudě podle drnčících plastů. Ach jo.
Dozvěděli jsme se, jakým pitomostem a pověrám majitel věří. O voze nic.
nechci se autora nijak zastávat, recenze byla moc oslavná (ale vzpomeňte si, jak jste si chválili své první auto), ale kdyby to byla nějaká rozstřelená mrdka, už by se mu na tom autě něco podělalo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 17:05, RE: bez předmětu
xf posted by:
To zas byla "recenze". Puberťák a jeho nový kchár. Velmi pravděpodobně rozmlácený a poslepovaný, přičemž "šťastný majitel" to ani netuší. Soudě podle drnčících plastů. Ach jo.
Dozvěděli jsme se, jakým pitomostem a pověrám majitel věří. O voze nic.
Z vrzání plastů bych na "havárku" neusuzoval. Kamarád má bravo od novoty - 240 tisíc km a vrže také celá palubka. Je to asi normální...Ale jinak je auto kupodivu bezproblémové, jen se také oloupaly ty vnější kliky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 17:36, Spotřeba
Ta spotřeba nic moc, asi je to hodně těžká noha na plynu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 20:04,
Drazí kolegové, nalijme si čistého vína, je v tom ta láska. Jak už tu někdo podotknul, první auto si musí každý zamilovat, proto odpusťme autorovi přílišnou horlivost, s jakou napsal tento článek. I přesto se domnívám, že Fiat Bravo je i po téměř patnácti letech, kdy byl prvně představen, docela fešák, takže mi prosím pomožte a dejme dohromady své zkušenosti s tímto vozem.
1) pozinkovaná karoserie je jasné plus, pokud auto nebylo bourané a slepené následně kytem
2) přdevším na střeše a kapotě je lak náchylný k vyšisování (hlavně metalíza)
3) z klik prvních modelů (do 12/98) se velmi často olupuje guma
4) podvozek má po Tipu, protože na silnici udržel i Coupé, něco vydrží
5) velmi často narazíte na auto s vymlácenými tlumiči
6) motor 1.4 12V se obecně nedoporučuje, vyšší spotřeba, nižší spolehlivost (jsem slyšel)
7) katalogová spotřeba od benzínů 1,4 začíná na 8,1 litru, čili zmíněných 8,5 při jízdě po městě s 1,6 není žádná tragédie, když autor zmiňuje, kde až je na otáčkoměru červené pole:o) Můj kamarád pro vyšší výkon a hlavně spotřebu ještě zabudoval jakýsi kit, kde mu na 1,4 slíbili z 80 rovných 90 koní. Výsledek byl, že při jeho bláznivém stylu jízdy překračoval 15 litrů/100! Bez "závodního" kitu s autem jezdí v jeho bratr v klidu do sedmi litrů. Osobní tip na ideální motor je novější 1,2 16V. Na lehké auto do města stačí a spotřeba jde výrazně dolů. Mé druhé já říká koupit 2,0 20V 155 koní, sice mě to sežere a na dálnici mě bude dusit turbo Oktávie, ale s optipaketem Abart je to skutečně pěkný auto.
8) vrzající plasty v interiéru lze částečně eliminovat jejich dotažením:o)
9) v interiéru jsou často rozsezená přední sedadla. Více náchylné jsou k tomu levnější verze S a SX, varianta GT či HGT je na tom o maličko lépe. Ovšem dost často narazíte na auto, co má jedno sedadlo z SX a druhé z GT a to je pak hrůza.
10) u starších ročníků zlobí páčky pod volantem

To je ode mě všechno, kdo má co přidat, sem s tím. Komu se auto líbí, tomu ho nějaká drobnost nezkazí a ostatní budou vědět, na co si dát případně pozor. Ahoj.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 22:18, RE: bez předmětu
Pavlik posted by:
Z vrzání plastů bych na "havárku" neusuzoval. Kamarád má bravo od novoty - 240 tisíc km a vrže také celá palubka. Je to asi normální...Ale jinak je auto kupodivu bezproblémové, jen se také oloupaly ty vnější kliky.
Pokud vrže, třeba palubka, v jednom místě, tak to se někdy stane. Špatný spoj, něco tam zapadne, vzpříčí se, nedoklapne...

Ale pokud povrzávají u tohoto typu plasty různě po interiéru, tak to má nějaký důvod. Tam to jen tak pro nic za nic běžné není.

Na druhou stranu, kliky jsou konstrukční nedostatek Bravo, stejně jako slabší životnost výfuku Brava/Bravo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 22:19, RE: bez předmětu
david_b posted by:
nechci se autora nijak zastávat, recenze byla moc oslavná (ale vzpomeňte si, jak jste si chválili své první auto), ale kdyby to byla nějaká rozstřelená mrdka, už by se mu na tom autě něco podělalo.
Především to nebyla vůbec recenze. O autě jsme se nedozvěděli nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 06:54, RE: bez předmětu
kadr03 posted by:
Drazí kolegové, nalijme si čistého vína, je v tom ta láska. Jak už tu někdo podotknul, první auto si musí každý zamilovat, proto odpusťme autorovi přílišnou horlivost, s jakou napsal tento článek. I přesto se domnívám, že Fiat Bravo je i po téměř patnácti letech, kdy byl prvně představen, docela fešák, takže mi prosím pomožte a dejme dohromady své zkušenosti s tímto vozem.
1) pozinkovaná karoserie je jasné plus, pokud auto nebylo bourané a slepené následně kytem
2) přdevším na střeše a kapotě je...
Tak s tímhle lze souhlasit... Já mít tohle auto jako své první, tak se radostí po.eru. Je to už 15let, a to jsem byl nadšenej ze Š 120...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 07:23, RE: bez předmětu
xf posted by:
Pokud vrže, třeba palubka, v jednom místě, tak to se někdy stane. Špatný spoj, něco tam zapadne, vzpříčí se, nedoklapne...

Ale pokud povrzávají u tohoto typu plasty různě po interiéru, tak to má nějaký důvod. Tam to jen tak pro nic za nic běžné není.

Na druhou stranu, kliky jsou konstrukční nedostatek Bravo, stejně jako slabší životnost výfuku Brava/Bravo.
Tam nevrže jedno místo, ta palubka doslova "chrastí" celá. Ale vzhledem k tomu, že auto kupoval nové, vidím důvod buď ve špatné konsrukci, nebo dílenském zpracování.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 07:47, RE: Posilovač
xf posted by:
Pověz nám, co čekáš, že by jsi se měl od řízení bez posilovače dozvědět.
Tohle nebude chyba auta.
Od řízení očekávám, že rozeznám povrch po kterém jedu a hlavně adhezi kol k povrchu, což u tohoto vozu nejde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 08:26, RE: Posilovač
Chrochtadlo posted by:
Od řízení očekávám, že rozeznám povrch po kterém jedu a hlavně adhezi kol k povrchu, což u tohoto vozu nejde.
V tom případě raději nekupujte "novější" vozy s elektrohydraulickým posilovačem a držte se š-120 - ta má "informace z řízení" naprosto neskreslené .
Ale vážně, řízení je "lehké", ale taková tragédie to není. Většina aut není na "závodění", ale na běžnou jízdu a tomu je třeba se přizpůsobit. Jestli ale smyk poznáte až v příkopu, bude problém opravdu jinde - nejspíše sedící na místě řidiče.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 09:06, RE: Posilovač
Chrochtadlo posted by:
Od řízení očekávám, že rozeznám povrch po kterém jedu a hlavně adhezi kol k povrchu, což u tohoto vozu nejde.
Kontrolní otázka: v jakémkoli jiném autě to poznáš?

Jsem si jist, že ne. Protože
a) Síla v řízení se nerovná odezva do řízení. Tento vůz v odezvě do řízení nevyniká, ani nezaostává, od podobných vozů této třídy.
b) Zjevně jsi přesedl, jak píše kolega, ze Š120. A to bez ironie. Š120 dávno předtím, nežli se urve, varuje. Nejvíce mohutným pískáním. Ze všeho nejvíce je to dáno velmi vysokým profilem pneumatik, které se deformují a "varují". V současné době, a 15 let zpět, vyráběné vozy, mají poměrně nízké a široké radiální pneumatiky. Jejich vlastností je, že nežli se utrhnou, tam varují jen velmi málo, často vůbec. Zato toho výrazně více vydrží, nežli se utrhnou. A dál už je to o vozu a řidiči, jestli se vůz rostoží, uklouzne, vylétne do škarpy... A v dobrým, ale třeba oproti Octavii s jejími obrovskými převisy, je ještě Brava / Bravo hodné a nezáludné auto.

Pro někoho, kdo přesedne z Š120, a blbne, vlastnosti moderních pneumatik mohou být nebezpečné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 09:12, RE: bez předmětu
Pavlik posted by:
Tam nevrže jedno místo, ta palubka doslova "chrastí" celá. Ale vzhledem k tomu, že auto kupoval nové, vidím důvod buď ve špatné konsrukci, nebo dílenském zpracování.
Znova: něco je v konkrétním kusu špatně.
Zato v "recenzi" píše, že to dělá po celém interiéru. To je ten, a zcela zásadní, rozdíl. Jeden plast = chyba. Celý vrzající interiér = bouračka.

Pokud mu tam něco od nova chrastí, měl si to nechat v rámci garance nechat spravit. Občas se něco nepovede na lince, tak takové závady autosalony odstraňují. A prý je to dost noční můra, přijít na to kde. Slyšel jsem, jak kdysi rozebral mechanik půlku Corolly, nežli našel jeden plastový díl, který zacvakli Turci v Holandsku na lince obráceně, a celá série potom vrzala...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 10:43, RE: Posilovač
xf posted by:
Kontrolní otázka: v jakémkoli jiném autě to poznáš?

Jsem si jist, že ne. Protože
a) Síla v řízení se nerovná odezva do řízení. Tento vůz v odezvě do řízení nevyniká, ani nezaostává, od podobných vozů této třídy.
b) Zjevně jsi přesedl, jak píše kolega, ze Š120. A to bez ironie. Š120 dávno předtím, nežli se urve, varuje. Nejvíce mohutným pískáním. Ze všeho nejvíce je to dáno velmi vysokým profilem pneumatik, které se deformují a "varují". V současné době, a 15 let zpět, vyráběné vozy, mají pomě...
Abych se přiznal, tak Š120 jsem nikdy neřídil, možná mi tato zkušenost chybí), ale najezdil jsem dost kilometrů s několika vozy s podobným rokem výroby jako zmiňované Bravo a musím říct, že Brava byla ohledně řízení nejhorší, nevyhovovala mi. Možná měla nějakou závadu, nevím, neřešil jsem to, ale jezdilo se mi s ní špatně. Nicméně musím říct, že moje současné vozidlo také neoplývá přehnanou čitelností řízení, ale oproti Bravě je to pořád nebe a dudy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 13:08, RE: bez předmětu
kadr03 posted by:
Drazí kolegové, nalijme si čistého vína, je v tom ta láska. Jak už tu někdo podotknul, první auto si musí každý zamilovat, proto odpusťme autorovi přílišnou horlivost, s jakou napsal tento článek. I přesto se domnívám, že Fiat Bravo je i po téměř patnácti letech, kdy byl prvně představen, docela fešák, takže mi prosím pomožte a dejme dohromady své zkušenosti s tímto vozem.
1) pozinkovaná karoserie je jasné plus, pokud auto nebylo bourané a slepené následně kytem
2) přdevším na střeše a kapotě je...
Hezky sepsané, jen bych napsal, že jedno sedadlo z SX a druhé GT mi bude vadit jen opticky, protože většině lidí stačí na sezení jen jedno sedadlo naráz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.12.2009 14:25, RE: bez předmětu
kadr03 posted by:
Drazí kolegové, nalijme si čistého vína, je v tom ta láska. Jak už tu někdo podotknul, první auto si musí každý zamilovat, proto odpusťme autorovi přílišnou horlivost, s jakou napsal tento článek. I přesto se domnívám, že Fiat Bravo je i po téměř patnácti letech, kdy byl prvně představen, docela fešák, takže mi prosím pomožte a dejme dohromady své zkušenosti s tímto vozem.
1) pozinkovaná karoserie je jasné plus, pokud auto nebylo bourané a slepené následně kytem
2) přdevším na střeše a kapotě je...
mam 1.9JTD (necelech 200.000), jezdilo ve firme. A zatim su spokojene (nic nevrze).
k podvozku: je tvrdej a navic se auto naklani, coz mi po presednuti z escorta trocha vadi, Ford byl sice tvrdej, ale nenaklanel se a daval jistejsi pocit z jizdy, hlavne v zatocinach (na pilota si ale nehraju )
K svetlam: stoji za prd a moc nesviti, ale to (aspon castecne) resi zarovky s vyssi svitivosti. A ti odvaznejsi poridi svetla s cockama z marei a prikoupi si xenony (otazka je, co na to protijedouci ridici a svestky)...
respond
toshi25
number of posts1
date of registration24.10.2012
Wednesday 24.10.2012 11:08, Po letech....
Tak po letech jsem narazil na svůj článek, který jsem napsal o svém prvním autě Fiatu Bravo. A když jsem si přečetl některé příspěvky musel jsem se zasmát. Hlavně nad tím jak někteří dokáží vše krásně překroutit a vzít si z toho jen to co se jim nelíbí a hned napsat jakej je majitel blázen, že si koupil zrovna tohle auto. Nevím jestli je to závistí nebo tím, že jsou lidé tak zlý. Zaprvé to neměla být recenze, ale článek o mém autě a o tom jaký z něho mám pocit a radost. Pokud chcete recenzi, tak se koukněte na nějaký pořad o autech, tam vám přečtou technické parametry a třeba budete spokojení. S odstupem času se na to dívám pořád stejně, bylo to mé první auto a byl jsem do něj zamilovaný. A proto jsem to napsal, tak jak jsem to napsal. Ano nebylo dokonalé a ano bylo bourané na zadek, jak většina z vás šíleně řešila, ale nebylo to nic vážného, protože kdyby bylo, tak by to auto bez problémů 3 a půl roku nejezdilo. Navíc zkuste u nás koupit auto, které je 8let staré a nebylo bourané… Dnes už mám zkušenosti s více auty, měl jsem Ford Focus, Škodu Octavii a nyní mam opět, pro některé lidi to bude zřejmě naprosto nepochopitelné, ale mam Fiat Stilo . Focus byl ůžasný co se týče jízdních vlastností, ale co se kvality týče dost pokulhával, Octavii jsem mel v naftě kvůli spotřebě, ale řídila se to jak tank. Na rovinkách nádhera, ale jak přišla první zatáčka hrůza… Jinak jsem s ní byl spokojenej. A nyní mám opět Fiata a to Stilo. Jsem rád, že jsem se k této značce vrátil, protože je to moje srdeční záležitost. At si říká kdo chce co chce… Auto si každý vybírá sám a vybírá si ho podle toho,že se mu líbi nebo kvůli jeho praktičnosti nebo prostě proto, že ho nemá každej druhej… Ale je to každýho věc, tak nechápu, proč se hned do člověka navážíte, když se chce o něco podělit. Lidi, kteří vědí co se jim líbí tak si to pořídí a mají z toho radost, protože to je přesně to co chtěli. Lidi, kteří to nevědí si koupí něco podle většiny a pak se akorát naváží do ostatních, kteří mají něco jinýho. Jsem rád, že jsem ten článek před lety napsal, aspoň jsem se zase přesvědčil o tom jaký jsou lidi.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.