0
back
 

diskuze k tématu: Spotřeba oleje Fiat Bravo

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, italská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.06.2015 15:32, Spotřeba oleje Fiat Bravo

vozidlo: Fiat Bravo 1.2 16V
rok výroby: 1999
palivo: benzin
výkon v kW: 60
kód motoru: 182B2.000

popis závady: Dobrý den, mám problém se spotřebou oleje. Zhruba za dva měsíce po cca 1300km mi ubude z měrky oleje skoro polovina. Nevím si rady protože tolik oleje by mě netěsností nemohlo uniknout. Známý mě řekl že to může být přidřený motor nebo odrovnané pístní kroužky. Potřebuji radu co mám dělat. Auto používám každý den a nové si dovolit nemohu ani nákladnou opravu. Předem mnohokrát děkuji.

S pozdravem Frejlich

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Tuesday 16.06.2015 15:42, Specifikace + viskozita
Co tam máte za olej a co doporučuje výrobce?
Olej se může ztrácet:
a) netěsností (mastné fleky pod autem)
b) spalovacím prostorem (shoří ve válcích)

Takže zkontrolujte vanu, olejový filtr a gufero na klikovém hřídeli, jestli tam nevisí někde kapky.

Pokud byste měl olej v souladu s předpisem výrobce, lze jako dočasné řešení použít olej vyšší viskozity (např. z 5W30 na 5W40), pokud nemáte např hydrostavy (hydraulické vymezení ventilových vůlí). Ale to při návratu z5 znamená ještě větší spotřebu oleje nebo opravu motoru (nebo výměnu motoru). Prozatím kontrolujte a dolévejte.
respond
Driver79
number of posts130
date of registration20.11.2014
Tuesday 16.06.2015 21:57, RE: Specifikace + viskozita
David V posted by:
(např. z 5W30 na 5W40)


Davide, nemyslel jsi např. na 10W40 ?

respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Wednesday 17.06.2015 09:41, RE: Specifikace + viskozita
Driver79 posted by:
David V posted by:
(např. z 5W30 na 5W40)
Davide, nemyslel jsi např. na 10W40 ?


Nemyslel, viskozitu za studena bych v prvním kroku neměnil, aby se nezpomalilo zatékání oleje při startování. Ale ještě jednou zdůrazňuji, že přechod na jiný olej beru jako poslední možnost.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 17.06.2015 23:54, re:
Dobrý den. Pokud vyloučíme úbytek oleje skrze netěsnosti, velmi pravděpodobně jsou opotřebené pístní kroužky, nebo vadná těsnění ventilových dříků. Více o stavu motoru napoví test komprese. Na základě toho lze podniknout další kroky.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Thursday 18.06.2015 13:19, ...
kromě výše zmíněného bych se zeptal na jinou věc - mizí tak rychle "v horní" i "ve spodní" polovině měrky?

setkal jsem se s motory, které byly v horní polovině měrky v podstatě lehce přelité a olej samy vyházely. od poloviny dolů olej ubýval výrazně pomaleji.

u takhle starého motoru je to malá pravděpodobnost, spíš bych to viděl na "přirozené stáří"
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.