0
back
 

diskuze k tématu: S jakým dieselem koupit ojetý Fiat Dobló?

category of topic classification: italská vozidla
Motorbike
number of posts9
date of registration01.12.2017
Wednesday 07.02.2018 15:50, 1,6 MJet
Mám novější verzi s 1,6 Mjet 77 kW v rodinné variantě (vyhřívané sesle, klima, tempomat, handsfree, okna v el. atd.). Najeto 70 tis. bez jakýchkoliv problémů. Koupen kvůli závodům dcery na minibiku a mému moto a cyklo fandovství. Dobrý známý, který pracuje jako technik u Fiatu mi ho sám doporučil s tím, že jde o jejich nejspolehlivější agregát. Má turbo s pevnou geometrií Honeywell a olej měním po max 15 tis. km. Navíc má na šestnáctku nezvykle velká náplň 4,9 litru. Asi proto, že vychází z původní 1,9, (také litina). Novější Doblo prý hodně ztišili a musím přiznat, že auto je opravdu tiché vyjma dálnice, kde v rychlostech nad zákonný limit už je dost slyšet odpor vzduchu - aerodynamika krabice. Velmi slušný podvozek díky zadnímu bi-linku, určitě doporučím šestikvalt, můj řadí hladce a přesně, jen když mrzne, potřebuje dvojka chvilku počkat. Spotřeba na okreskách pod šest, na dálnici pod sedm. Do sto třiceti. Pak už to jde nahoru, ale nezávodím. Pokud nebudete často lítat po dálnici s plným autem, 1,6 je naprosto dostačující. Od 1500 otáček max krouťáku 290 Nm a skutečně na šestnáctistovku velmi slušně táhne. Nahoře už je to stolová hora, chybí ty variabilní lopaty turba, 88 kW bylo k dispozici tuším od druhé poloviny roku 15. Pozor na nutnost obouvat dodávkové pneu a už mám bohužel TMPS. Po přezutí na zimu se ale auto zkalibrovalo asi po kilometru samo. Zato nemusím řešit start-stop a močovinu, moje verze je k životu naštěstí nepotřebuje. U předchozí Cromy mi DPF vydrželo 330 tis. km, stejně jako jí dopřávám Ďoblikovi naftu bez řepky (Euroil, Verva atd.). A o kapacitě zavadelníku a snadno sklopné, dělené zadní lavici ani nehovořím. Mtb na 29 tam postavím jako nic.
respond
JARDA3
number of posts89
date of registration15.01.2010
Thursday 08.02.2018 07:56, pro pana Klimeše
tyhle auta jsme ve firmě měli tři.dva v naftě jeden benzín.po tom co jsme s nima prožili vám doporučuji se kouknout po jiné značce jinak máte o zábavu postaráno
respond
danet - redakce TipCars
number of posts535
date of registration16.11.2012
Thursday 08.02.2018 14:15, RE: 1,6 MJet
Motorbike posted by:
Mám novější verzi s 1,6 Mjet 77 kW v rodinné variantě (vyhřívané sesle, klima, tempomat, handsfree, okna v el. atd.). Najeto 70 tis. bez jakýchkoliv problémů. Koupen kvůli závodům dcery na minibiku a mému moto a cyklo fandovství. Dobrý známý, který pracuje jako technik u Fiatu mi ho sám doporučil s tím, že jde o jejich nejspolehlivější agregát. Má turbo s pevnou geometrií Honeywell a olej měním po max 15 tis. km. Navíc má na šestnáctku nezvykle velká náplň 4,9 litru. Asi proto, že vychází z původní 1,9, (také litina). Novější Doblo prý hodně ztišili a musím přiznat, že auto je opravdu tiché vyjma dálnice, kde v rychlostech nad zákonný limit už je dost slyšet odpor vzduchu - aerodynamika krabice. Velmi slušný podvozek díky zadnímu bi-linku, určitě doporučím šestikvalt, můj řadí hladce a přesně, jen když mrzne, potřebuje dvojka chvilku počkat. Spotřeba na okreskách pod šest, na dálnici pod sedm. Do sto třiceti. Pak už to jde nahoru, ale nezávodím. Pokud nebudete často lítat po dálnici s plným autem, 1,6 je naprosto dostačující. Od 1500 otáček max krouťáku 290 Nm a skutečně na šestnáctistovku velmi slušně táhne. Nahoře už je to stolová hora, chybí ty variabilní lopaty turba, 88 kW bylo k dispozici tuším od druhé poloviny roku 15. Pozor na nutnost obouvat dodávkové pneu a už mám bohužel TMPS. Po přezutí na zimu se ale auto zkalibrovalo asi po kilometru samo. Zato nemusím řešit start-stop a močovinu, moje verze je k životu naštěstí nepotřebuje. U předchozí Cromy mi DPF vydrželo 330 tis. km, stejně jako jí dopřávám Ďoblikovi naftu bez řepky (Euroil, Verva atd.). A o kapacitě zavadelníku a snadno sklopné, dělené zadní lavici ani nehovořím. Mtb na 29 tam postavím jako nic.


Dobrý den, budeme rádi, když o svém voze napíšete samostatnou recenzi http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond
Motorbike
number of posts9
date of registration01.12.2017
Thursday 08.02.2018 14:28, RE: pro pana Klimeše
Ve vší úctě p. Jardo, netvrdím, že jde o bezchybné auto, ale můj příspěvek má alespoň nějakou vypovídací hodnotu z osobní zkušenosti, zatím kladné. Vy ji zřejmě máte taky, byť opačnou, ale závěrečné doporučení by mělo být podloženo konkrétními odůvodněními. Posuďte sám: V nějaké firmě sloužila tři nějaká Dobla s nějakými motorizacemi, s najetými nějakými kilometry a měla nějaké problémy. Asi se shodneme, že tato výpovědní hodnota tazateli výběr zrovna neusnadní.
p.s. Redakci díky za nabídku, ale k něčemu se odhodlám, až budu mít víc kilometrů. Pro větší objektivitu.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 08.02.2018 17:57, fiat
fiat nebrat!
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Thursday 08.02.2018 21:37, RE: fiat
citation:
reakce na: Fanda, 08.02.2018 17:57 (fiat nebrat! ...)


Fando,ty užívej svoji škodovku htp a do Fiatu se neplet
respond
cira
number of posts2
date of registration02.04.2018
Friday 15.01.2021 18:38, 1.6 JTD 77 kW rok 2013
Mohu potvrdit, že s tímto motorem doblo letí jak vítr.
Dlouhodobá spotřeba 6.8 l což je daň za vysokou stavbu a vyšší hmotnost ( mám L2H1).
Motoricky bezproblémové.
Sám bych ocenil zvukově izolovanou přepážku. Je za příplatek 2800 Kč a kdo bude kupovat nové měl by nad tím zapřemýšlet. Přepážku mám základní plechovou, která má nesmyslné perforace a přes ně do kabiny proniká zvuk od nákladu což vyřeší rádio. Větší problém je, že se přes to dostává prach co špiní kabinu.

Provozní náklady levné. Žádná kasička.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts535
date of registration16.11.2012
Monday 18.01.2021 12:48, RE: 1.6 JTD 77 kW rok 2013
citation:
reakce na: cira, 15.01.2021 18:38 (Mohu potvrdit, že s tímto moto ...)


Dobrý den, chcete-li, napište na svůj vůz recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Hezký den
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.