0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Ducato III – jak zvládne náročný provoz?

category of topic classification: italská vozidla
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Tuesday 04.02.2014 08:55, Když budu rejpat...
...tak uvedu, že fotka a popis vozidla je na 4. generaci Ducata. Boxer a Jumper mají 3, gen, tam (i když to už s Ducatem byla trojčata) 1.gen byla J5 a C25. Tazateli bych ale do 4. gen spíš doporučil (pokud jezdí dálky) 3,0 JTD, taky Iveco, těch 160, resp. 170 koní se na dálnici hodí. Nácvik výměny žárovek je nutný - dělá se to po hmatu, zas ale člověk nepotřebuje šroubovák (já vozil aku s patřičnými bity, vyplatilo se ) jako u předch. generace. Každopádně na takovej nájezd jedině NOVÝ auto!
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Thursday 06.02.2014 15:51, Jedině Ducato..
Předem už ze začátku objektivně řeknu, že Fiat Ducato je podle mne pro tento účel nejlepší volba. Sám jsem řešil něco podobného, a šel do něj. Na můj kilometrový nájezd stačil jetý s cca 150 tisíci kilometry, a dodnes si to auto pochvaluji. Mám verzi L3H2 a je to pro mne se 13m3, objemový ideál. 3,7m na délku zaručí pohodlný převoz 4 palet na délku, vyjímečně jdou dát dvě lehčí za řidiče tak až pěti, ale pouze s přesnými rozměry bez přesahů. Podlaha nízko a dostatečně široké a vysoké dveře usnaďnují nakládaní a HLAVNĚ je vnitřní prostor dostatečně oproti konkurenci široký (přes 1,8m), takže i naložení palety nebo vůbec zboží je mnohem snažší. Z motorů jsme zvažoval oba dva a nakonec jsem vybral zmiňovaný 2,3 JTD 88kw. Je neskutečně pružný, tichý kultivovaný a úsporný, v podstatě je to unikát. Prázdný jezdím meziměsto 6,5l/100, naložený 8,5 při cca 1,2 tuny nákladu, takže průměr mám téměř vždy do 7,5l. Tento motor je hodně citlivý byť na milimetrový pohyb plynu a okamžitě spotřeba kolísá i o 2 litry. Mám v něm dřevěnou podlahu a při vážení mi váha ukázala že můžu do 3,5 tuny naložit jen cca 1300 kilo, takže na to pozor v případě výdřevy. V označování tonáže je docela chaos napříč všemi verzemi a prakticky nikdo nepozná o jakou se jedná. Já mám jetou 17Q takže nosnost 1,7 tuny neoficiálně, a přitom mám jen jedno listové pero, a nemám označení MAXI. Oproti tomu verze 3,3-3,5 tuny mají často maxi a 2 pera vzadu a menší nosnost než já. Za těch pět let to výrobce několikrát změnil tak, že se v tom skutečně nikdo nevyzná. Má 2,3 JTD má ještě Euro4 bez FAP, novější 96kw verze má turbo s naklápěním lopatek ale již Euro5 s FAP, takže bych zvážil výhody, nevýhody. Motor 3,0JTD jede neskutečně živě, v podstatě trhá asfalt a jezdí v průměru za 9l. Ale já ji nakonec nebral, přeci jen není kvůli elektronice tak spolehlivý, a občas se u něj ukázaly vadné převodovky. Musím zaklepat, za celou dobu auto nemělo snad žádnou poruchu, dokonce ani elektroniky, a to je ojeté, ten motor je skutečně skvělý. Tento Fiat Ducato je nekutečné všestranné auto, takže jízdu v něm, ač mám i jiné dodávky a osobák, docela užívám. Dobrý posaz, sedadla, výhled, manévrovatelnost jako u osobního auta, kabina řidiče velmi prostorná a ergonomicky udělaná se spoustou přihrádek, palubní počítač s elektrikou oken v základu, takže jsem ho letos 2x vzal do Chorvatska, cestu jsme si užili a nelámal jsem si hlavu s nějakým nafukováním lehátek:)) Všechno funguje i po těch kilometrech jak má a převodovka má standartně šestku, kterou využívám velmi často. Mé auto je z dovozu a na zvedák rezervy byla svolávací akce, kdy jej automobilka měnila, přesto vozím rezervu v nákladovém prostoru. Jedině co skutečně nedomysleli, a objektivně by Vám to měl přiznat každý autosalon, je problém zatékání vrchem kapoty na vstřikovače díky líbivému designu. Toto se Fiat, Peugeot Citroenu napříč automobilkami nepovedlo ať je to jakýkoliv motor a zejména u 3,0JTD se automechanik asi zapotí. Jdou vytáhnout po letech velmi špatně a existuje na to i speciální "vytahovák". Samotné vstřikovače nejsou drahé a 200 tisíc km u 2,3JTD vydrží. Problém je, že voda stéká mřížkou kapoty od ventilace buď přímo na ně nebo přes tzv. torpédo čelního skla. Kdo tohle vymyslel musel být asi s prominutím idiot, takže místo toho aby tam vodu vůbec nenechali téct, vymysleli systém odtokových hadic, které se rády ucpávají. Dá se dokoupit i kryt motoru, jenže pak Vám zase voda neteče na vstřiky ale na alternátor a jinou instalaci... no prostě... já to jednoduše vyřešil tubou tmelu pod okno a linem jako kryt motoru a mám klid:)) Jezdí ke mně hodně autodoprav a sám jsem zkusil více dodávek a pokud chce člověk s novými Euro a pod. se nenechat zruinovat, toto je snad jedinná vhodná volba. Například MB Sprinter propadák. Na to auto nedám dopustit. Ještě poznámka k Peugeot Citroen. Ač tyto auta a motory vypadají stejně, mají skutečně motory Ford Puma a není problém je po 100 tisících odrovnat nebo po záruce do nich nasypat 250 tisíc. Kazí se na nich snad úplně vše, egr, alternátory, turba, mění se často celé motory, proto každý druhý inzerát "láká" na vyměněný motor. Crafter s MB ta samá tragedie a úzký prostor, včetně rezivění u Renaultu mi nevyhovuje ergonomie. A hlavně Fiat má přední náhon i u nejdelší verze. Pro těžší náklady jedině Iveco Daliy s prakticky shodnými Sofim motory.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Thursday 06.02.2014 16:15, Ještě doplním,
že velmi nízká spotřeba je také díky designu, díky nejlepšímu obtoku vzduchu kolem karoserie ve své kategorii, a u vyšších verzí se můžete setkávat s odlupováním barvy bílé na krémovou základní. Čím vyšší odlupování tím víc dálnice nebo vyšší stáří vozu. Jde z toho u ojetého vozu docela určit styl provozu a úplně se tomu zabránit nedá. Je to špatným podkladem, a co si všímám tak je Fiat na tom z Peugeotu, Citroenu taky záhadně líp. Takže oproti konkurenci na míle daleko nerezaví jen se jakoby odlupují kousíčky barvy. A poslední poznatek byl při namontování CB radia vysílačky, které doporučuji v případě záměru použití rozhodně předem odzkoušet, protože zpravidla ty nejdražší, elektronické motor ruší. Pravděpodobně to dělají vstřiky a některé odrušit nelze, ať je umístíte kamkoli na voze.
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Thursday 06.02.2014 22:10, RE: Ještě doplním,
kamil321 posted by:
že velmi nízká spotřeba je také díky designu, díky nejlepšímu obtoku vzduchu kolem karoserie ve své kategorii, a u vyšších verzí se můžete setkávat s odlupováním barvy bílé na krémovou základní. Čím vyšší odlupování tím víc dálnice nebo vyšší stáří vozu. Jde z toho u ojetého vozu docela určit styl provozu a úplně se tomu zabránit nedá. Je to špatným podkladem, a co si všímám tak je Fiat na tom z Peugeotu, Citroenu taky záhadně líp. Takže oproti konkurenci na míle daleko nerezaví jen se jakoby odlupují kousíčky barvy. A poslední poznatek byl při namontování CB radia vysílačky, které doporučuji v případě záměru použití rozhodně předem odzkoušet, protože zpravidla ty nejdražší, elektronické motor ruší. Pravděpodobně to dělají vstřiky a některé odrušit nelze, ať je umístíte kamkoli na voze.


To jsem taky řešil - ten design předních partií není estetický zvěrstvo jen tak pro nic za nic, ale jak píšeš, kvůli co nejlepšímu obtékání vzduchu. Taky mám L3H2, ale právě tu Pumu, no . Prostě lvíček zvítězil dřív, než se závady dostatečně proflákly. Nu uvidíme...
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Saturday 08.02.2014 14:30, RE: Ještě doplním,
Pepe posted by:
kamil321 posted by:
že velmi nízká spotřeba je také díky designu, díky nejlepšímu obtoku vzduchu kolem karoserie ve své kategorii, a u vyšších verzí se můžete setkávat s odlupováním barvy bílé na krémovou základní. Čím vyšší odlupování tím víc dálnice nebo vyšší stáří vozu. Jde z toho u ojetého vozu docela určit styl provozu a úplně se tomu zabránit nedá. Je to špatným podkladem, a co si všímám tak je Fiat na tom z Peugeotu, Citroenu taky záhadně líp. Takže oproti konkurenci na míle daleko nerezaví jen se jakoby odlupují kousíčky barvy. A poslední poznatek byl při namontování CB radia vysílačky, které doporučuji v případě záměru použití rozhodně předem odzkoušet, protože zpravidla ty nejdražší, elektronické motor ruší. Pravděpodobně to dělají vstřiky a některé odrušit nelze, ať je umístíte kamkoli na voze.
To jsem taky řešil - ten design předních partií není estetický zvěrstvo jen tak pro nic za nic, ale jak píšeš, kvůli co nejlepšímu obtékání vzduchu. Taky mám L3H2, ale právě tu Pumu, no . Prostě lvíček zvítězil dřív, než se závady dostatečně proflákly. Nu uvidíme...


Já se ani nedivím. Měl jsem lvíčka s 2,5TD motorem a taky skvělý, než ho zařízli tímhle s Ford Pumou, kde se musí i ateista dát na modlení. Popravdě výběr mezi dodávkami je tak zoufalý, že jsem zvažoval opět koupi staršího modelu z autobazaru, pořád mi to ekonomicky vycházelo líp. Ta starší 2,5TD se několikrát bez oleje kousla, povolila, nalil se olej ze sekačky a jelo se dál a najeto měla 600 tisíc. Vietnamci z baráku do své zase v případě potřeby doplnili olej z wok pánve snad ještě za tepla s kousky čínských nudlí a šlapala jak hodinky, to jsem koukal. Dnes je to jen o tom z horších dodávek vybrat tu nejméně špatnou a díky bohu za ten Fiat Ducato:)) Sice taky jetá z autobazaru, ale povedlo se:)) No popravdě ten Crafter s 2,5TDI je na tom ještě hůř a vtip je u něj v tom, že závadu ani nikdy neodstraníte, ledaže jak si tu jeden kupuje díly z Polska, které jsou na tom kvalitativně líp než originál, kde se závady po 30 tisících projeví zas. Vyzkoušel jsem si předtím i ten nový Sprinter a v něm si kontrolky zejména motoru hrály po pár kilometrech na vánoční stromeček a nouzák byl jediný možný způsob dojezdu:)) Nikdo mi před koupí nechtěl říct, v čem to bylo, jen auto je pořád v servisu a to nebyla ani "lahůdka" s biturbem..MB má totiž slabý výkon vyhnaný turby, které prostě odpadnou. A raději odlupování barvy na Fiatu než použitá BIO barva na Sprinteru která sice odpuzuje špínu, ale rez přitahuje už po jednom roce:) Vybrat dneska dodávku pro živnostníka, která ho nezruinuje, je fakt těžky.
respond
Michal 22
number of posts51
date of registration09.10.2008
Saturday 08.02.2014 18:03, RE: Ještě doplním,
kamil321 posted by:
Pepe posted by:
kamil321 posted by:
že velmi nízká spotřeba je také díky designu, díky nejlepšímu obtoku vzduchu kolem karoserie ve své kategorii, a u vyšších verzí se můžete setkávat s odlupováním barvy bílé na krémovou základní. Čím vyšší odlupování tím víc dálnice nebo vyšší stáří vozu. Jde z toho u ojetého vozu docela určit styl provozu a úplně se tomu zabránit nedá. Je to špatným podkladem, a co si všímám tak je Fiat na tom z Peugeotu, Citroenu taky záhadně líp. Takže oproti konkurenci na míle daleko nerezaví jen se jakoby odlupují kousíčky barvy. A poslední poznatek byl při namontování CB radia vysílačky, které doporučuji v případě záměru použití rozhodně předem odzkoušet, protože zpravidla ty nejdražší, elektronické motor ruší. Pravděpodobně to dělají vstřiky a některé odrušit nelze, ať je umístíte kamkoli na voze.
To jsem taky řešil - ten design předních partií není estetický zvěrstvo jen tak pro nic za nic, ale jak píšeš, kvůli co nejlepšímu obtékání vzduchu. Taky mám L3H2, ale právě tu Pumu, no . Prostě lvíček zvítězil dřív, než se závady dostatečně proflákly. Nu uvidíme...
Já se ani nedivím. Měl jsem lvíčka s 2,5TD motorem a taky skvělý, než ho zařízli tímhle s Ford Pumou, kde se musí i ateista dát na modlení. Popravdě výběr mezi dodávkami je tak zoufalý, že jsem zvažoval opět koupi staršího modelu z autobazaru, pořád mi to ekonomicky vycházelo líp. Ta starší 2,5TD se několikrát bez oleje kousla, povolila, nalil se olej ze sekačky a jelo se dál a najeto měla 600 tisíc. Vietnamci z baráku do své zase v případě potřeby doplnili olej z wok pánve snad ještě za tepla s kousky čínských nudlí a šlapala jak hodinky, to jsem koukal. Dnes je to jen o tom z horších dodávek vybrat tu nejméně špatnou a díky bohu za ten Fiat Ducato:)) Sice taky jetá z autobazaru, ale povedlo se:)) No popravdě ten Crafter s 2,5TDI je na tom ještě hůř a vtip je u něj v tom, že závadu ani nikdy neodstraníte, ledaže jak si tu jeden kupuje díly z Polska, které jsou na tom kvalitativně líp než originál, kde se závady po 30 tisících projeví zas. Vyzkoušel jsem si předtím i ten nový Sprinter a v něm si kontrolky zejména motoru hrály po pár kilometrech na vánoční stromeček a nouzák byl jediný možný způsob dojezdu:)) Nikdo mi před koupí nechtěl říct, v čem to bylo, jen auto je pořád v servisu a to nebyla ani "lahůdka" s biturbem..MB má totiž slabý výkon vyhnaný turby, které prostě odpadnou. A raději odlupování barvy na Fiatu než použitá BIO barva na Sprinteru která sice odpuzuje špínu, ale rez přitahuje už po jednom roce:) Vybrat dneska dodávku pro živnostníka, která ho nezruinuje, je fakt těžky.


Poslední větu tesat do kamene!
Potřebujeme dodávku na nějakých 15.000 km ročně, z toho občas s dvoutunovým vlekem. Letos asi definitivně umře doposud používaný polský Lublin a co dál fakt nevím. Za nové Ducato L4H2 půl milionu si nemůžeme dovolit dát (za stejnou cenu je Transporter prakticky v základu!). Líbilo by se mi Iveco Daily, ale zachovalé kusy si drží cenu a do přijatelných hodnot padají jen zhuntované vraky. Zbývá Ducato 2,3JTD a ještě pokukuji po Renaultu Master (nebo Opel Movano + Nissan) s 2,5DCI. O tom žádnou seriózní informaci nemám...

respond
BedaNiky
number of posts1
date of registration17.04.2023
Monday 17.04.2023 22:45, RE: Jedině Ducato..
citation:
reakce na: kamil321, 06.02.2014 15:51 (Předem už ze začátku objektivn ...)


Ahoj, sháním "6 místnou dodávku" na dovolenou našel jsem Fiat Ducato r.v.2008/4
2,3JTD motor Iveco,9 míst, najeto: 490tis. na fotkách vypadá zajímavě, je to od nás je to 300 km, tak se chci zeptat na názor, jestli by bylo s takovým nájezdem rozumné vydat se na 3000km dovolenou a myslet si že se to po cestě nepokazí? předem díky za názor.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.