0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Seicento – poslouží studentce?

category of topic classification: italská vozidla
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Wednesday 07.01.2015 09:44, skořápka
Poradím jen hlavně nebourat, jinak pro holku auto dobré a nenáročné. Možná bych si za ty peníze raději koupil Felicii z konce výroby s 1,3, která je servisně také nenáročná, uveze celkem pohodlně i 4 lidi, má větší kufr a bezpečnost bude lepší.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 07.01.2015 13:27, nebrat!!!
raději si kupte zachovalou Micru K11 z posledních let výroby-2000-2002. daleko spolehlivější, větší a příjemnější auto s minimálními náklady na provoz a na rozdíl od Seicenta je podstatně bezpečnější, robustnější-i když váží také cca 800kg. a motory 1.0 40/44kW a 1.3 resp 1.4 55/60kW jedou výborně se spotřebou kolem pěti litrů. také má daleko lepší výbavu-není problém sehnat kus s klimou, ABS, elektrickými okny, zrcátky, střešním oknem a čtyřmi airbagy.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Wednesday 07.01.2015 14:54, nebrat?
nějaká zkušenost proč nebrat? Je to ideální jednoduché lehké malé auto do města. SPOLEHLIVÉ. Nemá se tam co pos.at. Srovnatelné s mikrou ale levnější. Navíc jsou až směšné provozní náklady (spotřeba, servis)
Pasivní bezpečnost je vzhledem ke konstrukci malá, ale to u mikry taky. Felicii bych vůbec ani nezminoval, tu bych nedoporučil ani nepříteli.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 07.01.2015 14:55, Micra
Souhlas. Často si je kupovali důchodci, třeba můj děda jednu měl. Jsou tak ve velmi dobrém stavu, garážované. Opravdu mohu doporučit.
respond
KoobaS
number of posts1008
date of registration23.04.2014
Wednesday 07.01.2015 15:19, RE:
Dovolím si trochu nesouhlasit se Zvirakem. Pasivní bezpečností na tom bude Fiat hůř než Felicia, třeba i díky nižší hmotnosti....
Jinak si myslím, že Seicento není špatné auto, do města bych ho klidně bral, ale slečna s ním chce jezdit meziměsto, a to bych opravdu já volil jinak... za mě buď micra, případně se za ty prachy bude dát sehnat o fous větši Clio II, ale to už bude náklady na údržbu trochu jinde...
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Wednesday 07.01.2015 16:17, RE:
Ono je nutné rozlišovat, jestli slečna studuje na střední a dojíždí na internát, nebo výšce a bydlí na koleji. Studenti na střední si málokdy dokážou přivydělat na brigádě - a pokud ano, tak ne moc. Pro středoškolačku je zlatá volba starší seicento s nejmenším motorem 0.9 - motor nic neváží, takže není nutné mít ve výbavě posilovač řízení, deklarované kombinované spotřeby 4 litry se dá hravě dosáhnout, pokazit se na takovém autě nemá co a použitelné kousky třeba z dědictví se sají sehnat už v rozmezí 15-25 tisíc, takže zbývá solidní rezerva na důkladnou kontrolu a preventivní výměnu důležitých součástí - rozvody, provozní kapaliny, dvě sady pneumatik. Seicento má navíc 13palcová kola, což je z pohledu jízdních vlastností bída, ale takové pneumatiky jsou velmi levné.

Jiná situace je, pokud slečna dojíždí na vysokou školu a přivydělá si víc (=unese o 1-1,5 l/100 km vyšší spotřebu) - v takovém případě je lepší koupit punto druhé generace s motorem 1.2 8V (44 kW), které opět platí za velmi spolehlivé, ale je výrazně bezpečnější (micra se s ním nemůže srovnávat, punto II dostalo v Euro NCAP více bodů i než fabia, která je v ČR považována za soudobý etalon bezpečného malého auta) a nabídne běžně i klimatizaci. Protože má tazatelka zájem o seicento, 3dveřové provedení by nemělo být handicapem - to bývá levnější a dá se pořídit slušné okolo 35 tisíc, takže opět zbývá i nějaká rezerva. Díky předním čirým světlometům s projektorovou optikou a jednoduchým ostrým liniím to auto ve slušném stavu a v pěkné barvě vypadá i dnes velmi dobře.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 07.01.2015 21:30, RE: nebrat?
Zvirak posted by:
nějaká zkušenost proč nebrat? Je to ideální jednoduché lehké malé auto do města. SPOLEHLIVÉ. Nemá se tam co pos.at. Srovnatelné s mikrou ale levnější. Navíc jsou až směšné provozní náklady (spotřeba, servis) Pasivní bezpečnost je vzhledem ke konstrukci malá, ale to u mikry taky. Felicii bych vůbec ani nezminoval, tu bych nedoporučil ani nepříteli.


osobní zkušenost, s Micrama mám najeto pár desítek tisíc, a to i s vraky od roku 95, loni jsem měl top verzi 1.4 2002, stejně tak jsem loni měl tu ´´čest´´ jet pár set km se Seicentem 1.1 2001, a to byla katastrofa. úzké, nepohodlné, nestabilní, jízdní vlastnosti trakaře. nejlepší je ovládání el. oken, vedle rádia, téměř nenahmatatelné. auto krásné na pohled, hadrová el. střecha, najeto prd, asi 50, fakt krasavec. ale za těch 20k co stálo bych 100x raději o pár let starší Micru. třeba tu 1.3 97´ s klimou, dvěma bagy el. okny a ve zlaté metle co jsem předloni sehnal sousedce za 15k vč. eko, přepisu a nové technické. investice dodnes pouze olej a teď nové přední brzdy (komplet 1400 vč. pošty). není divu že staré Micry K11 za poslední dva járy dost stouply v ceně, když je fakt pěknej kus tak lidi občas nevědí co za to chtít.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 08.01.2015 10:16, RE:
Giorgio posted by:
Ono je nutné rozlišovat, jestli slečna studuje na střední a dojíždí na internát, nebo výšce a bydlí na koleji. Studenti na střední si málokdy dokážou přivydělat na brigádě - a pokud ano, tak ne moc. Pro středoškolačku je zlatá volba starší seicento s nejmenším motorem 0.9 - motor nic neváží, takže není nutné mít ve výbavě posilovač řízení, deklarované kombinované spotřeby 4 litry se dá hravě dosáhnout, pokazit se na takovém autě nemá co a použitelné kousky třeba z dědictví se sají sehnat už v rozmezí 15-25 tisíc, takže zbývá solidní rezerva na důkladnou kontrolu a preventivní výměnu důležitých součástí - rozvody, provozní kapaliny, dvě sady pneumatik. Seicento má navíc 13palcová kola, což je z pohledu jízdních vlastností bída, ale takové pneumatiky jsou velmi levné. Jiná situace je, pokud slečna dojíždí na vysokou školu a přivydělá si víc (=unese o 1-1,5 l/100 km vyšší spotřebu) - v takovém případě je lepší koupit punto druhé generace s motorem 1.2 8V (44 kW), které opět platí za velmi spolehlivé, ale je výrazně bezpečnější (micra se s ním nemůže srovnávat, punto II dostalo v Euro NCAP více bodů i než fabia, která je v ČR považována za soudobý etalon bezpečného malého auta) a nabídne běžně i klimatizaci. Protože má tazatelka zájem o seicento, 3dveřové provedení by nemělo být handicapem - to bývá levnější a dá se pořídit slušné okolo 35 tisíc, takže opět zbývá i nějaká rezerva. Díky předním čirým světlometům s projektorovou optikou a jednoduchým ostrým liniím to auto ve slušném stavu a v pěkné barvě vypadá i dnes velmi dobře.


Celkově by Punto 1,2 bylo určitě lepší, ale Seicento bude mít ještě menší servisní a provozní náklady a za stejné peníze by mělo být v lepším stavu. Jinak Fabia 1 a Punto 2 dostaly v crash testu stejně bodů (26), obě auta měla jen 1 airbag, rozdíl byl jen v tom, že Punto bylo v 3dv karoserii. Každopádně i na dnešní dobu výborný výsledek, to se ještě nezapočítávaly elektronická cingrlátka z oblasti aktivní bezpečnosti. Dnes může být auto sebepevnější, ale když mu chybí pípáky, má smůlu :/
Proto i lidi přestávají umět řídit a zvládat krizové situace. Místo aby si dávali pozor, přemýšleli a získávali zkušenosti, spoléhají na systémy...
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 08.01.2015 21:13, RE:
Paul posted by:
Celkově by Punto 1,2 bylo určitě lepší, ale Seicento bude mít ještě menší servisní a provozní náklady a za stejné peníze by mělo být v lepším stavu. Jinak Fabia 1 a Punto 2 dostaly v crash testu stejně bodů (26), obě auta měla jen 1 airbag, rozdíl byl jen v tom, že Punto bylo v 3dv karoserii. Každopádně i na dnešní dobu výborný výsledek, to se ještě nezapočítávaly elektronická cingrlátka z oblasti aktivní bezpečnosti.


Stejně ne, ENCAP to má jen špatně sečtené v přehledu. Punto má celkem 27 (ne 26) - 11 za čelní a 16 za boční náraz, fabia 26 - 12 za čelní a 14 za boční náraz. Ale souhlas, na svou dobu to byl výborný výsledek. Právě a jen kvůli bezpečnosti bych na místě tazatelky volil punto.
respond
Petr S
number of posts1241
date of registration28.11.2008
Thursday 08.01.2015 21:47, RE:
Giorgio posted by:
Paul posted by:
Celkově by Punto 1,2 bylo určitě lepší, ale Seicento bude mít ještě menší servisní a provozní náklady a za stejné peníze by mělo být v lepším stavu. Jinak Fabia 1 a Punto 2 dostaly v crash testu stejně bodů (26), obě auta měla jen 1 airbag, rozdíl byl jen v tom, že Punto bylo v 3dv karoserii. Každopádně i na dnešní dobu výborný výsledek, to se ještě nezapočítávaly elektronická cingrlátka z oblasti aktivní bezpečnosti.
Stejně ne, ENCAP to má jen špatně sečtené v přehledu. Punto má celkem 27 (ne 26) - 11 za čelní a 16 za boční náraz, fabia 26 - 12 za čelní a 14 za boční náraz. Ale souhlas, na svou dobu to byl výborný výsledek. Právě a jen kvůli bezpečnosti bych na místě tazatelky volil punto.


Pokud už řešíte bezpečnost, tak si dovoluji upozornit že Yaris 1. generace z roku 2000 dopadl ještě lépe. Celkem 29 bodů, 13 za čelní náraz a 16 za boční. Airbagy má 2. http://euroncap.com/tests/toyota_yaris_2000/74.aspx

Studentce bych doporučil Yarise 1. generace. Bude spolehlivější (např. versus 1.2 HTP ve Fabii) i o chlup bezpečnější než obě uvedená auta. O Seicentu nemluvě.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Friday 09.01.2015 07:40, RE:
Petr S posted by:
Pokud už řešíte bezpečnost, tak si dovoluji upozornit že Yaris 1. generace z roku 2000 dopadl ještě lépe. Celkem 29 bodů, 13 za čelní náraz a 16 za boční. Airbagy má 2. http://euroncap.com/tests/toyota_yaris_2000/74.aspxStudentce bych doporučil Yarise 1. generace. Bude spolehlivější (např. versus 1.2 HTP ve Fabii) i o chlup bezpečnější než obě uvedená auta. O Seicentu nemluvě.


Jenže yarisů je do 40 tisíc hrstka a jejich stav je bídný. Navíc design se nemusí líbit každému a specifické řešení palubních přístrojů jakbysmet. Další věc je cena a dostupnost dílů - použitých i nových.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 09.01.2015 09:34, RE:
Giorgio posted by:
Petr S posted by:
Pokud už řešíte bezpečnost, tak si dovoluji upozornit že Yaris 1. generace z roku 2000 dopadl ještě lépe. Celkem 29 bodů, 13 za čelní náraz a 16 za boční. Airbagy má 2. http://euroncap.com/tests/toyota_yaris_2000/74.aspxStudentce bych doporučil Yarise 1. generace. Bude spolehlivější (např. versus 1.2 HTP ve Fabii) i o chlup bezpečnější než obě uvedená auta. O Seicentu nemluvě.
Jenže yarisů je do 40 tisíc hrstka a jejich stav je bídný. Navíc design se nemusí líbit každému a specifické řešení palubních přístrojů jakbysmet. Další věc je cena a dostupnost dílů - použitých i nových.


copak Seicento nemá ´´specifické řešení palubních přístrojů´´ ? a jeho design nevyvolává rozpaky? ano, do 40ti tis. jich bude pár, ale odvede 100x lepší službu! ale jak píšu výše-pro mě to za tyhle peníze vyhrává Micra. Yaris by byl druhý a na třetí místo bych dal Polo 6N s litrovým čtyřválcem, tuším že měl 37 nebo 40kW.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Friday 09.01.2015 10:55, RE:
tomaskrtek posted by:
copak Seicento nemá ´´specifické řešení palubních přístrojů´´ ? a jeho design nevyvolává rozpaky? ano, do 40ti tis. jich bude pár, ale odvede 100x lepší službu! ale jak píšu výše-pro mě to za tyhle peníze vyhrává Micra. Yaris by byl druhý a na třetí místo bych dal Polo 6N s litrovým čtyřválcem, tuším že měl 37 nebo 40kW.


Seicento je naprosto normální auto segmentu A (když o něm tazatelka uvažuje a píše, že se jí líbí fiaty, tak s jeho vzhledem nejspíše problém nemá), s normálním přístrojovým štítem se základními údaji, přičemž tyto přístroje jsou umístěny před řidičem. Yaris má všechno v digitálu (vzhledem to připomíná "ameriky" 80. let a tak trochu okleštěné tipo DGT), utopené v tunelu uprostřed palubní desky. Micra je na trhu ojetin lépe dostupná než yaris, ale také je na ní ze všech zde uvedných aut nejvíce vidět její stáří.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Friday 09.01.2015 10:57, RE:
Double.
respond
Petr S
number of posts1241
date of registration28.11.2008
Friday 09.01.2015 23:11, RE:
Giorgio posted by:
tomaskrtek posted by:
copak Seicento nemá ´´specifické řešení palubních přístrojů´´ ? a jeho design nevyvolává rozpaky? ano, do 40ti tis. jich bude pár, ale odvede 100x lepší službu! ale jak píšu výše-pro mě to za tyhle peníze vyhrává Micra. Yaris by byl druhý a na třetí místo bych dal Polo 6N s litrovým čtyřválcem, tuším že měl 37 nebo 40kW.
Seicento je naprosto normální auto segmentu A (když o něm tazatelka uvažuje a píše, že se jí líbí fiaty, tak s jeho vzhledem nejspíše problém nemá), s normálním přístrojovým štítem se základními údaji, přičemž tyto přístroje jsou umístěny před řidičem. Yaris má všechno v digitálu (vzhledem to připomíná "ameriky" 80. let a tak trochu okleštěné tipo DGT), utopené v tunelu uprostřed palubní desky. Micra je na trhu ojetin lépe dostupná než yaris, ale také je na ní ze všech zde uvedných aut nejvíce vidět její stáří.


Čistě technická. Jak jste/jsi přišel na to, že Yaris je na trhu ojetin méně dostupný než Micra? Zde na Tipcars i na www.sauto.cz je mnohem více Yarisů proti Micra. Mám pocit, že se tady v diskusích dost často pracuje s dojmy a ne s fakty...

Yaris a podobnost s amerikami 80. let? Respektuji tento názor i když s ním velmi nesouhlasím...
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 10.01.2015 07:03, RE:
Petr S posted by:
Čistě technická. Jak jste/jsi přišel na to, že Yaris je na trhu ojetin méně dostupný než Micra? Zde na Tipcars i na www.sauto.cz je mnohem více Yarisů proti Micra. Mám pocit, že se tady v diskusích dost často pracuje s dojmy a ne s fakty... Yaris a podobnost s amerikami 80. let? Respektuji tento názor i když s ním velmi nesouhlasím...


Bavíme se pořád o autech do 40 tisíc dle limitu tazatelky, a těchto micer je opravdu více než yarisů - konkrétně zde na TipCars je to 18 : 6. Přihodit 10 tisíc a mít větší výběr znamená pro studenta být 1-3 měsíce na brigádě a všechny vydělané peníze nasypat do auta. To mladá holka, která bude cestovat 2x do týdne, nejspíše nechce.

Jinak ta 80. léta a ameriky jsem myslel čistě co se týče budíků (a podobnost hlavně provedením/podstvícením), protože tam to bylo oblíbené nejvíce a běžné napříč všemi kategoriemi. Ale japonská auta to tehdy měla taky, například to řešení z yarisu je podobné jako u Toyoty Soarer z roku 1981: https://www.youtube.com/watch?v=9EvQaDksOXU Mitsubishi Cordia Turbo mělo něco propracovanějšího ve 2. polovině osmdesátek. Nissan 300zx je hodně známý. Samozřejmě digitály měla i evropská auta, například Aston Martin Lagonda už v roce 1976, v 80. letech pak třeba Fiat Tipo, Fiat Uno, VW Golf GTI, Citroën BX, Renault 11 a 21, našly se i u alf a lancií (nemluvě o konceptech). Nějaký výběr digitálů je třeba zde: http://www.motivemag.com/pub/feature/lists/Motive_List_A_look_back_at_dozen_digital_dashes.shtml

Yaris nepřišel z revolucí, a to ani z pohledu malých aut (A/B) - vždyť to twingo mělo od roku 1993 velmi podobně (digitál a taky uprostřed palubky). Ale je to prostě něco, co většině lidí nevyhovuje a trh to nepřijal (není to většinové řešení a nová twinga i yarisy už mají analogový rychloměr a kapličku před řidičem).
respond
Petr S
number of posts1241
date of registration28.11.2008
Saturday 10.01.2015 22:50, RE:
Giorgio posted by:
Petr S posted by:
Čistě technická. Jak jste/jsi přišel na to, že Yaris je na trhu ojetin méně dostupný než Micra? Zde na Tipcars i na www.sauto.cz je mnohem více Yarisů proti Micra. Mám pocit, že se tady v diskusích dost často pracuje s dojmy a ne s fakty... Yaris a podobnost s amerikami 80. let? Respektuji tento názor i když s ním velmi nesouhlasím...
Bavíme se pořád o autech do 40 tisíc dle limitu tazatelky, a těchto micer je opravdu více než yarisů - konkrétně zde na TipCars je to 18 : 6. Přihodit 10 tisíc a mít větší výběr znamená pro studenta být 1-3 měsíce na brigádě a všechny vydělané peníze nasypat do auta. To mladá holka, která bude cestovat 2x do týdne, nejspíše nechce. Jinak ta 80. léta a ameriky jsem myslel čistě co se týče budíků (a podobnost hlavně provedením/podstvícením), protože tam to bylo oblíbené nejvíce a běžné napříč všemi kategoriemi. Ale japonská auta to tehdy měla taky, například to řešení z yarisu je podobné jako u Toyoty Soarer z roku 1981: https://www.youtube.com/watch?v=9EvQaDksOXU Mitsubishi Cordia Turbo mělo něco propracovanějšího ve 2. polovině osmdesátek. Nissan 300zx je hodně známý. Samozřejmě digitály měla i evropská auta, například Aston Martin Lagonda už v roce 1976, v 80. letech pak třeba Fiat Tipo, Fiat Uno, VW Golf GTI, Citroën BX, Renault 11 a 21, našly se i u alf a lancií (nemluvě o konceptech). Nějaký výběr digitálů je třeba zde: http://www.motivemag.com/pub/feature/lists/Motive_List_A_look_back_at_dozen_digital_dashes.shtml Yaris nepřišel z revolucí, a to ani z pohledu malých aut (A/B) - vždyť to twingo mělo od roku 1993 velmi podobně (digitál a taky uprostřed palubky). Ale je to prostě něco, co většině lidí nevyhovuje a trh to nepřijal (není to většinové řešení a nová twinga i yarisy už mají analogový rychloměr a kapličku před řidičem).


Aha, OK diky za osvetleni. To jsem netusil ze tehdy mely auta takove tachace.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.