0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 TDCI a zkušenost majitele po třech letech

category of topic classification: německá vozidla
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Sunday 17.02.2019 15:23, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: mondeo 2.0 TDCi
citation:
reakce na: TomasB, 17.02.2019 14:49 (No jo, chytrolínovi došly argu ...)


Na občůrání servisní péče v řádech stokorun není žádný racionální argument. A fórum neslouží jako individuální propagace vlastních, byť budoucích inzerátů. Více si s člověkem, který bude obhajovat uspořených 200 Kč na údržbě kritického bezpečnostního systému, nemám co říct. Tečka.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Sunday 17.02.2019 15:45, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: mondeo 2.0 TDCi
citation:
reakce na: Giorgio, 17.02.2019 15:23 (Na občůrání servisní péče v řá ...)


To je tak, když dojdou argumenty. Ale konečně tady nebudou nesmyslné pindy věcně nepodložené.
respond
KoobaS
number of posts1008
date of registration23.04.2014
Monday 18.02.2019 08:48, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: mondeo 2.0 TDCi
citation:
reakce na: TomasB, 17.02.2019 15:45 (To je tak, když dojdou argumen ...)


Osobně bych to taky viděl spíš na to, že se servis vykašlal na výměnu, nebo i kontrolu brzdovky a prostě to jenom vyfakturoval.
Mimochodem, moje čerstvá zkušenost z Ford autorizáku. Nechali jsme měnit 2 čelní skla. To jedno se celkem povedlo, zničili jenom českou a rakouskou dálniční známu.
Ta druhý se povedlo míň, z nepřipojená hadičky ostřikovačů stříkala kapalina přímo do hrdla pro nalévání oleje. Torpédo mezi sklem a kapotou složili tak napůl, takže voda z čelního skla neteče do odvodňovacích kanálů za podběhy, ale přímo na motor...
respond
Mirda
number of posts2
date of registration23.04.2016
Tuesday 19.02.2019 22:52, RE: Motor 1.8TDCI
citation:
reakce na: --, 01.11.2014 20:27 (Mám stejné, 1.8 TDCI v sedanu, ...)


Super.Doufám že na tom budu taky nějak podobně.Stejné jsem koupil tak uvidíme.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Wednesday 20.02.2019 22:12, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: mondeo 2.0 TDCi
citation:
reakce na: KoobaS, 18.02.2019 08:48 (Osobně bych to taky viděl spíš ...)


Kdepak, fakt to s každým servisem kontrolují. Refraktometr stojí pár tisícovek a je to jen dát tam kapičku a kouknout. Otázka 2 minut. Každý autorizák to má. Jinak výměna brzdovky včetně práce je cca 700,-, takže servis jí rád vymění. Každá kačka se počítá a tohle jsou jednoduchý peníze. Jinak přímo třeba pro výrobce brzdových kapalin, chladících kapalin a podobně existuje přesně na zjišťování bodu varu speciální přístroj, defakto destilační aparatura, ale plně automatická a stanoví bod varu na desetinu stupně přesně. Vím, protože to mám v portfoliu produktů. Ale tohle už nestojí pár tisíc, ale bratru mil. bez DPH. A jinak znám lidi, kteří tyhle věci testují, jako třeba SGS nebo výrobce brzdových kapalin a podobných věcí. S panem ing. Skolilem, jedním z předních odborníků v této branži se znám osobně a občas i uděláme nějakých obchůdek. Takže nějaký George, co si myslí, ale ví kulový, ten může svoje plky zkoušet na někoho jiného, kdo mu to bude žrát. A servis který mění každé dva roky paušálně brzdovku, bez ohledu na její skutečný stav, tak zákazníkovi jen tahá prachy z kapsy, protože to jsou jednoduše vydělaný peníze a vždycky se odkáže na kouzelnou větu, že je to předepsáno. Záleží jak je těsný systém a jak se k tomu dostane vlhkost z okolí.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Wednesday 20.02.2019 22:13, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: mondeo 2.0 TDCi
citation:
reakce na: KoobaS, 18.02.2019 08:48 (Osobně bych to taky viděl spíš ...)


O jaký servis se jedná?
respond
KoobaS
number of posts1008
date of registration23.04.2014
Friday 22.02.2019 09:20, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: mondeo 2.0 TDCi
citation:
reakce na: TomasB, 20.02.2019 22:13 (O jaký servis se jedná? ...)


Carent

A ještě připojím otázku. Co olej v převodovce? Většina výrobců nyní nyní udává, že se jedná o celoživotní náplň...
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Friday 22.02.2019 09:46, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: mondeo 2.0 TDCi
citation:
reakce na: KoobaS, 22.02.2019 09:20 (CarentA ještě připojím otázku. ...)


U manuálu to není problém, u automatu je to průser, když výrobce toto uvede. Ale dneska tohle snad už ani nikdo takto neudává. Bavíme-li se o Fordu, tak u Powershiftu stačí doslova o pár km přetáhnout interval výměny a další výměny se převodovka nedožije. Těch pár km je myšleno rozhodně méně než 5tkm. Na toto téma jsem měl s fordím servisem velké diskuse. Těch Powershiftů mění moc... Jenže, u nových aut, prodaných přímo u nich problémy nejsou, respektive se něco vyskytne, ale to je výrazně méně jak 1%. Ale jezdí jim tam kvanta druhých a dalších majitelů, obvykle s dovozovými auty. A to je ono. Támhle v Dojčlandu to majitel prosere, nenechá včas vyměnit olej, převodovka začne blbnout, tak to prodá a spořivý čecháček si to koupí a má rázem vyděláno 100 tis. za repasovanou nebo 140 tis. za novou převodovku. Nebo kšeftař dotáhne a stočí km, pokud už to neudělal rovnou někdo v DE, pak se následkem toho prodrbe interval výměny a je rázem servis za 100 tis. na světě. Kupovat automat z druhé ruky je jak ruská ruleta. Velmi často je důvod prodeje problém s automatem. U automatu musí být naprosto neprůstřelná servisní historie.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Friday 22.02.2019 15:26, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: mondeo 2.0 TDCi
citation:
reakce na: TomasB, 22.02.2019 09:46 (U manuálu to není problém, u a ...)


Netvrdil bych, že "doživotní olejová náplň" není u manuálu problém. Problém to je také, jen je menší, protože olej v manuálu je méně namáhaný a má levnější řešení v podobě výměny synchronů a ložisek (cca 20 tisíc s prací) . Osobně jsem zvyklý měnit olej v převodovce současně s rozvody - těch max. 500,- nikoho nezabije a převodovka vydrží podstatně víc.
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.