0
back
 

diskuze k tématu: Koupit nove (zanovni) nebo ojete ?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
Primcar
number of posts35
date of registration06.03.2014
Tuesday 25.03.2014 11:45, Koupit nove (zanovni) nebo ojete ?
Nikdy jsem nepremyslel nad koupi noveho vozidla ale kdyz vezmem, ze clovek (treba ja) ma napr. cca 200tKc na koupi vozu ktery bude ojety a bude mit okolo 5-6 let (najeto kdo vi kolik, zaruka od autobazaru nepovazuji jako zaruku) nebo si k tem 200 tKc vypujci dalsich 100 tKc a vozidlo bude nove pripadne stare pouze par mesicu v tovarni zaruce s (lepsi) podobnou vybavu.

A) Napr. Hyundai i30 kombi s 1.4 benzin ve vybave Trikolor k tomu mozna nejaky paket za cca 300 tkc predvadeci vuz.
Kdyz si necham vuz 10 let tak se to celkem i vyplati s najezdem cca 15-20tkm rocne ? K tomu pri prodeji po prvnim majiteli bude mit slusny servis tak snad zustatkova hodnota bude aspon tech 60 tkc ???

B) Napr. Hyundai i30 kombi s 1.4 benzin , rok cca 2009 vyjde okolo 180 tkc plus neco na drobne opravy, pneu apod... a jsme na 200tkc autu skoncila nebo bude brzy bude koncit zaruka a pokud si jej necham 5 let ( tak abych vzdy 10-ti lete auto vymenil za novejsi) tak 10-ti lety vuz prodam dejme tomu znova za tech 60 tKc... Takze mam v ruce 60 tKc plus tech 100 tKc ktere jsem usetril koupi ojeteho auta a zase muzu jit kupovat 5 lete auto...

Otazka zni vyplati se tedy radeji priplatit a koupit novy (zanovni) i kdyz se ze zacatku priplati tech 100tKc ale ve finale to bude levnejsi ?

Doufam, ze jsem to napsal aspon trochu srozumitelne.
Znacku auta jsem vybral zamerne jelikoz neni jich moc na trhu s pomerem cena/uzitna hodnota jeste tak Kia , u Skody tedy koncernu a podobnych uz to tak slavne neni s cenikem ci aspon tou vetsi zarukou u novych vozidel...
respond
OliGr
number of posts1
date of registration25.03.2014
Tuesday 25.03.2014 22:27, Hjundééé
Já osobně bych v tomto případě volil koupi nového/zánovního vozu. Počty jsou zde zcela jednoduché. Nejlépe uděláte když si rozpočítáte náklady - v tomto případě pouze ztrátu hodnoty vozu na jeden rok provozu. U 5ti letého vozu při předpokládaném provozu na dalších 5 let to vychází na nějakých 25 - 28 tis/ rok provozu. Zatímco u nového na nějakých 24tis/rok (samozřejmě za předpokladu že Vámi uvedené ceny souhlasí). Navíc dostanete o generaci novější vůz s plnou garancí výrobce. Osobně bych se ale přikláněl k jiné (serioznější) značce, než k tomuto "korejsko-českému" zázraku. Při rozpočítání ročních nákladů nevychází o hodně hůř ani auta jejichž vstupní cena je při podobné výbavě třeba i o 100 tisíc vyšší. Ale proti gustu........
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Wednesday 26.03.2014 08:36, Nedostatek informaci
To se takhle obecne neda rici. Pomineme-li aktualni kapsu kupujiciho, tak volba nove vs. ojete je primarne zavisla na rocnim kilometrovem prubehu. Pokud je vetsi, tak uz cena na kilometr uz noveho auta vyjde do te miry vyhodne, ze nema az takovy smysl resit ojetinu. Naopak treba v mem pripade, kdy v Evrope najedu jenom nejakych sedm maximalne deset tisic za rok nema nove auto naprosto zadny smysl, protoze kilometrova ztrata ceny u funglovky by byla primo strasidelna.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Wednesday 26.03.2014 09:27, zánovní/ojeté
Já bych se přikláněl k nějaké rozumné ojetině okolo 2 - 3 let stáří. Za 200 tis se dají sehnat krásné kousky, zachovalé, servisované buď přímo od prvních majitelů a nebo přímo od dealera, kde nechali starý vůz na protiúčet, který tam byl koupen i servisován. Za 150 - 200 tis se dá sehnat například: renault megane, kia ceed, hyundai I30, ale určitě i pekná opel Astra, peugeot 308. V podstatě všechny konkurenty ze stejné kategorie vozů jako zmíněný i30. Servis rozumně ojetého auta nebude o nic dražší než nového. U nového je stejně lepší jezdit do origo servisu kvůli reklamacím. Těžko se pak budete handrkovat až se něco pokazí a výrobce to hodí na hlavu lojzovi z garáže, který se vám o auto staral. Nemyslím si, že rozumná 3 letá ojetina, těsně po záruce, od soukromého majitele by potřebovala nějak zvláštní servis. Obzvláště bavíme-li se o benzinovém motoru. Peníze které ušetříte při nákupu vám dlouho vytačí na případný servis, který u nového také musíte řešit, a že ty prohlídky v servisech taky nejsou zadarmo :) Nehledě na to, že spoustu věcí vám na záruku nedají, ale nechají si je draze zaplatit viz pneu, brzdy, komponenty podvozku a vše co podléhá opotřebení. A už vidím někoho, kdo má nové auto v záruce a sám si běhá do Kelly do stěrače, díly podvozku atd... :)
respond
pele
number of posts5
date of registration31.03.2010
Wednesday 26.03.2014 18:52, Já jsem zvolil nové
Řešil jsem podobnou situaci. CCa půl roku jsem scháněl slušnou ojetinu. Nakonec jsem minulý týden objednal Dacia Logan MCV 1.2 16V Arctica. Dacie máme v práci (Logan MCV 1 3 kusy, Dokker 2 kusy), jsou velmi spolehlivé (zatím pouze u jednoho Loganu měněno naftové čerpadlo 1,5dci v záruce) .Auto bude převážně sloužit jako mamataxi školka, škola, do práce, časté starty, krátké vzdálenosti, roční nájezd cca 13 tkm. Cena včetně rezervy, gum. koberců, pov. výbavy, Defend locku a park. senzorů 227617,- s dph 3 roky záruka (možno do 12 měsíců prodloužit na další dva roky za 3290,- omezeno 100 tkm).
Ještě ke Korejcům. Jako služební mám Kia Ceed SW 1,6 CRDI r.v. 2011. Najeto za tři roky 120000. Jediné co se měnilo kromě spotřebáku, tyčky předního stabilizátoru (což je dneska asi taky spotřebák) a dvakrát kuna rozkousala podtlakovou hadičku. Jinak OK.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.