Paul posted by:
Doufám, že tento dotaz hned tak nezmizí. Sám jsem zvědavý, co budou ostatní doporučovat. Klidně by se jím mohla zabývat redakce. Každopádně bych vybíral takto: minimum střední třída, 5-6 válec diesel, 6st. manuál s co nejdelším převodem a tempomat. 4x4 jen pokud to je z nějakého jiného důvodu nezbytnost, na vše ostatní stačí dobré zimní pneu a trocha citu v noze. Na automat bych se vykašlal, stejně se zařadí šestka a vyřadí až v Mnichově..., jen zvyšuje spotřebu, snižuje výkon a hrozí drahou opravou. Čtyřválce bych asi také zavrhnul. Přece jen 180 km/h po 1000 km je docela záhul. Díval bych se po (abecedně) Audi A4/A6 2,5 TDI V6 132kW s pravidelným servisem a co nejmladší, měchy nebrat, BMW 3/5 330d, MB s 270 CDI - sundat kryt motoru a podívat se jestli tam nejsou krtince a kdy byly měněné žhavičky, Superb 1. 2,5 TDI, VW Passat 2,5 TDI, Volvo s původním 2,5 TDI pětiválcem! od Audi (ale nevím jestli má 6ti kvalt,) nebo novější pětiválce. Je z čeho vybírat, značku bych až tak neřešil a koupil to, co mi nejvíc sedne pro daný účel a bude v nejlepším stavu. Stočených aut mezi nimi bude hodně, tak pozor na to. Vysokého km proběhu bych se nebál, pokud bude vše OK a bude zjistitelné, co vše bylo na autě děláno (rozvody, poloosy...).
Řekl bych, že problémem je poměrně nízká částka na pořízení v kombinaci s vysokým zatížením auta. Nevím, kolik aut za 120 už má 6-ti qvalt a také si nemyslím, že je důležitý počet stupňů, ale že spíše hraje roli poslední převodový poměr. Koupit za 120 prémiovou naftu zavání investicí, ale souhlasím, že 1.9 TDi nebude požadavku vyhovovat. Podle mě je to ukázkový příklad nedostatečného financování vzhledem k požadavku na auto. Další věcí je, že pro takové rychlosti přesunů, je nutné věnovat zvýšenou pozornost brzdové soustavě, což může znamenat i generálku v s pěknou cenou. Má se to od 120-ti odečítat, nebo se s velkou investicí počítá?
Ano, lze radit stará prémiová auta s naftovým motorem, ale nabídnou skutečně úsporný provoz? A pokud pominu, že se auto musí opravit, jak moc je nepříjemné, že auto nedojede do cíle? To jsou faktory, které hrají velkou roli.
Já bych radu měl, ale nebude se tazateli líbit. Jednoznačně bych navýšil rozpočet, abych nemusel pro tyto účely hledat 10-ti leté vozy, byť prémiových značek. Je vysoká pravděpodobnost, že 10-ti leté BMW, AUDI, MB s naftou bude mít 300 tisíc nájezd, ale dokumentace to bude popírat.