0
back
 

diskuze k tématu: Jaké AUTO na každodenní delší trasy (100km tam a 100zpět, dálnice)?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
Bělda
number of posts1
date of registration08.02.2014
Sunday 09.02.2014 17:11, Jaké AUTO na každodenní delší trasy (100km tam a 100zpět, dálnice)?
Ahoj diskutéři, jaké auto byste mi doporučili na každodenní ježdění do práce, cca 100 tam a 100km zpět? Do 250000CZK?
respond
nahlásit
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Monday 10.02.2014 11:13, RE: Jaké AUTO na každodenní delší trasy (100km tam a 100zpět, dálnice)?
Bělda posted by:
Ahoj diskutéři, jaké auto byste mi doporučili na každodenní ježdění do práce, cca 100 tam a 100km zpět? Do 250000CZK?


obecně dieselová auta s rozvorem kolem 260 cm a výš a výkonem přes 90 koní
třeba - mám s nimi nejvíc zkušeností:
octavia 1,9 tdi...pokud budete chtít trochu více akustického pohodlí, pak 2,0 tdi (ale spotřeba o půllitr vyšší)
peugeot 308/407 s 1,6 nebo 2,0 hdi - bude pohodlnější díky měkkému podvozku

auta se dokáží vejít na dálnici do 6 litrů (tacho 140), sedany/liftbacky jsou tišší a úspornější než kombi. spíš kupte pěti-sedmileté a nevyčerpejte všechny peníze

pozor na octavie s novějšími 1,6 tdi - je spolehlivá až od modelu 2012 a tam se asi cenově nedostanete...nicméně proti 1,9 tdi půl litru dolů
respond
nahlásit
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Monday 10.02.2014 12:58, velký sedan
Dobrý den,
doporučuji sedan vyžší střední třídy, který je na to stavěný (moterem převodovkou podvozkem sedačkama atd.). Motor doporučuji 6-ti válec- benzín + LPG nebo naftu. Doporučoval bych BMW 525, 530 e60 nebo Mercedes E W211.
Jezdím denně 50km okresky, 60km dálnice, 40km město s BMW 525dA dlouhodobá spotřeba je +-8L při rychlejší jízdě ve 4 lidech, V létě jsem se na dálky (přes 400km cesta motal kolem 6L podle stylu jízdy), s 2,8i + LPG jsem jezdil za cca 11L LPG dlouhodobě.
Větší nájezd těmto autům nedělá problém. Měním jen olej destičky filtry ale žádné závady při nájezdu 275tkm.
Svezení je komfortní, pohodlné a tiché, auto je prostorné, dobře tlumí naše cesty a jízdní vlastnosti jsou výborné
respond
nahlásit
bulawaio
number of posts62
date of registration18.06.2013
Monday 10.02.2014 14:29, už to tu bylo
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.
respond
nahlásit
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Monday 10.02.2014 15:36, RE: už to tu bylo
bulawaio posted by:
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.


Nové auto je sice taky řešením, ale myslím, že za 250tis to určitě nebude auto na ježdění 50tkm ročně. životnost brzd a podobně je nižší než u velkých aut, kde jsou stavěné na dálniční provoz, motor 1,6 v naftě se bude trápit se spotřebou kolem 6l při 140km/h, u svého auta mám 2000ot při 140km/h. a provozní náklady jsou téměř stejné (litr nafty navíc na 100km a 2 litry oleje, jinak díly stojí na staší auto vyžší stř. třídy jako na nové nižší stř.tř., - te djsem kupoval zadní brzdy kotouče desky čidla na bmw a plná cena střední kvality 5200kč, originál ate 7200kč)
respond
nahlásit
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 10.02.2014 19:58, RE: už to tu bylo
BMW528i posted by:
bulawaio posted by:
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.
Nové auto je sice taky řešením, ale myslím, že za 250tis to určitě nebude auto na ježdění 50tkm ročně. životnost brzd a podobně je nižší než u velkých aut, kde jsou stavěné na dálniční provoz, motor 1,6 v naftě se bude trápit se spotřebou kolem 6l při 140km/h, u svého auta mám 2000ot při 140km/h. a provozní náklady jsou téměř stejné (litr nafty navíc na 100km a 2 litry oleje, jinak díly stojí na staší auto vyžší stř. třídy jako na nové nižší stř.tř., - te djsem kupoval zadní brzdy kotouče desky čidla na bmw a plná cena střední kvality 5200kč, originál ate 7200kč)


Moderní "malé" diesely 1,5 -1,6 litru se na dálnici netrápí vůbec, pokud se tedy bavíme o normálních českých rychlostech 130-150 km/h. Výkonu mají dostatek, otáčky se drží kolem ideálních 2500 RPM při 130 km/h. Megane grandtour 1,5 Dci 78kw mě v tomhle ohledu nepřestává mile překvapovat když trvalou rychlost 150 km/h (140 dle GPS) zvládá za 5,6 litru na 100km. O životnost auta bych se nebál ať už bude kterékoli třídy, při dálničním provozu je auto vystaveno minimálnímu opotřebení v všech směrech. Za mě bych připlatil cca 50 tisíc a koupil nové auto nižší střední s dieselem.
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Monday 10.02.2014 20:18, RE: už to tu bylo
Pavlik posted by:
BMW528i posted by:
bulawaio posted by:
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.
Nové auto je sice taky řešením, ale myslím, že za 250tis to určitě nebude auto na ježdění 50tkm ročně. životnost brzd a podobně je nižší než u velkých aut, kde jsou stavěné na dálniční provoz, motor 1,6 v naftě se bude trápit se spotřebou kolem 6l při 140km/h, u svého auta mám 2000ot při 140km/h. a provozní náklady jsou téměř stejné (litr nafty navíc na 100km a 2 litry oleje, jinak díly stojí na staší auto vyžší stř. třídy jako na nové nižší stř.tř., - te djsem kupoval zadní brzdy kotouče desky čidla na bmw a plná cena střední kvality 5200kč, originál ate 7200kč)
Moderní "malé" diesely 1,5 -1,6 litru se na dálnici netrápí vůbec, pokud se tedy bavíme o normálních českých rychlostech 130-150 km/h. Výkonu mají dostatek, otáčky se drží kolem ideálních 2500 RPM při 130 km/h. Megane grandtour 1,5 Dci 78kw mě v tomhle ohledu nepřestává mile překvapovat když trvalou rychlost 150 km/h (140 dle GPS) zvládá za 5,6 litru na 100km. O životnost auta bych se nebál ať už bude kterékoli třídy, při dálničním provozu je auto vystaveno minimálnímu opotřebení v všech směrech. Za mě bych připlatil cca 50 tisíc a koupil nové auto nižší střední s dieselem.


na cca 200km denní trasy bych maloobjemový diesel nedoporučil ani nepříteli. Zrovna 78kW 1.5dCi nemá nejlepší pověst - zadírající se ložiska na klice. Za mě větší atmo-benzin na LPG., jak někdo psal už výše
respond
nahlásit
tonyk
number of posts19
date of registration24.10.2006
Monday 10.02.2014 21:01, Octavia fakt ne
Zalezi do jak dobre placene prace jezdite. Pokud do alespon lehce nadprumerne placene, tak bych se te Octavii a vubec cemukoliv s PD vstrikovaci vyhnul. 200 km denne uz je slusna porce kilometru a pokud to jenom trochu pujde, tak bych volil neco tissiho, s pohodlnejsim podvozkem a kvalitnejsima sedackama.

Mel jsem prilezitost "uzit si" sluzebni TDI 1,9 a je to celkem za trest. Pri pomale jizde v ramci rychlostnich limitu je to OK, jenze rano clovek chvata do prace a tak tomu slapne, odpoledne chce byt co nejdriv doma a tak tomu zase slapne a vytocene TDI se pak odmeni cvakanim permoniku a spotrebou k 8 litrum.

Osobne bych se podival po necem starsim s vetsim benzinovym motorem + LPG (napr. BMW 328, Volvo S60 2,4i 125kW), nebo zanovni diesel v necem vetsim a pohodlnejsim Mondeo, Mazda 6, Accord...
respond
nahlásit
bagr4
number of posts1
date of registration11.02.2014
Tuesday 11.02.2014 10:24, Toyota Avensis
Dobrý den všem.
Pokud koupit ojetinu na tohle využití - osobně bych volil Toyotu Avensis 2. genreace od roku 2007.
To již byl tuším k dispozici diesel D4D 93 kW (jinou naftu bych nebral)
a nesmím zapomenout na jejich beznínové 1.8 či 2.0 - nemají snad chybu.
Jezdil jsem léta s tím benzínovým dvoulitrem a není co vytknout, tichý, výkonný, spolehlivý, prostě super tiché a pohodlné auto se spotřebou 6-7 litrů.
Cenově byste se měl vlézt do Vašeho rozpočtu.
Nové auto by asi muselo být v nižší třídě a to mi nepřijde jako dobrá volba na tuto denní porci kilometrů.
Zaleží ale také na Vaší fyzické konstituci Při mých dvou metrech a 110 kilech je volba jasná
respond
nahlásit
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 11.02.2014 10:32, RE: už to tu bylo
Pavlik posted by:
BMW528i posted by:
bulawaio posted by:
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.
Nové auto je sice taky řešením, ale myslím, že za 250tis to určitě nebude auto na ježdění 50tkm ročně. životnost brzd a podobně je nižší než u velkých aut, kde jsou stavěné na dálniční provoz, motor 1,6 v naftě se bude trápit se spotřebou kolem 6l při 140km/h, u svého auta mám 2000ot při 140km/h. a provozní náklady jsou téměř stejné (litr nafty navíc na 100km a 2 litry oleje, jinak díly stojí na staší auto vyžší stř. třídy jako na nové nižší stř.tř., - te djsem kupoval zadní brzdy kotouče desky čidla na bmw a plná cena střední kvality 5200kč, originál ate 7200kč)
Moderní "malé" diesely 1,5 -1,6 litru se na dálnici netrápí vůbec, pokud se tedy bavíme o normálních českých rychlostech 130-150 km/h. Výkonu mají dostatek, otáčky se drží kolem ideálních 2500 RPM při 130 km/h. Megane grandtour 1,5 Dci 78kw mě v tomhle ohledu nepřestává mile překvapovat když trvalou rychlost 150 km/h (140 dle GPS) zvládá za 5,6 litru na 100km. O životnost auta bych se nebál ať už bude kterékoli třídy, při dálničním provozu je auto vystaveno minimálnímu opotřebení v všech směrech. Za mě bych připlatil cca 50 tisíc a koupil nové auto nižší střední s dieselem.



Dovolím si oponovat, nové auto je nejhorší investice protože ztráta z ceny je víc než 1/4 za první rok a cca 20tkm, takže nové rozhodně ne. Malý diesel na dálnice, taky ne, 2500 ot je hodněvšechno v autě díky těm 500 otáčkám naběhá o 1/4 víc než při 2000ot. nehledě na hlučnost, komfort jízdní vlastnosti (jet v silnějším větru s malým autem po dálnici není nic příjemného ani bezpečného) a za 6ti válec umí jet taky za 5,6i mín, na dovolenou jsem po dálnic jel pod 5,5l, ale při běžném jezdění denně v provozu bude i vaše dci jezdit za 6,5 nejmín, na dálnic jsem jezdil s různými motory a pod 6l jsem se nedostal ani s tdi. Navíc tazatel bue trávit okolo dvou hodin denně v autě, tak by to chtělo i nějaký komfort.

Jinak k velkému benzínu s LPG bych řekl, že je to nejlepší varianta, ale dnes už se velké benzíny špatně shání. nebál bych se ani V8 kolem 5 ltrů, spotřeba bude cca 12-13Lpg a motor je téměř "nesmrtelný".
respond
nahlásit
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Tuesday 11.02.2014 11:21, RE: už to tu bylo
BMW528i posted by:
Pavlik posted by:
BMW528i posted by:
bulawaio posted by:
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.
Nové auto je sice taky řešením, ale myslím, že za 250tis to určitě nebude auto na ježdění 50tkm ročně. životnost brzd a podobně je nižší než u velkých aut, kde jsou stavěné na dálniční provoz, motor 1,6 v naftě se bude trápit se spotřebou kolem 6l při 140km/h, u svého auta mám 2000ot při 140km/h. a provozní náklady jsou téměř stejné (litr nafty navíc na 100km a 2 litry oleje, jinak díly stojí na staší auto vyžší stř. třídy jako na nové nižší stř.tř., - te djsem kupoval zadní brzdy kotouče desky čidla na bmw a plná cena střední kvality 5200kč, originál ate 7200kč)
Moderní "malé" diesely 1,5 -1,6 litru se na dálnici netrápí vůbec, pokud se tedy bavíme o normálních českých rychlostech 130-150 km/h. Výkonu mají dostatek, otáčky se drží kolem ideálních 2500 RPM při 130 km/h. Megane grandtour 1,5 Dci 78kw mě v tomhle ohledu nepřestává mile překvapovat když trvalou rychlost 150 km/h (140 dle GPS) zvládá za 5,6 litru na 100km. O životnost auta bych se nebál ať už bude kterékoli třídy, při dálničním provozu je auto vystaveno minimálnímu opotřebení v všech směrech. Za mě bych připlatil cca 50 tisíc a koupil nové auto nižší střední s dieselem.
Dovolím si oponovat, nové auto je nejhorší investice protože ztráta z ceny je víc než 1/4 za první rok a cca 20tkm, takže nové rozhodně ne. Malý diesel na dálnice, taky ne, 2500 ot je hodněvšechno v autě díky těm 500 otáčkám naběhá o 1/4 víc než při 2000ot. nehledě na hlučnost, komfort jízdní vlastnosti (jet v silnějším větru s malým autem po dálnici není nic příjemného ani bezpečného) a za 6ti válec umí jet taky za 5,6i mín, na dovolenou jsem po dálnic jel pod 5,5l, ale při běžném jezdění denně v provozu bude i vaše dci jezdit za 6,5 nejmín, na dálnic jsem jezdil s různými motory a pod 6l jsem se nedostal ani s tdi. Navíc tazatel bue trávit okolo dvou hodin denně v autě, tak by to chtělo i nějaký komfort. Jinak k velkému benzínu s LPG bych řekl, že je to nejlepší varianta, ale dnes už se velké benzíny špatně shání. nebál bych se ani V8 kolem 5 ltrů, spotřeba bude cca 12-13Lpg a motor je téměř "nesmrtelný".


S LPG nemám zkušenost,tak nemohu posoudit zda je lepší nafta 1.6 nebo LPG.Rozhodně bych se ,ale nebál životnosti zmiňovaných naftových motorů.Sám jsem v minulosti najezdil spoustu km s motory převážně 1.9 tdi po německých dálnicích.Otáčky se běžně dlohodobě pohybovaly okolo 3 000 za min. a nikdy nebyly s motory žádné problémy.
respond
nahlásit
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 11.02.2014 11:42, RE: už to tu bylo
Fanda posted by:
BMW528i posted by:
Pavlik posted by:
BMW528i posted by:
bulawaio posted by:
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.
Nové auto je sice taky řešením, ale myslím, že za 250tis to určitě nebude auto na ježdění 50tkm ročně. životnost brzd a podobně je nižší než u velkých aut, kde jsou stavěné na dálniční provoz, motor 1,6 v naftě se bude trápit se spotřebou kolem 6l při 140km/h, u svého auta mám 2000ot při 140km/h. a provozní náklady jsou téměř stejné (litr nafty navíc na 100km a 2 litry oleje, jinak díly stojí na staší auto vyžší stř. třídy jako na nové nižší stř.tř., - te djsem kupoval zadní brzdy kotouče desky čidla na bmw a plná cena střední kvality 5200kč, originál ate 7200kč)
Moderní "malé" diesely 1,5 -1,6 litru se na dálnici netrápí vůbec, pokud se tedy bavíme o normálních českých rychlostech 130-150 km/h. Výkonu mají dostatek, otáčky se drží kolem ideálních 2500 RPM při 130 km/h. Megane grandtour 1,5 Dci 78kw mě v tomhle ohledu nepřestává mile překvapovat když trvalou rychlost 150 km/h (140 dle GPS) zvládá za 5,6 litru na 100km. O životnost auta bych se nebál ať už bude kterékoli třídy, při dálničním provozu je auto vystaveno minimálnímu opotřebení v všech směrech. Za mě bych připlatil cca 50 tisíc a koupil nové auto nižší střední s dieselem.
Dovolím si oponovat, nové auto je nejhorší investice protože ztráta z ceny je víc než 1/4 za první rok a cca 20tkm, takže nové rozhodně ne. Malý diesel na dálnice, taky ne, 2500 ot je hodněvšechno v autě díky těm 500 otáčkám naběhá o 1/4 víc než při 2000ot. nehledě na hlučnost, komfort jízdní vlastnosti (jet v silnějším větru s malým autem po dálnici není nic příjemného ani bezpečného) a za 6ti válec umí jet taky za 5,6i mín, na dovolenou jsem po dálnic jel pod 5,5l, ale při běžném jezdění denně v provozu bude i vaše dci jezdit za 6,5 nejmín, na dálnic jsem jezdil s různými motory a pod 6l jsem se nedostal ani s tdi. Navíc tazatel bue trávit okolo dvou hodin denně v autě, tak by to chtělo i nějaký komfort. Jinak k velkému benzínu s LPG bych řekl, že je to nejlepší varianta, ale dnes už se velké benzíny špatně shání. nebál bych se ani V8 kolem 5 ltrů, spotřeba bude cca 12-13Lpg a motor je téměř "nesmrtelný".
S LPG nemám zkušenost,tak nemohu posoudit zda je lepší nafta 1.6 nebo LPG.Rozhodně bych se ,ale nebál životnosti zmiňovaných naftových motorů.Sám jsem v minulosti najezdil spoustu km s motory převážně 1.9 tdi po německých dálnicích.Otáčky se běžně dlohodobě pohybovaly okolo 3 000 za min. a nikdy nebyly s motory žádné problémy.


Radím LPG protože mám zkušenost s obojím, tak myslím, že srovnání velké nafty a velkého benzínu s LPG můžu objektivně posoudit. jinak 1,9tdi je kapitola sama pro sebe. určitě je to dobrý motor, ale i tak bych ho na dálnice nefolil z hlediska hlučnosti a spotřeba na dálnici je i u tdi vyžší. Rozhodně bych si nemyslel, že když dálniční provoz vydrží 1,9 TDI, tak to stejně vydrží i 1,5dci nebo 1,6tdci/hdi/tdi a podobně, je to uplně jiná koncepce motoru. jezdil jsem i s 1,6tdci/ tdi 1,5dci i 1,9tdi (nebyly to moje auta) a opravdu si myslím, že tyto motor ynejsou moc vhodné na dálniční provoz. (výkon tak akorát, motor vytočený a hlučný, aerodinamický hluk a hluk od náprav u menších aut je na dálnici hodně nepříjemný)
respond
nahlásit
Michal 22
number of posts51
date of registration09.10.2008
Tuesday 11.02.2014 13:46, Nový / starý
Ojetina i vyšší střední třídy za 200 - 250.000,- nebude žádný zázrak. Vždyť po pěti letech na tom natočí dalších 250.000 km. To se během té doby rozpadne snad všechno. Po té době to tak možná rozprodáte na pár použitelných dílů. Neděleme si iluze, že nějaké BMW je zázrak spolehlivosti. Dnes už ne a je pár lidí v republice, kteří třeba zblázněnou eletriku u toho dovedou dát dohromady.

Nové auto nižší střední s 1,6JTD apod. po těch pěti letech a 250.000 km pořád za nějakých 80.000,- Kč prodáte nebo necháte v rodině. Dálniční provoz do těch 150 km/hod těmto motorům nijak neublíží, právě naopak. Ono tak úplně neplatí, že čím větší motor, tím větší robustnost.
respond
nahlásit
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 11.02.2014 17:42, RE: už to tu bylo
BMW528i posted by:
Pavlik posted by:
BMW528i posted by:
bulawaio posted by:
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.
Nové auto je sice taky řešením, ale myslím, že za 250tis to určitě nebude auto na ježdění 50tkm ročně. životnost brzd a podobně je nižší než u velkých aut, kde jsou stavěné na dálniční provoz, motor 1,6 v naftě se bude trápit se spotřebou kolem 6l při 140km/h, u svého auta mám 2000ot při 140km/h. a provozní náklady jsou téměř stejné (litr nafty navíc na 100km a 2 litry oleje, jinak díly stojí na staší auto vyžší stř. třídy jako na nové nižší stř.tř., - te djsem kupoval zadní brzdy kotouče desky čidla na bmw a plná cena střední kvality 5200kč, originál ate 7200kč)
Moderní "malé" diesely 1,5 -1,6 litru se na dálnici netrápí vůbec, pokud se tedy bavíme o normálních českých rychlostech 130-150 km/h. Výkonu mají dostatek, otáčky se drží kolem ideálních 2500 RPM při 130 km/h. Megane grandtour 1,5 Dci 78kw mě v tomhle ohledu nepřestává mile překvapovat když trvalou rychlost 150 km/h (140 dle GPS) zvládá za 5,6 litru na 100km. O životnost auta bych se nebál ať už bude kterékoli třídy, při dálničním provozu je auto vystaveno minimálnímu opotřebení v všech směrech. Za mě bych připlatil cca 50 tisíc a koupil nové auto nižší střední s dieselem.
Dovolím si oponovat, nové auto je nejhorší investice protože ztráta z ceny je víc než 1/4 za první rok a cca 20tkm, takže nové rozhodně ne. Malý diesel na dálnice, taky ne, 2500 ot je hodněvšechno v autě díky těm 500 otáčkám naběhá o 1/4 víc než při 2000ot. nehledě na hlučnost, komfort jízdní vlastnosti (jet v silnějším větru s malým autem po dálnici není nic příjemného ani bezpečného) a za 6ti válec umí jet taky za 5,6i mín, na dovolenou jsem po dálnic jel pod 5,5l, ale při běžném jezdění denně v provozu bude i vaše dci jezdit za 6,5 nejmín, na dálnic jsem jezdil s různými motory a pod 6l jsem se nedostal ani s tdi. Navíc tazatel bue trávit okolo dvou hodin denně v autě, tak by to chtělo i nějaký komfort. Jinak k velkému benzínu s LPG bych řekl, že je to nejlepší varianta, ale dnes už se velké benzíny špatně shání. nebál bych se ani V8 kolem 5 ltrů, spotřeba bude cca 12-13Lpg a motor je téměř "nesmrtelný".


Neříkám, že motor nenaběhá uvnitř o 1/4 víc při rozdílu otáček 2000 vs. 2500, ale pro moderní tichý diesel (tedy commonrail) jsou 2000 RPM minimální použitelné otáčky kdy neničím motor a hlavně dvouhmotu. Malý diesel točí při 100 km/h právě těch 2000 RPM a má tak použitelnou šestku i na normální silnici. Pokud motor točí 2000 RPM při 130 km/h, má nepoužitelnou poslední (6° ?) rychlost na běžné silnici. Tímhle nešvarem trpí i 1,6 TDI - má 5° převodovku s dlouhým převodem a na 5° je při 100 km/h podtočená a nepěkně vibruje (a ničí si zmíněnou dvouhmotu).
Jinak já s tou 1,5 dci jezdím denně v běžném provozu (50% dálnice, 25% město, 25% 1a2 třída) za 5,2-5,3 litru při průměrné rychlosti 75 km/h. Zatím najeto 255 000km.
O nestabilitě u auta nižší nemůže být ani řeč a je jedno jestli fouká nebo jsou na cestě vyjeté koleje - rozvor 2,7 metru je víc než dostatečný.
Výhodou většího auta je komfort a lepší bezpečnost - ale musím akceptovat vyšší náklady na palivo i kvalitní údržbu a v neposlední řadě také vyšší věk většího auta při stejné ceně.
Velká benzínová V8 pojede za 12-13 jedině na benzín, na LPG bere okolo 15 litrů.
respond
nahlásit
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Wednesday 12.02.2014 09:15, RE: Nový / starý
Michal 22 posted by:
Ojetina i vyšší střední třídy za 200 - 250.000,- nebude žádný zázrak. Vždyť po pěti letech na tom natočí dalších 250.000 km. To se během té doby rozpadne snad všechno. Po té době to tak možná rozprodáte na pár použitelných dílů. Neděleme si iluze, že nějaké BMW je zázrak spolehlivosti. Dnes už ne a je pár lidí v republice, kteří třeba zblázněnou eletriku u toho dovedou dát dohromady. Nové auto nižší střední s 1,6JTD apod. po těch pěti letech a 250.000 km pořád za nějakých 80.000,- Kč prodáte nebo necháte v rodině. Dálniční provoz do těch 150 km/hod těmto motorům nijak neublíží, právě naopak. Ono tak úplně neplatí, že čím větší motor, tím větší robustnost.


Určitě se auto nerozpadne, tyto auta mívají po 15ti letech najeto i 6-7-8set tkm, ale tyto čísla se neobjevují v inzerátech bazarů, protože předsudky lidí že se auto po 200tkm rozpadne tu jsou a to se jen tak nezmění. V DE jsem viděl několik inzerátů kde bylo v poznámce, že tacho běží po druhé a auto se pořád nerozpadlo.
respond
nahlásit
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Wednesday 12.02.2014 09:30, RE: už to tu bylo
Pavlik posted by:
BMW528i posted by:
Pavlik posted by:
BMW528i posted by:
bulawaio posted by:
před několika měsíci se tu řešil podobný problém. Názor reakce byl koupit nové auto nižší třídy v naftě. Protože nájezd bude ohromný. Za 250 000 bych se podíval po zánovních dieselových autech do nižší střední evropské produkce - Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308. Koncert VW Group bude zbytečně drahý. Nicméně ani neuvádíte jestli Vám jde o úsporu nebo pohodlí. Pokud nejde o úsporu vemte auto o třídu výš, viz např. příspěvek o kousek nahoře.
Nové auto je sice taky řešením, ale myslím, že za 250tis to určitě nebude auto na ježdění 50tkm ročně. životnost brzd a podobně je nižší než u velkých aut, kde jsou stavěné na dálniční provoz, motor 1,6 v naftě se bude trápit se spotřebou kolem 6l při 140km/h, u svého auta mám 2000ot při 140km/h. a provozní náklady jsou téměř stejné (litr nafty navíc na 100km a 2 litry oleje, jinak díly stojí na staší auto vyžší stř. třídy jako na nové nižší stř.tř., - te djsem kupoval zadní brzdy kotouče desky čidla na bmw a plná cena střední kvality 5200kč, originál ate 7200kč)
Moderní "malé" diesely 1,5 -1,6 litru se na dálnici netrápí vůbec, pokud se tedy bavíme o normálních českých rychlostech 130-150 km/h. Výkonu mají dostatek, otáčky se drží kolem ideálních 2500 RPM při 130 km/h. Megane grandtour 1,5 Dci 78kw mě v tomhle ohledu nepřestává mile překvapovat když trvalou rychlost 150 km/h (140 dle GPS) zvládá za 5,6 litru na 100km. O životnost auta bych se nebál ať už bude kterékoli třídy, při dálničním provozu je auto vystaveno minimálnímu opotřebení v všech směrech. Za mě bych připlatil cca 50 tisíc a koupil nové auto nižší střední s dieselem.
Dovolím si oponovat, nové auto je nejhorší investice protože ztráta z ceny je víc než 1/4 za první rok a cca 20tkm, takže nové rozhodně ne. Malý diesel na dálnice, taky ne, 2500 ot je hodněvšechno v autě díky těm 500 otáčkám naběhá o 1/4 víc než při 2000ot. nehledě na hlučnost, komfort jízdní vlastnosti (jet v silnějším větru s malým autem po dálnici není nic příjemného ani bezpečného) a za 6ti válec umí jet taky za 5,6i mín, na dovolenou jsem po dálnic jel pod 5,5l, ale při běžném jezdění denně v provozu bude i vaše dci jezdit za 6,5 nejmín, na dálnic jsem jezdil s různými motory a pod 6l jsem se nedostal ani s tdi. Navíc tazatel bue trávit okolo dvou hodin denně v autě, tak by to chtělo i nějaký komfort. Jinak k velkému benzínu s LPG bych řekl, že je to nejlepší varianta, ale dnes už se velké benzíny špatně shání. nebál bych se ani V8 kolem 5 ltrů, spotřeba bude cca 12-13Lpg a motor je téměř "nesmrtelný".
Neříkám, že motor nenaběhá uvnitř o 1/4 víc při rozdílu otáček 2000 vs. 2500, ale pro moderní tichý diesel (tedy commonrail) jsou 2000 RPM minimální použitelné otáčky kdy neničím motor a hlavně dvouhmotu. Malý diesel točí při 100 km/h právě těch 2000 RPM a má tak použitelnou šestku i na normální silnici. Pokud motor točí 2000 RPM při 130 km/h, má nepoužitelnou poslední (6° ?) rychlost na běžné silnici. Tímhle nešvarem trpí i 1,6 TDI - má 5° převodovku s dlouhým převodem a na 5° je při 100 km/h podtočená a nepěkně vibruje (a ničí si zmíněnou dvouhmotu). Jinak já s tou 1,5 dci jezdím denně v běžném provozu (50% dálnice, 25% město, 25% 1a2 třída) za 5,2-5,3 litru při průměrné rychlosti 75 km/h. Zatím najeto 255 000km. O nestabilitě u auta nižší nemůže být ani řeč a je jedno jestli fouká nebo jsou na cestě vyjeté koleje - rozvor 2,7 metru je víc než dostatečný. Výhodou většího auta je komfort a lepší bezpečnost - ale musím akceptovat vyšší náklady na palivo i kvalitní údržbu a v neposlední řadě také vyšší věk většího auta při stejné ceně.Velká benzínová V8 pojede za 12-13 jedině na benzín, na LPG bere okolo 15 litrů.


Na toto budou vyždycky 2 názory jeden pro staší velké a druhý pro nové malé auto.
BMW má 6°běžně použitelný protože při normální jízdě točí okolo 1600ot nikdy nic netřepe a ve 2000ot už dosahuje témař max Nm (500), takže i v nízkých otáčkách ochotně reaguje na přidání plynu. O podtáčení bych nemluvil, pokud by se mu to nelíbilo, tak by si automat podřadil, dvouhmota se tím taky neničí protože tam není.
Jízdná vlastnosti srovnávat nemá cenu, někdy se svezte v BMW 5 nebo MB E auznáte to sám.
Jinak já mám 280tkm a vše původní vstřiky (předpisové hodnoty), čerpadlo, turbo, rozvody, jen FAP už nemám. Ve 230tkm byla dělaná poprvé přední náprava, zadní je původní, jinak se na autě mění jen olej filtry atd. Brzdy vydrží cca 100tkm.
S tím V8 nemáte uplně pravdu. V práci jsme měli S500L 4x4 a dlouhodobá spotřeba za 60tkm byla 11,3l při průměrné rychlosti 67kmh. Panamera turbo v8 12,5 za 20000km a Lpg přidává max 0,8-1l na spotřebě. Ale i když by to bylo těch 15 jak říkáte, tak je to jako 7,5 benzínu, což je cca o 2 l více než tvrdíte vy a to mi přijde jako dobrá cena za to zbavit se nespolehlivých vstřiků common rail , čerpadla a turba, navíc bezpečně předjíždět a mít výkonovou rezervu.
Commnon rail je dnes naprosto běžný, moderní byl v roce 97 kdy se začaly dělat JTD motory a následně CDI a d. o předkomůrkách už nemá cenu se bavit ty už se víc jak 10 let nedělají.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Wednesday 12.02.2014 09:33, Zajímavá diskuse
Po zběžné kalkulaci 200 km/den * 250 prac.dní/rok se přikláním k návrhům koupit nový vůz i klidně s maloobjemovým dieselem za cenu mírného příplatku na pořizovací ceně.
V tomto případě mi ojeté auto nepřijde jako adekvátní pro potřeby a nájezd uživatele.
Maloobjemový diesel nebude mít s dálničním provozem problém, ono se sice na dálnici pohybuje vyššími rychlostmi, ale vzhledem k dostatku času na předjíždění a limity na sklon vozovky bude při zákonných rychlostech namáhán výrazně méně než na státní s nutností častého předjíždění. Ano, pohodlí bude třeba nižší než u ojetého auta střední třídy, nicméně zde bych viděl výhodu v záruce, případném pojištění mobility nebo zápůjčce náhradního vozu po dobu záruční opravy (buďme realisté, nové neznamená bez poruch).
O poklesu hodnoty se dá rovněž polemizovat. Auta budou za podobné peníze, ale podle mě se bude prodávat po 5-ti letech lépe auto po 1. majiteli se serviskou s 250 tkm, než 8-mi leté auto po 2. majiteli byť se serviskou po 400 tkm. V druhém případě to bude prodejné za symbolickou cenu.
respond
nahlásit
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 05.06.2014 15:18, re:
Dobrý den, Při takto vysokém nájezdu by se Vám mohl vyplatit vůz s dieselovým motorem. Za zvážení stojí například Ford Mondeo, Toyota Avensis, Mazda 6 nebo Škoda Octavia. Při koupi se zaměřte na aktuální technický stav. Auto by také mělo být co nejmladšího data výroby, počet najetých kilometrů ale není zásadní parametr.
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.