0
back
 

diskuze k tématu: Jaké nové/zánovní auto do 350 tisíc?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
Ondra 111
number of posts22
date of registration23.04.2016
Thursday 18.02.2021 14:50, Jaké nové/zánovní auto do 350 tisíc?
Dobrý den,
Jaké prosím vybrat nové nebo zánovní auto do 350 tisíc Kč, pravděpodobně benzín, nejčastěji jízdy do práce 10 km plus nějaké ty výlety s kolem na TZ. Ideálně hatchback nebo liftback, auto co nejvíce spolehlivé a provozně nenáročné.
Není to podmínka, ale možná raději motor s větším obsahem než litr, ale primární je spolehlivost a výdrž auta a motoru.
Děkuji za zajímavé tipy a nápady.
respond
nahlásit
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 18.02.2021 19:29, RE: Jaké nové/zánovní auto do 350 tisíc?
citation:
reakce na: Ondra 111, 18.02.2021 14:50 (Dobrý den,Jaké prosím vybrat n ...)

Dobrý den, takový nezmar na krátké trasy(ale i delší můžou být) na dalších 15.let je pro mě Toyota Auris nebo Corolla 1.6 VVTi. Tím chybu neuděláte, je to stará škola atmosférického motoru s nepřímým vstřikem + technika Toyoty.
Vybíral bych mladou ojetinu 2018+ přímo u dealerů Toyoty s jasnou servisní historií, vyběr je docela ucházející.

Pak mě napadá nový(klidně skladovku) Fiat Tipo 1.4i, kterých má můj kamarád ve flotile hned několik třetím rokem a velká spokojenost, bez závad a to dostávájí zabrat krátýkmi trasami a občas naopak delšími. Skvělý je kufr, už hatchback má 440l! Ohledně Tipa není se opravdu čemu smát, odolný základní motor, příjemný interiér(není vtip) a levný servis.

Dalším takovým posledním mohykánem s atmos. motorem s nepřímým vstřikováním jsou korejci, ale pozor brát až současnou generaci Hyundai i30 1.4 CVVT/1.5 DPI nebo Kiu Ceed 1.4 CVVT, tyhle verze Kappa už nezlobí. Ohledně 1.5 DPi je to nový motor s dualním nepřímým vsřikováním a tak zatím se čeká jak spolehlivý bude. Za to poslední varianta 1.4 CVVT seká dobrotu. Vybíral bych nový vůz skladovku nebo mladou roční ojetinu v pěkné výbavě, něco se tak dá ušetřit a i přitom hodně muziky mít..

Jako alternativu bych vyzkoušel novou Dacii Sandero 1.0 TCe nebo Duster 1.0 TCe(teď příjde další facelift), protože ikdyž je to malý turbomotor, tak je nepřímovsřikový a jeho předchůdce 0,9Tce ukázal, že je spolehlivý a to i v městském provozu.

Tož držím palec!
respond
nahlásit
Ondra 111
number of posts22
date of registration23.04.2016
Monday 22.02.2021 17:51, RE: RE: Jaké nové/zánovní auto do 350 tisíc?
Díky moc za odpověď, Bobane
respond
nahlásit
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 23.02.2021 13:34, RE: RE: RE: Jaké nové/zánovní auto do 350 tisíc?
citation:
reakce na: Ondra 111, 22.02.2021 17:51 (Díky moc za odpověď, Bobane :- ...)

Ahoj, rádo se stalo, určitě nejlepší je vozy projet, každému sedne něco jiného.

Aby seznam atmosfér byl úplný:
- Opel Astra 1.4i 74kw - velmi příjemný kompakt, prostorný s dobrým kufrem, s atmosférou se dělal do roku 2018
- Ford Focus III facelift 1.6 Ti-VCT 63/74/92kw - také povedený kompakt, pořád je radost takový vůz řídit(do roku 2017/2018)
- Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - tento vůz jsem nikdy neřídil, ale majitelé si jej chválí, je to takové živoucí retro, ale v dobrém slovasmyslu. Motor MIVEC mě překvapil v ASX, když jsem ho chtěl v kopci neúspěšně trhnout se svým Meganem 1.6 74kw (do roku 2017/2018)
respond
nahlásit
Piotr
number of posts4
date of registration05.08.2020
Tuesday 23.02.2021 17:53, Zanovni do 400.000 pro rodinu
Zdravím, řeším podobnou situaci.. hledám kombi do 400 tis. Pravděpodobně do dvou let stáří a určitě benzín . Asi nejvíc mě zaujali focus 92 kw, octavia 85/110 kw a golf 92/96 kw. Jde o auto pro rodinu s dětmi, denně město + víkendy chalupa, občas výlet nebo dovolená. Mám zkušenosti pouze s atmo. do 80kw a chtěl bych něco zivejsivo i když jsem klidný řidič. Má cenu se dívat u těch aut na tři válce? Nebo dává smysl spíše až ta octavia 110kw případně ještě megane 103 kw? Auto bych chtěl brát od prodejce/zastoupení značky ne bazar a nechat si ho nejakych 10 let, a korejce nebrat, peugeot a fiat se mi nelíbí. Dík za odpověď případně nějaký další tip nebo postřeh k výše napsanemu
respond
nahlásit
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 24.02.2021 11:01, RE: Zanovni do 400.000 pro rodinu
citation:
reakce na: Piotr, 23.02.2021 17:53 (Zdravím, řeším podobnou situac ...)

Ahoj, ty silnější verze tříválců jedou lépe, než jakákoliv atmosféra 1.6. Mohu porovnat s Focusem II 1.6 Duratec, Megane 3 1.6 74kw, SX4 1.6 88kw(jede skvěle ale hlučná). Golf V/Octvávie I 1.6 74kw..
Malé turbomotory mají výhodu i tichšího projevu, největší rozdíl je pak na dálnici, kdy 130 km/h je konečně příjemná cestovní rychlost a pasažéři nemusí zvyšovat hlas

Focus III facelift s litrovým ecoboostem 92kw je moc fajn svezení, ale přibývá stížností na fordích forech na "nevysvětlitelný únik" chladící kapaliny. Pozor nejde o problém aušusové hadičky řešený svolávačkou. Ve Focusu IV je ecoboost zcela nový motor, tady nechci spekulovat, snad jen to vypinání válce bych si odpustil

Koncernový 1.0 TSI 85kw seká dobrotu, je odolný a kupodivu snese i kratší trasy, pokud se občas proloži něčím delším. Technologicky jde o jeden z nejlepších malých turbomotrů podle mě. I tak bych doporučil jezdit na benzín bez Babišovy řepky(v EU už dávno povinná přísada byla zrušena, jenže Agrofert/Babiš chce peníze...) a vůbec neuškodí aditivum, stačí bohatě VIF Super. Jestli Octávie III nebo Golf VII? Hmm za mě Golf, protože Octávie se potýkají s problémem "bouchání" od zadní nápravy a ne vždy to vyřeší výměna tlumičů a dalších dílů. Golf VII má také špičkový interiér, počínaje sedadly, po zpracování až po odhlučnění, tady atakuje dle mého i prémiové značky O3/Golf VII má vynikající motorizaci 1.4 TSI EA211, verze bez ACT(vypínání válců). Tenhle motor je natolik podařený, že se jeho modifikace používá i do koncernových hybridů.

Renault Megane IV je moje srdeční záležitost, bohužel právě v motorizaci 1.3 TCe jsem ho neřidil, ten motor znám jen v Dusteru a Mercedesu A.... a jede nádherně, klid 4-válce se nezapře, větší objem také ne. Bohužel je to motor téměř nový a o spolehlivosti nejde nic napsat, ale většinu konstrukčních "vychytávek" ala TSI už má.. Renault má co napravovat, v poslední dekádě "obdaroval" zákazníky dvěma fiasky 1.6 Sce(ještě se dá) a děsem 1.2 TCe. Naopak diesly 1.5/1.6/ 2.0 Dci jsou spolehlivé a kultivované.

Pak mě napadá i nová Hyundai i30/Ceed 1.0 T-GDI nebo roční 1.4 T-GDI ale opět neznám spolehlivost. Svět Motorů tyhle motory nehaní, tak snad můžou sloužit dlouho a dobře. Řídil jsem 1.4 T-GDI, jede pěkně a tiše.

A Japonec nakonec s tvým rozpočtem bych vyzkoušel Toyotu Corollu kombi 1.2iT, stížnosti na tento turbomotor nejsou, ale chápu, že ne všem sedí "japonský" interiér...

Tož držím palec!
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.