0
back
 

diskuze k tématu: Jaký pick-up koupit do vesnice?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 18.06.2013 12:26, Jaký pick-up koupit do vesnice?
Dobrý den,
chci poradit s výběrem pick-upu.Bydlím na malé vesnici, kde končí silnice.Na běžné jezdění mám malého turbodiesla, žena malý benzín a na \"práci\" máme stařičké skoro 20ti leté subaru a vozejk.Máme starý statek a neustále rekonstruujeme, taky trochu hospodařím.Často využívám služeb starého subaru s vozejkem.Je to fantastické auto.V zimě s vozejkem k nezaplacení.Jezdím s ním po okreskách a občas polní lesní cesty (seno, sláma, dřevo.).Se subarem najedu tak 10 000km/ rok, s turbodieslem asi 15.000km/rok.Subaru jsem chtěl nahradit modernějším Forestrem ale shlédl jsem se v pick-upech a tak bych ho rád vyměnil za nějaký pick-up ale jsem omezen finančně:
1. varianta -koupím pick-up za max 150 000Kč s 20 000Kč rezervou na opravy a nechám si turbodiesla na běžné jezdění

2.varianta-prodám turbodiesla a koupím pick-up za max 250 000Kč s 20 000Kč rezervou na opravy.

Víc si nemohu dovolit, pořád dodělávám statek.
Která varianta vychází ekonomičtěji.Můj turbodiesel jezdí za 5l nafty na 100km a počítám se spotřebou pick-upu 9-11l na 100km.
Gumy-2 sady, povinné ručení, havarijní ne.Dálniční známka ne, silniční daň ne.U auta mi nesmí být líto, že ho někde odřu nebo tuknu v lese nebo přic ouvání s vozejkem.S tím počítám.Je to prostě auto na vesnici, ne do města.

A pak co byste doporučili s ohledem na spolehlivost a ekonomiku provozu ze čtvčřice:
Toyota Hilux
Mitsubishi L200
Nisan Double Cab/Navara
Ford Ranger (Mazda BT 50) jsou to stejná auta.
Děkuji
Martin
respond
nahlásit
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 18.06.2013 14:53, kompromis
A co takhle prodat stávající turbodiesel na běžné ježdění a staré Subaru, koupit Forestra a dál používat vozík. Je to všestranné auto a odpadly by náklady za 1 auto. I přes vyšší spotřebu by to mělo být ekonomicky výhodnější než mít malý turbodiesel + pick-up. Nevím přesně, do jakého terénu jezdíte, ale službu by podle mně odvedla i Octavia Scout 1,9 TDI. Na polní cesty má dostatečnou světlou výšku, je oplastovaná, má kratší šestikvalt, takže se dá jezdit na jedničku místo redukce (což je výhoda Suba, pokud ji má). Servisní náklady a spolehlivost jsou také solidní. Stačí co 15 000 km měnit olej v motoru a co 60 000 v Haldexu. Spotřeba 6,5.

Pick-up je sice na práci fajn, ale za ty peníze už bude mít něco za sebou. Cena pneu a dílů je oproti konfekci někde jinde. Spotřeba na úrovni Forestra a na delší cestu bych s tím jet nechtěl...
respond
nahlásit
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Wednesday 19.06.2013 11:59, Výběr pracovního vozidla
Plně chápu vaši touhu po pickupu, měl jsem podobnou potřebu před 6ti lety. A to jsem měl doma Forester. Kolega Paul přede mnou v příspěvku evidentně nepochopil podstatu a potřebu takového vozidla, asi je holt z města. V mém případě šlo o myslivost, kdy Foresterem jsem se sice dostal prakticky všude, ale za cenu poškrábaného laku, bahna až na střeše, bahna uvnitř co opadalo z holinek, prachu z obilí co se vozilo do zásypů, krve ze střelené zvěře atd. A protože jsem měl jenom ten Forester a jezdil s ním i do práce a s rodinou, rozhodl jsem se koupit Outback a na myslivost Suzuki Samurai pickup. A rozhodně nelituji, Samurai je podle mě nejlepší terénní vozidlo co se dá koupit.
K vašemu dotazu. Prodat vaše TDI nedoporučuji, v dnešní době cokoliv prodat je problém a asi by jste na tom dost prodělal. Šel bych cestou levnějšího "pracovního " vozidla. A to buď pickup, nebo auto+vlek (což bude každopádně levnější varianta než pickup a i výběr bude větší). K pickupům napíšu pouze co vím, že jsou slabé stránky, bude toho asi víc.
Toyota Hilux: rozhodně nejlepší volba, zvláště stará s motorem 2,4D je etalonem nezničitelnosti a výdrže. Problémy: koroze, a hlavně se téměř nedá sehnat. Před nedávnem se jedna objevila na offroadforu. prodala se za dvě hodiny.
Nissan doublecup, navara: problematický motor, praskají hlavy a občas se zadírají (klika,ojnice). Pokud se vám líbí, tady je jeden pěkný:http://auto.bazos.cz/inzerat/25146502/N ... P-STAV.php
Mitsubishi L200: slušný, problém pokud vím může být prasklá hlava a rády odcházejí manuální převodovky (na vrakovišti jinou neseženete, je po nich velká poptávka)
Ford Ranger má motor z Tranzita,měl by vydržet při základní údržbě poměrně hodně, Ford bude mít asi nejlevnější náhradní díly (a nejdostupnější). Za 150tis to asi bude dost opotřebený.
Problém je, že tyhle užitkový auta většinou začínají u firem, kde dostanou co proto, a pak se postupně prodávají soukromníkům, většinou když je vidina velkých investic.
Pokud by jste potřeboval auto jenom "kolem komína", podívejte se na Samurai pickup, je jich strašně málo, navíc většinou v naftě (já mám 1,3 benzin), ale provozně to bude nejlevnější pickup, co se dá sehnat. Samosřejmě za cenu malé ložné plochy, malé nosnosti a značného nepohodlí při delších cestách( do 25ti km se to dá vydržet).Velký problémem Samuraie je koroze.
Při variantě auto + vlek bych se podíval na Vitaru.
respond
nahlásit
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Wednesday 19.06.2013 14:19, RE: Výběr pracovního vozidla
subarák posted by:
Plně chápu vaši touhu po pickupu, měl jsem podobnou potřebu před 6ti lety. A to jsem měl doma Forester. Kolega Paul přede mnou v příspěvku evidentně nepochopil podstatu a potřebu takového vozidla, asi je holt z města.


Jsem synek z dědiny a dotaz jsem pochopil Podle toho co tazatel píše, by mu vyšší auto s vozíkem mělo stačit. Pokud by se zmiňoval a náročném ježdění v terénu pro zakrvácenou zvěř apod., tak je pick-up samozřejmě nejlepší volbou, protože se jednoduše vystříká wapkou a jede se dál.

respond
nahlásit
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Wednesday 19.06.2013 15:02, RE: Výběr pracovního vozidla
Paul posted by:
subarák posted by:
Plně chápu vaši touhu po pickupu, měl jsem podobnou potřebu před 6ti lety. A to jsem měl doma Forester. Kolega Paul přede mnou v příspěvku evidentně nepochopil podstatu a potřebu takového vozidla, asi je holt z města.
Jsem synek z dědiny a dotaz jsem pochopil Podle toho co tazatel píše, by mu vyšší auto s vozíkem mělo stačit. Pokud by se zmiňoval a náročném ježdění v terénu pro zakrvácenou zvěř apod., tak je pick-up samozřejmě nejlepší volbou, protože se jednoduše vystříká wapkou a jede se dál.


Nepochopil.Všichni víme, že auto s vozíkem odveze nakonec totéž a bude levnější. Ale on ten pickup CHCE. Rozdíl mezi chlapem a klukem je jenom v ceně hraček.
respond
nahlásit
salix
number of posts35
date of registration17.02.2009
Wednesday 19.06.2013 16:41, jaký pick-up
Hlavně se nehádejte.Oběma vám moc děkuju, že jste vůboc něco napsali.Z tohoto pohledu, když porovnám před pár lety mi to tady na tomto vebu přijde trochu chcíplé.
Pravdou je, že se mi ten pick-up opravdu líbí a že mi u pracovního auta vyhovuje vyšší posez, což Forester neplní.Láká mne to, že hodím "bordel" na korbu a nestarám se , co jsem kde umazal.Taky se s ním lépe couvá a otáčí oproti čtyřkolce s vozíkem, kor když je naloženej.
Původně jsem chtěl toho forestra, bylo by to moje čtvrté olítané subaru v řadě.Vždy pro tento účel kupuju něco staršího, aby mi nebylo líto, že to odřu, obouchám, zničím, že to nemusím čistit, že když si do toho sednu ve špinavých montérkách, tak mne nemrzí, že to zašpiním když se mi tam roztrhne pytel s vápnem, s cementem, vysype zrní apod.Pravdou ale je, že platím dvě auta, dva servisy, dvě pov. ručení, 4 sady gum atd.
Terén nejezdím žádný, jen okresky, polňačky a lesní cesty.Když je to moc rozježděný, tak tam nejedu, nebo třeba vedle po poli.
Koukal jsem na inzerci a starší Forestři seděj téměř všichni na "zadku", pick-up aby to nebyl úplný šrot jsou docela vysoko finančně.Tak nevím, myslel jsem, že těch rad bude víc. Samuraj je určitě dobré auto (díky subaráku za radu) ale já v něm seděl a při svých více než 190cm se do něj prostě nevejdu.Do Jimnyho ano ale nemám v něm dobrý pocit, Grand Vitara druhé generace jakž takž, forester super ale ty zadní tlumiče mne zrazujou.Ještě jsem jel voňavkou ravkou II. generace a taky dobrý ale na ten vozejk by mi chyběla ta redukce takže nee.Jak se znám, tak se určitě rozhodnu blbě, tak mi držte prosím palce.
respond
nahlásit
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Wednesday 19.06.2013 17:29, RE: jaký pick-up
salix posted by:
Hlavně se nehádejte.Oběma vám moc děkuju, že jste vůboc něco napsali.Z tohoto pohledu, když porovnám před pár lety mi to tady na tomto vebu přijde trochu chcíplé. Pravdou je, že se mi ten pick-up opravdu líbí a že mi u pracovního auta vyhovuje vyšší posez, což Forester neplní.Láká mne to, že hodím "bordel" na korbu a nestarám se , co jsem kde umazal.Taky se s ním lépe couvá a otáčí oproti čtyřkolce s vozíkem, kor když je naloženej. Původně jsem chtěl toho forestra, bylo by to moje čtvrté olítané subaru v řadě.Vždy pro tento účel kupuju něco staršího, aby mi nebylo líto, že to odřu, obouchám, zničím, že to nemusím čistit, že když si do toho sednu ve špinavých montérkách, tak mne nemrzí, že to zašpiním když se mi tam roztrhne pytel s vápnem, s cementem, vysype zrní apod.Pravdou ale je, že platím dvě auta, dva servisy, dvě pov. ručení, 4 sady gum atd. Terén nejezdím žádný, jen okresky, polňačky a lesní cesty.Když je to moc rozježděný, tak tam nejedu, nebo třeba vedle po poli. Koukal jsem na inzerci a starší Forestři seděj téměř všichni na "prdeli", pick-up aby to nebyl úplný šrot jsou docela vysoko finančně.Tak nevím, myslel jsem, že těch rad bude víc. Samuraj je určitě dobré auto (díky subaráku za radu) ale já v něm seděl a při svých více než 190cm se do něj prostě nevejdu.Do Jimnyho ano ale nemám v něm dobrý pocit, Grand Vitara druhé generace jakž takž, forester super ale ty zadní tlumiče mne zrazujou.Ještě jsem jel voňavkou ravkou II. generace a taky dobrý ale na ten vozejk by mi chyběla ta redukce takže nee.Jak se znám, tak se určitě rozhodnu blbě, tak mi držte prosím palce.


Forester jsem měl, takovýho jako je tady:http://www.tipcars.com/#subaru-forester/20-i-4x4-59186096.html. Ve 100tis km jsem vyhodil nivelační tlumiče a předělal to na normální(musí se vyměnit i pružiny za silnější). Materiálově to vyšlo na 10tis, šlo by to levnějc(dal jsem tam Sachs tlumiče,Monroe stojí polovic). Dvoje gumy bych neřešil, dal bych tam A/T nebo M/T celoroční(je na nich M+S), takže pomahači a chrániči nemůžou říct nic.
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.