0
back
 

diskuze k tématu: Je auto s pohonem všech kol dražší na servis?

category of topic classification:
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 17.11.2021 10:18, spotřeba
Ještě je také dobré zmínit, že pohon 4x4 přidává litr až dva na spotřebě (podle modelu auta) . Jakkoli třeba koncern tvrdí, že haldex spotřebu nezvyšuje, protože když není potřeba má rozpojenou spojku.... Jsou to kecy. Pořád se pasivně točí zadní diferenciál, poloosy i kardan pod autem = auto má mnohem větší odpory, které se na spotřebě prostě projevují.
respond
nahlásit
Jerry1122
number of posts132
date of registration16.02.2018
Wednesday 17.11.2021 12:48, RE: spotřeba
citation:
reakce na: Pavlik, 17.11.2021 10:18 (Ještě je také dobré zmínit, že ...)


Mám quattro s haldexem a dlouhodobá spotřeba pod 6,5 litru u 2.0tdi 140kw, taky suv. Pochybuju, že by dvoukolka za míň než 6. Takže pokud i rozpojený haldex zvyšuje spotřebu tak maximálně o pár desetin litru na sto km, určitě ne litr a víc.
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Thursday 18.11.2021 21:26, Benzínový 2,5 s AT
Měl jsme Outback MY 2011 s 6°MT, 123kW - dlouhodobý průměr 7,2/100. Nyní mám asi měsíc nový Outback s CVT a zatím spotřeba 6,8-7,2/100. za to často nejezdí ani dýzl v FWD.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Friday 19.11.2021 08:31, Insignia 4x4
Všechno, co je zmíněno v článku i v diskusi je pravda. Pohon vyžaduje nějakou péči a spotřebovává více gum a paliva. Abych byl konkrétní, tak mám Insignii 4x4 a po necelých 4 letech používání mohu srovnávat s předchozím Mondeem FWD.
Tak k údržbě:
- výměna oleje v Haldexu po nákupu : 4500,- autorizovaný servis (další chystám po 50 tkm)
- výměna oleje v zadním diferenciálu : cca 1500 ,- origo olej, neuator servis (ve 180tkm a další nechystám)
- pneumatiky Nexen zimní i letní: souhrnem 46 tkm a jsou tak v 2/3 životnosti
- spotřeba čistě na 4 kolku nevím, ale celková dlouhodobá 10,5-11 a dlouhé trasy pod 9 (nutno vzít do úvahy následující: motor 2,8 V6 Turbo 260hp, AT, permanentní! 4x4 a poměrně těžká váha 1850 kg - oproti předchozímu Mondeu nárůst asi o 1,7 ltr/100)
Benefit pro hory nemusím rozvádět, byť z 90% vozím "železo" zbytečně. Nicméně ten systém v Opelu je poměrně inteligentní a umí dostat auto z kdejaké šlamastyky i třeba jen na mokru. Konbinace ESP a vektorování momentu na jednotlivá kola je asi to nejlepší pro maximální trakci za každých podmínek.
Auto jsem koupil za 200 tKč, což je tak odhadem 1/5 jeho původní ceny, takže mě ty náklady na servis a vyšší spotřeba fakt netrápí.
respond
nahlásit
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Friday 19.11.2021 12:26, RE: Insignia 4x4
citation:
reakce na: David V, 19.11.2021 08:31 (Všechno, co je zmíněno v článk ...)


Naprosto souhlas. Ta spotreba pneumatik je ale imho zanedbatelna.

To vektorovani bych rad nekdy vyzkousel, mohlo by to byt zajimavy.

Mozna stoji za zminku, ze je vhodny u 4x4 s haldexem kontrolovat nahusteni pneu casteji, aby nebyly rozdily mezi predkem a zadkem
respond
nahlásit
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 19.11.2021 21:18, RE: RE: spotřeba
citation:
reakce na: Jerry1122, 17.11.2021 12:48 (Mám quattro s haldexem a dlouh ...)


Quattro a haldex jsou dva rozdílné systémy. Který je opravdové Audi ti vysvětlí každý "pravověrný" audinář .

Moje zkušenost vychází z firemních Octavií (2,0 TDI 110kw) a Superbů (TDI 140kw), kde je reálný rozdíl ve spotřebě předokolek a 4x4 mezi zmíněným litrem a dvěma litry. Nebavím se o tom, jakou spotřebu ukazuje palubní počítač. Tohle je realita ověřená dlouhodobě podle ujetých kilometrů podložených elektronickou knihou jízd a reálně tankovaného paliva podle tankovacích karet. Srovnávací tabulku jednotlivých aut ti udělá program na správu vozového parku v rámci svých analytických funkcí.
Také je rozdíl mezi DSG a manuálem, 0,5-0,8 litru. Méně bere manuál.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 19.11.2021 22:52, RE: Insignia 4x4
citation:
reakce na: David V, 19.11.2021 08:31 (Všechno, co je zmíněno v článk ...)


Tyto náklady se nejspíš netýkají aut co mají elektromotor jako zadní náhon. Když se podívám na https://www.toyota.cz/service-and-accessories/kalkulator-servisnich-ukonu Ceník předepsané údržby u RAV4 Hybrid 2019, tak je jedno jestli se servisuje 4x2 nebo 4x4. Olej se mění jen v hlavním motoru. Diferenciál ani haldex nemá. Zadní kola se připojují jen v případě potřeby. Možná je auto jen lehce těžší o zadní elektromotor a to může trochu spotřebu zvyšovat.

A i když porovnám náklady na autorizovaný servis u RAV4 2,0 2019 benzín manuální převodovka 4x4 vs 4x2... tak jednou za 2 roky je servis dražší o pouhých 1300 Kč. Spotřeba bude asi vyšší, ale rozdíl ceny servisu je zanedbatelný, 650 Kč za rok.
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.