0
back
 

diskuze k tématu: rodinné auto - cena kolem 150 000 Kč

category of topic classification: poradna, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, korejská vozidla
miraxx
number of posts2
date of registration05.12.2015
Saturday 05.12.2015 21:04, rodinné auto - cena kolem 150 000 Kč
Zdravím všechny zkušené motoristy,

rád bych Vás požádal o radu při koupi ojetého vozu.

Základní údaje:
roční nájezd km: do 6000 (do práce jezdím vlakem, je možné že v budoucnu se může změnit)
počet lidí: 2 dospělí + 1 nově narozené "škrvně" + v budoucnu ještě 1 dítě (doufám že tedy nebudou třeba dvě nebo tři:))
dálnice využíváme pouze minimálně
venkovní parkování

Naše požadavky:
Životnost-plánuji auto alespoň na 10 let
Celková spotřeba- ne víc jak 6,5l/100
Náhradní díly - cenově dostupné
Zavazadlový prostor - co největší (jsem nadšený z vypůjčeného Oplu astra F, kde bez problémů dám dvě horská kola, aniž bych musel oddělávat přední kola)

Pokud jsem si zadal do vyhledávače parametry:
cena - do 180 000 Kč (čím méně tím lépe)
benzín - vzhledem k nájezdu km a případným problémům s naftovými motory je to pro mne rozumnější volba?
rok výroby - od 2010
tachometr - do 110 000 km(i když nevím jestli tento parametr je pro výběr ojetého auta vzhledem k manipulacím nějak podstatný nebo existuje bazar, kde se nemanipuluje?)
typ- kombi nebo MPV

Pak výsledkem jsou auta KIA CEED (2009-2011), ŠKODA FABIA II, HUINDAI i30 (DO ROKU 2011) FORD FOCUS II (DO ROKU2011)

Můžete mi poradit, které z těchto aut nebo případně z jiných, byste nám doporučili?
(Díval jsem se i na novou fabii III nebo dacii logan MCV, nevím zda má smysl kupovat tyto nové vozy v základní výbavě vzhledem k omezeným financím? Případně, nevím zda se já jako běžný člověk mohu dostat k předváděcím vozům za opravdu dobrou cenu?)

Děkuji


respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Saturday 05.12.2015 23:03, Je z čeho vybírat, moje první volba by byla Ford Focus kombi nebo C-Max, oba s motorem 1.6 benzín
Dobrý den, máte nájezd, pro který se opravdu hodí jedině benzínový motor. Skvělé je, že Váš rozpočet není tak malý, abyste nenašel něco co se Vám bude líbit
Vzhledem k tomu, že tak jako já budete vozit malé děti, určitě auto musí mít klimatizaci(každý rok jsou tropická vedra) a ESP(pojedete do hor v zimě, manželka bude řídit), nejlépe pak hlavové airbagy..

Vemu to v pořadí, podle mého subjektivního hodnocení:
1) Ford Focus II kombi 1.6 benzín - robustní konstukce, spolehlivý motor, vůbec velmi bezpečné auto. Výhodou je, že ve Vaší cenové relaci seženete dobře vybavené auto, tj. i s ESP, 6xairbag, často automatická klimatizace. Auto je vůbec dobře servisovatelné i u neautorizovaných servisů, ne náhodou je to nejčastěji dovážená ojetina z německa apod. Doporučuji nejdříve projet si nabídku ojetých aut o Ford dealerů, kde často narazíte na vozy koupené a servisované přímo u nich, což je fajn

2) Přidal bych do výběru Ford C-MAX 1.6 ben, je to MPV postavené na podvozku Fordu Focus. Opět platí to samé co pro Focus, spolehlivé auto i motor, dobře servisovatelné. Výhodou je MPV povaha vozu, tj. vzadu tři dělená a složitelná sedadla, vyšší posez, vůbec příjemné auto jak na delší cesty tak do města. Auto je kratší než Focus kombi, ale kufr má kolem 450l, takže kočárek se vejde.

3) Kia Ceed 1.4/1.6 SW- opět spolehlivé auto, ale trochu bude potíž sehnat verzi s ESP. Nejdříve bych oslovil dealery Kie mající často ojeté Ceedy ještě v záruce(u Kie je to 7 let)

4) Hyundai i30 1.4/1.6 SW- platí to samé co pro Kiu Ceed, jen záruka je tady jen 5 let, ale to nic nemusí znamenat. Opět bych oslovil nejdříve dealery Hyundaie...

5) Škoda Fábie II kombi - dle mého nejhorší varianta, protože Fabie jsou až nesmyslně předražené a navíc s velmi chudou výbavou. Auto je o 10cm užší než všechna ostatní výše, ma z nich nejhorší crash testy a obecně nenabízí nijak valnou kvalitu.
Určitě bych bral až faceliftovou verzi (po 2011) a NE HTP motor, které ani v poslední verzi není spolehlivý. Dále pak se vyhněte motorům 1.2 TSI, které sice po faceliftu už tak fatálně neodcházejí, ale stále hrozí chrastění řetězů a další problémy. Suma sumárum jediný rozumný motor je 1.4 16v 63kw. Jinak u těchto aut se hodně šetřilo např. na těsnění dveří, takže hluk z venku proníká dovnitř jak v low-costových autech a to pro spící malé děti není ok. Dále už po pár letech reziví dolní panty předních dveří a kolejničky předních sedaček, píská v zimě větrák, odchází potenciometr topení. Vůbec odhlučnění auta je na špatné úrovni. Řazení není špatné, ale úroveň konkurence výše nedosahuje a co se týče brzd, jsou stejně mdlé jako v předešlé Fábii I. Kufr má 480l, je trochu úzký, ale kočárek tam dáte.

6) Když už Škodu, tak bych kuknul na Roomster 1.4 16v 63kw. Problém je, že s ESP a 6xairbag je nesehnatelný v normální cenové relaci a navíc přední část vozu je vlastně Fábie II, takže platí stejné nedostatky

Co bych ještě zvážil je Opel Zafira II 1,6/1,8, velmi kvalitní MPV, nadstadardní bezpečnost, komfort jízdy i antikorozní výbava. Opět bych se nejdříve podíval na stránky ojetých vozů dealerů Oplu.

Uff Snad jsem Vás neunavil... Přeji šťastnou ruku ve výběru!!
respond
miraxx
number of posts2
date of registration05.12.2015
Sunday 13.12.2015 16:40, auto
Děkuji za důkladný rozbor. Tu fabii tedy vypouštím, Poohlédnu se rovnou na ty fordy, kie, hyundaie.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Sunday 13.12.2015 17:10, RE: auto
miraxx posted by:
Děkuji za důkladný rozbor. Tu fabii tedy vypouštím, Poohlédnu se rovnou na ty fordy, kie, hyundaie.


předváděcí auta od dealerů ve velkém skupují Áčka, resp. jejich dceřinka pod názvem Mototechna. pokud máte hotovost tak se zkuste podívat k nim, hlavně trvejte na ceně uvedené na autě, oni k tomu rádi přidávají různé poplatky, příplatky, pojistky apod., nenechte si nic vnutit. nebo zkuste obvolat (je to lepší než mejlovat) okolní dealery, třeba vám něco nabídnou.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 13.12.2015 18:55, xxxx xxxx xxxxx
Fabia neni rodinne auto a to ani jako kombi. Roomster je fajn, ale opet je to male auto.

Pokud si chcete nechat auto 10 let vyhnul bych se obema korejcum. Pozarucni servis je zdaleka nejdrazsi a dlouhodobe kvality zmineneho Focusu II nedosahuji ani omylem. C Max oproti Focusu kombi nic navic neprinasi, v MPV je lepsi volba Zafira. Ale taky vypada vetsi nez je.

Mozna bych se podival po Mazde 6 kombi. I Astra G je asi dobra volba.
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Monday 14.12.2015 06:23, Astra a dvě horská kole???
Tak na tohle bych se rád podívla. Kruci, mám o kus delší auto a dvě kola tam dám pouze, když demontuji přední kola. Nechápu, jak se pak v té astře sedí a zejména, jak pohodlně se asi řídí.
Když je toto jako jedno z kriterií, pak zapomeňte na focuse i na C-Maxe. letos jsem totiž hledal auto pro manželku a byl jsem se speciálně na Focuse i Cmaxe podíval a podmínka byla také přeprava dvou horských kol respp. 1 horského a jednoho crossového. A do focuse ani náhodou, tam mám obyvu, že by nevlezlo ani s demontovaným kolem. Tak, jako nevlze do Hondy CR-V, to sem si na vlastní kolo zkusil. Nebo pokud se vleze, tak řidič bude sdět někde u pedálů a kolenama bude tlačit do motoru. To každý uzná, že takto se jezdit nedá.
respond
Marek24
number of posts35
date of registration18.10.2015
Monday 14.12.2015 08:40, Kola do auta???
Proč někdo dává kola do auta? Nejlepší způsob je na nosič na kouli. Nebo snad někoho baví si dokola špinit a čistit interiér? Nemluvě o nepohodlnosti.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 14.12.2015 09:02, RE: Kola do auta???
Marek24 posted by:
Proč někdo dává kola do auta? Nejlepší způsob je na nosič na kouli. Nebo snad někoho baví si dokola špinit a čistit interiér? Nemluvě o nepohodlnosti.


třeba proto že je to rychlé. a hlavně jsou ta kola zabezpečena lépe než na střeše či nosiči proti krádeži. nepohodlnost nevidím, spíš naopak, hodím do auta a jedu, dva lidi co sedí vepředu to nijak neomezí. už pár desítek let existuje igelit, dělají se z něj takové velké plachty právě proti ušpinění. neznáte? doporučuji...
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 14.12.2015 09:09, xxxx xxxx xxxxx
Jo, horskych kol jsou plne zastavarny a puvodni majitel o tom kolikrat ani nevi
Snahu dat kolo dovnitr plne chapu.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Monday 14.12.2015 10:27, RE: Kola do auta???
Marek24 posted by:
Proč někdo dává kola do auta? Nejlepší způsob je na nosič na kouli. Nebo snad někoho baví si dokola špinit a čistit interiér? Nemluvě o nepohodlnosti.


Já jako bývalý cyklista bych v životě na střechu kolo nedal, mám prostě ke kolům vztah, to je jedan věc a taky je nemám úplně nejlevnější, raději dovnitř auta a pkud mi bude auto malé, tak koupím větší, aby se tam vlezly . Jinak jsem jednou strýcovi dával před dovolenou jeho rodině kola dohromady, strýc si pro ně přijel, naložil na ohrádku na střechu a vyrazil, pak ho napadlo, že ještě po´jede nakoupit a najel do nízké podzemní garáže.... 4 Kola na odpis, mě by asi trefilo, proto kolo jen dovnitř, taky bych se mohl zapomenout.. Ještě dotaz? V čem je nepohodlnost umístnění kol do auta? Pokud je nechci rozdělávat, sklopím sedačky a šoupnu je dovniř, připadá mi to pohodlnější, než když jsme vyráželi na kolo a kamarád dával kola na střechu své kugy a musel si na to vzít stoličku, aby to tam vůbec dal
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Monday 14.12.2015 12:54, s kolama na střeše do podzemní garáže :-)
drivere111, to je představa, válim se smíchy ikdyž strejci asi do smíchu nebylo..
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Monday 14.12.2015 13:21, RE: s kolama na střeše do podzemní garáže :-)
Zvirak posted by:
drivere111, to je představa, válim se smíchy ikdyž strejci asi do smíchu nebylo..


já to jednou zažil na vlastní oči taky kdy v Tescu ve Vršovicích rodinka nakoupila dvě kola nandali je na střešní nosič v nejnižším patře garáží kde je extra vysoký strop, problém nastal při vyjíždění o patro výše
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Monday 14.12.2015 14:16, RE: s kolama na střeše do podzemní garáže :-)
Valnoha posted by:
Zvirak posted by:
drivere111, to je představa, válim se smíchy ikdyž strejci asi do smíchu nebylo..
já to jednou zažil na vlastní oči taky kdy v Tescu ve Vršovicích rodinka nakoupila dvě kola nandali je na střešní nosič v nejnižším patře garáží kde je extra vysoký strop, problém nastal při vyjíždění o patro výše


Hm. Kamarád, kterýmu jsme dělali fasádu, s nima na střeše suverénně zajel do garáže v rodinným baráku. Tak mi jednoduše zavolal, jestli mu jí přijedu opravit. Lidi okolo nechápali, proč klečím vedle auta, a řehtám se na celý parkoviště
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 14.12.2015 16:24, xxxx xxxx xxxxx
No, ja si dnes do auta po zakazce nesl naradi. Nez jsem otevrel zadni dvere caddy tak zazvonil mobil, polozil jsem kufr na zem, sel si dopredu sednout a zapsat cislo a kdyz jsem dotelefonoval normalne nastartuju a couvam. Ozvalo se krupnuti a smich okolojdoucich chodcu :D
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Monday 14.12.2015 16:51, .
já jsem si zase koupil na cestu energeťák na benzince, otevřu dveře od auta a hledam peněženku, mobil atd., prostě jsetli mam všechno. Pak v klidu nasednu a rozjedu se. To byste nevěřili jaká to byla rána, když energeťák poskočil na střeše a pak spadl na zem. Jsem se lekl, že mi upadlo kolo
Lidi koukali, co je to za debila, co si dá plechovku na střechu a jede do prdele
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 14.12.2015 18:11, RE: Astra a dvě horská kole???
Zdeny60 posted by:
Tak na tohle bych se rád podívla. Kruci, mám o kus delší auto a dvě kola tam dám pouze, když demontuji přední kola. Nechápu, jak se pak v té astře sedí a zejména, jak pohodlně se asi řídí.Když je toto jako jedno z kriterií, pak zapomeňte na focuse i na C-Maxe. letos jsem totiž hledal auto pro manželku a byl jsem se speciálně na Focuse i Cmaxe podíval a podmínka byla také přeprava dvou horských kol respp. 1 horského a jednoho crossového. A do focuse ani náhodou, tam mám obyvu, že by nevlezlo ani s demontovaným kolem. Tak, jako nevlze do Hondy CR-V, to sem si na vlastní kolo zkusil. Nebo pokud se vleze, tak řidič bude sdět někde u pedálů a kolenama bude tlačit do motoru. To každý uzná, že takto se jezdit nedá.


Dřív jsem 2 složená kola vozil v autě při sklopených zadních sedadlech v Mazdě 626 hatchback a pak i v Mazdě 6 kombi. Tak by se do Focusu mohly teoreticky vejít taky. Když se ale položí 2 kola na sebe, tak hrozí poškrábání laku hlavně od pedálů, případně poškození výpletu. Ideální mi přijde nosič na tažné (kouli), zvlášť u vyšších aut se na střechu kola špatně instalují a při instalaci hrozí skácení kola na střechu, poškrábání střechy.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Monday 14.12.2015 18:38, k
za mě taky jako bývalí kolista přepravovat kola v klasickém kombíku ve vnitř není idealní ale lze. rozhodně je lepší kola rozdělat a i tak je to pro cestování jen ve dvou.kola na střechu se blbě dávají a to se nebudem bavit o vyžších autech.Zato na tažné je to dost vymakané pohodlné ale pořát je to venku to znamená že je vystaveno větru dešti a loupežníkům a zhoršuje to aerodonamiku.Já osobně mám tu možnost že jsme dva a mám užitkáč takže v pohodě dvě kola vcelku do vnitř a není na ně vydět a neprší na ně a pokud jsou špinavá nevadí.a taky svého času jsem měl kolo jehoš cena převyšovalo cenu auta tak to dejte na sřechu a běžte od toho pryč.Skoda roomster šla koupit s držákem na kola do vnitř samozřejmě při rozdělání předního kola
respond
Marek24
number of posts35
date of registration18.10.2015
Monday 14.12.2015 19:20, Ještě jednou pro ty, co neumí číst
Přátelé, psal jsem na kouli, ne na střechu. Ten Váš slavný igelit neochrání kola ani auto od poškrábání. Navíc už vidím, jak vydáváte igelit plný vody - ano, opravdu se jezdí na kole i za mokra (bahno, sníh atd). Já si věcí vážím a nechat si zlodějem rozbít auto kvůli kolu je zbytečný. Popravdě, pokud vezu kolo, tak je to bez zastávky, takže krádež nehrozí. A jeste bych chtěl podotknout, že pokud máte autosedačku, tak je to sklápění opěradel opravdu zábava . Inu, dělejte jak myslíte, ale děláte to špatně.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 14.12.2015 21:58, RE: k
kristian2 posted by:
za mě taky jako bývalí kolista přepravovat kola v klasickém kombíku ve vnitř není idealní ale lze. rozhodně je lepší kola rozdělat a i tak je to pro cestování jen ve dvou.kola na střechu se blbě dávají a to se nebudem bavit o vyžších autech.Zato na tažné je to dost vymakané pohodlné ale pořát je to venku to znamená že je vystaveno větru dešti a loupežníkům a zhoršuje to aerodonamiku.Já osobně mám tu možnost že jsme dva a mám užitkáč takže v pohodě dvě kola vcelku do vnitř a není na ně vydět a neprší na ně a pokud jsou špinavá nevadí.a taky svého času jsem měl kolo jehoš cena převyšovalo cenu auta tak to dejte na sřechu a běžte od toho pryč.Skoda roomster šla koupit s držákem na kola do vnitř samozřejmě při rozdělání předního kola


Ad aerodynamika. Myslím že na tažném zařízení za autem to není až takový problém jako mít kola na střeše. Loni jsme jeli na 2 cyklo dovolené s 2mi dospělými a 2mi dětskými koly a na spotřebě jsem to nijak zvlášť nezaznamenal. Spotřeba byla kolem dlouhodobého průměru.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.