Tuesday 08.03.2016 12:50,
Trochu jinak
Základem každé klimatizace je kompresor a příslušný obvod, který se stará o to, aby snížil telotu vzduchu pod teplotu okolí. Tohle jen větrák nezvládne. Tudíž, hovoříme li o klimatizaci, libo zdali auto nebo manuální, vždy musí jít o tento obvod s kompresorem, výměníkem, expandérem atd...Toto je stejné u obou typů. Tozdíl je, jak nastavuješ a zejména reguluješ tepltu v autě. Tak klima manuální pracuje na principu ručního směšování vzduchu neochlazeného, který se přimíchíví do vzduchu ochlazeného v nějakém poměru. Klima v tomto provedení pracuje tak, že obvod chlazení vzduchu pracuje v režimi ON/OFF. Tzn, pracuje na maximum a to do té doby, než je třeba odmrazit výměník. Pak se kompresor vypne, odmrazí se a znovu zapne. Výslednou telotu nastavuejš RUČNĚ klolečkem TOPENÍ, tzn, do ledového vuduichu přimícháváš ručně vzduch předehřátý topným systémem. Tuto funcki znázorňují jakési pseudostupně na točítku topení. Máš tam např. 18-20-22-24 stupňů. U automatické klimy je princip chlazení zcela totožný, ale poměr teplého vzdhcu za tebé zastává regulační obvod, který pracuje na principu set-pointu teploty. je ovládán nějakým kontrolérem a ty mu jen řekneš (přes nastavení teploty na digitálím ovládání - "drž např. 22°C) Zbytek dělá atomaticky sám a ta teplota je opravdu 22°C. U aut bez kompresoru (tedy bez chlazení) můžeš vnitřní teplotu v autě snížit jen za předpokladu, že venkovní vzduch je chladnější, než uvnitř. Opačne ne. Klima automatická má ještě další funkce, např. duální si zvláště směšuje studený vzduch s teplým na každou stranu auta samostatně, nebo 4-zonová navíc pro zadní sedadla a td.
To, že klima v létě nechladí, je důsledek ztráty chladiva (netěsnosti se dají diagnostikovat pomocí markerů) nebo nefunguje spojka kompresoru (tedy se nesepne) a jiné příčiny.
respond
nahlásit