0
back
 

diskuze k tématu: Potřebuji poradit s dodávkami

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, italská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.04.2014 13:25, Potřebuji poradit s dodávkami
Dobrý den,

chtěl bych koupit novou dodávku a potřeboval bych poradit jakou vybrat.

Mam na výběr tyto 2

1) Mercedes Sprinter maxi (319 CDI, 140 KW)
2) Fiat Ducato maxi (3,0 Multijet, (130 KW)

Má někdo zkušenosti s těmi to auty a motory?

Jezdím cca 12-15 tisíc KM měsíčně a za tímto autem budu také tahat bržděný vlek o celkové hmotnosti 2500 Kg!

Jestli má někdo zkušenoti s těmito motory tak mi prosím napište na email: Rudy82@seznam.cz

předem děkuji za ochotu


Moc děkuji za radu
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 18.04.2014 10:52, ...
nepíšete roky...ale patrně máte na mysli nová auta

bude-li podobná cena a jasná historie vozu - tyhle motory jsou většinou u rychlých dálničních přeprav s nájezdem hodně přes 100 tkm ročně - pak bych še do ducata. to samé platí u nových vozů.

ducato použícá motory iveco, které na tom nejsou se spolehlivostí vůbec špatně.
pověst motorů u sprintera není skvělá, jak mákli u nového modelu, netuším
respond
Michal 22
number of posts51
date of registration09.10.2008
Friday 18.04.2014 11:26, Už jen cenový rozdíl...
Jen tak ze srandy jsem to zkusil hodit do konfigurátoru.
Sprinter na delším rozvoru, se střední střechou a bez prodlouženého zadního převisu (délka nákl. prostoru 4,4m) s vámi poptávaným motorem je za nějakých 900.000,- bez DPH a to jsem se nedostal až k příplatkovým prvkům.
Ducato L4H2 s šestiválcem 3.0, automatickou klimou a nějakými drobnostmi je za nějakých 675.000,- bez DPH.
O tomto motoru v Ducatu v Ojetinách SM psali, že to je poslední dodávka, s níž se da křižovat Německo se 160 km/hod na tachometru, aniž by se to na motoru nějak projevilo.

Aby to nebylo ale tak jednoduché: pro tažení přívěsu je lepší zadní náhon, ten má Sprinter. Není dobrý dlouhý zadní převis - Sprinter má delší než Ducato. 10.000 km za měsíc je dost, prakticky každodenní celodenní šichta za volantem - Sprinter bude asi pohodlnější. Sprinter je dost těžký, má menší užitečnou hmotnost.

Můj závěr: Pokud ve firmě otáčíte každou korunu, jednoznačně Ducato. Je o hodně levnější a servisní náklady budou také nižší. Pokud na nějakém statisíci korun nesejde, tak jen kvůli pohodlí bych uvažoval i o Sprinteru a doufal bych, že nějaké fatální závady na motoru se projeví během záruky.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 18.04.2014 16:00, Ducato
Ducato už jen proto, že bude mít nižší ztrátu hodnoty a podle mě i servisní náklady. Navíc MB dodávky neuvěřitelně a zákeřně (zevnitř) reznou a pokud nemají pravidelný servis MB, je záruka na kastli k ho*nu, navíc kdo to má řešit a nechat auto 2 týdny v servisu? Stejně po ojetí ty auta půjdou asi rovnou do šrotu, takže spekulace nad prodejní cenou je celkem zbytečná. Většina známých co má firmy a používá dodávky tak je jezdí co to dá a má to ekonomicky aspoň trochu smysl. Iveca sice reznou taky, ale aspoň nejsou tak předražené. Jsou u nich i chváleny motory, které byly vyvíjeny s tím, že budou sloužit v užitkových autech a nejde jen o překopané diesely z osobáků.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Friday 18.04.2014 18:22, Ducato
MB se hlavně zákeřně sypou. Kvalita předešlých modelů je dávno pryč..... Euro 5 katastrofa a teď dodělali Euro 6 což se bude sypat ještě víc. Maloobjemové biturbové motory s vyhnaným výkonem se v Euro 5 často měnily i po 100 tisících kilometrech, převodovky se sypou už po 30 tisících a hlučí jak ve 300 tisících kilometrech. Doporučuju si přečíst manuál k varovným kontrolkám, kdy Vám bude auto padat do nouzáku. Jediné plus je design, jak venku tak vcelku i vnitřku.. Ten je fakt hezký, ergonomický, ale jinak je to bezzedná kasička, kdy se u této značky s tím tak nějak prostě počítá. Takže k ceně bych rovnou připočetl nové turbo a motor a moc bych nepočítal, že ho v záruce vymění. Sprinterů s Euro 5 jsou plné bazary, kdy majitelům došla po první větší opravě trpělivost. Pro Ducato bych se rozhodl kvůli spolehlivosti a praktičnosti. Nějaké drobnosti se najdou i u něj, ale v porovnání se Sprinterem jsou to opravdu jen drobnosti. Uvnitř je také vše ergonomické a JTD jen přede. Tak nějak mi připomíná BMW 3,0 TD. Pokud se nejedná o nástavbu, tak vnitřní prostor je mnohem širší, takže se protáhnu i kolem palet.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 05.06.2014 13:12, re:
Dobrý den. Já osobně Vám doporučuji zvolit Fiat Ducato. Jeho motor se zatím jeví jako velmi spolehlivý a trvanlivý. S přívěsem o hmotnosti 2,5 tuny si dobře poradí. Při správné údržbě a zacházení dokáže sloužit po statisíce kilometrů. Také servisní a provozní náklady budou nižší, než u mercedesu. Více se dozvíte také v diskuzním fóru nebo recenzích uživatelů.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.