0
back
 

diskuze k tématu: Auto do terénu aj na dialnicu, v ktorom sa dá prespávať

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, hybridy, cng, lpg
Arcanne
number of posts2
date of registration07.01.2021
Thursday 07.01.2021 23:14, Auto do terénu aj na dialnicu, v ktorom sa dá prespávať
Ahojte,

potrebovala by som poradiť ohľadom výberu auta.

Keďže jazdievam domov cca 350 km po dialnici, potrebovala by som aby malo rozumnú spotrebu. Často jazdím na hory, tak by som ocenila trochu vyšší podvozok. Taktiež by som v ňom v lete rada prespávala, čiže kufor by mal byť dosť veľký.

Rada by som použité auto, nech ma nebolí každý škrabanček na laku - chcem ho používať a nie sa oňho báť.

Momentálne vlastním už roky Forda Fusiona. Raz som mala požičané Huinai i30 hybrid na ktorom som prešla tisíc km skrz austráliu a bol úžasný. Spotreba, jazda, spanie v aute - no museli sme ho meniť lebo sme šli do terénu. Na Zélande som zase rok bývala v starej Toyote Estime kde som mala vzadu matrac.

Ako taký kompromis som našla Mitsubishi Outlander PHEV, ten sa dá zohnať cez bazár cca do 15k € (400k czk). Ale je dobrý aj na dialnicu? Tiež nemám dom v ktorom by som si ho mohla dobíjať. A čo taký Hyundai Tuscon a Toyota Rav4 hybridi?

Prípadne čokoľvek s kufrom aspoň 450l, vyšším podvozkom a rozumnou spotrebou a výkonom, do cca 400k czk. A nech má servis za rozumné ceny.

Vopred ďakujem za všetky rady
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 08.01.2021 14:30, RE: Auto do terénu aj na dialnicu, v ktorom sa dá prespávať
citation:
reakce na: Arcanne, 07.01.2021 23:14 (Ahojte, potrebovala by som por ...)

Ahoj, hybrid Ti nepomůže na dlouhých trasách, resp. jen minimálně. Pokud bys zvolila full hybrid tak nic dobíjet nemusíš, stačí se vyhnout plug-in hybridu, který sice umí jet i bez nabití, ale pak takový vůz moc smysl nedává.
350km je velká porce kilometrů, kdy se oplatí diesel a také kvalitní sedadla. Zaměřil bych se spíše na dieslové crossovery či SUV, kvůli zálibě jezdit do hor. Podle mě 4x4 není zase tak potřeba, protože většinou se nechává vůz někde poblíž "civilizace".
Za mě bych zkusil pohledat např.
- Ford Kuga 1.5/1.6/2.0 Tdci BEZ 4x4, kde spaní vypadá takto:
https://www.space4dreams.com/photo-gallery11/ford/kuga1/kuga-ii
- Peugeot 3008 II 1.6 HDI (povedený úsporný motor, nepředražený filtr pevných částic)
https://www.space4dreams.com/photo-gallery11/peugeot/3008
-Nissan Quashai 1.5/1.6 Dci - osvědčený renaultí diesel bez skandálů, může zaujmout.
https://www.space4dreams.com/photo-gallery11/nissan/qashqai

Můj alternativní pohled na věc je, že i na hory stačí obyčejný kombík, kde výhodou je nižší cena, menší spotřeba a lepší pohodlí na nohy na dlouhých cestách
Pozornost pak můžeš zaměřit na kombíky, mladé ojetiny:
- můžete si dovolit téměř nový Ford Focus IV 1.5 TDCi, což je skvělý vůz,
nebo ušetřit a koupit Focus III facelift 1.5 TDCi s co nejmenším nájezdem
- VW Golf VII v dieslu 1.6 TDI, případně i spolehlivé benzíny 1.0/1.2/1.4 TSI
- Renault Megane IV v dieslu 1.5/1.6 Dci
- Peugeot 308 II v dieslu 1.6/2.0 HDI (berte verzi ještě bez močoviny)

Držím palec!
respond
Arcanne
number of posts2
date of registration07.01.2021
Saturday 09.01.2021 21:52, RE: RE: Auto do terénu aj na dialnicu, v ktorom sa dá prespávať
citation:
reakce na: BobanHTP, 08.01.2021 14:30 (Ahoj, hybrid Ti nepomůže na dl ...)


Ďakujem krásne za odpoveď! S dieslom nemám skúsenosti, všetky autá na ktorých som jazdila boli benzínové. Diesel je asi lacnejší na prevádzku, ale čo viem má kazivejší motor, vyplatí sa to aj tak?

4x4 naozaj nie je nutnosť, skôr ten vyšší podvozok ktorý som už veľakrát ocenila na Fusionovi keď som jazdila po nespevnených cestách.

Tie autá zo správy som pozrela, super typy, ďakujem! Ešte mi pri porovnávaní vyskočil dieslový Seat Ateca, ten má dobré zrýchlenie aj spotrebu a najväčší kufor z tých štyroch. Máš s ním skúsenosi, prípadne nejaké info či sa oplatí? Ako je na tom napríklad Seat s cenami servisu.
Vďaka!
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 10.01.2021 11:19, RE: RE: RE: Auto do terénu aj na dialnicu, v ktorom sa dá prespávať
citation:
reakce na: Arcanne, 09.01.2021 21:52 (Ďakujem krásne za odpoveď! S d ...)

Ahoj, Ateca je dvojče Karoqu, což je zárukou solidní techniky. Benzínové motory nemá také špatné, ale na dálnici si veme opravdu 7-7,5l, s klidnou nohou možná méně.
Diesel 1.6 TDI bude jezdit na dálnici klidně až o 1,5l menší spotřebou. Při dobré údržbě(výměna oleje co 20tis.km/max. rok) a kvalitní naftě se ozve filtr pevných částic a vstřikovače daleko po 250tis.km. Výhodou dieslu je také, že zvládne 400 000km, což se u 1.0 TSI motoru moc nepočítá. To pak souvisí i s prodejem. Atecu s 200tis.km v dieslu prodáš, s 1.0 TSI už budeš muset s cenou hodně dolů(nemusí vadit).

Pokud máš ráda ben. motory, tak bych ještě zkusil Hondu HRV 1.5 VTEC - https://www.space4dreams.com/photo-gallery11/honda/hr-v
... kde sice spotřeba bude atakovat na dálnici 7l, jenže jiné velké náklady ala diesel by Tě potkat neměly.
Tohle si troufám říci i o Toyotě C-HR 1.2 Turbo, kde 1.2 Turbo je přece jenom ideálnější na dálnice, než atmosférický motor(nemusí ale platit obecně)
https://www.space4dreams.com/photo-gallery11/toyota/c-hr

Altenativní pohled je koupit zánovní Škodu Kamiq 1.0 TSI a po 150tis.km prostě prodat.
Servisní náklady nejsou vysoké, vůz zvládne s matrací člověka až 180cm.
https://www.space4dreams.com/photo-gallery11/skoda/kamiq
respond
Bronn
number of posts128
date of registration23.11.2014
Sunday 10.01.2021 11:24, RE: Auto do terénu aj na dialnicu, v ktorom sa dá prespávať
citation:
reakce na: Arcanne, 07.01.2021 23:14 (Ahojte, potrebovala by som por ...)


Na dlouhe trasy je hybrid nevhodny a nebude ani usporny jako ve meste.
Stejne tak vetsina vyjmenovanych SUV jsou spis male mestske crossovery, kde se moc nevyspite kvuli kratkemu kufru.
Urcite bych hledal kombika s dieslem. A klidne nejaky s vyvysenym podvozkem jestli je to potreba. Napr. Volvo XC70
respond
Jerry1122
number of posts123
date of registration16.02.2018
Sunday 10.01.2021 11:34, RE: Auto do terénu aj na dialnicu, v ktorom sa dá prespávať
citation:
reakce na: Arcanne, 07.01.2021 23:14 (Ahojte, potrebovala by som por ...)



Vim, že to není SUV, ale z toho co hledáte by se myslím vyplatilo kouknout i na benzínové Subaru Outback. V terénu jezdí líp, jak lecjaké suv, má výborné 4x4, je robustně postavené, velmi kvalitně postavené motory i převodovka, kvalitní interiér a uvnitř spousta prostoru.
Pro spaní taky ideál. Jako příklad uvedu, že když jsme vezli na sběrný dvůr matrace z postele, tak jsme je tam dali ulplně bez problému, stačilo jen sklopit zadní sedačky
respond
Libor10
number of posts2
date of registration10.01.2021
Sunday 10.01.2021 19:27, RE: RE: RE: Auto do terénu aj na dialnicu, v ktorom sa dá prespávať
citation:
reakce na: Arcanne, 09.01.2021 21:52 (Ďakujem krásne za odpoveď! S d ...)


Já mám rád MPV kvůli prostoru. Např. Citroen Berlingo je opravdu velký, na spaní se sklopí zadní sedačky do podlahy a vznikne letiště. Vysoký podvozek taky super. A v případě dieselu bude i spotřeba přijatelná, ale každopádně vyšší - o co vyšší to auto je.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.