0
back
 

diskuze k tématu: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
Saquaro
number of posts15
date of registration30.05.2019
Saturday 01.06.2019 09:30, Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
Ahojte poradíte mi chtěl bych auto do 350 tisíc nové nebo 2-3 roky stare chtěl bych spíše diesel kvůli cestou za práci 1100kilometru 1x za 3-4měsíce tam a zpátky jinak budu jezdit tak 15-20 tam a zpátky ale jestli je výhodnější benzin tak nevadí ani ten. V autech se moc nevyznám tak jestli by jste poradili dobrou značku s dobrým motorem. Zatim co jsem se díval tak jsem našel hyundai 1.6 crdi 81 kw 2017 najeto skoro 70tisic km za 318 tisíc. Mate nějaké zkušenosti s nim? Nějaké jiné nápady jaké auto vybrat? Škoda vw renault peugeot Kia hyundai citroen vážně si nevím rady ohledně značek co se vyplatí poměr kvalita cena. Možná bych se přikláněl k 1-3 lety jete protože nové ztratí strasne n hodnotě nebo co si myslíte?
respond
KoobaS
number of posts1008
date of registration23.04.2014
Monday 03.06.2019 08:42, RE: Nové auto nebo 2-3 roky stare za 350tisic
citation:
reakce na: Saquaro, 01.06.2019 09:30 (Ahojte poradíte mi chtěl bych ...)


Za ty prachy bych o ojetině moc neuvažoval... Půjde bezproblémů pořídit nové auto jako třeba Mégane nebo Tipo. Pokud je ta dlouhá cesta jednou za čtvrt roku, tak kvůli ní nemá smysl uvažovat o naftě, když budou převažovat každodenní couračky 15-20km.
Ad nové a ojeté. Osobně si myslím, že pro osobu, která se v autech nevyzná a nejsou jeho koníčkem je vhodnější nové auto koupené na delší dobu.
V kategorii vozů stáří 1-2 roky není moc z čeho vybírat - předváděčky se kterýma nikdo nezacházel slušně, opravený bouračky a možná nějakej vrácenej operák. Auta vrácený z operáku po 2-3 letech budou mít najeto minimálně 100 - 150 tisíc kilometrů, a jelikož každý věděl, že to za 2-3 roky vrátí, tak se k tomu tak choval...
Navíc prodejci aut, servisáci a jejich rodiny musí nščím jezdit a tohle je velmi atraktivní zboží. Pokud je tedy nějaké auto ve slušném stavu a za dobrou cenu, k normálnímu smrtelníkovi se nedostane.
Pokud i tak chceš jít do ojetého auta, tak bych za tuhle cenu hledal u dealerů značek a hledal auta z protiúčtů a bazarům se vyhnul... Podmínkou je neprůstřelná historie...
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Monday 03.06.2019 17:27, RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: Saquaro, 01.06.2019 09:30 (Ahojte poradíte mi chtěl bych ...)


Raději nové nebo předváděcí, ať máš záruku (ojetá i30 za uvedené peníze je blbost). Například Peugeot 208, 308, 301, Citroen Elysee, C3, C4...

Při tvém nájezdu je motor skoro lhostejný (ovšem s turbem pojede výrazně lépe, např. Puretech 81 kW), při srovnatelné cenové nabídce vem klidně naftu (1.5, 1.6 HDI).

Nebo už zmíněný Renault Megane s vychvalovaným benzínovým 1.3 TCe.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 04.06.2019 10:55, RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: Saquaro, 01.06.2019 09:30 (Ahojte poradíte mi chtěl bych ...)

Ahoj, vem určitě nový vůz, ten nájezd je pořad malý a ben. turbomotory jezdí s dobrou spotřebou i dálnici. Co bych vybíral já?

- skladovku vw polo 1.0 tsi
- skladovku peugeot 308 1.2 puretech
- skladovku ford focus 1.0 eb
- skladovku Astra 1,4T, 1,0T nebo jsou tam i 1.6 CDTi
- parádně vybavený renault clio grandtour intens!! 0,9Tce
- renault megane 1,3 tce life
- nebránil bych se ani skladovky Fiatu Tipo Itália
... téměř u všech vozů se dá pořídit pět let záruka
respond
Saquaro
number of posts15
date of registration30.05.2019
Friday 07.06.2019 15:14, RE: RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: BobanHTP, 04.06.2019 10:55 (Ahoj, vem určitě nový vůz, ten ...)


A ty ojeté teda nedávají smysl jako třeba vw golf passat 2.0tdi sice nájezd přes 150tisic ročník 2015 ale pohybují se okolo 310 tisíc. Říkáte teda ze lepší je mít auto novější s menší výbavou a mít jistotu ze to není stočené nebo bourane ?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 10.06.2019 10:42, RE: RE: RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: Saquaro, 07.06.2019 15:14 (A ty ojeté teda nedávají smysl ...)

Ahoj, pokud Tě 2.0 TDI CR oslovil v Passatu nebo Golfu, tak vybírej jen kusy u dealerů, podívej se na https://www.dasweltauto.cz/ a https://www.skodaplus.cz/
Pěkné vozy najdeš i v Německu u dealerů VW, pohledej na https://www.mobile.de/cz/
respond
KoobaS
number of posts1008
date of registration23.04.2014
Monday 10.06.2019 13:39, RE: RE: RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: Saquaro, 07.06.2019 15:14 (A ty ojeté teda nedávají smysl ...)


Tak přihodíme pár čísel.
Ojetý golf s dvoulitrem bude v průměru jezdit za 6 litrů / 100km. To odpovídá cca 2kč/km.
Nový turbobenzín ve stejně velkém autě bude jezdit za cca 7,5 litrů / 100km maximálně. To odpovídá zhruba 3kč/km.

Rozdíl je tedy koruna na kilometr. Tvůj nájezd odpovídá cca 20 000 km za rok - podle toho, jak časté budou jízdy do zahraničí.
Bavíme se tedy o odhadem o částce 20 000Kč ročně na palivu. Pokud dokážeš s benzínem jezdit úsporněji, a já si myslím, že to půjde snadno, rozdíl se bude zmenšovat.
Naftový (bavme se pouze o dvoulitru) golf bude mít výhodu v jízdě na dálnici - bude silnější, úspornější, spotřeba bude méně závislá na rychlosti. Pokud tedy budeš mít v plánu přeletět Německo rychleji, na spotřebě to pocítíš méně. Jelikož se jedná o ojetinu, bude pravidelný servis dražší - bude třeba měnit opotřebované díly. Servis nafty je obecně o chlup dražší než u benzínu.
Osobně si myslím, že benzíny budou mít výhodu všude jinde. Bude se jednat o nové auto - prokazatelně nebourané, nestočené, nezprasené nikým jiným. Já dělal první nestadradní větší servis po 3 letech - 80 000km. Přední brzdové destičky a kotouče, přední stabilizační tyče. Do té doby pouze Olej, filtry, chladící a brzdová kapalina - to se týká i ojetiny.
Osobně si myslím, že benzín je jízdně příjemnější, výkonový rozdíl nebude nějak zásadně velký. Benzínové motory jsou ale už dnes poměrně složité, většina emisních systémů je ale konstrukčně jednodušší. Výrobci slibují například delší výdrž benzínového FAPu.
Za mě pořád vyhrává nové auto. Pokud se na ojetině budou první rok měnit třeba přední brzdy, další rok rozvody a poté zadní brzdy, jsou peníze ušetřené na spotřebě pryč.
Data používám svoje - mám dova naftu od nova a ojetý benzín.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 11.06.2019 09:34, RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: Saquaro, 01.06.2019 09:30 (Ahojte poradíte mi chtěl bych ...)


Co třeba tohle?
respond
Saquaro
number of posts15
date of registration30.05.2019
Tuesday 11.06.2019 11:06, RE: RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: TomasB, 11.06.2019 09:34 (Co třeba tohle? https:/ ...)


Nic to nezobrazuje ten odkaz.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 11.06.2019 12:30, RE: RE: RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: Saquaro, 11.06.2019 11:06 (Nic to nezobrazuje ten odkaz. ...)


https://auto.bazos.cz/inzerat/105265063/Mondeo-20-TDCi-110kW-2015-kombi.php

Je i na Seznamu s více foto a detaily.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 11.06.2019 13:02, RE: RE: RE: RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 11.06.2019 14:49, RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto nebo 2-3 roky staré za 350 tisíc Kč?
citation:
reakce na: BobanHTP, 11.06.2019 13:02 (Ahoj, ber něco s jasnou histor ...)


No tohle zrovna prodávám já a je to s jasnou historií, první majitel, původ CZ. Je to auto ježděné naším servisním technikem, všechno dlouhé trasy, obrovský podíl dálnic. Kromě něj to auto nikdy nikdo jinej neřídil, jen já pár km a pak autorizovaný servis pár km. Dost km je najeto po Evropě mimo ČR. Ty km najel za 3,5 roku. Už má nové auto, tak tohle se prodává. Je to v rámci přirozené obměny vozového parku, tedy i z důvodů reprezentaticních, aby jsme nejezdili ke klientům ve starejch autech s velým nájezdem, protože je taky občas bereme do auta třeba na referenční návštěvy. Když si někdo zavolá a bude jednat okamžitě, dostane ještě pěknou slevu.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Tuesday 11.06.2019 18:45, Nnnnnnn
No z predstavy naskakat rocne 20tkm v 1,0 jako je vw polo atd bych mel husi kuzi.... o delsich trasach ani nemluvim. Osobne bych bral Auris/Corola 1,6 atmo benzin. Byt ne funglovka, ale spolehlivosti proslula a s vyse uvedenyma absolutne nesrovnatelna
respond
Kornaz
number of posts65
date of registration15.04.2017
Wednesday 12.06.2019 05:44, RE: Nnnnnnn
citation:
reakce na: Valnoha, 11.06.2019 18:45 (No z predstavy naskakat rocne ...)


1.6 atmosferu zabudni. Je to sice spolahlivy motor, ale akurat okolo komina. Na dialnici huci ako prasa, bez potrebneho tociveho momentu a ked chces aby to ako tak islo potom zerie.
Nazory ze litrovy trojvalec nic nevydrzi su od ludi co to nepoznaju. Bezne uz tie auta maju vo firmach cez 150 tkm a jazdia bez problemov. Nie je s nicim problem.
Mne akurat vadi stale ten chybajuci 1 valec, aj ked je to uz celkom solidne vyvazene citim to na kultivovanosti. Isiel som preto do 4 valca s turbom. Jazdim dlhodobo v zmiesanom cykle za 5.5 a to nie som brzda provozu.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 12.06.2019 09:56, RE: Nnnnnnn
citation:
reakce na: Valnoha, 11.06.2019 18:45 (No z predstavy naskakat rocne ...)

Ahoj, náš Rapid 1.2 TSI najezdí 25tis.km ročně dálnice a nic strašného se neděje, tichý motor, dobrá spotřeba a na auto menší než Polo(rozchod kol vpředu cca +8cm, vzadu +5cm) velmi jistý podvozek + Polo má lepší sedadla a odhlučnění(v Rapidu ale není co odhlučňovat, je tichý).
Kamarád a soused má Rapid SB 1.0 TSI 81kw a na dálnici je to také tichošlápek. ALE velký souhlas - diesel jako např. 2.0 TDI CR většinou garantuje nájezd přes 400tis.km + jde dobře prodat i při najetých 200tis.km. V tomhle benzín nemá šanci, až na Hondu
respond
gottak
number of posts205
date of registration10.06.2010
Monday 24.06.2019 13:28, RE: RE: Nnnnnnn
citation:
reakce na: BobanHTP, 12.06.2019 09:56 (Ahoj, náš Rapid 1.2 TSI najezd ...)


No nevím s tím nájezdem to trochu podceňuješ.....obyčejná 1.2 HTP Ti dokáže nalítat klidně i +-400tkm, záleží jak se s tím jezdí, kvalitní servis atd...
2.0 TDI CR v Superbu Ti udělá klidně i +-800 tkm, možná i MEGA....
Obecně ty moderní benzíny jsou stavěné tak na 300-350 tkm, vydrží ale mnohem víc, nafťáky počítej tak 500-1000 tkm, když u obou pomineš tříválce, s vyjímkou HTP...
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.