citation:
reakce na: Saquaro, 07.06.2019 15:14 (A ty ojeté teda nedávají smysl ...)
Tak přihodíme pár čísel.
Ojetý golf s dvoulitrem bude v průměru jezdit za 6 litrů / 100km. To odpovídá cca 2kč/km.
Nový turbobenzín ve stejně velkém autě bude jezdit za cca 7,5 litrů / 100km maximálně. To odpovídá zhruba 3kč/km.
Rozdíl je tedy koruna na kilometr. Tvůj nájezd odpovídá cca 20 000 km za rok - podle toho, jak časté budou jízdy do zahraničí.
Bavíme se tedy o odhadem o částce 20 000Kč ročně na palivu. Pokud dokážeš s benzínem jezdit úsporněji, a já si myslím, že to půjde snadno, rozdíl se bude zmenšovat.
Naftový (bavme se pouze o dvoulitru) golf bude mít výhodu v jízdě na dálnici - bude silnější, úspornější, spotřeba bude méně závislá na rychlosti. Pokud tedy budeš mít v plánu přeletět Německo rychleji, na spotřebě to pocítíš méně. Jelikož se jedná o ojetinu, bude pravidelný servis dražší - bude třeba měnit opotřebované díly. Servis nafty je obecně o chlup dražší než u benzínu.
Osobně si myslím, že benzíny budou mít výhodu všude jinde. Bude se jednat o nové auto - prokazatelně nebourané, nestočené, nezprasené nikým jiným. Já dělal první nestadradní větší servis po 3 letech - 80 000km. Přední brzdové destičky a kotouče, přední stabilizační tyče. Do té doby pouze Olej, filtry, chladící a brzdová kapalina - to se týká i ojetiny.
Osobně si myslím, že benzín je jízdně příjemnější, výkonový rozdíl nebude nějak zásadně velký. Benzínové motory jsou ale už dnes poměrně složité, většina emisních systémů je ale konstrukčně jednodušší. Výrobci slibují například delší výdrž benzínového FAPu.
Za mě pořád vyhrává nové auto. Pokud se na ojetině budou první rok měnit třeba přední brzdy, další rok rozvody a poté zadní brzdy, jsou peníze ušetřené na spotřebě pryč.
Data používám svoje - mám dova naftu od nova a ojetý benzín.