0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 3 1.4 tsi vs 2.0 tdi a obecně benzín vs nafta

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, typ vozidla, osobní
krpy31
number of posts6
date of registration15.08.2018
Wednesday 15.08.2018 11:29, Octavia 3 1.4 tsi vs 2.0 tdi a obecně benzín vs nafta
Zdravím, jsem přes auta víceméně lajk, ale něco jsem si o tomto načetl. Plánuju koupit nové auto (zmíněnou octavii 3). Podle svých potřeb bych měl koupit spíše benzín (po městě jezdit nebudu, bydlím v malém městě, tak chodím pěšky, do práce atd.). Takže auto by sloužilo převážně na přesuny do okolí od 10 do 50 km a taky ne každý den. Občas i delší výlety. Podle těchto specifikací by mi měl vyhovovat benzín. Ideální by asi byl motor 1.4 tsi (dobrá spotřeba, slušný výkon). Mám vytipovaný jeden kousek https://auto.bazos.cz/inzerat/91790612/Skoda-Octavia-III-14-TSI--PLNA-VYBAVA--ZARUKA--PEKNA.php. Někdo mi říká, že za tu cenu je to poměrně velký nájezd, ale zase na druhou stranu když bude technicky a vzhledově ok, by byl to problém? Výbava je slušná.

A tady se dostávám k tomu, že sehnat za dobrou cenu a s nějakou výbavou motorizaci 1.4 tsi není lehké, těch ojetin není tolik jako klasiky 2.0 tdi, kterých je daleko větší výběr. Auto mám v plánu mít minimálně 7 let. Jak to pak bude v budoucnu se zůstatkovou hodnotou aut v naftě, když mají v plánu dost omezovat výrobu a vjezd do měst? Taky slýchávám názor, že když budu mít s naftou pravidelný servis a občas ji protáhnu někam dál, že by neměl být velký problém ani s relativně nízkým nájezdem. Cenově bych se chtěl pohybovat kolem 300-320 tis Kč. Díky za názory
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 15.08.2018 14:44, Re....
Skoro každej dotaz tady na predrazenou škodovku. Lidi neblaznete, vždyť za cenu olitany oktavky máš jinde nový auto, třeba zde https://www.tipcars.com/nove/ford-focus/kombi/benzin/?c1-9
respond
krpy31
number of posts6
date of registration15.08.2018
Wednesday 15.08.2018 15:36, RE: Re....
citation:
reakce na: Humusus, 15.08.2018 14:44 (Skoro každej dotaz tady na pre ...)


Můžete mi tedy ještě případně dodat pár tipů jaká auta by eventuelně připadala v úvahu? Předem díky.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Wednesday 15.08.2018 16:55, RE: RE: Re....
citation:
reakce na: krpy31, 15.08.2018 15:36 (Můžete mi tedy ještě případně ...)


Začínat tím, že si koupím předraženou olítanou ojetinu, kterou chci provozovat 7 let, je cesta do pekla. Jsou značky (a ne, není to Škoda), které už dnes standardně nabízejí dlouholetou záruku (s různým omezením nájezdu) - namátkou Kia 7 let, Hyundai, Peugeot nebo Fiat 5 let. Tím pádem většinu času kryje záruka potenciální problémy, které by u ojeté škodovky byly placené. A škodovka není ani etalon spolehlivosti, tzn. určitě se to nevyváží tím, že škodovce závady nehrozí. Naopak dlouhodobý provoz ojetiny by s pravděpodobností hraničící s jistotou přinesl údržbu, na kterou při provozu auta od novoty po stejný čas dojít nemusí - výměna spojky, komponent podvozku, chladičů apod.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 15.08.2018 18:08, RE: RE: Re....
citation:
reakce na: krpy31, 15.08.2018 15:36 (Můžete mi tedy ještě případně ...)


Výběr nových vozů v téhle cenové relaci je dost široký, namátkou tedy již zmiňovaný Ford Focus, Fiat Tipo, Hyundai i30, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane...
respond
petrk
number of posts66
date of registration21.04.2018
Wednesday 15.08.2018 19:21, RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: Humusus, 15.08.2018 18:08 (Výběr nových vozů v téhle ceno ...)


No za 330 tis. Kč to bude tak novější "žebrák" (Ford Fokus, Fiat Tipo, Opel Astra) s manuální klimatizací, bez tempomatu a vyhřívaných předních sedadel a s atmosférickým benzínovým motorem. Kolem 400 tis. Kč to už může být slušně motorizovaná a vybavená předváděčka.
Na rozdíl od většiny na tomto fóru vyloženě nebrojím proti koncernu VW, ale koupit 4 roky staré auto a věřit tomu, že bez větších investic přežije dalších 7 let ... to chce hodně optimizmu Navíc kupovat auto na Bazoši ... nevím nevím. Co zkusit trochu slevit ze svých nároků a vyzkoušet Škodu Rapid 1,2 TSI 81 kW v plné výbavě, rok stará s nájezdem kolem 20 tis. km v cenách kolem 310 - 350 tis. Kč?
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Wednesday 15.08.2018 20:43, RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: petrk, 15.08.2018 19:21 (Co zkusit trochu slevit ze svých nároků a vyzkoušet Škodu Rapid 1,2 TSI 81 kW v plné výbavě, rok stará s nájezdem kolem 20 tis. km v cenách kolem 310 - 350 tis. Kč? )


Rapid? Masochizmus. To auto se nedá poměřovat ani s tipem, leda tak s Peugeotem 301/Citroënem C-Elyssee. To není o slevování z nároků, to je o absolutní rezignaci. Otřesné materiály, otřesné zpracování. Facelift tomu sice pomohl i co do kvality, ale pořád je to bída. Záruka u škodovky 2 roky, prodloužená 4letá za příplatek. Pokud něco použitého z koncernu, tak leda golfa. Fungl nový leon je asi už mimo dostřel.
respond
krpy31
number of posts6
date of registration15.08.2018
Wednesday 15.08.2018 22:52, RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: petrk, 15.08.2018 19:21 (No za 330 tis. Kč to bude tak ...)


Na tom bazosi jsem hledal jen tak orientačně. Ještě se mi líbí mazda 6, ale tam už bych asi počítal, že by nebyla úplně nová. Co myslíte?
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 16.08.2018 00:47, RE: RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: krpy31, 15.08.2018 22:52 (Na tom bazosi jsem hledal jen ...)


Nová určitě ne, za to by nebyla ani nová mazda 3. Jinak je to dobrá volba, pokud bude v benzínu. Mazda je v benzínových motorech jeden z nejlepších výrobců na světě. Ale jinak stejná situace jako s tou oktavkou
respond
KoobaS
number of posts1002
date of registration23.04.2014
Thursday 16.08.2018 08:10, RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: petrk, 15.08.2018 19:21 (No za 330 tis. Kč to bude tak ...)


Hádám, že ten rok starej rapid s 20tkm bude předváděčka ze salonu. Tzn. těch 20tkm bylo v hodně ostrým tempu... Protože když už mi nechce šéf koupit Octu 2,0TDI, tak musím na předváděčce zjistit co ta 1,2 umí...
respond
krpy31
number of posts6
date of registration15.08.2018
Thursday 16.08.2018 12:22, RE: RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: KoobaS, 16.08.2018 08:10 (Hádám, že ten rok starej rapid ...)


Neděláte mi to moc lehký :D Do okty jsem chtěl jít s tím, že to je prostě osvědčený auto s relativně nízkou poruchovostí a s tím, že najezdí v budoucnu hodně km (nemyslím roční nájezd, ale celkově během let). A jelikož budu jezdit převážně mimo město (10-50km, občas pochopitelně dále a taky do měst, ale nebyly by to rozhodně pravidelné couračky jen po městech) tak jsem uvažoval nad 2.0 tdi, když už těch benzínů 1.4tsi moc není.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Thursday 16.08.2018 14:31, RE: RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: KoobaS, 16.08.2018 08:10 (Hádám, že ten rok starej rapid ...)


Předváděčky většinou nemají 20t km, to spíš najedou pár tisíc. Jezdí se s tím různě, je to o lidech.
Škodovka prodává roční auta, což jsou většinou auta zaměstnanců, kteří mají limit do těch 20t km a auto mají v nájmu za nějaký poplatek a po roce jej vrátí automobilce a nebo si jej koupí.
Octávku v benzínu si většinou kupují lidi soukromě a ty se nezbavují auta po 3 letech, většina Octávek je z operáků ,což je z 90% v naftě.
respond
KoobaS
number of posts1002
date of registration23.04.2014
Thursday 16.08.2018 15:16, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: ctverak, 16.08.2018 14:31 (Předváděčky většinou nemají 20 ...)


Máš pravdu že předváděčky budou mít najeto o dost míň... Na druhou stranu to že maj lidi auto na rok je jenom víc ponouká se k tomu autu chovat prasácky...
Těch služebních benzínových oktávek na operák bude taky hromada, ale asi to budeou delší operáky než 3 roky...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 16.08.2018 18:23, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: KoobaS, 16.08.2018 15:16 (Máš pravdu že předváděčky budo ...)


Dnes je toho dost i v benzínu, hlavně menší auta. Jsou toho plne bazary. Auta z operaku, autopůjčoven atd. Nájezdy cca 50 tis./rok, servis minimální (longlife), střídající se řidiči a za 2-3 roky pryč. Osobně bych to nechtěl, to radši nové s menší vybavou. Ale ani s ní to třeba u toho Focusu, ale i u jiných není tak slabé jak psal někdo výše, i za tyto peníze bude výbava ne plná, ale dostačující.
respond
petrk
number of posts66
date of registration21.04.2018
Thursday 16.08.2018 19:45, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: Humusus, 16.08.2018 18:23 (Dnes je toho dost i v benzínu, ...)


Nikdo netvrdí, že předváděčky mají najeto 20 tis. km Ten příklad Rapida bylo "roční auto". Raději než předváděčky (hodně řidičů, kteří se k autům mohou chovat různě) je lepší jít do "Ročních aut" ... referentských aut zaměstnanců Škoda auto (jeden řidič). Rapid je celkem příjemné auto ... zatím jsem užíval dva ... rok výroby 2016 a 2017 ... bo naše firma má roční operační leasingy Už slušně odladěný podvozek (proti zahájení výroby v roce 2012) a že by měl nějaké tragické materiály a zpracování jsem si také nějak nevšiml. Jediný problém, který vnímám (a ten bude mít O III 1,4 TSI také) je trakce přední nápravy na kluzké a svažité cestě necestě vlivem lehké přídě V tomto by měla O III 2,0 TDI určitě výhodu.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Friday 17.08.2018 06:30, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Re....
citation:
reakce na: petrk, 16.08.2018 19:45 (Nikdo netvrdí, že předváděčky ...)


:D :D :D V tom případě bych doporučil občas otevřít oči a možná zapojit i další smysly.

Rapid vznikl jako auto z odpadků na skladech VW, s cílem zaplnit mezeru, kterou vytvořila přerostlá octavia balancující na hraně segmentů. Nepovedlo se to, a to ví i Škoda, proto končící rapid nedostane přímého nástupce, ale konečně "dodělaný" normální hatchback. Současného rapida se totiž za celou dobu výroby nepodařilo dotáhnout do něčeho, co by se aspoň blížilo ochabujícímu standardu značky. Jak škodovka šetří, je samozřejmě ještě lépe vidět na modle octavii, kdy každá generace používá horší materiály, šetří na tlumení apod. Třeba palubní deska mezi OII a OIII je o kategorii horší, podobný šok kdysi znamenal přechod z fabie I do II.

Škodovka je z celého koncernu VW nejzaostalejší značka, VW protežuje ze zbytku světa Seat a český národní sentiment na tom nic nezmění. Škodovka jako poslední dostává nové platformy a technologie, ale není nijak citelně levnější. Kdo chce auto z koncernu, ať si koupí VW nebo audinu. Kdo na to nemá, ať si koupí seata. Pro nákup jakékoliv škodovky jsou akorát dva argumenty - má velký kufr a je (pseudo)česká.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 17.08.2018 15:39, RE: Octavia 3 1.4 tsi vs 2.0 tdi a obecně benzín vs nafta
citation:
reakce na: krpy31, 15.08.2018 11:29 (Zdravím, jsem přes auta vícemé ...)


Ahoj, souhlasím s Humususem. Za 320 000kč máš výprodej Ford Focus III facelift 1.6 Ti-VCT v kombíku. Auto, které bude fungovat dobře daleko déle, než jakékoliv TSI, byť už celkem spolehlivé.
Asi před rokem a něco jsem přemluvil kolegu ať místo Rapida Liftback koupí Focus v kombíku, zpočátku nechtěl o tom slyšet, protože celý život měl Škodovky. Jenže pak viděl jak jsem každý půlrok s něčím na reklamaci s mým Rapidem a šel do Focusu. A dnes? Naprosto spokojený člověk, Focus dělá přesně co má a ještě je o 10cm širší, než Rapid, má lepší podvozek, kvalitnější interiér atd atd...

Ale musím uznat, že Octávie III s motorem 1.2/1.4 TSI je o třídu lepší kvalita, než Rapid/Fábie. Takže volba to není špatná, jen bych bral jedině něco u Škody a ještě v záruce. Oct III by měla mít řadu E211 s řemenem.
respond
petrk
number of posts66
date of registration21.04.2018
Friday 17.08.2018 20:05, RE: RE: Octavia 3 1.4 tsi vs 2.0 tdi a obecně benzín vs nafta
citation:
reakce na: BobanHTP, 17.08.2018 15:39 (Ahoj, souhlasím s Humususem. Z ...)


Tak schválně ... které kombi nižší střední třídy je nejprodávanější v Evropě? Ford Focus to překvapivě není Holt ty Češi žijí asi ve všech státech Evropy ... jinak si to neumím vysvětlit, když je to takový shit jak píšete

Ale buďte klidní ... šetří a šidí všichni Někdo na motorech, někdo na ošetření podvozku a karosérie, někdo na interieru.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 19.08.2018 00:25, Nebál bych se dieslu, ale bral bych jen přímo od Škody :-)
Chtěl jsem jenom dodat, že v dané cenové relaci bych se dieslu v Oct III nebál, ale za předpokladu, že bych vybíral z ojetin přímo u Škody, kde často seženeš ještě vůz v záruce. Navíc Škoda konečně slevila ceny FAP filtrů, takže jeden velký strašák už nestraší
Myšlenka je v tom taková, že i bezproblémový TSI motor má co dělat aby odsloužil 300 tis.km. To diesel 1.6 TDI nebo 2.0 TDI v Oct III při dobré údržbě je něco za půlkou svého života
respond
krpy31
number of posts6
date of registration15.08.2018
Monday 20.08.2018 12:44, RE: Nebál bych se dieslu, ale bral bych jen přímo od Škody :-)
citation:
reakce na: BobanHTP, 19.08.2018 00:25 (Chtěl jsem jenom dodat, že v d ...)


Takže když bych šel do 2.0 tdi i za předpokladu, že bych najezdil méně než 20tkm za rok, mělo by to svůj smysl? Jak říkám, couračky po městě by to nebyly (dobře sem tam na nákup, ale jinak by to byly cesty mimo město byť ne pokaždé na vzdálenosti 60km a víc, občas výletování atd.). Samozřejmě s nějakým servisem počítám. Jinak jsem se teda koukal předběžně koukal na různé showroomy (autodraft např., který se podle recenzí jeví jako slušný prodejce). Nebo preferujete raději program škoda plus?
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.