0
back
 

diskuze k tématu: Test Peugeotu 308 1.2 PureTech: Překvapení!

category of topic classification: francouzská vozidla
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Wednesday 19.11.2014 01:01, Spotřeba podle palubního PC
Pokud se uvádí spotřeba podle palubního PC, pak se hodí dodat, že přesnost bude někde kolem plus mínus půl litru, spíš teda plus než mínus. Pokud se podívám na spritmonitor tak 308 1,2 96kW tříválec s turbem má průměrnou spotřebu 6,9 stejně jako třeba Auris 1,6 97kW, 4-válec bez turba. Auris 1,6 akceleruje 0-100 za 10 sec. Fakt to stojí zato ubrat jeden válec o objemu 400 ccm a přidat místo toho turbo? Tabulkové spotřebě to snad pomůže, ale v reálu se bude vypouštět CO2 stejně.

Jinak ten interiér se mi líbí, v jednoduchosti je síla... Oceňuju i budíky nad volantem, takže řidič při pohledu na rychloměr neztrácí kontakt s vozovkou periferním viděním jako když musí koukat skrz volant.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 19.11.2014 14:31, RE: Spotřeba podle palubního PC
Petr S posted by:
Pokud se uvádí spotřeba podle palubního PC, pak se hodí dodat, že přesnost bude někde kolem plus mínus půl litru, spíš teda plus než mínus. Pokud se podívám na spritmonitor tak 308 1,2 96kW tříválec s turbem má průměrnou spotřebu 6,9 stejně jako třeba Auris 1,6 97kW, 4-válec bez turba. Auris 1,6 akceleruje 0-100 za 10 sec. Fakt to stojí zato ubrat jeden válec o objemu 400 ccm a přidat místo toho turbo? Tabulkové spotřebě to snad pomůže, ale v reálu se bude vypouštět CO2 stejně.


No a ještě odečteme ty klouzavé "ekologické" pneumatiky a jsme tam, kde bychom byli s úplně normálním motorem. Když už se mluví o té bezpečnosti s rodinkou, tak bych rád něco, co na silnici bude držet víc než vší silou. Veš toho moc neunese.

Ale jinak dobrá recenze, zněla tak nějak ze života, i když jinak by asi vypadala ta spotřeba při každodenním dojíždění 10 km do práce po městě. Když vyrazím na okresky a dálnici, tak i mé dvoulitrové Mondeo se k těm sedmi litrům přiblíží a to nejen na počítači, ale i podle dotankování.
respond
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Thursday 20.11.2014 00:48, RE: Spotřeba podle palubního PC
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Pokud se uvádí spotřeba podle palubního PC, pak se hodí dodat, že přesnost bude někde kolem plus mínus půl litru, spíš teda plus než mínus. Pokud se podívám na spritmonitor tak 308 1,2 96kW tříválec s turbem má průměrnou spotřebu 6,9 stejně jako třeba Auris 1,6 97kW, 4-válec bez turba. Auris 1,6 akceleruje 0-100 za 10 sec. Fakt to stojí zato ubrat jeden válec o objemu 400 ccm a přidat místo toho turbo? Tabulkové spotřebě to snad pomůže, ale v reálu se bude vypouštět CO2 stejně.
Ale jinak dobrá recenze, zněla tak nějak ze života, i když jinak by asi vypadala ta spotřeba při každodenním dojíždění 10 km do práce po městě. Když vyrazím na okresky a dálnici, tak i mé dvoulitrové Mondeo se k těm sedmi litrům přiblíží a to nejen na počítači, ale i podle dotankování.


Jinak ad dobrá recenze co zní jako ze života... Shodou okolností mi dnes do emailu přisvištěl odkaz na toto Youtube video o firemním blogování. O angažování blogerů za to, že jakoby mimochodem udělají reklamu https://www.youtube.com/watch?v=ssRThuUpDWw Doporučuji shlédnout, už jen proto že ta slečna je celkem sympatická V prvních 4 minutách je řečeno skoro vše jak blogování na zakázku funguje.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 20.11.2014 13:31, RE: Spotřeba podle palubního PC
Petr S posted by:
Shodou okolností mi dnes do emailu přisvištěl odkaz na toto Youtube video o firemním blogování. O angažování blogerů za to, že jakoby mimochodem udělají reklamu https://www.youtube.com/watch?v=ssRThuUpDWw Doporučuji shlédnout, už jen proto že ta slečna je celkem sympatická V prvních 4 minutách je řečeno skoro vše jak blogování na zakázku funguje.


Nějak nechápu souvislost s touto diskuzí a recenzí.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Thursday 20.11.2014 17:54, RE: Spotřeba podle palubního PC
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Pokud se uvádí spotřeba podle palubního PC, pak se hodí dodat, že přesnost bude někde kolem plus mínus půl litru, spíš teda plus než mínus. Pokud se podívám na spritmonitor tak 308 1,2 96kW tříválec s turbem má průměrnou spotřebu 6,9 stejně jako třeba Auris 1,6 97kW, 4-válec bez turba. Auris 1,6 akceleruje 0-100 za 10 sec. Fakt to stojí zato ubrat jeden válec o objemu 400 ccm a přidat místo toho turbo? Tabulkové spotřebě to snad pomůže, ale v reálu se bude vypouštět CO2 stejně.
No a ještě odečteme ty klouzavé "ekologické" pneumatiky a jsme tam, kde bychom byli s úplně normálním motorem. Když už se mluví o té bezpečnosti s rodinkou, tak bych rád něco, co na silnici bude držet víc než vší silou. Veš toho moc neunese. Ale jinak dobrá recenze, zněla tak nějak ze života, i když jinak by asi vypadala ta spotřeba při každodenním dojíždění 10 km do práce po městě. Když vyrazím na okresky a dálnici, tak i mé dvoulitrové Mondeo se k těm sedmi litrům přiblíží a to nejen na počítači, ale i podle dotankování.


Já bych ty "ekologické a klouzavé" Micheliny nehanil. Mám na autě již druhou sadu (saver a nyní saver+) a moje zkušenost je taková, že na suchu nedrží o nic hůře než předchozí continental premium contact 2 a na mokru jsou jen nepatrně horší. Vše samozřejmě při běžné svižné rodinné jízdě. Rozdíl ve spotřebě paliva jsem nezaznamenal. Hlučnost je srovnatelná. Hlavní rozdíl jsem našel v životnosti, kdy conti dokázaly najet 45 tisíc a micheliny 80 tisíc kilometrů - při stejné pořizovací ceně docela rozdíl.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Thursday 20.11.2014 19:37, Měrná spotřeba paliva je absolutně nediskutovatelný termín.
Udává se v g/kW/hod. A vychází z toho, kolik těch kW ve vazbě na Nm a za jakých otáček potřebuji dostat z motoru v ten daný okamžik. Potom už je jedno, kolik těch válců má. Jde jenom o termodynamickou účinnost, která je u přeplňovaného pochopitelně lepší. Ale, že už toho bylo o tom napsáno. Jiné to bude, když pojedu v tom autě sám. A jiné to bude, když pojedu s náloží na hranici nosnosti. Výrobce musí počítat s tím druhým. Jinak děkuji za pěkné krátké hodnocení tohoto auta. Překvapivá cena s porovnáním 307 ve výbavě Executive v roce 2006.
respond
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Thursday 20.11.2014 22:43, RE: Spotřeba podle palubního PC
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Shodou okolností mi dnes do emailu přisvištěl odkaz na toto Youtube video o firemním blogování. O angažování blogerů za to, že jakoby mimochodem udělají reklamu https://www.youtube.com/watch?v=ssRThuUpDWw Doporučuji shlédnout, už jen proto že ta slečna je celkem sympatická V prvních 4 minutách je řečeno skoro vše jak blogování na zakázku funguje.
Nějak nechápu souvislost s touto diskuzí a recenzí.


Psal si Ale jinak dobrá recenze, zněla tak nějak ze života. Vzpomnel jsem si na tu prednasku o blogovani kde slecna povida, ze v blogu pise o tom jak zije a vlozi do toho reklamu. A ze je idealni kdyz si ctenar ani neuvedomi ze v tom blogu nejaka reklama je. Tak pokud ti to prislo jako ze zivota tak autor recenze evidentne odvedl dobrou praci Jinak jasne toto je recenze a ne blog...
respond
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Thursday 20.11.2014 22:50, RE: Měrná spotřeba paliva je absolutně nediskutovatelný termín.
Abík posted by:
Udává se v g/kW/hod. A vychází z toho, kolik těch kW ve vazbě na Nm a za jakých otáček potřebuji dostat z motoru v ten daný okamžik. Potom už je jedno, kolik těch válců má. Jde jenom o termodynamickou účinnost, která je u přeplňovaného pochopitelně lepší. Ale, že už toho bylo o tom napsáno. Jiné to bude, když pojedu v tom autě sám. A jiné to bude, když pojedu s náloží na hranici nosnosti. Výrobce musí počítat s tím druhým. Jinak děkuji za pěkné krátké hodnocení tohoto auta. Překvapivá cena s porovnáním 307 ve výbavě Executive v roce 2006.


Me zajima spis realna spotreba nez teorie. Cisla od realnych uzivatelu ze www.spritmonitor.de ukazuji ze v podobne velkem a tezkem aute oba typy motoru zerou podobne.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 21.11.2014 18:53, RE: Spotřeba podle palubního PC
Petr S posted by:
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Shodou okolností mi dnes do emailu přisvištěl odkaz na toto Youtube video o firemním blogování. O angažování blogerů za to, že jakoby mimochodem udělají reklamu https://www.youtube.com/watch?v=ssRThuUpDWw Doporučuji shlédnout, už jen proto že ta slečna je celkem sympatická V prvních 4 minutách je řečeno skoro vše jak blogování na zakázku funguje.
Nějak nechápu souvislost s touto diskuzí a recenzí.
Psal si Ale jinak dobrá recenze, zněla tak nějak ze života. Vzpomnel jsem si na tu prednasku o blogovani kde slecna povida, ze v blogu pise o tom jak zije a vlozi do toho reklamu. A ze je idealni kdyz si ctenar ani neuvedomi ze v tom blogu nejaka reklama je. Tak pokud ti to prislo jako ze zivota tak autor recenze evidentne odvedl dobrou praci Jinak jasne toto je recenze a ne blog...


No právě - je to recenze a někdo to auto člověkovi půjčil, tak mu ho zase tak moc nepohaní, aby mu zase něco půjčili. A recenze opravdu není blog.
respond
Jiřík
number of posts1
date of registration23.05.2017
Tuesday 23.05.2017 19:16, Skutečná spotřeba Peugeotu 308 sw 1,2 PureTech 81 kw
Dobrý den všem, sám jsem se těšil, až budu moci vložit příspěvek ze vlastní zkušenosti se zmíněným autem. Opravdu jsem byl téměř nadšený nad spotřebou u první dálkové jízdy (UH-Ingolstadt) po naší D1. První jízda byla za 5,5 litru /100 km. Je fakt, že přes 130 km/h jsem se dostal výjimečně a také na německé dálnici jsem jel v rozsahu 120-140 km/h. Je to "pětikvalt" s dlouhými převody a snažil jsem se řadit "4" až kolem 65-70 km/h a "5" až přes 90 km/h - otáčky udržoval v drtivé většině 2000-3000/ min.
Ve městě jde spotřeba až k 7 litrům, ale to není nic tragického.
No a poslední jízda UH - Těrlicko-UH opět směs silnic 1.-2. třídy, ale i dálnice - pokud možno využití tempomatu a plynulé jízdy - v jedné osobě a průměrná spotřeba 5,0 litru na 100 km/h! Ještě pro objektivnost doplním, že před čerpáním PHM - Naturalu 95 dopln'uji aditivum VIF - což by mělo o nějakou desetinku průměrnou spotřebu také snížit. A ještě porovnání skutečné a počítačové spotřeby - porovnáním plná - plná jsem zjistil rozdíl 0,1-0,2 litru v neprospěch reálné spotřeby, což také není nic negativního.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts538
date of registration16.11.2012
Wednesday 24.05.2017 12:59, RE: Skutečná spotřeba Peugeotu 308 sw 1,2 PureTech 81 kw
Jiřík posted by:
Dobrý den všem, sám jsem se těšil, až budu moci vložit příspěvek ze vlastní zkušenosti se zmíněným autem. Opravdu jsem byl téměř nadšený nad spotřebou u první dálkové jízdy (UH-Ingolstadt) po naší D1. První jízda byla za 5,5 litru /100 km. Je fakt, že přes 130 km/h jsem se dostal výjimečně a také na německé dálnici jsem jel v rozsahu 120-140 km/h. Je to "pětikvalt" s dlouhými převody a snažil jsem se řadit "4" až kolem 65-70 km/h a "5" až přes 90 km/h - otáčky udržoval v drtivé většině 2000-3000/ min.Ve městě jde spotřeba až k 7 litrům, ale to není nic tragického.No a poslední jízda UH - Těrlicko-UH opět směs silnic 1.-2. třídy, ale i dálnice - pokud možno využití tempomatu a plynulé jízdy - v jedné osobě a průměrná spotřeba 5,0 litru na 100 km/h! Ještě pro objektivnost doplním, že před čerpáním PHM - Naturalu 95 dopln'uji aditivum VIF - což by mělo o nějakou desetinku průměrnou spotřebu také snížit. A ještě porovnání skutečné a počítačové spotřeby - porovnáním plná - plná jsem zjistil rozdíl 0,1-0,2 litru v neprospěch reálné spotřeby, což také není nic negativního.


Dobrý den, budeme rádi, když za čas napíšete o Vašem Peugeotu samostatnou recenzi: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Hezký den!

respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 24.05.2017 13:33, Řazení, Spojka a PSA :-)
Když jsem vybíral auto pro manželku, prní co jsem chtěl byl Citroen C4 1.2 PureTech 110k, ale spojka, která byla horší než v synovcově Felicii 1.6 mě odradila. Tak jsem šel vyzkoušet práve 308 1.2 PureTech a tam jsem hned na začátku měl problém zařadit např. 3.ryhcl stupeň. Naopak spojka šla lehce a dobře. Tak si člověk má vybrat
Aby těch rozdílů nebylo málo, zkusil jsem ještě 1.6 HDI, kde šlo řazení lehce i spojka
Nakonec jsem koupil Rapid, kde šlo vše lehce, ale starosti přišly po pár tis.kilometrech, v motoru něco píska, občas pocukává, plynový pedál lupe.... V servisu jsou bezradní, protže lupou i vyměněné pedály, pískání je jen občas a pocukávání už je úplné mystérium
Když to tak analyzuji s odstupem, já se nedivím, že korejci jdou nahoru, nenabízejí nic extra, jenže ono to funguje a za méně peněz
respond
xxondysxx
number of posts45
date of registration16.04.2015
Wednesday 24.05.2017 16:33, rapid bez problémů
Tak já vlastním rapida od 5/2015 a uvedené problémy nemám, tedy zatím žádné problémy najeto necelých 30 tis........tedy krom pojistných událostí jako tukanec se srnou a přední okno od kamínku no bohužel
respond
xxondysxx
number of posts45
date of registration16.04.2015
Wednesday 24.05.2017 16:41, RE: rapid bez problémů
xxondysxx posted by:
Tak já vlastním rapida od 5/2015 a uvedené problémy nemám, tedy zatím žádné problémy najeto necelých 30 tis........tedy krom pojistných událostí jako tukanec se srnou a přední okno od kamínku no bohužel


To bylo vyjádření k BobanHTP bohužel jsem to napsal jinam

respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 25.05.2017 00:53, RE: rapid bez problémů
xxondysxx posted by:
Tak já vlastním rapida od 5/2015 a uvedené problémy nemám, tedy zatím žádné problémy najeto necelých 30 tis........tedy krom pojistných událostí jako tukanec se srnou a přední okno od kamínku no bohužel


Závidím! Nic proti Rapidu jinak nemám, za dané peníze docela dobrá výbava (Fresh)...
Jinak odhlučnění C4 a 308 je parádní, ani vibrace jsem žádné nepociťoval, takže v tomhle komfort na úrovní vyšší třídy. Osobně mám raději plnohodnotné auta segmentu C, protože není tam tak stísněný pocit jako v Rapidu, který je v průměru o 10cm užší než 308,C4, Astra či Focus ...


respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.