0
back
 

diskuze k tématu: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy
vinař
number of posts2
date of registration12.01.2020
Sunday 12.01.2020 23:27, Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
Dobrý den, prosím o radu při výběru vozu za 300-350tis Kč.
Plánujeme nákup rodinného kombi. Momentálně se nám zdá, že bazarové auta jsou drahé ve srovnání s novými vozy s bonusy-slevami. Máme v hledáčku Renault Megane Grandtour 100HP - cca 73kw nebo 115 HP cca 84kWa proti němu Škodu Fabii kombi 81kw a Scala 85kW, které jsou za nižší, resp. podobnou cenu jakou nabízí Renault. Co by jste prosím doporučili?
Nebo něco úplně jiného?
Renault Megane Grandtour:
Je otázka jestli má cenu automatická klimatizace, protože v diskuzích je kritizované její ovládání, obzvlášť za jízdy. Souhlasíte?
Jakou barvu prosím doporučujete? S praktického hlediska. Dostali jsme názor, že bílá se lépe a levněji opravuje, že ji umí namíchat téměř každý opravář, kdežto metalízy jsou prý drahé a každý neumí namíchat přesnou barvu.
JIný názor říká, že brát jedině metalízu, prý je odolnější...
Co si o tom myslíte?

Předem Vám děkuji za odpovědi.

S pozdravem

vinař
respond
BobanHTP
number of posts1647
date of registration19.08.2015
Monday 13.01.2020 12:37, RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 12.01.2020 23:27 (Dobrý den, prosím o radu při v ...)

Dobrý den, mile rád odpovím, prože oba/tři vozy znám..

Předem musím říct, že Fábii do porovnání ani dát nejde. Úzký nejistý podvozek, vůz kratší než Rapid Spaceback, kde dozadu nevlezu za sebe ani já, konfekční chlap 180cm, fakt pro mě záhada, proč se prodává více, než např. Hyundai i30 nebo Fiat Tipo

1. Scalu v "použitelné výbavě" za 350 000kč nekoupíte, nabízí se jedině akce Škoda 125Let, kde se základním motorem 70kw a mechanickou klimatizací vyjde na šílených 380tis.kč a to pozor bez koženeho volantu s ovládám, bez park. senzorů atd... Pozor, stále se bavíme o autě na podvoku VW Pola
Navíc kufr není kombíkový ale spíše jako u většího kompaktu, takže kombík Scala nenahrazuje, to je jen obchodní trik.Vzadu je stejně místa jako v Rapidu, zapomeňte na prostorný pocit z Meganu, Astry, Focusu a Golfu Jinak část ovládání aut. klimatizace je i ve Scale na displeji a docela nepřehledně ovládáné, to kritzuje i redakce Světa Motorů, která Škodovky jinak dost okatě preferuje.. Pak je tu ještě problém s porodními bolestmi prvního roku výroby - na foru si majitelé stěžuji zejména na vrzání plastů interiéru. Sám jsem byl trochu rozladěn, když jsem si sedl do Scaly za 650 000kč(1.5 TSI DSG) a na zatlačení vrzalo kdeco na palubce i madlo jedněch z dveží, to prostě vůz za takovou cenu NESMÍ DĚLAT, tečka

2.Renault Megane Grandtour je poctivý kombík, širší, větší ve všech rozměrech - za mě je to dobrá volba, akorát motor 1.33 Tce je nový a tak zkušeností chybí. Projevem patří mezi to nejlepší, je to klasický 4-válec a má konstrukční vymoženosti omezující mor všech moderních malých ben. motorů - ředění benzínu olejem na krátkých trasách a karbonizaci sacích ventilů.. I tak doporučuji jezdit na premiový benzín + aditivum VIF. Neproděláte na tom, protože spotřeba Vám klesne cca o 0,4l. Jinak jistota je diesel, ale cena a použití nemusí sedět.
Parádní je interiér a komfort cestování, rovněž rejd deklasuje Scalu, nemluvě o půdorysu kufru. Klimatizace se ovládá normálně, není v tom nic těžkého, stejně jako v Peugeotu 308, kde jen můžu říct proti všem novinářům - klima na displeji se ovládá dobře, pokud jsou velká tlačítka a LCD není někde dole...

Za mě bych ale došetřil na jistotu a to skladovku VW Golf Variant 1.0 TSI 85kw:
.. nekazí se, odolná technika deklasující Scalu i Octávii. Kufr 610l, perfektní odhlučnění a hlavně motor, který stále více ukazuje, že je držákem. Ceny skladovek začínají na 39x000kč, ale stojí to za to dle mého.
Skladovky najdete na https://skladovevozy.volkswagen.cz/sl-cz/cs_CZ_VW/V/list?categories=Combi&sort=totalGrossSum

A pak je tu jediná ojetina, která opravdu stojí za zvážení a to Toyota Auris kombi 1.6 VVT. Nesmrtelné auto, které bude sloužit i vašim dětem ještě, vy si můžete dovolit 2018/2019 ročníky v záruce. Servis možná není v každém menší městě, ale Vy ho potřebovat moc nebudete Interiér je konečně příjemný, motor klasické japonské školy, dole klidný nahoře umí překvapit, jako celek skvělé auto.

Tož držím palec!
respond
vinař
number of posts2
date of registration12.01.2020
Monday 13.01.2020 22:28, RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
Dobrý večer,
děkuji za obsáhlou i odbornou odpověď.
Spějeme ke koupi REn MEg GRtour. Důvody:
- nejen Vaše pozitivní hodnocení
- 5 letá záruka
- zimní pneu zdarma
- nabídka výměny oleje na 5 let za 12 tis kč
- pěkná vikost
- zajímavá cena
Věřím, že Toyota Auris je krásné a kvalitní auto, přepokládám ve třídě Octavie, možná i výš. Ale jako jetá je o 43tis dražší proti motoru 115HP s modrou metalízou a o 69 tis dražší proti motoru 100HP se základní bílou barvou. Navíc jako jeté nemá záruku, ani další nabídky.
Cenový rozdíl znevýhodňuje i VW Golf, navíc jsem od servisáka Agrotecu-koncernu VW dostal výrazně negativní hodnocení 3 válce 1,0 TSI.
Mějte se fajn. Pokud budete mít chuť ještě něco přidat, budu určitě rád.
respond
KoobaS
number of posts736
date of registration23.04.2014
Tuesday 14.01.2020 10:14, RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 13.01.2020 22:28 (Dobrý večer,děkuji za obsáhlou ...)


Já přidám. Pokud se rozhodnete pro jakýkoliv turbobenzín s přímým vstřikem (jako třeba 1,33tCe), tak zkraťe interval výměny oleje na 1rek nebo 10 000km, podle toho, co nastane dříve.
respond
BobanHTP
number of posts1647
date of registration19.08.2015
Tuesday 14.01.2020 10:29, RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 13.01.2020 22:28 (Dobrý večer,děkuji za obsáhlou ...)

Držím palec a pokud to bude ten 1.3 TCe opravdu měňte ten olej max co 15tis.km/rok(i dříve), co příjde dříve, oplatí se to, Dělám to i na Rapidu 1.2 TSI(také přímý vstřik a 4-válec benzín, jako Tce).
Prošel jsem Renaultí fóra, kde mají lidé najeté maximálně 30 000 km na 1.3Tce, zatím všichni bez poruch, ale více jsem prostě nenašel..
Kdybych nepotřeboval MPV(7 sedadel), tak šetřím právě na kombíka Megane 1.3Tce, protože mě připadá vyvážený výbavou, komfortem ale i cenou. Dobré je si občíhnout poctivý servis, snad jsou u vás hodní, opravdu je rozdíl v dealerech město od města

Jinak ohledně toho Golfu 1.0 TSI, můj synovec dělá v servisu Škody a opravdu nemají s tímto motorem problém a to už první kusy mají najeto přes 150tis.km i více. Určitě se jej zeptám ještě. Samozřejmě na 4-válec 1.3Tce výkonově nestačí, zejména rozjezdy a popojíždění v koloně není tak samotevé jako v 1.3 Tce a to nemluvím o plném naložení a vozíku.

Ještě mě mile překvapil Peugeot 308, kde iCocpit mi prostě sedl, opravdu je zábava řídit 308, jenom ne každý to tak vidí pozitivně Skladovky jsou od cca 360 000kč, kdy vždy je ve výbavě aut. klima, tempomat atd. Takže také slušné auto.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2020, all rights reserved.