0
back
 

diskuze k tématu: Rodinné auto, dojíždění do práce do 230k

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě
Mrazik68
number of posts3
date of registration30.03.2023
Thursday 30.03.2023 08:55, Rodinné auto, dojíždění do práce do 230k
Ahoj! Chtěl bych Vás poprosit o radu. Jedná se o koupi ojetiny - druhé resp. hlavní auto do mladé rodiny. Důvod koupě je moje změna zaměstnání, budu denně dojíždět cca 100km za prací (80% cesty dálnice). Dále auto bude sloužit na výlety po ČR a dovolené kousek za hranice ČR. Tedy myslel jsem na nějaké kombi v naftě. Jako správný Čech chci malé provozní náklady, spolehlivost, úspornou jízdu a dostatečně velký kufr. ? Však to znáte jistě. Rozpočet není veliký a to 200k až 220k. Počítám navíc úvodní servis. Celkem tedy počítám 250k. Dát jen 250k za auto je pro mne již nereálné.

Dostal jsem typy na tyto tři vozy ve verzi kombi a do stáří 10/11 let (diesel a benzín):

WV Passat B7 2.0 TDI 103kW

KIA Ceed 1.6 GDI 99kW

Hyundai i40 1.7 CRDI 104kW

Prosím, poraďte, co z jich vybrat? Případně jaká jiná možnost by se nabízela?

Moc díky za názory!
respond
nahlásit
Petr Blažek
number of posts54
date of registration28.11.2020
Thursday 30.03.2023 23:28, RE: Rodinné auto, dojíždění do práce do 230k
Peugeot 308 s motorem 1.6 Blue HDI 88kW.

Do roku 2017 do nich dávali neskutečně dlouhé převody (při 140 točí jenom cca 2100!), je to regulérní dálniční speciál. A pokud kombi, tak to má prodloužený rozvor oproti hatchbacku. Navíc Pežoty nereznou...

Ani o tomhle autu neuvažovat by byla určitě chyba.
respond
nahlásit
gottak
number of posts234
date of registration10.06.2010
Monday 03.04.2023 10:44, RE: Rodinné auto, dojíždění do práce do 230k
citation:
reakce na: Mrazik68, 30.03.2023 08:55 (Ahoj! Chtěl bych Vás poprosit ...)


Tak třeba VW Golf Variant, 2.0 TDI 110 kW, 6kvalt, na dálnici na 6 točí při 130 kolem 2000 rpm, takže taky takový dálniční letec, navíc lehčí a menší než Passat, mohl by stačit...
Skutečná spotřeba 5 - 5.5 l/100 k, při ekojízdě pod 5.
respond
nahlásit
Mrazik68
number of posts3
date of registration30.03.2023
Monday 03.04.2023 10:57, Dikes
Díky za typy, podívám se na to. Zatím vede ta i40 kvůli ceně a výbavě. Spotřeba v reálu je cca 5,5l - 6,0l.

Pažout se prý nelíbí manželce. ?

Golf Variant vypadá hratelněji.

Passat - sice krásný auto ale ty ceny jsou tam úplně jinde než u Korejců.
respond
nahlásit
danet - redakce TipCars
number of posts549
date of registration16.11.2012
Tuesday 04.04.2023 13:26, RE: Rodinné auto, dojíždění do práce do 230k
citation:
reakce na: Mrazik68, 30.03.2023 08:55 (Ahoj! Chtěl bych Vás poprosit ...)


Dobrý den, náš redaktor se Vašemu dotazu věnoval osobně a použil jej i do naší odborné poradny. Zde přikládám jeho odpověď, abyste nemusel čekat na pátek 14.4., kdy vyjde v našem magazínu - do té doby budou moci odpovídat i naši čtenáři z HP TipCars.

Dobrý den, ani jedno z Vámi vybraných vozidel není problémové. Bude proto hodně záležet na technickém stavu konkrétního auta + na Vašich osobních preferencích co se týká například výbavy, volby převodovky, atd…V některých případech je dost limitující i Váš rozpočet. Pokud bych se měl sám rozhodovat, nejvyšší prioritu bych dal Passatu, avšak s jiným motorem, než jste si vybral. Více tedy uvádím u jednotlivých vozidel.

Volkswagen Passat B7: Je třeba myslet na fakt, že ačkoli je Vámi vybraný dvoulitrový motor nejoblíbenější, není zdaleka tak spolehlivý, jako 1,6 TDI. U starších, více jetých ročníků se mohou porouchat vstřikovací čerpadla, doporučuje se proto preventivně přidávat přípravky podporující mazivost nafty. U sedmistupňových automatických převodovek mnoho nevydrží mechatronika ani suchá spojka. Při výběru auta pozor na cvakavé zvuky linoucí se z motoru. Pokud je uslyšíte, je třeba co nejdříve vyměnit vahadla. I kdyby se však neozývala, raději bych je u ojetiny s nájezdem nad 180 tis. km preventivně vyměnil. Majitelé ojetějších kousků (bez ohledu na verzi dvoulitru) si také stěžují na poruchy EGR ventilů a ventilů padajících do válců, čímž dojde ke zničení pístu i hlavy válce. Faktem ale je, že po r.v. 2012 by měly být TDI motory, resp. jejich vstřikovače, méně citlivé na kvalitu nafty. Před nákupem staršího Passatu bez ohledu na motorizaci se mrkněte i na podvozek. Dost často se vyskytují vůle v silentblocích předních ramen a pro jistotu zkontrolujte geometrii - speciálně na zadní nápravě.

Můj tip: Pokud bych já osobně vybíral mezi dieselovými motory, volil bych 1,6 TDI s výkonem 77 kW. Není jich k prodeji tolik jako silnějších dvoulitrů, ale motor zatím netrápí žádné vážnější závady.

Kia Ceed: Tady jste zvolil benzínový motor. Šestnáctistovka GDI je předně nesmírně tichý motor, jehož dunivé tóniny k zvukovodům posádky začnou pronikat až po překročení hranice 4.000 ot/min, do té doby je takřka neslyšný, na čemž má jistě svou zásluhu také bezvadné odhlučnění kabiny. Zanáší se ale rád karbonem, je proto nutné používat kvalitní palivo s čistícími přísadami, pravidelně měnit olej a nebát se motor čas od času pořádně provětrat ve vyšších otáčkách. Při nákupu staršího vozu si tedy ověřte, po jaké době/km byl olej skutečně měněn. Pokud se vám nebude při testovací jízdě zdát výkon motoru, nebál bych se jej prověřit na válcové zkušebně, nebo alespoň elektronicky přes diagnostiku. Ceed také bude ze všech tří vozů nejmenší.

Hyundai i40: 1,7 CRDi ve výkonové variantě 100 kW je fajn motor. Asi u dvou třetin ojetin je manuální šestistupňová převodovka, u zbytku pak též šestistupňový automat. Ten mohu doporučit - řadí rychle, bez cukání a i po letech má pověst držáku, nezapomeňte u něj ale po 100 tis. km vyměnit olej. Motor má rozvody poháněné řetězem. Na rozdíl od některých konkurenčních motorů u něj nezlobí vstřikování (CR od firmy Bosch), motor má jen jediné riziko, kterým jsou praskliny v hlavě válců, přes které se u starších motorů ztrácela voda z chladícího okruhu a pomalu znehodnocovala motorový olej. Tato závada se ale nikdy nevyskytovala plošně a u motorů od r.v. 2014 je již konstrukčně vyřešena. I tak raději preventivně měňte motorový olej po 20 tis. km nebo po jednom roce.
respond
nahlásit
Mrazik68
number of posts3
date of registration30.03.2023
Friday 07.04.2023 14:54, Finále
Dobrý den, velmi děkuji za super přehled! Posílám pozdravy do redakce.

Když jsem to vzal kolem a kolem vyhrála ta i40. Už mám v hledáčku kousky z roku 2014/2015. Do 250k bych měl mít slušný kousek i s úvodním servisem.

Všem přeji mnoho kilometrů bez kolon a nehod. M.
respond
nahlásit
gottak
number of posts234
date of registration10.06.2010
Tuesday 11.04.2023 12:21, RE: RE: Rodinné auto, dojíždění do práce do 230k
citation:
reakce na: danet - redakce TipCars, 04.04.2023 13:26 (Dobrý den, náš redaktor se Vaš ...)


Do Passatu 1.6 TDI? A že je spolehlivější než 2.0 TDI? Tak tohle slyším prvně a podle mě jde o nesmysl...Těch 77 kw je zatraceně málo v tomhle velkém autě, i když s 6 kvaltem umí jezdit za hodně málo.
Za mě nic slabšího než 2.0 TDI do Passata nemá smysl, pokud se bavíme o kombi.
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.