0
back
 

diskuze k tématu: Saab 9-3 – jaký je po letech?

category of topic classification: ostatní
auticky
number of posts14
date of registration15.09.2011
Friday 18.07.2014 15:38, zkušenosti s 9-3 kabriolet
Dobrý den, tak to Vám držím palce... Není to tak jednoduché a věčné auto, jak se traduje.
Asi nejlepší hledat ve Švýcarsku, nebo někde daleko v Německu, kde se ještě dají najít rozumně zachovalé kusy. Já sám už mám několik let kabriolet 9-3 I, s motorem 2,0i - volil jsem bez turba, abych neměl starosti (co tam není - turbo, bypas atd... se nepokazí). Auto funguje, motor drží, naprosto bez spotřeby oleje, vnitřní vybavení odolné (jen občas je třeba opravit pixely na displeji - klasika) atd. Nevím zda chcete kabriolet - je na foto - tak jen dodávám, že tuhost kabrioletu je opravdu mizerná, řeší se to výměnou ramen (anglická výroba) za pevnější a novými tlumiči. Chronickou bolestí u kabrioletů 9-3 I. je prolínaní hydraulického oleje na válcích pohonu střechy (je tam 5 hydraulických válců - u 9-3 II už je jich 7.... ), které jsou prvoplánově neopravitelné. Válce totiž nejdou rozebrat, jejich hlavy jsou nalisované místo aby byly našroubované... -(( Tak ať to vyjde.
respond
naskale
number of posts1
date of registration20.07.2014
Sunday 20.07.2014 23:17, 9-3 2.2 TiD
Dobrý den, jsem také fanouškem značky Saab, vlastním nyní Saab 9-3 r.v. 2000, 2,2 TiD a provozuji ho pátým rokem jako první uživatel v ČR (dovoz Itálie, koupeno v bazaru u nás). Předtím jsem měl Saab 900 2,3i a prodal jsem ho kamarádovi s najetými 230 tis. km, kamarád ho dál provozuje, blíží se půl miliónu. Ale zpátky k 9-3, po koupi jsme ho musel trošku "dát do kupy", uložení volantu , silentbloky, ramena a nějaké další věci, celkem za cca 10 tisíc. Oproti 900 je auto v některých detailech vychytanější, zvláště co se týká komfortu a praktičnosti, ale ze svých zkušeností chci doporučit dát přednost benzinu před dieselovým motorem. Je to motor převzatý z dílny Opelu, sice mírně upravený inženýry Saabu, ale rozdíl v kvalitě oproti předchozímu benzinu je velký. Je pravda, že část problémů byla způsobená chiptuningem, který byl proveden předchozím majitelem a o kterém jsem nebyl při koupi informován. Kamarád má stejný motor ve stejném autě a problémy nemá. Vyšší hmotnost motoru se projevuje častou výměnou zadního silentbloku, opotřebováním čepů spodních ramen a pneumatik. Výhodou zůstává starší konstrukce (není vysokotlaký vstřik ani dpf) a pohon řetězem. Průměrná spotřeba (mix město a okresky) je 7 litrů, při dálkových štrekách 6,0-6,5. Jinak auto jako takové mohu doporučit pro svoji praktičnost (nezdá se , ale leccos rozměrného dokáže převést, lyže prostrčíte zadní sedačkou), neotřelý vzhled sportovního střihu, bezpečnost (ignorujte test NCAP, v reálných nehodách je Saab k nezaplacení-mohu potvrdit z vlastní zkušenosti), stabilitu ve vysokých rychlostech, vysoce účinné brzdy, skvěle osvětlený prostor před vozem v noci při použití standardních H4, prostor nad hlavou a pro nohy na zadních sedadlech (na rozdíl od poslední řady 9-3, mám přes 185 a sednu si po nastavení sedadla řidiče pohodlně za sebe), pohodlná sedadla pro postavy všech velikostí, aktivní opěrky hlavy vpředu, přehledná palubní deska. Bonusem je problikávání majitelů Saabu na našich silnicích a aktivní fanouškovská základna. Přeji vám šťastnou ruku při výběru!
respond
Princ
number of posts1
date of registration22.07.2014
Tuesday 22.07.2014 10:38, SAAB 9.3 - koupě
Vážený pane, jsem majitelem vozidla SAAB 9.3, sedan z roku 2008 a doposud si ho nemohu vynachválit. Mám vůz s motorem 1,8i benzin, je to nejvhodnější varianta, je dostatečně rychlý na běžné silnici i dálnici, motor je pružný (při zrychlení v rámci předjíždění) a poměrně úsporný - v běžném provozu (město do 7,3 litrů), na dálnici při 110-130 km kolem 6,8 litrů. Vozy s turbem při jeho poruše jsou náročná na opravu - celé turbo cca 27 tis.Kč, oska s turbínou cca 7500.-Kč. Interiér je ergonomický, sedačky s integrovanými opěrkami hlav pohodlné i při delších jízdách (jízda cca 1500 km), při světlém čalounění si dávat pozor na možnost zašpinění, přístrojová deska s měkkými plasty a přístroje s jemným světle fialovým podsvícením, 8x airbag, rádio s volbou na 32 stanic, RDS a pod.
U SAABu není běžný klíček na otevírání vozidla, je to takový plastový kolík, který se zasune do skříňky na středovém tunelu u řadící páky - veliká výhoda proti různým nenechavcům. Jenom si dávejte pozor při parkování na zvýšené obrubníky - hrozí poškození spodku předního nárazníku.
Vřele Vám doporučuji koupi uvedeného vozidla.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Tuesday 22.07.2014 10:48, info o SAABu 9-3
Další info o SAABu 9-3:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014072104
respond
Paddy25
number of posts1
date of registration12.01.2015
Monday 12.01.2015 00:21, Podobný dotaz na Saab
Zdravím četl jsem dotaz a trochu to zkusim využit na podobný jen rozdíl bude v ročníku chtel bych si koupit Saab 2.0T ročník 2005 nebo pak se nabízí druha šance uz s faceliftem ale abych pravdu řekl více se mi líbí jeste před ale zajímá me jak u prvního dotazu s cim jsou asi tak největší problémy a na co si dat pozor děkuji za odpověd.
respond
Budla
number of posts2
date of registration07.05.2014
Tuesday 27.01.2015 21:21, SAAB bez turba?
Reaguju na prvni koment.Jen blázen by si vzal sobika bez turbika. Mám LPT v překladu, male turbo, bližim se ke 200k a bez problémů!!
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.