0
back
 

diskuze k tématu: Co nejrychlejší ohřátí nafty - Seat Exeo

category of topic classification: poradna, technické dotazy
marmot123
number of posts1
date of registration24.01.2021
Sunday 24.01.2021 15:15, Co nejrychlejší ohřátí nafty - Seat Exeo
Zdravím, mám Seat Exeo s 2.0 TDI CR. Potřeboval bych v tomto zimním období zahřát co nejrychleji motor na provozní teplotu. Maska chladiče se na tento model nevyrábí, navíc jsem slyšel, že ani moc nepomůže. Do bufíka se mi moc nechce, protože je to poměrně drahé a až na zahřátí motoru bych to nevyužil. Elektrický ohřev motoru do zásuvky také nepřipadá v úvahu, nemám to kam zapojit. Představoval bych si nějaké ohřívání v motoru, které by se zaplo, když nastartuji a ohřívalo se to rychleji po cestě, nepotřebuji startovat už se zahřátým motorem. Vím, že to má třeba Mitsubishi Grandis už v základu a zahřeje se rychle. Chtěl bych něco takového, jen už trávím celý den hledáním toho a ani nevím, jak se to jmenuje a už jsem poměrně zoufalý.
Předem díky
respond
Jerry1122
number of posts123
date of registration16.02.2018
Tuesday 26.01.2021 18:53, RE: Co nejrychlejší ohřátí nafty - Seat Exeo
citation:
reakce na: marmot123, 24.01.2021 15:15 (Zdravím, mám Seat Exeo s 2.0 T ...)


K rychlejšímu ohřevu může trochu pomoct když se odhluční motorový prostor, ono se to trochu líp utěsní i tepelně a rychleji se to ohřeje.
Jinak nezávislé topení nemusí být jen do elektriky do zásuvky, dělá se i verze, která jede na naftu/benzin. Myslim že u nás to dělá firma webasto a cena je okolo 20 tisíc.
respond
uwa1
number of posts185
date of registration18.10.2016
Friday 29.01.2021 14:29, RE: RE: Co nejrychlejší ohřátí nafty - Seat Exeo
O tom písal, že sa mu to zdá drahé! Čo je ale na polemiku, pretože prvotná investícia je síce naozaj vysoká, ale úžitok z nej je neoceniteľný - nielenže motor neštartuje skrehnutý, ale pri nejakých 50 °C, čo je neskutočný rozdiel v opotrebení, ale aj skoro okamžite začne aj kúriť, čo zasa ocení posádka. Navyše sa dá kúpiť aj použité a v prípade predaja vymontovať a namontovať do nového.

Inak je riešením čo najviac zaizolovať motorový priestor zvrchu, zospodu aj spredu. Pretože pri dnešnej účinnosti dieslov je naozaj každý únik pre rýchle zohriatie dôležité. A izoloval by som to izoláciou na to určenou, teda tepelnou, nie zvukovou.
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Saturday 30.01.2021 10:38, RE: Co nejrychlejší ohřátí nafty - Seat Exeo
citation:
reakce na: marmot123, 24.01.2021 15:15 (Zdravím, mám Seat Exeo s 2.0 T ...)


U koncernu už dlouhá léta platí, že spousta věcí je modulárních, tj že příprava je, dodatečné rozšíření je potom jednodušší a ekonomičtější. Co je téměř zadarmo, je dotaz v autorizáku - podle VIN, resp kódu motoru jsou schopni dodat informaci, jak si na tom konkrétní auto stojí.
Rozhodování se tím možná trochu ulehčí. Samozřejmě je nejlepší koupit auto rovnou dle požadavků. Garáže nemaje je pro mě nezávislé topení základní výbava
U 2 osobních originál, do dodávky jsem si bufíka nechával dodělat... A bez něj bych už auto nechtěl...
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.