0
back
 

diskuze k tématu: Šířka ráfku (6J, 7J) vs údaje v technickém průkaze

category of topic classification: poradna, pneu a disky
capslock
number of posts355
date of registration28.07.2007
Thursday 23.03.2017 14:34, Šířka ráfku (6J, 7J) vs údaje v technickém průkaze
V technickém průkaze jsou uvedeny kromě povolených rozměrů pneumatik také rozměry ráfku (např. 6Jx15 a 6.5Jx15). Je legální použít nepatrně širší ráfek 7J?

Nebo jinak ... měl někdo někdy problém (např. u pojišťovny při nehodě), pokud parametry disku (šířka ráfku a ET) mírně neseděly s údaji ve velkém TP?
respond
nahlásit
cobo
number of posts43
date of registration05.03.2015
Thursday 23.03.2017 16:12, STK
No já měl tuhle problém na STK. Měl jsem dokupovaný kola a vše naprosto ok až na ET které se lišilo tuším o 4 čísla. Věděl jsem to už při nákupu ale říkal jsem si že taková kravina nikoho nebude zajímat. STK jsem dostal jen dočasnou a musel jsem je vyměnit (dá se ještě udělat podle typového listu dodatečný zápis do VTP ale snazší mi přišlo tam prostě už hodit letní na originálech). Pán na STK mi tvrdil že právě při bouračce bych mohl mít problém protože by kola neodpovídala přípustným a pojišťovna by se mohla vykroutit. Prý zná případ kdy někdo kdo měl takhle neodpovídající rozměr už si sehnal i typový list ale nestihl to zapsat do VTP a měl bouračku a pojišťovna nic nezaplatila. Věřím že pojišťovny hledají kde co aby nemuseli plnit pojistný nárok, ale například ta drobná odchylka ET (kor když jsou auta , např. prý toyoty kde ET není uvedeno) by podle mě nebyla uhajitelná jako důvod nehody. To bych asi byl ochotný i jít do soudního sporu.
respond
nahlásit
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 23.03.2017 20:15, ET
taky mi ET na STK kontrolovali, chtěl kvůli tomu sundat poklice, tak jedině mě napadá zaretušovat a vyrazit "ty správný"
respond
nahlásit
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 24.03.2017 13:25, RE: STK
cobo posted by:
No já měl tuhle problém na STK. Měl jsem dokupovaný kola a vše naprosto ok až na ET které se lišilo tuším o 4 čísla. Věděl jsem to už při nákupu ale říkal jsem si že taková kravina nikoho nebude zajímat. STK jsem dostal jen dočasnou a musel jsem je vyměnit (dá se ještě udělat podle typového listu dodatečný zápis do VTP ale snazší mi přišlo tam prostě už hodit letní na originálech). Pán na STK mi tvrdil že právě při bouračce bych mohl mít problém protože by kola neodpovídala přípustným a pojišťovna by se mohla vykroutit. Prý zná případ kdy někdo kdo měl takhle neodpovídající rozměr už si sehnal i typový list ale nestihl to zapsat do VTP a měl bouračku a pojišťovna nic nezaplatila. Věřím že pojišťovny hledají kde co aby nemuseli plnit pojistný nárok, ale například ta drobná odchylka ET (kor když jsou auta , např. prý toyoty kde ET není uvedeno) by podle mě nebyla uhajitelná jako důvod nehody. To bych asi byl ochotný i jít do soudního sporu.


Na tom STK by musel být nějaký moc pečlivý pracovník, co vím tak kontrolují rozměr pneumatik a samozřejmě průměry a když kolo nějak moc neleze z blatníků tak to neřeší. Třeba u originál ALU od škodovky jsou různé ET u disků stejného průměru.
Ohledně ET a pojišťovny by musela pojišťovna prokázat souvislost mezi nehodou a ET disků což si u třeba 10mm rozdílu dovedu představit dost těžce.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Friday 24.03.2017 14:47, RE: STK
ctverak posted by:
cobo posted by:
No já měl tuhle problém na STK. Měl jsem dokupovaný kola a vše naprosto ok až na ET které se lišilo tuším o 4 čísla. Věděl jsem to už při nákupu ale říkal jsem si že taková kravina nikoho nebude zajímat. STK jsem dostal jen dočasnou a musel jsem je vyměnit (dá se ještě udělat podle typového listu dodatečný zápis do VTP ale snazší mi přišlo tam prostě už hodit letní na originálech). Pán na STK mi tvrdil že právě při bouračce bych mohl mít problém protože by kola neodpovídala přípustným a pojišťovna by se mohla vykroutit. Prý zná případ kdy někdo kdo měl takhle neodpovídající rozměr už si sehnal i typový list ale nestihl to zapsat do VTP a měl bouračku a pojišťovna nic nezaplatila. Věřím že pojišťovny hledají kde co aby nemuseli plnit pojistný nárok, ale například ta drobná odchylka ET (kor když jsou auta , např. prý toyoty kde ET není uvedeno) by podle mě nebyla uhajitelná jako důvod nehody. To bych asi byl ochotný i jít do soudního sporu.
Na tom STK by musel být nějaký moc pečlivý pracovník, co vím tak kontrolují rozměr pneumatik a samozřejmě průměry a když kolo nějak moc neleze z blatníků tak to neřeší. Třeba u originál ALU od škodovky jsou různé ET u disků stejného průměru. Ohledně ET a pojišťovny by musela pojišťovna prokázat souvislost mezi nehodou a ET disků což si u třeba 10mm rozdílu dovedu představit dost těžce.


Tohle není záležitost technická, ale spíše legislativní. Když havaruje auto s prošlou STK, ale technicky bylo v pořádku, je to de-facto podobný stav, jako neschválený rozměr ráfků/pneumatik.
Navíc si troufám tvrdit, že ET zrovna chování vozu ovlivní, protože přímo mění rozchod kol. Sice nepatrně, ale ovlivní. Stejně tak i jiná šířka disku ovlivní rozchod kol. A když se to sejde, tak to může na rozchodu dělat i několik cm.
respond
nahlásit
KarelH
number of posts35
date of registration17.04.2022
Sunday 07.05.2023 23:30, Jedině STK
Zdravím, nikdo ET a šířku ráfku řešit pravděpodobně nebude, pokud se nebude jednat o nějaký extrém v podobě rozdílu 1j a více. Na STK to být problém ale může, záleží na tom, jak je technik pečlivý.

Já bych osobně největší strach měl z případné nehody. Zápis do TP není drahý a z tu jistotu to stojí. Pojišťovny se snaží chytil všeho.
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.