0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.4 +CNG

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, dovoz vozidel, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, zábava, motosport, typ vozidla, osobní, hybridy, cng, lpg, volná diskuze
Bacza
number of posts10
date of registration01.06.2016
Wednesday 25.01.2017 06:47, Škoda Octavia 1.4 +CNG
Zdravím,

chci se zeptat na názory na palivo CNG, jeho ekonomiku, výhody, nevýhody a veškerou problematiku s následným servisováním? Zda se vyplatí při ročním nájezdu do 15-20t k za rok po okreskách, I.třídy plus max 5x do roka delší trasa po dálnici z Čech na Moravu, či Slovensko. Řidič není žádný pirát, předpisy jsou mu vším a nemá chutě na žádnou divočinu. Názory by se vztahovaly na Škoda OII+ OIII + Passat apod... Díky
respond
nahlásit
centris610
number of posts22
date of registration28.01.2015
Thursday 26.01.2017 10:19, cng
na tento nájezd se to nevyplatí ... když už alternativní pohon tak kvalitní zástavba LPG ... CNG se vyplatí tuším až od nějakého nájezdu 200tis km ... ale do té doby odchází ventily na nádrži a i samotná nádrž CNG, nehledě na to že těch čerpaček je stále hodně málo ...

LPG zástavba nejlépe značka TArtarini nebo BRC vyjde do 30tis Kč na tyto vozy ... servis spočívá v tom , že 1x za rok necháte udělat revizi ale nemusíte stojí to asi 200,- ... po 15tis km se doporučuje udělat LPG servis, většinou se mění 2x filtr a mění se svíčky, systém se zkontroluje a nastaví hodnoty, stojí to cca 1000,- ... když jdete na technickou není potřeba revize LPG ... jen technická stojí o 100,- více než u běžných paliv ... stále je nutné počítat, že je potřeba na rozjezd benzín, auto nestartuje na lpg, je potřeba aby se zahřál reduktor, v létě se zahřeje třeba po 500m ujetých, v zimě třeba až po 3 km, při krátkých vzdálenostech tj. ježdění do práce do 10km je nutno počítat s tím že se neušetří 50% nákladů na benzín, ale spíš tak 30% tudíž investice se vrátí později resp. podle počtu najetých km ... na delší vzdálenosti tj. po dálnici nebo prostě dovolená je to samozřejmě o víc než 50% úspora, v létě lpg stojí o více než 50% levněji než benzín, stačí se jen rozjet a pak třeba 500km jedete jen na lpg ... nevýhoda lpg ale i cng, že nemůžete parkovat v garáži kde je kanál nebo montážní jáma, v uzavřených prostorách atd. i když ono by se dalo jen by tam musely být senzory úniku plynu atd .... jinak obavy z toho že lpg vybuchne v aute jsou liché, dříve vybouchne spíš benzín než lpg, má lepší ochranu ...
respond
nahlásit
Hotelix
number of posts4
date of registration17.10.2016
Thursday 26.01.2017 10:45, Moje zkušenost
Tak za sebe ti zkusím pomoct. Vlastním VW EcoUp! (tzn Škoda Citigo na CNG s logy VW ). Auto mám krátce, ale moje postřehy:
1)Auto bylo z bazaru, 2014, najeto 70tkm. Dovoz z Německa. Servis pravidelně a zajetý je pěkně (jen ať víme).
2)Když porovnáš Up 1.0 benzín 55KW a EcoUp CNG 50kW tak dojdeš sem: Cesta Praha - Trenčín se na jednu nádrž nedá ujet, to auto má dojezd asi 300km. Já to jel za 4 kila na sto, tzn x25Kč = 1Kč na km. (A to to auto na dálnici fakt nešetřím - dokud to jde tak levý pruh a 150). Benzín pojede za 8 na sto a to je 2,4Kč na km. Pokud pojedeš ECOPRO tak 2Kč na km. Takže polovina. Pokud stojí CNG verze 320 tisíc a benzín 240 tisíc srovnatelně, tak 80 tisíc /2 = 40tkm a pak se vyplatí. Pouze co se paliva týče. Revize po 10ti letech se tě asi netýká.
3) Osobně bych se koukl třeba po Leonu CNG, vychází líp než ta předražená Škodofka, navíc Leony se nekradou tolik jak Okty pokud vím... (zkušenost z Prahy) Má šestku (na dálnici) a jen na benzín pojede za 6 na 100 s klidem. Na plyn to je asi 4,5kg takže místo 1,8Kč na km benzín asi 1,1Kč na km na CNG.
4)Passat se taky dělá na CNG (nevím jestli furt, ale dělal se). Ta cena bude srovnatelná s 2.0TDI a pokud se k tomu bude někdo hezky chovat, tak ujede hodně za málo. Okta CNG pojede mojí trasu za 4-6kg na sto = 1,5Kč v nejhorším scénáři. A má 81kW. 1.6TDI pojede za 6-7 na sto (pokud pojede stejně rychle) = 2Kč na km. Tady už je to trochu na hraně.
5)K tomu vyplatí se. Pokud to je investice na 5 let třeba, tak se určitě vyplatí. Stačí prostě vědět, že mám pod kapotou benzínturbo, ne naftu a chovat se podle toho. Pokud to pošvihá poleze to někam k sedmi třeba, výš ani za zlatýho bludišťáka. A pokud je venku zima jak v Rusku tak se to auto taky zahřeje hned a nebudeš mrznout jak s TDI.
6)A k síti CNG plniček. Pokud by auto na CNG mělo dojezd 300 km, tak prostě se stačí podívat na mapu. Vždycky je po cestě minimálně jedna. Já třeba mám 10 litrů na benzín + 12kg, Okta má 55 litrů + 15kg. Pokud nechceš, s O3 nezajíždíš. Já musím. Plnění prázdných nádrží zabere 3-4 minuty a jedu dál. Fronty neexistujou.

Shrnul bych to. Půjč si to auto někde na víkend a projeď se. Je to akorát o zvyku. Opravdu to ušetří i na malý nájezd a vyplatí se. A o osvobození od silniční daně pro firmy ani nemluvím.
respond
nahlásit
gepardo
number of posts129
date of registration19.10.2014
Friday 27.01.2017 01:35, cng
centris610 - máš pravdu, že lpg je jištěn víc, než benzín. A nemáš pravdu o podzemních garážích. Pokud jsou s ventilací, cng tam může, neboť při úniku zemního plynu se tento rozšíří všemi směry. Lpg je propan-butan který doslova nateče na nejnižší místo a rozptyluje se mnohem déle. A k dotazu, asi bych volil lpg, existují tzv. toroidní nádrže, místo rezervního pneu a místo pneu, existují opravné sety. Síť stanic lpg je o dost větší, než na cng. Ale je to můj názor.
respond
nahlásit
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 27.01.2017 08:38, RE: cng
Do většiny podzemních garáží se nesmí s LPG ani s CNG a nesouvisí to s větrání, to mají všechny podzemní garáže. Aby mohly auta s CNG do garáží se musí udělat opatření už při stavbě garáží, jsou to čidla plyny, odvětrání v nevýbušném provedení, informační tabule o výzvě k opuštění garáží při úniku plynu, a pak nouzová svítidla v nevýbušném provedení. To všechno stojí dost peněz a proto se do toho nikomu nechce, jenom nerozumím tomu že je zakázaný vjezd i do otevřených nadzemních částí garáží, tam to nedává smysl, větrání je tam přirozené velkými otvory ve fasádě.

respond
nahlásit
Bacza
number of posts10
date of registration01.06.2016
Friday 27.01.2017 09:22, Benzín
Ok, díky za rozebrání Když pominu tedy CNG i LPG, jaké jsou názory na onen benzíňák 1.4 TSI? Přiznávám, že jsem četl články, recenze a jsem ze všeho tumpachovej. Zeptám se tedy, jaké jsou výhody a nevýhody tohoto motoru při verzích kombi u ojetin?
respond
nahlásit
elbunda
number of posts1
date of registration06.04.2017
Thursday 06.04.2017 07:54, CNG ?
zdravím asi budu za blbce ale kupuji nyní Octavii III na cng - ne novou ale rok 2015 - listopad s nájezdem 25 000 km za slušné prachy a jen proto že můj " dízlík" skoda 77 kW 2005 je už 12 letý najeto skoro 300 000 a přestal jsem jezdit dálky-jezdím jen město a už málo.
a proč ? protože diesel do města na popojíždky je podle mne nesmysl- byl jsem nyní na emisích a prošel jen tak-tak a na otázku technikovi jak to vidí za 2 roky byla odpověd - že to nevidí moc dobře s emisema.
Takže kupuji CNG kde by toto hrozit nemělo a spotřeba ve městě bude pro mě přijatelná.Pravdou je že novou CNG bych nekupoval- ta cena je příšerná- ale lehce ojetá /vráceno ze škofinu/ a s velkým prodadem ceny za první 2 roky je to OK.
Na LPG jsme měli taky auto a zrovna moc nadšený jsem nebyl.Ztráta výkonu u 2 litrovýho benzínu byla citelná až moc.
Rohodnutí bylo jednoduché - 12 leté auto s předpokládanýma investicema radeji za 110 000 prodám/kupce mám/ a koupím zajeté CNG.Byl jsem si ho projet- ano kroutící moment není jako u mého diesla- cng má jen 200 nm ale byl jsem mile překvapen jak auto jede a i ta akcelerace není zase až tak hrozná a vše vyváží kilometr na cca 1 korunu
Myslím že každý si najde to co mu bude vyhovovat nejvíce
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Thursday 06.04.2017 09:06, RE: CNG ?
elbunda posted by:
zdravím asi budu za blbce ale kupuji nyní Octavii III na cng - ne novou ale rok 2015 - listopad s nájezdem 25 000 km za slušné prachy a jen proto že můj " dízlík" skoda 77 kW 2005 je už 12 letý najeto skoro 300 000 a přestal jsem jezdit dálky-jezdím jen město a už málo.a proč ? protože diesel do města na popojíždky je podle mne nesmysl- byl jsem nyní na emisích a prošel jen tak-tak a na otázku technikovi jak to vidí za 2 roky byla odpověd - že to nevidí moc dobře s emisema.Takže kupuji CNG kde by toto hrozit nemělo a spotřeba ve městě bude pro mě přijatelná.Pravdou je že novou CNG bych nekupoval- ta cena je příšerná- ale lehce ojetá /vráceno ze škofinu/ a s velkým prodadem ceny za první 2 roky je to OK. Na LPG jsme měli taky auto a zrovna moc nadšený jsem nebyl.Ztráta výkonu u 2 litrovýho benzínu byla citelná až moc.Rohodnutí bylo jednoduché - 12 leté auto s předpokládanýma investicema radeji za 110 000 prodám/kupce mám/ a koupím zajeté CNG.Byl jsem si ho projet- ano kroutící moment není jako u mého diesla- cng má jen 200 nm ale byl jsem mile překvapen jak auto jede a i ta akcelerace není zase až tak hrozná a vše vyváží kilometr na cca 1 korunuMyslím že každý si najde to co mu bude vyhovovat nejvíce


Ad akcelerace:
Ono záleží jaké výkonové varianty se porovnávají. Porovnávat jen krouťák je zavádějící. Musí k tomu být otáčky, aby se dal odvodit výkon, který je rozhodující.
respond
nahlásit
Pepe
number of posts1143
date of registration09.05.2007
Thursday 06.04.2017 11:00, RE: Moje zkušenost
Hotelix posted by:
Tak za sebe ti zkusím pomoct. Vlastním VW EcoUp! (tzn Škoda Citigo na CNG s logy VW ). Auto mám krátce, ale moje postřehy: 1)Auto bylo z bazaru, 2014, najeto 70tkm. Dovoz z Německa. Servis pravidelně a zajetý je pěkně (jen ať víme).2)Když porovnáš Up 1.0 benzín 55KW a EcoUp CNG 50kW tak dojdeš sem: Cesta Praha - Trenčín se na jednu nádrž nedá ujet, to auto má dojezd asi 300km. Já to jel za 4 kila na sto, tzn x25Kč = 1Kč na km. (A to to auto na dálnici fakt nešetřím - dokud to jde tak levý pruh a 150). Benzín pojede za 8 na sto a to je 2,4Kč na km. Pokud pojedeš ECOPRO tak 2Kč na km. Takže polovina. Pokud stojí CNG verze 320 tisíc a benzín 240 tisíc srovnatelně, tak 80 tisíc /2 = 40tkm a pak se vyplatí. Pouze co se paliva týče. Revize po 10ti letech se tě asi netýká.3) Osobně bych se koukl třeba po Leonu CNG, vychází líp než ta předražená Škodofka, navíc Leony se nekradou tolik jak Okty pokud vím... (zkušenost z Prahy) Má šestku (na dálnici) a jen na benzín pojede za 6 na 100 s klidem. Na plyn to je asi 4,5kg takže místo 1,8Kč na km benzín asi 1,1Kč na km na CNG.4)Passat se taky dělá na CNG (nevím jestli furt, ale dělal se). Ta cena bude srovnatelná s 2.0TDI a pokud se k tomu bude někdo hezky chovat, tak ujede hodně za málo. Okta CNG pojede mojí trasu za 4-6kg na sto = 1,5Kč v nejhorším scénáři. A má 81kW. 1.6TDI pojede za 6-7 na sto (pokud pojede stejně rychle) = 2Kč na km. Tady už je to trochu na hraně.5)K tomu vyplatí se. Pokud to je investice na 5 let třeba, tak se určitě vyplatí. Stačí prostě vědět, že mám pod kapotou benzínturbo, ne naftu a chovat se podle toho. Pokud to pošvihá poleze to někam k sedmi třeba, výš ani za zlatýho bludišťáka. A pokud je venku zima jak v Rusku tak se to auto taky zahřeje hned a nebudeš mrznout jak s TDI. 6)A k síti CNG plniček. Pokud by auto na CNG mělo dojezd 300 km, tak prostě se stačí podívat na mapu. Vždycky je po cestě minimálně jedna. Já třeba mám 10 litrů na benzín + 12kg, Okta má 55 litrů + 15kg. Pokud nechceš, s O3 nezajíždíš. Já musím. Plnění prázdných nádrží zabere 3-4 minuty a jedu dál. Fronty neexistujou.Shrnul bych to. Půjč si to auto někde na víkend a projeď se. Je to akorát o zvyku. Opravdu to ušetří i na malý nájezd a vyplatí se. A o osvobození od silniční daně pro firmy ani nemluvím.


Osvobození od silniční daně brzo nebude, po 2020 bude "sleva" 25%. Takže 1.000,- Kč/rok. Motivace jako prase . Navíc poměrně čilou progresí vzroste spotřební daň na palivo :
2007 – 2011 sazba 0 Kč/t
2012 – 2014 sazba 500 Kč/t
2015 – 2016 sazba 1 000 Kč/t
2017 – 2019 sazba 2 000 Kč/t
od 2020 – sazba 3 355 Kč/t resp. minimální nově stanovená EU.
V porovnání s klasickými palivy je to pořád málo, ale ta výhodnost se bude snižovat důsledkem daňové zátěže. Ale je třeba nalákat na vějičku dostatek ovcí, a pak je šmiknout. Připočtu-li si, co po roce 2020 bude loni a letos koupená auta na CNG provázet za problémy, nedává mi to ze středně/dlouhodobého hlediska smysl.
respond
nahlásit
capslock
number of posts355
date of registration28.07.2007
Thursday 06.04.2017 16:54, RE: CNG ?
David V posted by:
Porovnávat jen krouťák je zavádějící. Musí k tomu být otáčky, aby se dal odvodit výkon, který je rozhodující.


Pokud porovnávám krouťák v jednom stejném rozsahu otáček, porovnávám tím i výkon.

respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Thursday 06.04.2017 20:56, RE: CNG ?
capslock posted by:
David V posted by:
Porovnávat jen krouťák je zavádějící. Musí k tomu být otáčky, aby se dal odvodit výkon, který je rozhodující.
Pokud porovnávám krouťák v jednom stejném rozsahu otáček, porovnávám tím i výkon.


No právě, ale to není fér, protože je benzín posazený otáčkově jinam.
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.