0
back
 

diskuze k tématu: Auto na kratší Trasy do 250 000kc

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
orxand
number of posts2
date of registration26.12.2019
Thursday 26.12.2019 20:59, Auto na kratší Trasy do 250 000kc
Dobrý den sháním novější auto (2014 a mladší) kombika na ježdění do práce. Moje nejčastější trasa je 17 km do práce kdy 15 km jedu po silnici první třídy bez zastavení takže 50 obec 90 a víc mimo. zbylé 2 km ve městě (semafory, kolony).
Výjimečně 1 měsíčně do a Hradce a zpět takže 80KM +-. Jízda po dálnici skoro nikdy.

A teď radte. Když si koupím diesel neodrovnam hned filtr pevných částic? Benzínu s přímým vstřikováním prý vadí taky kratší Trasy kvůli karbonizaci takže opravdu nevím co vybrat.

Líbí se mi golf7, Octavia 3 s 1.4 tsi ale cena je spíš okolo 300 000 a výš a to už za auto dávat nechci když si vezmu že dám hned po koupeni auta dalších 30 tisíc na servis.
S 1.2 se zase bojím že ten motor na to bude slabý a cena není taky o moc přívětivější.
ocením jakékoliv poznatky, připomínky rady Všechno. Jsem s rozumem v koncích.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 27.12.2019 12:06, RE: Auto na kratší Trasy do 250 000kc
citation:
reakce na: orxand, 26.12.2019 20:59 (Dobrý den sháním novější auto ...)

Ahoj, motor 1.2 TSI jede velmi dobře, ale ber až řadu E211 a to zásadně 8x kw s šestikvaltem. Pak Ti výkon nebude chybět, opravdu jede dobře jen se musíš naučit mít motor nad otáčkami 2000, toď vše. Spotřebu budeš mít na okresce až o litr menší,než 1.4 TSI to je také bonus. Spolehlivost E211 je velmi dobrá. Pořád jde ale o přímý vstřik, takže krátké trasy nemá rád, ale právě E211 už topí rychle a díky dvouokruhovému systému chlazení ředění oleje s benzínem se nekoná a to je moc dobře.

Ale i tak zvážil bych nezničitelný univerzál Hondu Civic 1.8 VTEC, kterému neujede ani základní 1.4 TSI,platí i opačně No a po deseti letech u Hondy budeš stále jen měnit olej, zatím co u 1.4 TSI člověk neví.. a to nemluvím o (ne)prodejnosti TSI po 200tis.km. O Civica se ti poperou o TSI už ne Dalším esem Hondy je spotřeba, jezdit za 6,5l včetně dálnic s tak silným atmosférickým motorem je unikát, palec nahoru Japoncům!

Dalším povedeným vozem na tvoje ježedění bude Toyota Auris 1.6 Valvematic. O Toyotě jde jen napsat,že jezdí, nekazí se a ještě budeš překvapený interiérem, který konečně vypadá k světu a neurazí ani náročnějšího řidiče Jako u Hondy jde o točivou atmosféru a tak problém s předjetím náklaďáku mít nebudeš..

A pokud nemusíš trhat asfalt, bral bych Focus III facelift se spolehlivou atmosférou 1.6 Ti-VCT, kdy u nás je nejčastěji 77kw verze, ale z Německa můžeš sehnat i 92kw, která už jede dobře. Odměnou je zase spolehlivost, odolnost, ale u Focusu také podvozek a radost z jízdy.
Bohužel litrový ecoboost 92kw jede sice výborně, ale na krátké trasy není a opět po 200tis.km je prodejný jen hodně pod cenou...
respond
orxand
number of posts2
date of registration26.12.2019
Friday 27.12.2019 12:28, RE: RE: Auto na kratší Trasy do 250 000kc
citation:
reakce na: BobanHTP, 27.12.2019 12:06 (Ahoj, motor 1.2 TSI jede velmi ...)


Moc děkuji o motoru 1.2 tsi vím i o tom že brát E211 ale odrazuji mě vysoké ceny rapidu. Navíc s tímto motorem se liftback shání dost blbě jsou to tu samé spacebacky a všichni víme jak bídně jsou na tom s kufrem.
Ještě jako dodatek přesně tenhle motor máme ve 3 Fabii a moc se mi líbil, jen se obávám že na Octavii už stačit nebude.

Jinak děkuji za doporučení těch ostatních aut mrknu na ně. Na tyhle značky jsem nikdy nekoukal z toho důvodu že mám strach že nebudu mít kde to servisovat. Dneska má servis každej jouda co má do prdele díru ale jak tam člověk přijede s jiným autem než škoda Octavia tak nemá páru.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 27.12.2019 13:47, RE: RE: RE: Auto na kratší Trasy do 250 000kc
citation:
reakce na: orxand, 27.12.2019 12:28 (Moc děkuji o motoru 1.2 tsi ví ...)

Ahoj, mám Rapid 2016 a nevím jestli jej doporučit. Není ani z poloviny tak fortelně udělaný jako Octáívie, Golf, Focus ale dle mého i Megane a za tím si stojím, protože mám doma také 10 let starý Megane III a měnil jsem jen prasklou pružinu nebo vysypaný výfuk, ale jinak parádní auto jako ojetina!

Rapid má poddimenzovanou přední nápravu, pak chronicky odcházející kompresor klimatizace SANDEN(pokud ukecáš reklamaci, dostaneš bezproblémový DENSO), vrže plynový pedál(stačí mazat), mě museli měnit spojkový pedál, protože se mu vykřivila hlavní osička atd. Jo a rejd má stejně malý jako moje bývalá Fábie II, takže na nákupech se mi vě městě lépe parkuje s Meganem kombi!!! - to je pořádný kus auta. Co mě zaráží, 1.2 TSI už není tak tichý jako v Golfu a Octávii. Někdy až nepříjemně hučí při větší zátěži.

Octávii III 1.2 TSI 81kw jsem měl týden jako náhradní vůz a jede dobře, lépe než Rapid 66kw, takže dálnice, kopce vše ok, není osekaný softwarově jako 66kw verze, lépe se dá vytočit. Ale hlavně = je to KVALITNĚJI udělný vůz, než Rapid. Nejde jen o měkčené plasty, ale o díly podvozku, kompresor klimatizace, brzdy atd. Nejraději bych Tě přemlouval na Golf VII 1.2 TSI, protože je to ještě o kus dál, než Octávie, ale pravdou je, že Oct i Golf jsou ve všech ohledech lepší než Rapid, který mimo jiné má podvozek menší než Renault Clio nebo Kia Rio!!
Ten Auris a Honda - tím, že se nekazí nic podstatného, servis může být i dál od domova, jednou za rok holt člověk zajede "do velkého města" Co mě překvapuje u kamaráda a kolegy je jak hodně se posunul Ford Focus III fl - nic se nekazí, vše drží, nic nevrže - za mě velký velký posun ve všem, i interiéru. Ecoboost by sis musel projet, mě připadá skvělý, ale na zahraničních forech si stěžují na velkou míru karbonizace sacích ventilů, pokud se jezdí jen ve městě. Pravdou je, že pro benzín 20km už je čas na prohřátí motoru, takže pokud budeš dávat aditivum a nejlépe i lepší benzín, snad to přežije i větší nájezd. Naše známá má najeto cca 130 tis.km a zatím je vše ok - pravda to ještě nic neznamená.

Nejlepší bude se projet, dle mých zkušeností - kdo jednou sedne do Golfu, už nechce Škodu, ne že by byla špatná, ale zažije kulturní šok v pohodlí
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.