0
back
 

diskuze k tématu: DIESEL Combi Škoda OCTAVIA III vs FORD FOCUS III

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy
Fatty
number of posts4
date of registration12.12.2019
Thursday 12.12.2019 18:39, DIESEL Combi Škoda OCTAVIA III vs FORD FOCUS III
Ahoj,
mohl by mi někdo dát pár rad?
Auto potřebuji převážně pracovně a můžu najet okolo 40 000km ročně ČR/DE dálnice. Komfort netřeba, spotřeba by měla být v rámci mezí a auto samozřejmě spolehlivé, aby mi dlouho sloužilo bez zbytečných investic. Cena by měla být do nějakých 300/350 000.
Škoda Octavia III 1.6 (81/86kw)
FORD FOCUS 1.5 Tdci 88kw

Ještě si mi celkem zamlouval VW Golf 2.0TDI 110kw
nebo Fiat Freemont 2.0 103kw(ten je fakt super, ale už se prý nevyrábí a bojím se ceny oprav a náhradních dílů). Může to být problém?
U Octavie jsem zase slyšel, že se vydře čerpadlo a částečky napadají do vstřiků a opravy jsou poměrně nákladné a stává se to docela často.

Octavii mi několik lidí doporučilo, ale já se jí popravdě nejvíce bojím. A nevím ani jestli manuál nebo automat. Má tu s tím někdo nějaké zkušenosti? Díky
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 13.12.2019 10:35, RE: DIESEL Combi Škoda OCTAVIA III vs FORD FOCUS III
citation:
reakce na: Fatty, 12.12.2019 18:39 (Ahoj,mohl by mi někdo dát pár ...)

Ahoj, na tak velký nájezd jsou dělané spíše dvoulitry. Fordí 2.0 TDCi a koncernový 2.0 TDI jsou oba skvělé motory, kdy TDI bych bral v Golfu, protože má o třídu lepší sedačky než Octávie a také je lépe odhlučněný. Jsou to věci, které začnou vadit přávě na delších cestách.

Taková jistota s dobrou spotřebou je za mě Toyota Auris 1.4 D-4D, jenže netuším jak si vede na dálnici, je třeba to vyzkoušet. Výkon bude samozřejmě tak akorát na použití

Ohledně automatů, nejlepší jsou japonci, Toyota a Honda mají velmi odolné automaty, které se neleknou ani 350tis.km bez repase.
Bohužel DSG a Powershift, což jsou dvouspojky, si musí na sebe vydělat. Počítej tak 300tis.km při velmi dobré úržbě. Pak repas.

Jinak obecně ještě kvalitněji jsou udělané Audi, kdy A3 a A4 jsou sehnatelené s 2.0 TDI ve tvé cenové relaci. Jen netuším jak je to s cenou FAP filtru, kdyby se náhodou kolem 300tis.km odporoučel. Pro Golf a Octávii jsou akce do 15000kč, ale u Audi nevím..

Jako alternativu vidím bez posmívání Peugeot 508 2.0 HDI, kdy motor je skvělý, spolehlivý. Může překvapit např. prasklá pružina, ale jinak jde o příjemný vůz! Skvělé je, že ve Tvé cenové relaci jsou i ročníky 2016+ s malým nájezdem. Automat je myslím japonský Aisin a nejsou na něj stížnosti zatím. FAP filtr je třeba zjístit, ale pořád jsou levnější než od japonců a korejců

A co bych možná vzal já, mít 400tis.kč?
Asi tu všechny překvapím, ale vzal bych nový Renautl Megane 1.5 DCi skladovku ve výbavě Limited Plus. Auto jsem řídil a je velmi velmi pohodlné, dobře odhlučněné a Decinky jsou už vychytané od průšvihů. Motor není závodní, ale odmění kultivovaností, spotřebou a celkvě i nenáročným provozem.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Friday 13.12.2019 11:36, RE: RE: DIESEL Combi Škoda OCTAVIA III vs FORD FOCUS III
Nevím, proč někdo chce auto na 40 000km a přitom píše, že komfort netřeba. Věř mi, že je celkem rozdíl tuhle porci trávit v Octávce 1.6 TDi, nebo Superbu. Samozřejmě to zvládnout jde, jsou lidi kteří tohle jezdí ve Fábii, ale tipl bych si že jen málo z nich by neměnilo.
Na velkou porci km převážně po dálnicích z mého pohledu nic lepšího, než dieselové auto střední třídy, neseženeš. Takže já bych hledal v těchto vodách a za ty peníze co máš k dispozici si můžeš vybírat ze zánovních a perspektivních Mondeí, Superbů, Passatů, Lagun atd.
Tankuj do toho slušnou naftu, nevykašli se na servis, chovej se k autu jako člověk a máš velkou šanci, že ti bude dlouho sloužit.
respond
KoobaS
number of posts1008
date of registration23.04.2014
Friday 13.12.2019 14:03, RE: RE: DIESEL Combi Škoda OCTAVIA III vs FORD FOCUS III
citation:
reakce na: BobanHTP, 13.12.2019 10:35 (Ahoj, na tak velký nájezd jsou ...)


Dneska jsem jel trojkovým méganem Brno Hranice přes Olomouc a zpět spodem po D1.
Komfort není problém. Hluk trochu ano - to má Mégane IV vyřešené. Motor je (co do projevu a kultivovanosti) fajn i v mém, u novějšího je ještě minimálně o třídu lepší. Problém ale je, že 1,5 na dálnici chybí koně.
Když jsem jel mezi Kroměřížem a Vyškovem na tempomat 140, tak nebyl problém, jakmile se ale mezi Vyškovem a Brnem dostaneš do provozu a potřebuješ zrychlit třeba ze 110 na 140, tak to prostě trvá a chybí tam jakýsi pocit jistoty.
Takže Mégane IV je dobrá volba, doporučil bych ho ale spíš s 1,7 dCi nebo 1,3 tCe v nějaké výkonnější variantě. V rámci českých rychlostních limitů nebude ve spotřebě zásadní rozdíl. Ještě lepší volbou bude IMHO Laguna třetí generace s dvoulitrem. Plně souhlasím s Vavrisimem - na tenhle nájezd to chce střední třídu...
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.