0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Tipo nebo Škoda Rapid? Vybíráme ojetinu kolem 200 tisíc korun

category of topic classification: česká vozidla, italská vozidla
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 28.06.2019 09:29, Rapid až facelift 2015/10(?)
Rapid má smysl až po faceliftu 2015, s motory řady E211 66kw/81kw. Byly vychytány mouchy jako voda ve dveřích, rozné pazvuky, mírně zlepšen podvozek a interér začal odpovídat ceně
Pozor ale na aušusový kompresor klimatizace SANDEN, který nestačí zejména v automatické klimatizaci a při větší zátěží nepříjemně hlasitě bzučí/cvrliká. JE NESKUTEČNĚ TĚŽKÉ TOHLE VYREKLAMOVAT Kdo čeká, že česká automobilka se postaví čelem k problému je na omylu. Přitom člověk od Škody nám anonymně přiznal, že od roku 2016 se o konstrukční chybě kompresoru ví, ale montoval se dál i až do konce výroby!!! K poruše existuje u Škody protokol, že reklamace se má řešit za kompresor DENSO, který problémy netrpí, ale z nějakého důvodu servisy dělají, že o ničem neví, automechanici celoplošně trpí hluchotou atd

Jinak se ukazuje Rapid jako slušně spolehlivý vůz pro 4 osoby. Jen člověk musí brát v potaz typické low-cost vlastnosti: sedadla jsou úzká a tvrdá, posed nepřirozeně vyšší, rejd podprůměrný, brzdy průměrné, ale motor - ten vše napravuje 1.2 TSI 81kw s Rapidem hýbe až sportovně, neujede vám žádný diesel, to vám garantuji, leda 6válec
respond
Pavel z Prahy
number of posts3
date of registration24.04.2019
Sunday 07.07.2019 08:30, Podvozek TIPO
Jako majitel vozu Fiat TIPO 1.4i bych chtěl zmínit podvozek.
Je jiný než na vozech Škoda ( jezdil od Favorita po Octavii III ),
ale připadá mi velmi povedený.
Skoro bych ho hodnotil jako plus vozu.
Pomáhá rozvor. ( Tipo má jeden z nejdelších ve své třidě ).
Na lehké náklony v zatáčkách jsem si trochu zvykal.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 07.07.2019 14:47, RE: Podvozek TIPO
citation:
reakce na: Pavel z Prahy, 07.07.2019 08:30 (Jako majitel vozu Fiat TIPO 1. ...)

A jaké je Tipo na dálnici, je dobře odhlučněné? Bohužel nikdo z mého okolí Tipo nemá
respond
Pavel z Prahy
number of posts3
date of registration24.04.2019
Monday 08.07.2019 09:14, RE: RE: Podvozek TIPO
citation:
reakce na: BobanHTP, 07.07.2019 14:47 (A jaké je Tipo na dálnici, je ...)


Ted jsem byl v Německu jel jsem až k Severnímu moři ( u Holandských hranic ).
Kde to šlo jezdil jsem okolo 150 km/h, podobné trasy jsem jezdil Octaviemi 1.6i
a hluk se mi zdá srovnatelný ( tedy na poslech tiché hudby to úplně není ).
Ale jak psala reakce i na dálnici je třeba řadit ( klidně i na čtyřku ) a držet se otáčky
nad 3000ot/min na spotřebu to vliv moc nemá ( ujel jsem cca 3000 km za tuto cestu )
a spotřeba podle počítače 6.0 l/ 100km dle tankování a kilometrů 6.2l / 100km
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 08.07.2019 09:53, RE: RE: RE: Podvozek TIPO
citation:
reakce na: Pavel z Prahy, 08.07.2019 09:14 (Ted jsem byl v Německu jel jse ...)

Ahoj, to zní pěkně. Takže nakonec jako vždy je nejlepší oba vozy projet a rozhodnout se co mi více "sedí"
Rapid TSI je příjemný na dálnici, tichý, ale zase je užší než Tipo a nemá kombík variantu. Interiéry se mi líbí oba, ikdyž u Rapidu až po 2015, předtím hrůza
Co je pádný argument, jsou tři děti. Pokud nemám MPV, tak Tipo díky šířce bude lepší volba a z mých zkušeností plyne - čím silnější motor, tím větší šance, že dětem bude špatně
Jinak pokud by nešlo jen o spotřebu, tak pohodlný vůz s parádní výbavou v dané ceně je i Renault Megane III kombi, doporučuji motor 1.6i 81kw(6-kvalt). Megane III mám doma, je to můj první Renault, ale zvykl jsem si velmi rychle a nedám na něj dopusit, opravdu pohodlný koráb, kde není problém sehnat plnou výbavu s tempomatem, aut. klimou, samozřejmě ESP, 6xairbag, sklápěcím předním sedadlem. Co mě dostalo je rejd, kdy náš Rapid SB nemá šanci a do města jezdíme raději s Meganem kombi!!
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Tuesday 09.07.2019 16:38, octavia
Rapid je alespoň lehký a má potentní motor. Turecké Tipo je o více než metrák těžší a šestý stupeň v neblaze proslulé převodovce M32 ve spojení s dýchavičným dvě dekády starým motorem je spíše do počtu. Bude se hůře prodávat, až tě vyhlídkové jízdy a kontroly oleje přestanou bavit

Pokud to nemáš jen na přískoky do města a blízkého okolí, kup rovnou Octavii, lehce nad limitem slušnou dozajista seženeš.
respond
Motorbike
number of posts9
date of registration01.12.2017
Sunday 21.07.2019 23:49, RE: octavia
citation:
reakce na: capslock, 09.07.2019 16:38 (Rapid je alespoň lehký a má po ...)


Hmm, pán je znalec.. 1,4 bere olej? Na rozdíl od TSi tyhle nepřímovstřiky nejsou háklivé na kvalitu paliva, karbonizaci sacích ventilů, destrukci pístů, ředění oleje benzínem atd. Sám mám Tipo 1,4TJet LPG a po 25 tis. km nebere nic, spotřeba oilu neměřitelná. Poruchy, byť nejde o příliš velkou vzdálenost, 0. Jak je zvykem v našich "nezávislých" médiích, stále Škodovky posouvají do tříd výše, než kam patří. Jen pro info, Tipo je vepředu i vzadu širší než Ovce, byť jen o jednotky centimetrů. Ne, není to nejlepší auto ve třídě, ale na dálnici je rozhodně srovnatelně tiché. O M32 se neotírejte, byla od GM a ne od Fiatu, to jen tak na okraj. A 1,4 má jinou skříň. Jezdil jsem v Rapidu s tříválcem a pro běžného uživatele ok, ale ne za 400, které za něj chtěli.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 22.07.2019 14:17, RE: RE: octavia
citation:
reakce na: Motorbike, 21.07.2019 23:49 (Hmm, pán je znalec.. 1,4 bere ...)

Naprostý souhlas s Motorbike, převodovka M32 je v Oplu a to jen pro některé motorizace! Např. parádní motor 1.8i od GM je nezničitelný a motor 1.0 TSI 70kw ji neujede Navíc nevím jak to dělali, ale i v Zafiře I dovede jet Chorvatsko a zpět za 7,1l s klimatizací :-O
A pak Fiatí motor 1.4 T-JET - doporučuji video od pana Vaculíka, jeden z nejspolehlivějích malých turbo motorů, který nemá žádné zrady - https://www.youtube.com/watch?v=vjnpubKQk98
A teď interiér - Rapid je typický plasťák, není škaredý, ale Tipo má pěknější palubku a to včetně volantu. Doporučuji si sednout. Pak motor 1.4 T-JET je jistější při rozjezdech - asi největší slabina mého Rapidu 1.2 TSI, kde nejde jen o "hoblování spojky", ale i velké prodlevy od plynu, kdy potřebuji najet na hlavní silnici ve velkém provozu.
Teď možná někdo zařve, že Rapid už nění, je Scala! Jenže:
1. STOJÍ STRAŠNÉ PENÍZE - prakticky pokud chce člověk aut. klimu, park. senzory atd, blíží se nejvyšší výbavě Tipa kombi 1.4 T-JET. ale u Scaly pořád s motorem 1.0 TSI
2. Scala je vzadu stejně úzká jako Rapid(změřte si šíři interiéru vzadu a kufru)
3. Motor 1.0/1.5 TSI je přímý vstřik a k tomu stačí jen dodat, i dlouhé trasy jej karbonují,ne tolik, ale karbonují
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Monday 22.07.2019 16:59, RE: RE: octavia
citation:
reakce na: Motorbike, 21.07.2019 23:49 (Hmm, pán je znalec.. 1,4 bere ...)


Baví mě argumenty fiatofilů "Fiat za to nemůže, protože porouchaný díl XY v autě je od GM, Bosch, Continentalu..." což je uživateli naprosto ukradené.

Běžně zvýšenou spotřebu oleje italských motorů potvrzuje i M.Vaculík ve videu od Bobana.

25 tkm není nájezd, po kterém je možné hodnotit spolehlivost.

Dovolím si také připomenout, že debata se týkala atmo 1.4i vs TSI. Nepřímo jsem napsal, že na krátké trasy do města je 1.4 vhodná.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Monday 22.07.2019 17:58, RE: RE: RE: octavia
citation:
reakce na: BobanHTP, 22.07.2019 14:17 (... STOJÍ STRAŠNÉ PENÍZE - prakticky pokud chce člověk aut. klimu, park. senzory atd, blíží se nejvyšší výbavě Tipa kombi 1.4 T-JET. ale u Scaly pořád s motorem 1.0 TSI ...)


Je dobré uvědomit si, že Scala je novinka. V době, kdy Tipo přišlo na trh, se dala sehnat srovnatelná i30 o 100 tisíc levněji, Peugeot 308 o 50 tisíc levněji a VW Golf jen o 40 tisíc dráž. Takže nevím, co tady stojí (stálo) strašné peníze.

Dále, 1.0 TSI a 1.4 T-Jet má srovnatelné výkonové parametry, ovšem první jmenovaný výrazně nižší spotřebu, takže "pořád s motorem 1.0" je trochu zavádějící. Krom toho, jak jistě víš, test 1.0 TSI po 100tkm v SM dopadl výborně, bez karbonu i s dlouhým intervalem na olej.
respond
Motorbike
number of posts9
date of registration01.12.2017
Monday 22.07.2019 18:47, RE: RE: RE: RE: octavia
citation:
reakce na: capslock, 22.07.2019 17:58 (Je dobré uvědomit si, že Scala ...)


Je dobré si uvědomit, že srovnatelné výkonové parametry na papíře jsou jedna věc, realita pak druhá. Ano, měl jsem možnost i s litrovým TSi a ve své třídě se určitě řadí mezi lepší jednotky. Vaculík o spotřebě oilu mluvil v souvislosti s podtáčením, u TSi při tomtéž bude pronikat benzín do oleje přes nedovírající se zakarbonované sací ventily. Naskýtá se otázka, co je horší? Až to v hraničním případě odnesou ložiska na klice. Jakmile se povolí překlady, Škodovka přímo zakazuje je měnit a musí se dát celý nový blok. Za bratru 83 litrů, zdroj SM. TJet má blok litinový. Přímovstřik bude mít zpravidla nižší spotřebu než nepřímovstřik, 1,4 má navrch o jeden spalovací prostor a vyšší objem. Co se týká výkonů dle vlastní zkušenosti v Rapidu. Třiválec pod 1500 nejede, popojíždění v kolonách s dlouhým převodem není úplně med. O couvání na dlouhou zpátečku už toho bylo něco napsáno. TJet se rozjede prakticky na volnoběh. Třivál má cenu točit do cca 4500, TJet klidně o tisíc víc. Na sprintu na kilo by si s lehčím Rapidem možná byli rovni, ale v pružnosti o tom dost silně pochybuju a s naloženým autem tuplem. Prostě je ten válec navíc znát a objem pochopitelně taky. Bratr má služební 1,4 TSi a shodli jsme se, že to jede plus mínus podobně. TJet totiž nemá převodovku dlouhou jako Volha a v mém případě velmi přesnou. Srovnal bych ji kdysi s mou jedničkou Fabií (nejsem jen Fiatomil..), zpátečka jde tady ale vždy napoprvé. Na šestku po rovině klidně skousne 70, o čtyřce na padesátce i do běžného stoupání nemluvě. O pro mne subjektivně uhlazenějším a příjemnějším zvukovém projevu už nehovořím. V mém případě jsem raději sáhl po osvědčené jednotce a vyšší spotřebu řeším LPG. Každému dle jeho chuti, tím končím debatu.
p.s. Možná si Tipo půjčte a nezapomeňte si u obou aut bouchnout dveřmi..
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 24.07.2019 17:29, RE: RE: RE: RE: RE: octavia
citation:
reakce na: Motorbike, 22.07.2019 18:47 (Je dobré si uvědomit, že srovn ...)


Dotaz byl zaměřený na 1.4i v Tipu vs TSI v Rapidu potažmo Octavii. Zde je podle mě TSI (v Octavii) lepší volba.

Dveře jsem zavíral a nerozumím, v čem spočívá tohle kritérium. Možná jsem ještě zapomněl srovnat zvuk stahování okna, zvuk řadící páky nebo zvuk mačkání tlačítek na palubní desce

Tím končím debatu také.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Wednesday 24.07.2019 21:32, RE: RE: RE: RE: RE: octavia
citation:
reakce na: Motorbike, 22.07.2019 18:47 (Je dobré si uvědomit, že srovn ...)


"Vaculík o spotřebě oilu mluvil v souvislosti s podtáčením, u TSi při tomtéž bude pronikat benzín do oleje přes nedovírající se zakarbonované sací ventily. "

Můžu se zeptat, jak se benzín dostane přes ventily do oleje? To jako vážně? Znáte alespoň v základu konstrukci motoru a princip jeho fungování? Podle citované věty asi ne... .
PS: benzín i nafta mohou ředit olej jen průnikem okolo pístů = netěsnost pístních kroužků .
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.