0
back
 

diskuze k tématu: Svízelná situace se současným přibližovadlem = možná nutná koupě jiné ojetiny?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.07.2014 17:10, Svízelná situace se současným přibližovadlem = možná nutná koupě jiné ojetiny?
Dobrý den,

vlastním Ford Focus 2007, 1.8 TDCi, najeto 207tkm, jsem druhý majitel po jiném členu rodiny. Před nedávnem mi auto na dálnici chcíplo. Následoval odtah ke známému do garáže, auto prohlédl, udělal diagnostiku a problém bylo vadné čidlo na motoru. Čidlo vyčistil, dal zpět, znovu diagnostika, vše ok, jedu dál. Nicméně diagnostika a prohlídka vozu vykázala ještě několik v blízkém budoucnu možných závad. Za prvé turbo funguje prý na 40% - doporučena repase za cca 5tKč. Prý už trochu klepe spojka, až se prý jednou rozsype, cena nové bude 20tkč. A prý je načatý jeden válec motoru a je otázku času,kdy praskne a nadělá paseku v motoru. To by byla zřejmě konečná.

První část dotazu : nemám peněz nazbyt a s manželkou očekáváme v brzké době rodinu. Nyní řeším, zda auto opravit (nyní třeba jen 5tkč za repasi turba, ale za rok oprava spojky, či motor v háji už by byl problém...), anebo zda koupit jiné.

Druhá část dotazu : můj současný roční nájezd činí zhruba 12tkm. Z toho 2tkm po Praze, 5tkm dálnice, 5tkm okresky.. V budoucnu (s dítětem) zřejmě roční nájezd naroste a to zejména po Praze (doktor, školka apod.) a asi i na okreskách a dálnice (výlety). Odhaduji na cca 20tkm. Je pro mě vhodnější diesel nebo benzin?

Třetí část dotazu : lidi, kteří se okolo mě pohybují a vyznají se v autech (na rozdíl ode mne) jsou téměř bezvýhradně zarytí oktávkáři. Pak existuje ještě pár jedinců, kteří tvrdí, že každé 8-10 let ojeté auto bude chtít určitý servis a že ceny u jistých oprav jsou si docela podobné. V dieselových vozech tedy uvažuji o Octavii I, 81kw, rok cca 2004, nebo o Golfu s podobným motorem a výkonem. U benzínových jsem doposud zatím jen uvažoval pouze o Japoncích, konkrétně Mazda Premacy 1.8i 16V. Dá se pořídit 9 let stará s nájezdem do 100tkm a cenou do 90tkč (trochu se ovšem bojím PRÝ dražšího servisu a náhradních dílů). Můžete mi prosím doporučit, zda pro mě bude výhodnější diesel nebo nafta, jaké auto, jaká motorizace atd.?

Důležitých faktorů je několik. Cena do 100tkč se vším všudy (pořízení, případný převoz, přihlášení, počáteční servis), dále spolehlivost, spotřeba, nízká cena náhradních dílů a servisu.

Předem děkuji za jakoukoliv odpoveď a omlouvám se za svůj zdlouhavý a neodborný dotaz, nejsem přes auta žádný expert (jak vidno).

PS. Prosím o NEZVEŘEJNĚNÍ mého dotazu.

Pavel
respond
nahlásit
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Monday 14.07.2014 19:52, ...
Ja bych šel asi do klasického atmosferického motoru a tím pádem i mladší auto..nevidím výhodu si koupit auto které bude o 4 roky starší a s 2x větším nájezdem než ma focus...sice bude v inzerátu klasických 150 Tkm, ale je jasné jak to je....samozřejmě čekám na oponenty...že tdi kurňa milion kilimetrů pohoda ...jo a taky bych toho focuse vyměnil za dalšího focuse akorat 1.6 16v
respond
nahlásit
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Monday 14.07.2014 20:44, RE: Svízelná situace se současným přibližovadlem = možná nutná koupě jiné ojetiny?

LOL. Antireklama na auto, ktereho se potrebuje pan zbavit
respond
nahlásit
Ma007
number of posts198
date of registration26.11.2013
Tuesday 15.07.2014 09:43, ???
To sú mi úvahy... Jasné, že treba počkať až sa to všetko vysype a potom nový motor...

Ak je načaté turbo a piest tak to treba riešiť teraz a pomerne lacno proti neskorším výdavkom. Pri pieste preba zistiť príčinu prečo ide do kopru (zlý vstrek?) a riešiť to spolu.
Spojku meniť až keď sa ozve, prípadne začne robiť problémy (začne kĺzať, nepôjde radiť spiatočka,...)

Som názoru, že radšej si nechať terajšie auto (známa história, nájazd) ako kupovať naleštenú biedu a ešte k tomu staršiu a na 99% s vyšším nájazdom.
respond
nahlásit
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Tuesday 15.07.2014 12:51, RE: ???
Ma007 posted by:
To sú mi úvahy... Jasné, že treba počkať až sa to všetko vysype a potom nový motor... Ak je načaté turbo a piest tak to treba riešiť teraz a pomerne lacno proti neskorším výdavkom. Pri pieste preba zistiť príčinu prečo ide do kopru (zlý vstrek?) a riešiť to spolu. Spojku meniť až keď sa ozve, prípadne začne robiť problémy (začne kĺzať, nepôjde radiť spiatočka,...) Som názoru, že radšej si nechať terajšie auto (známa história, nájazd) ako kupovať naleštenú biedu a ešte k tomu staršiu a na 99% s vyšším nájazdom.


Tak s tímto souhlasím. Než kupovat něco do 100 tis i se servisem, tak to raději zainvestujte do toho co máte. Víc bych ais neřešil. Ono nákup auta do Vašeho limitu je docela risk a stejně počítat tak s cenou cca 20 tis. za servis. TO raději dejte do kupy toho vašeho Focuse.
respond
nahlásit
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 15.07.2014 14:50, Nezveřejňovat :D
To mě pobavilo, jasně, když bude doporučení se auta zbavit, tak podle indicií si potenciální zájemce v inzerci konkrétní kus nevybere, a auta se půjde těžko zbavit, nebo za symbolickou částku... :D . Obvykle radím raději nasypat peníze do auta co znám, než riskovat jinou ojetinu s pochybnou historií. Tady je to otázka štěstí. Pokud bych věděl o zachovalém ojetém autě od známého, nebo rodiny, o kterých můžu vědět jak jezdí a jak se o auto starají (vzhledem k ročnímu nájezdu převážně ve městě doporučuji co nejjednodušší benzínový agregát, ideálně nějakou 1,6), tak bych se současného co nejrychleji zbavil. Pokud bych riskoval, že se napálím na jiné ojetině, asi bych zainvestoval. Bohužel poškozený píst bývá důsledkem špatného vstřikování, což je i dnes nákladná položka (zvlášť s ohledem ke zbytkové hodnotě. Abych to uzavřel, doporučuji se poptat solidních známých jestli neví o nějakém autě. Pokud by se nic pěkného neobjevilo, doporučuji zainvestovat do stávajícího vozu.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Wednesday 16.07.2014 09:14, RE: Nezveřejňovat :D
Paul posted by:
To mě pobavilo, jasně, když bude doporučení se auta zbavit, tak podle indicií si potenciální zájemce v inzerci konkrétní kus nevybere, a auta se půjde těžko zbavit, nebo za symbolickou částku... :D . Obvykle radím raději nasypat peníze do auta co znám, než riskovat jinou ojetinu s pochybnou historií. Tady je to otázka štěstí. Pokud bych věděl o zachovalém ojetém autě od známého, nebo rodiny, o kterých můžu vědět jak jezdí a jak se o auto starají (vzhledem k ročnímu nájezdu převážně ve městě doporučuji co nejjednodušší benzínový agregát, ideálně nějakou 1,6), tak bych se současného co nejrychleji zbavil. Pokud bych riskoval, že se napálím na jiné ojetině, asi bych zainvestoval. Bohužel poškozený píst bývá důsledkem špatného vstřikování, což je i dnes nákladná položka (zvlášť s ohledem ke zbytkové hodnotě. Abych to uzavřel, doporučuji se poptat solidních známých jestli neví o nějakém autě. Pokud by se nic pěkného neobjevilo, doporučuji zainvestovat do stávajícího vozu.


Také souhlasím s investicí do stávajícího auta. Pokud člověk mění auto, tak musí mít jistotu, že si jednak pomůže a jednak musí být připraven na to, že novější auto = držší provoz. I ty běžné díly jsou na nová auta držší a nemusí ještě existovat náhrady nebo nejsou na vrakovištích. Třeba mně teď začal téci kompresor klimatizace a výměna za nový není levná záležitost, ale výměnou auta za jiné staré, byť mladší, bych si určitě nepomohl a ještě bych dostal za auto s nefunkční klimou výrazně méně peněz, pokud bych auto prodával.
Nevím, co se myslí pod pojmem načatý válec ve spojení s tím, že praskne a jak se na to zvenčí přijde. Jedině kontrolou těsnosti, ale to řekne jen, že válec není těsný a neví se, jestli na pístních kroužcích nebo na ventilech. Pokud by to bylo na kroužcích, ztrácel by se olej, pokud je to na ventilech, tak se dá udělat generálka hlavy a ventilů a sedel. Ano je to dražší, ale řešitelné. I ty pístní kroužky jsou řešitelné, ale generálka spodního polomotoru levná nebude.
Spojka s 2-hm. je dieselovská klasika a 200 tisíc je asi průměrná běžná výdrž.
respond
nahlásit
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 17.07.2014 23:17, RE:
Dobrý den. Ve Vaší situaci podle mého názoru uděláte nejlépe, když dosluhujícího focuse prodáte a pořídíte jinou ojetinu s benzínovým motorem, která se pro Váš roční nájezd hodí více (z dieselových aut lze skutečně doporučit například Škodu Octavia s osvědčenou devatenáctistovkou TDI). Konkrétně Mazda Premacy je z mého pohledu velmi dobrá volba, s benzínovým motorem je velmi spolehlivá. Cen náhradních dílů se obávat nemusíte, nijak nevybočují z průměru evropských značek
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.