Paul posted by:
To mě pobavilo, jasně, když bude doporučení se auta zbavit, tak podle indicií si potenciální zájemce v inzerci konkrétní kus nevybere, a auta se půjde těžko zbavit, nebo za symbolickou částku... :D . Obvykle radím raději nasypat peníze do auta co znám, než riskovat jinou ojetinu s pochybnou historií. Tady je to otázka štěstí. Pokud bych věděl o zachovalém ojetém autě od známého, nebo rodiny, o kterých můžu vědět jak jezdí a jak se o auto starají (vzhledem k ročnímu nájezdu převážně ve městě doporučuji co nejjednodušší benzínový agregát, ideálně nějakou 1,6), tak bych se současného co nejrychleji zbavil. Pokud bych riskoval, že se napálím na jiné ojetině, asi bych zainvestoval. Bohužel poškozený píst bývá důsledkem špatného vstřikování, což je i dnes nákladná položka (zvlášť s ohledem ke zbytkové hodnotě. Abych to uzavřel, doporučuji se poptat solidních známých jestli neví o nějakém autě. Pokud by se nic pěkného neobjevilo, doporučuji zainvestovat do stávajícího vozu.
Také souhlasím s investicí do stávajícího auta. Pokud člověk mění auto, tak musí mít jistotu, že si jednak pomůže a jednak musí být připraven na to, že novější auto = držší provoz. I ty běžné díly jsou na nová auta držší a nemusí ještě existovat náhrady nebo nejsou na vrakovištích. Třeba mně teď začal téci kompresor klimatizace a výměna za nový není levná záležitost, ale výměnou auta za jiné staré, byť mladší, bych si určitě nepomohl a ještě bych dostal za auto s nefunkční klimou výrazně méně peněz, pokud bych auto prodával.
Nevím, co se myslí pod pojmem načatý válec ve spojení s tím, že praskne a jak se na to zvenčí přijde. Jedině kontrolou těsnosti, ale to řekne jen, že válec není těsný a neví se, jestli na pístních kroužcích nebo na ventilech. Pokud by to bylo na kroužcích, ztrácel by se olej, pokud je to na ventilech, tak se dá udělat generálka hlavy a ventilů a sedel. Ano je to dražší, ale řešitelné. I ty pístní kroužky jsou řešitelné, ale generálka spodního polomotoru levná nebude.
Spojka s 2-hm. je dieselovská klasika a 200 tisíc je asi průměrná běžná výdrž.