0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Prius Plug-in Hybrid: efektivní nebo efektní?

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 14:04, Drobnost
Článek hodnotím jako docela dobrý (na místní poměry až výborný), ale přece jen malá výtka. Jestli jsem se nepřehlédl, tak ze zkušeností z jízdy tam byl jeden krátký odstaveček, ale v závěrečném hodnocení se dočtu, že dynamika motoru, pružnost motoru a ovladatelnost dostávají za 3, což jsou nehorší známky v celém hodnocení auta. Myslím si, že takto špatné známky by v článku zasloužily rozvést o něco více.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 14:46, RE: Drobnost
Koloss posted by:
Článek hodnotím jako docela dobrý (na místní poměry až výborný), ale přece jen malá výtka. Jestli jsem se nepřehlédl, tak ze zkušeností z jízdy tam byl jeden krátký odstaveček, ale v závěrečném hodnocení se dočtu, že dynamika motoru, pružnost motoru a ovladatelnost dostávají za 3, což jsou nehorší známky v celém hodnocení auta. Myslím si, že takto špatné známky by v článku zasloužily rozvést o něco více.
Zajímavý postřeh.
Mě zase zaujalo, že se autorovi nezdálo, že mu někdo auto vytáhl ze společně elektriky, že to sotva pozná. Možná dneska, ale pokud by se tato móda hromadně rozmohla, tak táhat každý den 10 kWh by se projevilo dost.
Jak je vlastně řešené to placení elektřiny, kterou si "načerpám" do auta jinde než doma?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 15:48, RE: Drobnost
David V posted by:
Zajímavý postřeh.
Mě zase zaujalo, že se autorovi nezdálo, že mu někdo auto vytáhl ze společně elektriky, že to sotva pozná. Možná dneska, ale pokud by se tato móda hromadně rozmohla, tak táhat každý den 10 kWh by se projevilo dost.
Jak je vlastně řešené to placení elektřiny, kterou si "načerpám" do auta jinde než doma?
Co jsem četl, tak v těch nákupních centrech jsou ty stojany zatím zadara, ale to je nejspíš jen díky tomu, že to tam jezdí zatím nabíjet jen novináři. Jakmile se to rozšíří, tak to bude nejspíš za poplatek, dnes se nedává zadarmo nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 16:29, článek
Článek docela dobrý, jen bych ho zkrátil. Nicméně zarytým odpůrcem plug-in hybridů zůstávám, ač elektrickej vozejk denně využívám na venčení pejsků. Páč u toho by elektric vehicles měli dle mého skromného názoru zůstat .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 19:07, RE: Drobnost
Koloss posted by:
Co jsem četl, tak v těch nákupních centrech jsou ty stojany zatím zadara, ale to je nejspíš jen díky tomu, že to tam jezdí zatím nabíjet jen novináři. Jakmile se to rozšíří, tak to bude nejspíš za poplatek, dnes se nedává zadarmo nic.
Nehledě na to, co nastane, až se u stojanu sejde víc elektřinychtivých motoristů? Tahat s sebou dlouhatánskou spešl prodlužku, kterou brzo někdo ukradne? Takže u toho 1,5h vartovat, nebo přitlačit plnej vozík s nákupem k vybitýmu autu bez kabelu... Nebo mě napadá další "česká" kulišárna - přijedu, stojan plnej, nikdo u toho - tak ho vypojím, dobiju se místo nešťastníka, kterej se kochá filmem nebo cpe čínou v bufetu, odjedu, aniž bych ho zapojil zpátky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 21:51, RE: Drobnost
Pepe posted by:
Nehledě na to, co nastane, až se u stojanu sejde víc elektřinychtivých motoristů? Tahat s sebou dlouhatánskou spešl prodlužku, kterou brzo někdo ukradne? Takže u toho 1,5h vartovat, nebo přitlačit plnej vozík s nákupem k vybitýmu autu bez kabelu... Nebo mě napadá další "česká" kulišárna - přijedu, stojan plnej, nikdo u toho - tak ho vypojím, dobiju se místo nešťastníka, kterej se kochá filmem nebo cpe čínou v bufetu, odjedu, aniž bych ho zapojil zpátky...
Já vím, že elektomotor je taky motor, ale říkat řidičím eletromotorů motoristé mi úpně nejde přes pusu
Pokud je elektika zatím do těchto aut zadarmo, to se to vyhodnocuje spotřeba, to se to jezdí za 3 litry, když se mi na zbytek skládají jiní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 22:52, RE: Drobnost
David V posted by:
Já vím, že elektomotor je taky motor, ale říkat řidičím eletromotorů motoristé mi úpně nejde přes pusu
Pokud je elektika zatím do těchto aut zadarmo, to se to vyhodnocuje spotřeba, to se to jezdí za 3 litry, když se mi na zbytek skládají jiní.
Tak sorry, no... Ten výpočt nákladů bych taky chtěl vidět - samozřejmě vč. amortizace. U běžného benzínu či nafty je to někde kolem 5,60 Kč/km.
A co otázka času dobíjení? Víceméně to kopíruje křivku spotřeby v domácnostech, takže se mi to jeví jako potencionální průser - chtít to nabíjet ve špičce... Jo, nabíjet to přes den, kdy jedou soláry naplno, nebo čekat, až do vrtulí foukne vítr, to by byl soulad s přírodou... Ale taky by to chtělo v plné výši přeúčtovat tu zelenou energii, samozřejmě navýšenou o náklady za přenos. Nedělám si iluzi o "výhodnosti" takového auta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 23:13, RE: Drobnost
Pepe posted by:
Tak sorry, no... Ten výpočt nákladů bych taky chtěl vidět - samozřejmě vč. amortizace. U běžného benzínu či nafty je to někde kolem 5,60 Kč/km.
A co otázka času dobíjení? Víceméně to kopíruje křivku spotřeby v domácnostech, takže se mi to jeví jako potencionální průser - chtít to nabíjet ve špičce... Jo, nabíjet to přes den, kdy jedou soláry naplno, nebo čekat, až do vrtulí foukne vítr, to by byl soulad s přírodou... Ale taky by to chtělo v plné výši přeúčtovat tu zelenou energii, samozřejmě n...
Soláry (asi myšleno fotovoltaika) a vrtule moc v souladu s přírodou nejsou. Dva příklady:
Účinnost soláru je rozhodně 15%, a to ne trvale a se stářím to dost klesá (žádné impertinence). Životnost panelů relativně nízká a pak těžce likvidovatelný nebezpečný odpad na velké rozloze. Vrtule má taky špek, a to, že se k ní musí instalovat záložní zdroj v klasickám provedení o polovičním výkonu. Čili chceš 50 MW ve větru, zajisti 25 MW v klasice (třeba uhlí nebo kombinovaný cyklus - paroplyn). Takže jakýpak soulad.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 23:57, RE: Drobnost
David V posted by:
Soláry (asi myšleno fotovoltaika) a vrtule moc v souladu s přírodou nejsou. Dva příklady:
Účinnost soláru je rozhodně 15%, a to ne trvale a se stářím to dost klesá (žádné impertinence). Životnost panelů relativně nízká a pak těžce likvidovatelný nebezpečný odpad na velké rozloze. Vrtule má taky špek, a to, že se k ní musí instalovat záložní zdroj v klasickám provedení o polovičním výkonu. Čili chceš 50 MW ve větru, zajisti 25 MW v klasice (třeba uhlí nebo kombinovaný cyklus - paroplyn). Takže jakýpak soulad.
Pokud denně parkuju doma ve své garáži, tak nevidím problém ho po příjezdu píchnout do zásuvky. Elektrika, přestože není efektivní ji vyrobit a přenést, tak má pořád jednu zásadní výhodu. A to že na ní zatím není spotřební daň. Takže nabíjet doma se rentuje. No a když se mi auto cestou vybije, tak se kvůli tomu nemusím stresovat a hledat v shopping centru jedinou zásuvku. Prostě mám normálního Priuse, co jezdí za 5-5,5L a navíc je to automat. <br>
<br>
Zásadní je kupní cena. Prostě kupovat takové to auto za milion je nesmysl. Ale třeba za 650 tisíc, proč ne. Pokud mám v plánu koupit např. hatchback střední třídy s automatickou převodovkou. Vnitřní prostor je srovnatelný, kufr o 50L menší, cena stejná. Ale spotřeba, zvlášť ve městě příznivá. Poněkud nechápu proč taxikář, co jezdí po velkoměstě si koupí Passata TDI s FAP a ne za stejné neli menší peníze Prius. To už není o ekologii, ale o ekonomii ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 10:35, RE: Drobnost
David V posted by:
Soláry (asi myšleno fotovoltaika) a vrtule moc v souladu s přírodou nejsou. Dva příklady:
Účinnost soláru je rozhodně 15%, a to ne trvale a se stářím to dost klesá (žádné impertinence). Životnost panelů relativně nízká a pak těžce likvidovatelný nebezpečný odpad na velké rozloze. Vrtule má taky špek, a to, že se k ní musí instalovat záložní zdroj v klasickám provedení o polovičním výkonu. Čili chceš 50 MW ve větru, zajisti 25 MW v klasice (třeba uhlí nebo kombinovaný cyklus - paroplyn). Takže jakýpak soulad.
Asi jsme se nepochopili... Ten "soulad" byl myšlen nabíjet v době, kdy se ta proklatě drahá "zelená" elektřina vyrábí. Narážel jsem na křivku spotřeby domácností, která nejvíce vzrůstá po návratu dom - někde mezi 16. - 19. hod. To bude v případě, že si ještě každej druhej zapne hybrida, markantnější - takže vzroste spíš nutnost vyrobit el. z klasických zdrojů. Osobně vidím nejmenší zlo v jádru, akt Německa beru jako neadekvátní, až hysterické gesto...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 10:57, RE: Drobnost
Pepe posted by:
Asi jsme se nepochopili... Ten "soulad" byl myšlen nabíjet v době, kdy se ta proklatě drahá "zelená" elektřina vyrábí. Narážel jsem na křivku spotřeby domácností, která nejvíce vzrůstá po návratu dom - někde mezi 16. - 19. hod. To bude v případě, že si ještě každej druhej zapne hybrida, markantnější - takže vzroste spíš nutnost vyrobit el. z klasických zdrojů. Osobně vidím nejmenší zlo v jádru, akt Německa beru jako neadekvátní, až hysterické gesto...
K nabíjení večer mezi 16-19h. To se dá snadno řešit spínací zásuvkou s hodinama, která pustí dobíjení třeba ve 2 ráno. Ale lidi by k dobíjení v určitou dobu museli mít (finanční) motivaci, nejlépe levnější tarif.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 12:04, RE: Drobnost
Petr S posted by:
K nabíjení večer mezi 16-19h. To se dá snadno řešit spínací zásuvkou s hodinama, která pustí dobíjení třeba ve 2 ráno. Ale lidi by k dobíjení v určitou dobu museli mít (finanční) motivaci, nejlépe levnější tarif.
Pořád to neřeší ten "soulad". Ve 2 ráno chrápu já, i fotovoltanika. Pokud na ní ovšem nešajní halogeny napojené na aku nabitou přes den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 12:08, Společné garáže
To co popisujete mně přesně napadlo - taky parkuju ve společných garážích, ale protože mám dvojgaráž a zavírací vrata, mohlo by to být pro mně docela dobrý už jsem tam vloni tankoval elektrického skutra
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 12:59, RE: Drobnost
Pepe posted by:
Pořád to neřeší ten "soulad". Ve 2 ráno chrápu já, i fotovoltanika. Pokud na ní ovšem nešajní halogeny napojené na aku nabitou přes den
Jo ekologický soulad s fotovoltaikou tam není. Ale pokud by se tak v noci spotřebovala přebytečná elektrika, tak by to snad nějaký smysl mít mohlo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 13:39, RE: Drobnost
Petr S posted by:
Jo ekologický soulad s fotovoltaikou tam není. Ale pokud by se tak v noci spotřebovala přebytečná elektrika, tak by to snad nějaký smysl mít mohlo.
V noci se přebytečná energie spotřebovává na přečerpávačkách.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 14:30, RE: Drobnost
David V posted by:
V noci se přebytečná energie spotřebovává na přečerpávačkách.
Tak tak... Vodní el. díky tomu jakž takž dávají smysl, což Rakušáci vědí, a můžou nám krafat do Temelína...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 15:15, RE: Drobnost
Pepe posted by:
Tak tak... Vodní el. díky tomu jakž takž dávají smysl, což Rakušáci vědí, a můžou nám krafat do Temelína...
Všechna přebytečná energie se dnes dokáže spotřebovat v přečerpávačkách, nebo jen malý zlomek? Rakušáci mají údajně mnohem lepší podmínky (hlavně díky Alpám) stavět vodní elektrárny. V CR údajně zdaleka tak dobré podmínky prostě nemáme.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 19:03, RE: Drobnost
Petr S posted by:
Všechna přebytečná energie se dnes dokáže spotřebovat v přečerpávačkách, nebo jen malý zlomek? Rakušáci mají údajně mnohem lepší podmínky (hlavně díky Alpám) stavět vodní elektrárny. V CR údajně zdaleka tak dobré podmínky prostě nemáme.
Proto je v Rakousích každej sedlák odborník na jadernou energetiku - těm tam zadarmo proudí spousta energie, tak ten Temelín nepotřebujou - z něj nic nemaj, jen je to pro ně strašák. Čím míň o tom ví, o to lepší je to politickej předvolební materiál...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 08:48, ECV group
Včera jsem trochu pátral a hulínská firma ECV nabízí přestavby běžných automobilů na elektřinu, má to docela zajímavé parametry, uvádí se max. rychlost až 180 km/h a dojezd okolo 130... když si vezmu, že Tesla Roadster se prodává okolo 2,5 M a oni chtějí za přestavbu cca 500 tisíc, tak mi přijde finančně zajmavé koupít třeba BMW 3 s motorschade a nechat si ho přestavět... a mám auto do města
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 16:04, RE: Drobnost
Pepe posted by:
Proto je v Rakousích každej sedlák odborník na jadernou energetiku - těm tam zadarmo proudí spousta energie, tak ten Temelín nepotřebujou - z něj nic nemaj, jen je to pro ně strašák. Čím míň o tom ví, o to lepší je to politickej předvolební materiál...
A proto také Rakousko nakupuje cca 40% "své spotřeby" el. energie ze zahraničí - z atomových elektráren z Německa a přes německo převednou energii z Temelína....
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.