0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Prius Plug-in Hybrid - Zásuvka místo benzinky

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.10.2012 10:23, Vnitřní klima
Ja ke řešeno topení/chlazení vnitřního prostoru, když není odpadní teplo z motoru popřípadě není mechanický pohon kompresoru klimatizace? O tom jsem se zatím nikde pořádně nedočetl.
A koupit za mega auto nižší střední, který naložený má 2 tuny a oproti benzínové verzi, která je mrštnější, do něj lze díky bateriím i méně naložit, je pro snoby. Ekonomicky uvažující člověk si spočítá, že na vyrovnání těch 600 tisíc rozdílu při rozdílu spotřeb 3,5 litru by musel najezdit asi tak 430 tisíc km.
Konec konců v těch kalkulacích téměř vždy chybí cena za elektrickou energii. Odhaduji cca 10 kWh na jednu 25 km cestu, takže cca 50 Kč --> 2 kč/km (benzín 2,80 Kč/l). Kouzlo je zatím v tom, že se nabíjení ve stanicích nemusí platit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.10.2012 12:44, RE: Vnitřní klima
David V posted by:
Ja ke řešeno topení/chlazení vnitřního prostoru, když není odpadní teplo z motoru popřípadě není mechanický pohon kompresoru klimatizace? O tom jsem se zatím nikde pořádně nedočetl.
A koupit za mega auto nižší střední, který naložený má 2 tuny a oproti benzínové verzi, která je mrštnější, do něj lze díky bateriím i méně naložit, je pro snoby. Ekonomicky uvažující člověk si spočítá, že na vyrovnání těch 600 tisíc rozdílu při rozdílu spotřeb 3,5 litru by musel najezdit asi tak 430 tisíc km.
Kone...
Mně se taky líbí víc klasický hybrid, kde je vrácena do provozu část energie, která by se jinak zmařila při brždění. Normální Prius je sice dražší auto střední třídy, ale pořád plně použitelné s rozumným kufrem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.10.2012 13:13, RE: Vnitřní klima
David V posted by:
Ja ke řešeno topení/chlazení vnitřního prostoru, když není odpadní teplo z motoru popřípadě není mechanický pohon kompresoru klimatizace? O tom jsem se zatím nikde pořádně nedočetl.
A koupit za mega auto nižší střední, který naložený má 2 tuny a oproti benzínové verzi, která je mrštnější, do něj lze díky bateriím i méně naložit, je pro snoby. Ekonomicky uvažující člověk si spočítá, že na vyrovnání těch 600 tisíc rozdílu při rozdílu spotřeb 3,5 litru by musel najezdit asi tak 430 tisíc km.
Kone...
Už standartní Prius má čerpadlo klimatizace, posilovač brzd i řízení poháněné elektricky. A elektrický topný element má i Octávka II. S tou elektrickou energií bych to tak černě neviděl, už jenom díky 16A jištění a hodinovému dobíjení nejde spotřebovat víc nez cca 3kWh což je podle tarifu 7 - 12kč.
Jinak samozřejmě za meloun takové auto opravdu nedává smysl ať je ekologické jak chce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.10.2012 14:33, RE: Vnitřní klima
David V posted by:
Ja ke řešeno topení/chlazení vnitřního prostoru, když není odpadní teplo z motoru popřípadě není mechanický pohon kompresoru klimatizace? O tom jsem se zatím nikde pořádně nedočetl.
A koupit za mega auto nižší střední, který naložený má 2 tuny a oproti benzínové verzi, která je mrštnější, do něj lze díky bateriím i méně naložit, je pro snoby. Ekonomicky uvažující člověk si spočítá, že na vyrovnání těch 600 tisíc rozdílu při rozdílu spotřeb 3,5 litru by musel najezdit asi tak 430 tisíc km.
Kone...
Vnímáme-li to z pohledu naší zemičky s piditrhem, absolutně nezajímavým pro podobné projekty, je vše v pořádku. Ale příčí se mi paušální odsouzení typu "nemá to smysl". Na větších trzích s jinou ("ekopříznivější") legislativou to smysl dávat může. Viz můj příspěvek pod téma Peugeot 508 RXH (nevím, v kterém článku).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.10.2012 14:35, RE: Vnitřní klima
David V posted by:
Ja ke řešeno topení/chlazení vnitřního prostoru, když není odpadní teplo z motoru popřípadě není mechanický pohon kompresoru klimatizace? O tom jsem se zatím nikde pořádně nedočetl.
A koupit za mega auto nižší střední, který naložený má 2 tuny a oproti benzínové verzi, která je mrštnější, do něj lze díky bateriím i méně naložit, je pro snoby. Ekonomicky uvažující člověk si spočítá, že na vyrovnání těch 600 tisíc rozdílu při rozdílu spotřeb 3,5 litru by musel najezdit asi tak 430 tisíc km.
Kone...
K té váze. Autor z iHNEDu evidentně nerozlišuje celkovou a pohotovostní hmotnost. 1840 kg je celková. Prius testovaný v EuroNCAP vážil 1420 kg. <br>
Jinak těžko říct jestli je to klasická nižší střední třída s rozvorem 2700 mm (stejný rozvor jako má Avensis). Kufr skoro 450L je taky spíš běžný u hatchbaků ve střední třídě a ne v nižší střední.<br>
No kdybych řešil auto, se kterým hodně najedu po městě (třeba jako taxikář) a volil mezi střední třídou v naftě v automatu za 600 tisíc a klasickým Priusem za 600 tisíc, tak bych šel asi do Priuse.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.10.2012 19:08, RE: Vnitřní klima
Petr S posted by:
K té váze. Autor z iHNEDu evidentně nerozlišuje celkovou a pohotovostní hmotnost. 1840 kg je celková. Prius testovaný v EuroNCAP vážil 1420 kg. <br>
Jinak těžko říct jestli je to klasická nižší střední třída s rozvorem 2700 mm (stejný rozvor jako má Avensis). Kufr skoro 450L je taky spíš běžný u hatchbaků ve střední třídě a ne v nižší střední.<br>
No kdybych řešil auto, se kterým hodně najedu po městě (třeba jako taxikář) a volil mezi střední třídou v naftě v automatu za 600 tisíc a klasickým Pr...
Celkovými rozměry a prostorem pro posádku Prius patří do nižší střední. Ostatně jako Octavia.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 00:20, RE: Vnitřní klima
ctverak posted by:
Už standartní Prius má čerpadlo klimatizace, posilovač brzd i řízení poháněné elektricky. A elektrický topný element má i Octávka II. S tou elektrickou energií bych to tak černě neviděl, už jenom díky 16A jištění a hodinovému dobíjení nejde spotřebovat víc nez cca 3kWh což je podle tarifu 7 - 12kč.
Jinak samozřejmě za meloun takové auto opravdu nedává smysl ať je ekologické jak chce.
No právě, kompresor klimatizace, aby byla dostatečně rychlá, potřebuje cca 5 kW, takže ty 3 kWh, cos nabil za hodinu doma lehce spotřebuješ jen v klimatizaci během těch 25 km v městském+příměstském provozu. Nebo vytápěním, to je fuk, oboje je poměrně dost energeticky náročné a výkonově adekvátní, aby bylo teplotní pohody na palubě dosaženo rychle.
Tak a ještě nám zbývá energie na pohyb stroje. Kolik jí tak bude na 25 km potřeba?
Navíc použít na vytápění elektrickou energii je nejneekologičtější způsob topení, to už je lepší naftový bufík. Elektrické topení má sice účinnost 100%, ale výroba elektřiny tepelnou cestou (v základním zatížení přes noc) má účinnost do 35%, zatímco účinnost bufíku je třeba 70% (možná i více), takže v elektrárně se musí uvolnit dvojnásobek tepla, než se dostane na palubu, a to jsem nezahrnul úbytek energie v bateriích. Takže o jaké ekologii tady mluvíme?
Problémem těchto vozů je striktní oddělování posuzovaných parametrů, takže vybrané parametry jsou postaveny do jiného světla. Zejména mi leze na nervy ta kombinovaná spotřeba při čerpání elektřiny ze sítě a nezapočítání do rozvahy. Spotřeba není podstatná, podstatný je celkový kilometrový náklad z ekonomického úhlu pohledu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 00:37, RE: Vnitřní klima
Koloss posted by:
Celkovými rozměry a prostorem pro posádku Prius patří do nižší střední. Ostatně jako Octavia.
Proti octavii má nicméně o 14 cm delší rozvor. Takže nějaké místo pro lidi by tam teoreticky být i mohlo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 00:38, RE: Vnitřní klima
Pepe posted by:
Vnímáme-li to z pohledu naší zemičky s piditrhem, absolutně nezajímavým pro podobné projekty, je vše v pořádku. Ale příčí se mi paušální odsouzení typu "nemá to smysl". Na větších trzích s jinou ("ekopříznivější") legislativou to smysl dávat může. Viz můj příspěvek pod téma Peugeot 508 RXH (nevím, v kterém článku).
Ano vnímám to ze subjektivního pohledu ekonomiky provozu v zemi, ve které žiju vzhledem k prostředkům, které mám na provoz vozidla k dispozici.
Navíc vzhledem ke svému vzdělání jsem přesvědčen, že tyto vozy nemají s ekologií nic společného. V podstatě jakýkoliv spotřební průmysl nemůže být nikdy ekologický, pokud nutí spotřebitele měnit výrobek už při morálním zastarání, nikoliv až při skončení plnění funkce. Domnívám se, že nákup ojetého vozu je mnohem ekologičtější, než nákup technologicky náročné novinky byť s poloviční spotřebou paliva.
Co se týká ekopříznivější legislativy, tak by dle mého názoru postačilo pobídnout rozsáhleším snížením spotřební daně na benzín, protože se stále domnívám, že je to zatím nejekologičtější pohon s nejlepším poměrem obsah energie v palivu/uchování hodnoty energie/akční rádius/čistota emisí/emise hluku/technologická jednoduchost.
Pokud by to byla pobídka ve stylu dotací, tak s těmito pobídkami v hlobi duše nesouhlasím. Jakékoliv dotace jsou jed pro trh, a také nechci financovat něco, čemu nevěřím, k čemuž s dotacemi dochází.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 07:18, RE: Vnitřní klima
David V posted by:
Ano vnímám to ze subjektivního pohledu ekonomiky provozu v zemi, ve které žiju vzhledem k prostředkům, které mám na provoz vozidla k dispozici.
Navíc vzhledem ke svému vzdělání jsem přesvědčen, že tyto vozy nemají s ekologií nic společného. V podstatě jakýkoliv spotřební průmysl nemůže být nikdy ekologický, pokud nutí spotřebitele měnit výrobek už při morálním zastarání, nikoliv až při skončení plnění funkce. Domnívám se, že nákup ojetého vozu je mnohem ekologičtější, než nákup technologicky n...
Pojem ekopříznivnější jsem dal do uvozovek. Proč asi.
Otázka spotřební daně a dotací je politikum, to nemá s technikou a ekologií nic společného. Když snížíš spotřební daň, někde budeš muset šetřit - třeba na dávkách nepřizpůsobivým spoluobčanům=časovaná bomba. Nebo na důchodech, totéž.
Ad technika a průmysl - jeskyně, stromy, kořínky, občas maso, vše ekologicky. Technický pokrok si vybírá svojí daň. Možná je nejvyšší čas hledat jiný místo k životu, páč Zemi takle rychle spotřebujeme. Ale po nás potopa...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 09:56, RE: Vnitřní klima
David V posted by:
No právě, kompresor klimatizace, aby byla dostatečně rychlá, potřebuje cca 5 kW, takže ty 3 kWh, cos nabil za hodinu doma lehce spotřebuješ jen v klimatizaci během těch 25 km v městském+příměstském provozu. Nebo vytápěním, to je fuk, oboje je poměrně dost energeticky náročné a výkonově adekvátní, aby bylo teplotní pohody na palubě dosaženo rychle.
Tak a ještě nám zbývá energie na pohyb stroje. Kolik jí tak bude na 25 km potřeba?
Navíc použít na vytápění elektrickou energii je nejneekologičtěj...
Já třeba v létě jezdím po Praze bez klimy, v těch zácpách je to fuk, ale v zimě si auto bez topení neumím představit :) Když už jsi začal s účinností elektrárny, tak rafinerie má taky energeticky hodně náročný provoz, takže bych tento parametr do úvah o celkové účinnosti auta nezahrnoval.No a normovaný cyklus měření spotřeby je naprosto mimo realitu i u klasických aut natož u hybrydu, které půlku cyklu jede na baterie, které jsou na začátku měření plně nabité.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 13:01, RE: Vnitřní klima
Petr S posted by:
Proti octavii má nicméně o 14 cm delší rozvor. Takže nějaké místo pro lidi by tam teoreticky být i mohlo
Mezi rozvorem a místem pro posádku není jednoznačný vztah. Možná se prostě dozadu lépe nastupuje, když je výřez pro blatník dál ode dveří.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 19:58, RE: Vnitřní klima
Pepe posted by:
Pojem ekopříznivnější jsem dal do uvozovek. Proč asi.
Otázka spotřební daně a dotací je politikum, to nemá s technikou a ekologií nic společného. Když snížíš spotřební daň, někde budeš muset šetřit - třeba na dávkách nepřizpůsobivým spoluobčanům=časovaná bomba. Nebo na důchodech, totéž.
Ad technika a průmysl - jeskyně, stromy, kořínky, občas maso, vše ekologicky. Technický pokrok si vybírá svojí daň. Možná je nejvyšší čas hledat jiný místo k životu, páč Zemi takle rychle spotřebujeme. Ale po nás potopa...
Uvozovky jsem viděl a věděl, co to znamená, jen jsem to řekl nahlas. Co se týká ekologie, tak to rozhodně nemá nic spoečného s nadprodukcí a likvidováním obrovských objemů odpadů. Co se týká spotřební daně, tak by pro začátek postačilo benzín neznevýhodňovat vyšší spotřební daní. Nebo ho opačně zvýhodnit tím, že se pro naftu daň zvýší, aby měli nepřizpůsobiví co do huby.
Jo a pokud máš balík peněz, kam nedodáš na spotřební dani "X" nebo jej dodáš a pak to "X" vyčerpáš na dotacích, nula od nuly pojde...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 22:42, RE: Vnitřní klima
David V posted by:
Uvozovky jsem viděl a věděl, co to znamená, jen jsem to řekl nahlas. Co se týká ekologie, tak to rozhodně nemá nic spoečného s nadprodukcí a likvidováním obrovských objemů odpadů. Co se týká spotřební daně, tak by pro začátek postačilo benzín neznevýhodňovat vyšší spotřební daní. Nebo ho opačně zvýhodnit tím, že se pro naftu daň zvýší, aby měli nepřizpůsobiví co do huby.
Jo a pokud máš balík peněz, kam nedodáš na spotřební dani "X" nebo jej dodáš a pak to "X" vyčerpáš na dotacích, nula od nuly pojde...
Přerozdělování. Zlatej důl pro hodně lidí, kteří se ho jen tak nevzdaj. Zaštiť to ekologií, a bude tvoje ekonomický zájmy prosazovat v dobré víře banda zfanatizovanejch ekologů. Například.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.10.2012 23:25, RE: Vnitřní klima
Pepe posted by:
Přerozdělování. Zlatej důl pro hodně lidí, kteří se ho jen tak nevzdaj. Zaštiť to ekologií, a bude tvoje ekonomický zájmy prosazovat v dobré víře banda zfanatizovanejch ekologů. Například.
AMEN!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.10.2012 08:59, RE: Vnitřní klima
Koloss posted by:
Mezi rozvorem a místem pro posádku není jednoznačný vztah. Možná se prostě dozadu lépe nastupuje, když je výřez pro blatník dál ode dveří.
Dovolím si opravit - mezi rozvorem a místem NEMUSÍ být vztah. Ten rozvor se dá prodrbat, ale na druhou stranu co - kouzla? Leda v podobě obrovskejch převisů, který si zrovna netykají s dobrýma jízdníma vlastnostma.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.