0
back
 

diskuze k tématu: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy
huongtranbong
number of posts3
date of registration03.01.2019
Thursday 03.01.2019 08:58, Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
Zdravím,
asi už se to tu několikrát řešilo, něco jsem si i přečetl, ale pořád zvažuji jaké auto koupit.

Sháním auto kolem 200tis (max. 240tis), combi. Bude využívané jako služební vůz, kde najedu každý den kolem 150km převážně po silnicích I. a II. třídy, pak každý měsíc 500km po dálnici. Za rok najedu okolo 50tis km, takže jedině diesel.

Jako nejlepší volba mi přijde Octavia III, rv. 2014-5, najeto kolem 150tis km. Nicméně jaký zvolit motor? Na 1.6 77kw tu nejsou zrovna dobré ohlasy, takže se poohlížet na motory s 81kw? Jaký je rozdíl ve spotřebě, jistě máte někdo zkušenosti...

To samé bude asi platit o Golfu Variant. Resp. jaké jsou plusy a mínusy Golf vs Octavia? :)

Proč chci koncernový vůz? - kvůli servisu u známého. Vím, že třeba Focus i jiné vozy se nechají sehnat levněji.
respond
BobanHTP
number of posts1127
date of registration19.08.2015
Thursday 03.01.2019 10:34, RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: huongtranbong, 03.01.2019 08:58 (Zdravím, asi už se to tu někol ...)


Ahoj, opravdu je nejlepší si projet Golf a Oct. Za mě Golf je lépe odhlučněný a má lepší sedadla. Mě se líbí i polstrování "kapes" a další finesy v Golfu.
Dle mého jsou v Golfu použity kvalitnější díly, ale není to takový rozdíl jako Polo vs Fábie, takže žádná tragédie. Také antikorozní ochrana bude lepší, což platilo i pro Oct II vs. Golf VI a projeví se to až po více jak pěti letech nejdříve.
respond
kristian2
number of posts246
date of registration31.03.2015
Thursday 03.01.2019 23:40, RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: huongtranbong, 03.01.2019 08:58 (Zdravím, asi už se to tu někol ...)


Tak z mého pohledu bych to řešil i velikostně=váha=spotřeba .Budu jezdit sám potřebuji tak velký kufr a samozřejmě pohodlnost u octavie nic moc sedět dlouho v autě ?za mě asi golf
respond
BobanHTP
number of posts1127
date of registration19.08.2015
Friday 04.01.2019 09:20, RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: kristian2, 03.01.2019 23:40 (Tak z mého pohledu bych to řeš ...)


Ahoj přesně tak, sám mám Rapida a měl jsem jako náhraní auto Oct III a ty sedačky mi připadají téměř stejné, nepohltí dobře záda jako sedačky v Golfu nebo Megane IV. Dokonce nová 308 má lepší sedačky vpředu. Dobře se mi sedělo i v Astře, ale neřídil jsem ji, jen seděl.

Jinak ono ty argumenty na první pohled vypadají směšně, jenže před pár léty jsem také najezdil služebně i 35000km ročně dlouhé trasy a každá maličkost se počítá. Špatné sedačky - nemusí bolet zádá, ale unaví to, jak se furt vrtíte a hledáte ideální polohu Jdou těžce pedály spojky a brzdy - stačí jedna hodinová kolona na D1 a jste zralý na rehabilitiaci kotníku i kyčle Je vůz hlučnější na dálnici - časem vás rozbolí hlava, nebo jen unaví nejste tak soustředěný. atd atd... Opravdu bych si projel na dálnici různé vozy a podle toho se rozhodl
respond
gottak
number of posts139
date of registration10.06.2010
Monday 07.01.2019 08:44, RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: huongtranbong, 03.01.2019 08:58 (Zdravím, asi už se to tu někol ...)


1.6 TDi není špatný motor, ale úplně ho pohřbily předlouhé převody, výkon řešit nemusíš, dá se poměrně levně načipovat na cca 100 kW a to je pak už kalup
Spotřeba 5-6 litrů, pod 5 s lehkou nohou, dá se i ekojízda za 4, ale to je trochu masochismus....
Mechanika je odolná, jedině odchází vysokotlaký zásobník paliva, stojí cca 15 táců, jinak vše ostatní jakžtakž vydrží těch 300 tkm....
Bral bych golfa, lepší sedačky, materiál interiéru, odhlučnění....
respond
Pavlik
number of posts1017
date of registration09.10.2008
Monday 07.01.2019 17:06, RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: gottak, 07.01.2019 08:44 (1.6 TDi není špatný motor, ale ...)


Celkem by mě zajímalo, co na ten 100 kw chip řekne FAP....
respond
gottak
number of posts139
date of registration10.06.2010
Tuesday 08.01.2019 13:58, RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: Pavlik, 07.01.2019 17:06 (Celkem by mě zajímalo, co na t ...)


Neřekne nic....proč by měl? S kvalitním čipem nemáš žádné problémy ani na emisích ani s FAPem...
respond
Pavlik
number of posts1017
date of registration09.10.2008
Tuesday 08.01.2019 17:35, RE: RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: gottak, 08.01.2019 13:58 (Neřekne nic....proč by měl? S ...)


Jestli je FAP dimenzován na zachytávání sazí z nějakého množství spálené nafty (a má na to také nastavenou regeneraci a vše okolo), těžko ti poděkuje, když té nafty bude víc. A netvrď mi, že se ty chipované kilowatty navíc vezmou ze vzduchu.....
respond
gottak
number of posts139
date of registration10.06.2010
Wednesday 09.01.2019 07:20, RE: RE: RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: Pavlik, 08.01.2019 17:35 (Jestli je FAP dimenzován na za ...)


Jasně, ale to navýšení je řádově 20 -25 procent. Budeš tam mít víc sazí, ale nezapomeň na regeneraci, chce to prostě občas pořádně prohnat a nechat proběhnout cyklus obnovy.
Upřímně, pokud někdo má čip v dieslu, tak nepopojíždí jen po městě
respond
Pavlik
number of posts1017
date of registration09.10.2008
Thursday 10.01.2019 20:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: gottak, 09.01.2019 07:20 (Jasně, ale to navýšení je řádo ...)


Nárůst výkonu o 20-25% je hoooodně mimo výpočty se kterými pracovali vývojáři motoru. Ano to ten FAP chvíli vydrží, ale jak dlouho je velkou otázkou. Jestli se ti zdá navýšení výkonu o 25% úplně v pohodě, doporučuji zopakovat si základy fyziky ze 7-9 třídy ZŠ. Ale vzhledem k tomu, co tu píšeš v diskusi o i30 vs. Golf VII už mě to nepřekvapuje - o motorech víš kulové teoreticky i prakticky.
PS: jestli auto honíš nebo ne nemá ne regeneraci FAPu prakticky žádný vliv (na zanášení ano, takže si trochu pleteš pojmy s dojmy). Regenerace se spouští automaticky při splnění předem definovaných podmínek - stav zaplnění a teplota motoru. Nic moc dalšího roli nehraje. ŘJ si sama zvýší množství vstřikované nafty (na což opět nemá vliv zatížení motoru) tak, aby došlo k průniku nespálené nafty do výfukového systému a spálení sazí ve filtru. Lépe udělané motory mají další vstřikovač ústící přímo do výfuku, potom nedochází k ředění oleje naftou - což je oblíbená kratochvíle TDI CR.
respond
gottak
number of posts139
date of registration10.06.2010
Friday 11.01.2019 09:11, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: Pavlik, 10.01.2019 20:55 (Nárůst výkonu o 20-25% je hooo ...)


Ty jseš ale srandovní....
Nárůst výkonu se myslí samozřejmě od deklarované hodnoty, takže když to má 77 kW dle TP, ve skutečnosti je to 90 kW a navýšení o těch 10 kW je ještě daleko v mezích možností motoru.
V tomto konkrétním případě ten limit je kolem 110-115 kW - záleží na průběhu krouťáku a dalších parametrech čipu - motor to ustojí, ale co spojka atd?
Jinak k té regeneraci - určitě se nic nespustí při poskakování po městě, na to musís jet v jiném režimu.
respond
Pavlik
number of posts1017
date of registration09.10.2008
Friday 11.01.2019 14:53, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: gottak, 11.01.2019 09:11 (Ty jseš ale srandovní....Ná ...)


Legrační jsi jedině ty, protože nic nevíš ani neznáš a přesto zasvěceně radíš. Regenerace FAP se ti klidně spustí i na místě, natož ve městě, pokud je motor zahřátý a FAP zaplněný. Prostě se ti zvýší otáčky, spustí se ventilátory chlazení motoru a na přístrojovce ti svítí info o regeneraci s upozorněním ať ji necháš doběhnout a do ukončení nevypínáš motor. A samozřejmě bude auto výrazně bíle kouřit z výfuku. V průběh regenerace je samozřejmě lepší s autem jet, protože se lépe zvládá chladit a nepálíš naftu zbytečně na místě, ale rozhodně to není podmínka.
A k tomu chipování - já jsem psal, že to nevydrží motor? Nepsal. Tvrdím, že tím zásahem výrazně zkrátíš životnost FAPu, protože na to není stavěný. Vzhledem k tomu, že ani netušíš jak probíhá regenerace ti doporučím napřed studovat nebo alespoň provozovat auto s FAP, ať nasbíráš nějaké relevantní informace.
Spojka bude s chipem také víc zatížená, ale pokud nebude řidič prase nebo závodník, tak to vydrží.
respond
gottak
number of posts139
date of registration10.06.2010
Monday 14.01.2019 07:12, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: Pavlik, 11.01.2019 14:53 (Legrační jsi jedině ty, protož ...)


/smazáno admin/
Co to pořád meleš o tom FAPu a životnosti?
Víš vůbec něco o čipování? Dost pochybuju, protože jinak by Ti možná došlo, že ten vyšší výkon není vydolovaný z většího množství nafty, ale úplně jinak....
/smazáno admin/
respond
Pavlik
number of posts1017
date of registration09.10.2008
Monday 14.01.2019 19:27, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: gottak, 14.01.2019 07:12 (Ty jseš ale legrační omezenej ...)


O chipování toho opravdu moc nevím, ale dával jsem pozor ve fyzice na základní škole. Takže z čeho "vydoluješ" ten vyšší výkon? Ze vzduchu? Asi těžko, pokud bys totiž něco takového dokázal, tak bys místo psaní blbostí na netu vydělával miliony u kterékoli automobilky. Pro vyšší výkon musíš dodat víc palivové směsi (tedy paliva i vzduchu) nebo zvýšit účinnost spalovacího procesu. To první je celkem "jednoduché" a tunery "chipery" oblíbené řešení, které za krátkou dobu zničí FAP a v drtivé většině případů vyřazuje auto z legálního použití - nesplňuje emise se kterými bylo homologováno do provozu. To druhé je technicky obtížné a chiptuningem nedosažitelné. Diesel je pořád spalovací motor pro který platí zákony termodynamiky. Ale to bys napřed musel vědět co to je.
PS: k diskusi tě nikdo nenutí, spíš ti ale dochází, že meleš nesmysly. A odpusť si laskavě invektivy - pokud také nevíš co to je, zkus hledat. Třeba to tentokrát na google dokážeš přečíst správně.
respond
gottak
number of posts139
date of registration10.06.2010
Tuesday 15.01.2019 12:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Combi diesel do 230 tis.- Golf vs Octavia?
citation:
reakce na: Pavlik, 14.01.2019 19:27 (O chipování toho opravdu moc n ...)


Nechtěl jsem reagovat, ale nemůžu jinak, zase si nezklamal a pobavil mě....
Jak si teda vysvětluješ, že po načipování máš vyšší výkon ale klesne Ti spotřeba? Já jsem tvrdil, že to je ze vzduchu? Meleš pořád dokola blbosti o věcech, o kterých nic nevíš....
Doporučím Ti třeba vygooglovat si cimbu autosport, číst a googlovat umíš dobře, asi to nepochopíš,ale to nevadí.

---------------------------- E -------- N --------- D ------------------------
respond




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, all rights reserved.