0
back
 

diskuze k tématu: Golf 5 Variant v benzínu - 1.4 TSI, nebo 1.6 8V?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
insect
number of posts2
date of registration11.01.2019
Saturday 12.01.2019 13:24, Golf 5 Variant v benzínu - 1.4 TSI, nebo 1.6 8V?
Zdravím,

s rozpočtem cca 150 000 Kč se poohlížím po ojetém autu primárně na městský provoz, které ale stejně dobře poslouží k víkendovému výletu, občasnému výjezdu na hory, či nějaké té evropské dovolené (proto kombi).

Jako celkem dobrá volba se mi jeví pětkový Golf Variant. Kvůli výše zmíněnému popojíždění volím benzín. Odtud dál už ale problematice příliš nerozumím, proto se obracím na vás.

Z toho, co jsem vyčetl, se koncernové 1.4 TSI potkávaly s častými poruchami na rozvodech a dalšími problémy. Pokud jsem správně pochopil, novější, bezproblémová generace (ea 211) se montovala až od r. 2012.

Motory 1.6 8V pak údajně mají být spolehlivější, ale zase o něco žíznivější a línější.

Ptám se tedy na vaše zkušenosti - stačí 75kw výkonu u jednašestky na běžný provoz kombíka? Jak na tom bude se spotřebou? Kdybych se rozhodl pro úspornější a výkonnější 1.4TSI, jaký nájezd už byste považovali za rizikový, popř. na kolik by přišel případný servis? Rozvody jsou, pokud vím, u koncernu relativně levná záležitost, ale co jiné poruchy? Na co se při prohlídce vozu (jak 1.4TSI, tak 1.6) konkrétně zaměřit?

A v neposlední řadě - pokud byste mi měli Golfa rozmluvit a doporučit jiný vůz, který by to byl a proč?

Předem díky za reakce
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 16.01.2019 12:27, RE: Golf 5 Variant v benzínu - 1.4 TSI, nebo 1.6 8V?
citation:
reakce na: insect, 12.01.2019 13:24 (Zdravím,s rozpočtem cca 150 00 ...)

Ahoj, v Golfu je klasická 1.6 MPI opravdu povedený motor, je to držák. Jak jsem psal jinde, můj kamarád se teď blíží 300tis.km s tímto motorem a to ještě na LPG! , přesněji nemá Golf ale Jettu.

Co se týká dynamiky, mě to sedí tak nějak přesně mezi slabší a silnější 1.2 TSI, kde ale MPI se nebojí nižších otáček, nekarbonuje a kolem otáček 3500 se ještě probudí něco více. Na dálnici maximálka je kolem 190km/h v Jettě, v Golfu to bude více o pár jednotek.

Pokud ale hledáš něco více, asi bych došetřil na řadu E211 motorů TSI, kde i 1.2 TSI 81kw jede prostě o třídu více, než 1.6 MPI, nemluvě o 1.4 TSI.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 17.01.2019 19:04, ea111
Klidně ber i EA111 (1.4 TSI 90 kW), pokud je po výměně rozvodů (což dnes už nejspíše bude většina z nich), oproti 1.6 jezdí o dost lépe a žere méně.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Thursday 17.01.2019 20:19, RE: ea111
citation:
reakce na: capslock, 17.01.2019 19:04 (Klidně ber i EA111 (1.4 TSI 90 ...)


V tomto bych byl hodně opatrný. Na rozdíl od výrazně vylepšených pozdějších verzí řetězových rozvodů u 1,2 TSI se 14 TSI tolik neupravovala. Že auto prodělalo výměnu rozvodů znamená jen to, že po 60-80 tisících km na ni musí znovu. A pokud si tazatel myslí, že řetězové rozvody u VW jsou levné, tak je na omylu. Řemenové rozvody u 1,6 MPI vymění do 6 tisíc včetně vodní pumpy a práce po 120 tisících km. U 1,4 TSI se pod deset nedostane a vymění je při polovičním nájezdu.
A mimochodem, auto má jezdit hlavně po městě. Takže není moc co řešit MPI je ve městě mnohem trvanlivější než jakýkoli turbomotor.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 17.01.2019 20:44, RE: RE: ea111
citation:
reakce na: Pavlik, 17.01.2019 20:19 (V tomto bych byl hodně opatrný ...)


Na krátké jízdy do města může být 1.6 vhodnější, ale bez historie musíš řemen řešit vždy, řetěz ne, vydrží klidně dvojnásobek a výměna 10tis možná v autorizáku bez slevy (sada s řetězem stojí podobně jako řemen).
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 18.01.2019 10:21, RE: RE: RE: ea111
citation:
reakce na: capslock, 17.01.2019 20:44 (Na krátké jízdy do města může ...)

Přesně tak 1.6 MPI nemá přímý vstřik, nekarnonuje na krátkých trasách, dobře topí, ale pořád jede dobře i na dálnici. U těch E111, budou mít najeto dost na to, aby kdykoliv se odporoučelo turbo, ale i další složitosti.
Ale na druhou stranu, kdo chce výkon, má našetřeno něco na budoucí servis, tak ať si koupí, co mu vyhovuje.
Jinak poznamenal pan Vaculík ve SM - silnější 1.2 TSI jede skoro dobře jako ořezaná 1.4 TSI a zpapá méně paliva ve městě...
respond
insect
number of posts2
date of registration11.01.2019
Friday 18.01.2019 11:14, Okokok
Díky, pánové
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.