0
back
 

diskuze k tématu: Jiný zvuk motoru v nízké rychlosti

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2014 21:02, Jiný zvuk motoru v nízké rychlosti
Dobrý den.Předem se omlouvám za dotaz,který nebudu umět vyjádřit tak jako zkušený řidič a dobře technicky vybavený.Mám VW Polo 1,2 r.výroby 2011,je tedy po záruce a má najeto 44000 km.V poslední době slyšim jiný zvuk motoru klesající s stoupající hlavně pak v nízké rychlosti. Navštívila jsem včera autorizovaný serviz VW,a po projetí technikem mi bylo sděleno,že se s největší pravděpodobností jedná o ložisko v převodovce.A můj dotaz prosím zní,je možné u této značky a při takhle nízkém počtu km,aby se jednalo o tuto závadu? Co když se vyndá převodovka a závada bude jinde.Jde mi samozřejmě o finance.Jak dlouho mohu jezdit s touto závadou,podotýkám,že zvuk není nijak výrazný.Děkuji za odpověď.
respond
nahlásit
KoobaS
number of posts1067
date of registration23.04.2014
Thursday 07.08.2014 07:52, Ložiska
Ad Závada:
Troufám si tvrdit, že ložisko na převodovce se projevuje jiným způsobem. Pouze na jednom převodovém stupni a při stejné rychlosti stejným zvukem, při stoupající nebo klesající se ten zvuk bude mírně měnit. Jezdit s tím můžete do té doby, než se ložisko rozletí, pak to může skončit destrukcí převodovky. Tak jako tak počítejte s tím, že auto momentálně více namáháte.

Ad Servis:
Doufám, že pokud by servis shodil převodovku a zjistil že tam závada není, platit by jste neměla. Poslední moje zkušenost s koncernovým servisem: Kolegyně má Octa I Tour 1,9 Tdi od nova. Jedna z posledních vyrobených. Asi před dvěma měsíci, při nějakých 65000km auto začalo vydávat rány při rozjezdu a trhaně se rozjíždět. Zničená spojka... Přestože auto celou dobu servisuje v autorizáku kde auto koupila, přístup otřesný. Podle servisu jednoznačně její chyba a bez nároku na slevu. Cena asi 14000Kč...
Takže ano, je možné aby Vaše ještě nové polo vydávalo takovéto zvuky...
respond
nahlásit
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 07.08.2014 13:11, RE: Ložiska
KoobaS posted by:
Ad Závada: Troufám si tvrdit, že ložisko na převodovce se projevuje jiným způsobem. Pouze na jednom převodovém stupni a při stejné rychlosti stejným zvukem, při stoupající nebo klesající se ten zvuk bude mírně měnit. Jezdit s tím můžete do té doby, než se ložisko rozletí, pak to může skončit destrukcí převodovky. Tak jako tak počítejte s tím, že auto momentálně více namáháte. Ad Servis: Doufám, že pokud by servis shodil převodovku a zjistil že tam závada není, platit by jste neměla. Poslední moje zkušenost s koncernovým servisem: Kolegyně má Octa I Tour 1,9 Tdi od nova. Jedna z posledních vyrobených. Asi před dvěma měsíci, při nějakých 65000km auto začalo vydávat rány při rozjezdu a trhaně se rozjíždět. Zničená spojka... Přestože auto celou dobu servisuje v autorizáku kde auto koupila, přístup otřesný. Podle servisu jednoznačně její chyba a bez nároku na slevu. Cena asi 14000Kč... Takže ano, je možné aby Vaše ještě nové polo vydávalo takovéto zvuky...


To jsou ty propagované autorizáky, dokud zákazník platí a drží hubu jsou to ti nejlepší, ale jen do doby kdy se něco po*ere, pak je to samá výmluva. Případ Polo bych rozhodně chtěl řešit na kulanci a to i kdybych musel pohrozit stížnostmi u importéra. Navštívil bych každopádně nějaký doporučený nezávislý servis ať to nezaujatě prohlédne. Sice to nebude zadarmo, ale člověk má něco v ruce a nebudou z něj pak v autorizáku dělat úplného idiota. Případ Octavia - bohužel to opravdu bývá často tím, že někdo neumí jezdit, stačí se na vyndanou spojku podívat a je to jasné. Sám jsem zažil několik takových případů, kdy byla spojka KO po 50 000. TDI mají obecně delší převody a v případě PD je rozpětí pro záběr spojky užší než u rotaček a tak častěji chcípají. Vystrašený řidič pak radši vytáčí při rozjezdu víc motor a tím pádem i víc hobluje spojku, jen aby mu to nechcíplo. Dalším častým nešvarem je stání na spojce na křižovatce atd. Může to být i výrobní vada, ale normálně tyhle spojky vydrží klidně 250 000 a kdo jezdí dálky i víc.
respond
nahlásit
KoobaS
number of posts1067
date of registration23.04.2014
Thursday 07.08.2014 13:31, RE: Ložiska
Paul posted by:
KoobaS posted by:
Ad Závada: Troufám si tvrdit, že ložisko na převodovce se projevuje jiným způsobem. Pouze na jednom převodovém stupni a při stejné rychlosti stejným zvukem, při stoupající nebo klesající se ten zvuk bude mírně měnit. Jezdit s tím můžete do té doby, než se ložisko rozletí, pak to může skončit destrukcí převodovky. Tak jako tak počítejte s tím, že auto momentálně více namáháte. Ad Servis: Doufám, že pokud by servis shodil převodovku a zjistil že tam závada není, platit by jste neměla. Poslední moje zkušenost s koncernovým servisem: Kolegyně má Octa I Tour 1,9 Tdi od nova. Jedna z posledních vyrobených. Asi před dvěma měsíci, při nějakých 65000km auto začalo vydávat rány při rozjezdu a trhaně se rozjíždět. Zničená spojka... Přestože auto celou dobu servisuje v autorizáku kde auto koupila, přístup otřesný. Podle servisu jednoznačně její chyba a bez nároku na slevu. Cena asi 14000Kč... Takže ano, je možné aby Vaše ještě nové polo vydávalo takovéto zvuky...
To jsou ty propagované autorizáky, dokud zákazník platí a drží hubu jsou to ti nejlepší, ale jen do doby kdy se něco po*ere, pak je to samá výmluva. Případ Polo bych rozhodně chtěl řešit na kulanci a to i kdybych musel pohrozit stížnostmi u importéra. Navštívil bych každopádně nějaký doporučený nezávislý servis ať to nezaujatě prohlédne. Sice to nebude zadarmo, ale člověk má něco v ruce a nebudou z něj pak v autorizáku dělat úplného idiota. Případ Octavia - bohužel to opravdu bývá často tím, že někdo neumí jezdit, stačí se na vyndanou spojku podívat a je to jasné. Sám jsem zažil několik takových případů, kdy byla spojka KO po 50 000. TDI mají obecně delší převody a v případě PD je rozpětí pro záběr spojky užší než u rotaček a tak častěji chcípají. Vystrašený řidič pak radši vytáčí při rozjezdu víc motor a tím pádem i víc hobluje spojku, jen aby mu to nechcíplo. Dalším častým nešvarem je stání na spojce na křižovatce atd. Může to být i výrobní vada, ale normálně tyhle spojky vydrží klidně 250 000 a kdo jezdí dálky i víc.


Nevím, s kolegyní nejezdím. Je už starší, jezdí klidně. Nikdy jsem jí neviděl se rozjíždět s vytočeným motorem. Řekl jsem jí, ať servis tlačí na kulanci, že to není normální. A s tvým postupem maximálně souhlasím...
respond
nahlásit
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 11.08.2014 22:28, RE:
Dobrý den. Podobná závada se může objevit u kteréhokoliv vozu, obzvláště potom u novějších, kde automobilky při vývoji a výrobě šetří, kde se dá. Může se také jednat o vadu materiálu. Nelze předpovědět, jak dlouho lze s tímto problémem dál jezdit. Ložisko může vydržet tisíce kilometrů, nebo se naopak rozpadnout či zadřít během krátké doby. S blížícím se koncem by se ale hlučnost převodovky zvětšovala.
respond
nahlásit
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.