0
back
 

diskuze k tématu: O motor 1,4 TSI je třeba pečovat. Co se stane, když to neuděláte?

category of topic classification: německá vozidla
mykovec
number of posts33
date of registration13.12.2008
Wednesday 24.01.2018 14:14, Kvalita made in EU
Svět se zbláznil. Náplň, která má mazat přesnou mechaniku motoru v něm necháme 30 tisíc km a rozvody měníme po 70 tisících, byť jsou řetězové. To vše s doporučením výrobce. Kde jsou ty doby, kdy řetězový rozvod zvládal několik set tisíc km a olej se měnil tak, aby se motor nemusel zadřít? K čemu jsou všechny ty technologie, když ve výsledku vypadne vysokonákladový těžkoudržovatelný šrot? Čím vyšší emisní norma, tím větší sajrajty, byť v menším množství (bohužel jen teoreticky) vylétávají z výfuku. Možná by se mohli úředníci zamyslet nad tím, že "důležité" jsou nejen papírové emise, ale i to, kolik toho dotyčné auto najede. Že je tvorba oxidu uhličitého poloviční (v laboratoři) je sice líbezné, ale co to pomůže, když aut je násobně víc a násobně víc i jezdí?
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Wednesday 24.01.2018 18:37, a
opět česká vesnice v praxi.Koupí si auto za 750 000.-kč a pak řeší jestli tam nalije olej za 400 nebo za 200...co k tomu říct
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Wednesday 24.01.2018 18:55, RE: a
stréc od piva posted by:
opět česká vesnice v praxi.Koupí si auto za 750 000.-kč a pak řeší jestli tam nalije olej za 400 nebo za 200...co k tomu říct


Proč vesnice? Lidé kteří jsou ochotni si pro korunu nechat vrtat koleno jsou podle mých zkušeností rozprostřeni zcela rovnoměrně bez ohledu na lokalitu nebo příjmovou skupinu. Pokud se k tomu přidá neznalost (v tomto případě moderní motor vs. moderní olej) je většinou vymalováno...
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Wednesday 24.01.2018 18:57, RE: a
Pavlik posted by:
stréc od piva posted by:
opět česká vesnice v praxi.Koupí si auto za 750 000.-kč a pak řeší jestli tam nalije olej za 400 nebo za 200...co k tomu říct
Proč vesnice? Lidé kteří jsou ochotni si pro korunu nechat vrtat koleno jsou podle mých zkušeností rozprostřeni zcela rovnoměrně bez ohledu na lokalitu nebo příjmovou skupinu. Pokud se k tomu přidá neznalost (v tomto případě moderní motor vs. moderní olej) je většinou vymalováno...


to byl nadhled,samozřejmě to není cíleny na lidi z nějaké oblasti....jen navazuji na to,že u většiny lidí se bijí věci jako mít něco na něco co nemám,a šetřit i na provozu té věci..
respond
Citroenak
number of posts724
date of registration13.04.2012
Wednesday 24.01.2018 20:12, Nechapem
V clanku je uvedene, ze mal najazdene 28t km. Olej menil kazdych 30t km. Takze ak tomu spravne chapem, mal tam olej od vyroby. Ako je teda mozne, ze bol zlej specifikacie?
Preventivne vymenil rozvody... Mal 28t km!!! a uz menil retazove rozvody?
Ak ma tento clanok sluzit na odstrasenie ludi od kupy tohto motora, dajte to prosim do nadpisu. Takto to znie len ako obycajna rada, aby si ho kupili a na co si maju dat pozor. Niektory by sa potom mohli hnevat. Najme ti, co mali predtym akukolvek inu znacku a motor im fungoval.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 24.01.2018 21:41, olej
Nechápu že si někdo koupí auto za statisíce a pak mění olej po 30tis. km, vždyť olej nemá jen mazací funkci, ale usazují se v něm nečistoty které musí pryč.
Vždy si vzpomenu na jednoho starého mechanika, který říkal: raději levnější olej ale častější výměny
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Wednesday 24.01.2018 21:51, RE: Nechapem
Citroenak posted by:
V clanku je uvedene, ze mal najazdene 28t km. Olej menil kazdych 30t km. Takze ak tomu spravne chapem, mal tam olej od vyroby. Ako je teda mozne, ze bol zlej specifikacie?Preventivne vymenil rozvody... Mal 28t km!!! a uz menil retazove rozvody?Ak ma tento clanok sluzit na odstrasenie ludi od kupy tohto motora, dajte to prosim do nadpisu. Takto to znie len ako obycajna rada, aby si ho kupili a na co si maju dat pozor. Niektory by sa potom mohli hnevat. Najme ti, co mali predtym akukolvek inu znacku a motor im fungoval.


Myslím si, že jsi to špatně pochopil. Z textu lze pochopit, že to byla koupená ojetina (s neuvedeným nájezdem) u které nový majitel nechal vyměnit rozvody. Olej ale zůstal původní s intervalem výměny long-life, tedy 30 tisíc km a po 28 tisících km z toho posledního intervalu motor nevydržel.
Jinak ano, všechny motory TSi jsou hoooodně spolehlivé. Konečně Fanda tady o tom napsal dlouhé texty. To už snad raději Wankel, ten alespoň jede.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 25.01.2018 18:19, nevím
Já teda nevím, ale kvůli špatné specifikaci oleje je propálený píst? Jako chápal bych třeba vydřené vložky válců, klepající ojniční ložiska, ale propálený píst?
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 25.01.2018 18:37, RE: Nechapem
Pavlik posted by:
Citroenak posted by:
V clanku je uvedene, ze mal najazdene 28t km. Olej menil kazdych 30t km. Takze ak tomu spravne chapem, mal tam olej od vyroby. Ako je teda mozne, ze bol zlej specifikacie?Preventivne vymenil rozvody... Mal 28t km!!! a uz menil retazove rozvody?Ak ma tento clanok sluzit na odstrasenie ludi od kupy tohto motora, dajte to prosim do nadpisu. Takto to znie len ako obycajna rada, aby si ho kupili a na co si maju dat pozor. Niektory by sa potom mohli hnevat. Najme ti, co mali predtym akukolvek inu znacku a motor im fungoval.
Myslím si, že jsi to špatně pochopil. Z textu lze pochopit, že to byla koupená ojetina (s neuvedeným nájezdem) u které nový majitel nechal vyměnit rozvody. Olej ale zůstal původní s intervalem výměny long-life, tedy 30 tisíc km a po 28 tisících km z toho posledního intervalu motor nevydržel.Jinak ano, všechny motory TSi jsou hoooodně spolehlivé. Konečně Fanda tady o tom napsal dlouhé texty. To už snad raději Wankel, ten alespoň jede.


I když to někteří neradi slyší,tak motory tsi jsou dnes spolehlivé. Zrovna tak jako jsou dnes spolehlivé i motory dci nebo hdi .
respond
Citroenak
number of posts724
date of registration13.04.2012
Thursday 25.01.2018 21:40, Spolahlive TSI
Mozno uz su, ale v clanku sa pise o ojazdenom aute. Verim tomu, ze su spolahlive, ved menit retazovy rozvod kazdych 70t km :) to by uz musel byt velky pruser, aby sa roztrhli.Aj ked myslim, ze tam maju nove motory naspat remen. Neviem, nezaujimam sa. Jedine stastie tychto motorov je, ze sa davaju do skodovie a ostatnych koncernovych aut. Keby taky motor dal do svojho auta napr. renault (a je jedno ci 1.2, 1.4, 1.8 alebo 2.0 TSI), tak by len kazdy pokrutil hlavou, ze je to predsa renault a tam sa to ocakava. Ale v koncernovom aute je vlastne spolahlivy :D Koncern zije len zo svojej povesti. Ale budem ticho, lebo ja by som chcel citroen C5 s benzinovym motorom. PSA to ale s vacsim benzinom vzdala uplne. Koncern to aspon skusa.
respond
petous22
number of posts1
date of registration15.02.2018
Thursday 15.02.2018 09:58, https://www.tipcars.com/magazin/poradna/o-motor-1-4-tsi-je-treba-pecovat-co-se-stane-kdyz-to-neudelate.html#
Jestlipak není ten píst propálený spíš z důvodu šetření na palivu - nemá náhodou tento motor doporučenou 98ku?
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 15.02.2018 12:02, RE: https://www.tipcars.com/magazin/poradna/o-motor-1-4-tsi-je-treba-pecovat-co-se-stane-kdyz-to-neudelate.html#
petous22 posted by:
Jestlipak není ten píst propálený spíš z důvodu šetření na palivu - nemá náhodou tento motor doporučenou 98ku?


To spíš vypadá na špatný vstřikovač, palivo odkapává na píst a je vymalováno.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.