0
back
 

diskuze k tématu: Ojetina V40 vs. Primera vs. Focus vs. Mégane Kombíky 1999-2001

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, americká vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní, volná diskuze
Lamer
number of posts8
date of registration10.10.2015
Sunday 08.05.2016 22:53, Ojetina V40 vs. Primera vs. Focus vs. Mégane Kombíky 1999-2001
Ahoj lidi,
přichází léto a rád bych si vybral nějaké první ojeté auto. Je pár podmínek, kterých bych se rád při výběru držel, ale samozřejmě budu rád i když doporučíte případně nějaké jiné modely. Hlavní podmínky jsou, že to musí být hatchback nebo kombík, prostě praktický auto do kterého se něco vejde. Dále benzínový motor, alespoň 60kw nějaký osvědčený, živější ale do 2 litru. To jsou vlastně jediné požadavky, jinak cena 50 000. Nepočítám, že za tyhle peníze seženu auto v nějakém supr stavu.
Z těhle čtyř kandidátů se mi nejvíce líbí primera s 1,8 motorem, ale je to celkem vzácné auto a najít lepší kousek je zázrak. Na ty motory od nissanu jsem slyšel samou chválu + má řetěz. Co se týče těch ostatních, volvo bych bral jen ten ročník po modernizaci (2000 pokud si vzpomínám). Sice to je takové nudné auto které nic moc ničím nevyčnívá, ale má to velkej kufr, celkem dobrou výbavu a ty motory by měly vydržet dost (1,8 125k ne ta od mitsubishi i osobně si myslím, že ta nespolehlivost GDI motoů je dost přeháněná). Taky mě celkem mrzí jak vypadá interiér, ale tak potřebuji to jen na převoz tak se nad tím dá přimhouřit oko. Stejně tak i Focus vypadá hezky z venku, ale interiér je dost nevkusný. Přijde mi, ale že většina Focusů co se prodává má již život zasebou navíc hezčí kousky mi přijdou dosti nadceněné narozdíl od ostatních. Poslední auto co mám v hledáčku je Mégane jedničková generace. Levné, pohodlné svezení, akorát se trochu bojím v jakém stavu budou motory..

Budu rád za všechny vaše názory, který model byste doporučili, připadně proč. Počítám, že stejně nakonec sáhnu po autě, které bude logicky v nejlepším stavu..
(hodně se mi líbily i mazdy, ale bohužel je 90% aut zrezivělých skrz na skrz)
respond
Lamer
number of posts8
date of registration10.10.2015
Monday 09.05.2016 12:10, Hatchbacky
U těch hatchbacků mě napadla 323 nebo almera, jsou to malá auta, ale zároveň se do kufru dá něco dát. Jsem prostě odpůrce sedanů, když už je to auto dlouhé tak ať se mu do kufru alespoň něco vejde ne?

respond
ewing1
number of posts46
date of registration29.05.2009
Tuesday 10.05.2016 10:15, VOLVO V40
Pokud se rozhodnete pro Volvo V40, tak vemte s motorem 2,0 100kW. Má to kolega v práci již 10 let a je s ní spokojený. Úsporný, spolehlivý a živý motor. Já mám větší Volva, takže víc Vám o V40 neřeknu. Ale 1,6 a 1,8 nebrat. Když už tak 2,0. Ty slabší nemají menší spotřebu a navíc to moc nejede...
respond
Lamer
number of posts8
date of registration10.10.2015
Tuesday 10.05.2016 11:58, 2,0
Velice děkuji za reakci, do 1,6 bych ani nešel, ale 2,0 už se mi zdá velký i ohledně povinného ručení kde se připlatí dost . Jinak zpřevodování mají skoro stejné, takže by měla být 1,8 třeba na dálnici úspornější ne? věřím, že to s 2 litrem může být parádní auto a je i jasné že 1,8 sním bude mít nějakou tu práci.. Každopádně jsem rád za každý názor :)
respond
pase
number of posts7
date of registration01.10.2008
Tuesday 10.05.2016 13:55, Nissan Primera P11
Pokud se podaří slušný kus, tak jednoznačně Primeru P11 (pozor - ne P12 !!!) hatchback či kombi, u 1,8 bacha na spotřebu oleje, klidně i 2,0. Super volba.
respond
zeneva
number of posts75
date of registration24.08.2009
Tuesday 10.05.2016 15:50, Vetsi objem se nerovna vyssi spotreba
Ahoj, jak pisu v nadpisu 1, 8 nemusi byt uspornejsi nez 2,0. Ve meste pravdepodobne ano, ale na dalnici spi ne. Jel jsem s Mazdou 6, 2,0 a za mnou Kia Ceed 1,4 Bratislava Praha a s tesim autem a vyssim obsahem jsem jel o pul litru na 100 km usporneji nez 1,4.
S Mazdou jezdim za 7,6, coz mi neprijde nic hroznyho.
respond
Lamer
number of posts8
date of registration10.10.2015
Tuesday 10.05.2016 18:42, RE: Nissan Primera P11
pase posted by:
Pokud se podaří slušný kus, tak jednoznačně Primeru P11 (pozor - ne P12 !!!) hatchback či kombi, u 1,8 bacha na spotřebu oleje, klidně i 2,0. Super volba.


To jsem si právě někde přečetl, že prý ty 1,8 motory, když už jsou dost jetý tak tím trpí no, že už maj opotřebovaný pístní kroužky. Celkem se toho děsím, protože mi přijde, že to ani při testovací jízdě nemůžu odhalit.. přeci jen i kdybych najel třeba 20km tak toho oleje tolik neubude.. Jak bych to poznal? Horší startovatelnost, protože to nebude mít za studena tlaky nebo předpokládám, že u benzínáku nepůjde černej kouř z výfuku..
respond
Lamer
number of posts8
date of registration10.10.2015
Tuesday 10.05.2016 18:46, RE: Vetsi objem se nerovna vyssi spotreba
zeneva posted by:
Ahoj, jak pisu v nadpisu 1, 8 nemusi byt uspornejsi nez 2,0. Ve meste pravdepodobne ano, ale na dalnici spi ne. Jel jsem s Mazdou 6, 2,0 a za mnou Kia Ceed 1,4 Bratislava Praha a s tesim autem a vyssim obsahem jsem jel o pul litru na 100 km usporneji nez 1,4.S Mazdou jezdim za 7,6, coz mi neprijde nic hroznyho.


Ahoj, díky za reakci. No já vím, že to není vždy úměrné, ale přijde mi, že tvůj případ nelze porovnávat. Jde o to že ty Volva mají skoro stejně zpřevodované motory, takže když pojedou obě 130 tak bude uritě dvoulitr žřát víc.Navíc mezi nima nebude takový rozdíl ve výkonu, pokud vím tak 1,8 má 92 kw a 2 litr 102kw. Ty mazdy mají super motory.. zvýšily kompresní poměr na 14:1 takže ty benzíny jsou celkem úsporný. Pokud si budu kupovat někdy nové auto tak určitě šáhnu po Mazdě, je to nerozumnější značka, žádnej downsizing nebo nesmylsná základní výbava.. Ale bohužel hrozně reznou, takže jako ojetinu asi nic.. :(
respond
JakubR
number of posts24
date of registration19.11.2009
Tuesday 10.05.2016 20:19, ojetina
já bych moc nešpekuloval. najděte si megana grandtour s 1.6 79kW v ucházejícím stavu. spolehlivost renaultů nebo spíš tzv. "pověst" řešit nehodlám. ten motor je osvědčený. tohle auto je široce rozšířené, známé a nijak záludné ani komplikované. ceny náhradních dílů jsou taky příznivé. focus v 1.6 taky nebude špatný, ale ten interiér je snad ještě větší úlet jak v meganu, starší fordy taky trpí na korozi a vzhledem k jízdním vlastnostem a ceně ojetin bude těžší najít kousek, který neprošel rukama nějakého obecního "fitipaldiho". vzhledem ke stáří zvolených vozů bych o ničem jiném neuvažoval, kor o exotice pokud nejste fanda...
respond
Lamer
number of posts8
date of registration10.10.2015
Tuesday 10.05.2016 20:29, Megane
No já nad tím autem přemýšlel úplně na začátku, ale bojím se, že většina z nich bude dost jetá. Přeci jen bývalo to podnikatelské auto pro firmy v té době. Ale asi máte pravdu, bude to ta lepší volba.
respond
ewing1
number of posts46
date of registration29.05.2009
Wednesday 11.05.2016 09:43, VOLVO
Co se týká povinného ručení, tak už dávno neplatí, že za vyšší objem motoru platíte o moc víc korun..
Např. já za dvoulitra Volvo 940 platím u AXA kolem 1.900,- Kč ročně a za Chevrolet Suburban s motorem 5,7 litru jsem platil asi 2.020,- Kč ročně.... Takže tak..
respond
Lamer
number of posts8
date of registration10.10.2015
Wednesday 11.05.2016 17:31, povinné ručení
Aha, no a není to tím, že to jsou rozdílná auta? Když jsem si dělal povinné ručení na galanta tak mi u 2,5 V6 vyšlo kolem 9 tisíc a u 2l 4válce asi 7,5... Ale možná se to změnilo, bylo by to logické protože platit podle obsahu nedává žádný smysl.
respond
ewing1
number of posts46
date of registration29.05.2009
Friday 13.05.2016 10:00, VOLVO
Na značce vozu nezáleží. Někdy hraje ale roli i věk a bydliště majitele vozu. Když bydlí na vesnici, tak platí méně než ve městě.. atd.. Ale třeba u Volva 940, kde je dvoulitr motor platím kolem 1900 za pojistku. U Volva S90, třílitra platím něco přes 2 tisíce.. Teda vlastně od loňského roku asi 3.100, protože jsem si připojistil skla na 20 tisíc..
respond
KoobaS
number of posts1008
date of registration23.04.2014
Friday 13.05.2016 10:33, RE: VOLVO
ewing1 posted by:
Na značce vozu nezáleží. Někdy hraje ale roli i věk a bydliště majitele vozu. Když bydlí na vesnici, tak platí méně než ve městě.. atd.. Ale třeba u Volva 940, kde je dvoulitr motor platím kolem 1900 za pojistku. U Volva S90, třílitra platím něco přes 2 tisíce.. Teda vlastně od loňského roku asi 3.100, protože jsem si připojistil skla na 20 tisíc..


On ten věk hraje roli ne někdy, ale vždycky a u mladých dost velkou. Já mám 25 let, bonusy za 4 roky, trvalé bydliště v okresním městě a u dvoulitru bych se dostal na částku cca 4-5 tisíc. Pravdou je, že jdu vždy po "lépe vybavených" pojistkách. Když jsem si v 21 kupoval Focusa 1,8, cena pojistky u ČP bez započtení slevy byla cca 9000Kč... Teď za 406 kombi 1,9td platím cca 5 tisíc, ale vysoké limity plnění, pojištěna všechna skla atd...
Cca dva roky zpátky se pojistky změnily a ceny pro mladé řidiče vyletěly hodně nahoru...
respond
Lamer
number of posts8
date of registration10.10.2015
Saturday 14.05.2016 00:09, RE: VOLVO
ewing1 posted by:
Na značce vozu nezáleží. Někdy hraje ale roli i věk a bydliště majitele vozu. Když bydlí na vesnici, tak platí méně než ve městě.. atd.. Ale třeba u Volva 940, kde je dvoulitr motor platím kolem 1900 za pojistku. U Volva S90, třílitra platím něco přes 2 tisíce.. Teda vlastně od loňského roku asi 3.100, protože jsem si připojistil skla na 20 tisíc..


Jakože 1900,- za celej rok nebo čtvrtletně? Jak dlouho už platíš pojistku? už musíš mít třeba 10 let bez nehody ne?

respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.