0
back
 

diskuze k tématu: Auto vhodné pro tahání karavanu-automat

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
aldakaw
number of posts1
date of registration06.03.2023
Monday 06.03.2023 13:58, Auto vhodné pro tahání karavanu-automat
dobrý den, dokážete pomoci s výběrem auta pro tahání karavanu (1400kg), celkový roční nájezd cca 15000km, cena 600-700.000, podmínka je automat - hydroměnič (dvouspojky atd... nechci), nejlépe naftu pro vyšší kroutící moment, jestli SUV,MPV, zvedlé kombi je mi celkem jedno, bonus by byl pohon všech kol ale není podmínkou, koukal jsem na BMW GranTourer 220D 2018, Volvo V60 cross country AWD D4 - tady nevím, zda do roku 2018, kde byl tuším 5valec nebo od 2019 . to je 4valec o stejných parametrech, ale někdo uvádí horší spolehlivost, Hyundai Tucson 2,0 CRDI/136 kW od 2018 atd...případně budu rád za další vhodné návrhy
respond
Ma007
number of posts194
date of registration26.11.2013
Wednesday 08.03.2023 10:01, RE: Auto vhodné pro tahání karavanu-automat
citation:
reakce na: aldakaw, 06.03.2023 13:58 (dobrý den, dokážete pomoci s v ...)


Mám rovnako ťažký karavan. Takže:
cca 6 rokov som ho ťahal s Peugeotom 508 sedan, 2.0 HDi 120kW, hydromenič.

Výkon problém nebol, aj keď na predbiehanie v kopcoch to nebolo, hlavne keď ten blb predomnou čo šiel posledných 20 km max 70-tkou, tak zrazu zrýchli na 100vku...
Čo bol v lete 2x "problém", že auto sa v tiahlich diaľničných stúpaniach nedokázalo uchladiť. napr. stúpanie od Zadaru k tunelu Svieti rok. Vonku +38°C, teplota vody 108°C, olej 130+°C.
Stabilita súpravy do 100km/hod celkom OK, aj keď bolo cítiť bočný nároyový vietor.
Celkovo poviem, že ten Peugeot považujem za rozumné minimum.

Skúsil som príves ťahať aj Kodiakom 2.0 TDI 140kW a oproti peugeotu stabilnejšia súprava aj pri rýchlosti okolo 110km/hod vďaka viac zaťaženej zadnej náprave auta. + 20 kW bolo v kopcoch citeľných, auto nemalo problém s prehrievaním (origo ťažné = väčší chladič + zmenený termomanažment)

Po tejto skúsenosti mám ako hlavné auto na ťahanie Toyotu RAV4 PHEV. Výhody:
+300 kg vo váhe vozidla + dobre rozložená hmotnosť = výborná stabilita súpravy.
225 kW = výkon nie je problém aj keď blb predomnou začne zrýchlovať.
Veľký chladič = neprehrieva sa ani v diaľničných stúpaniach.
Prevodovka eCVT (nemýliť s CVT!) - nie je tam spojka, nie je tam hydromenič, je planétová prevodovka s 2x elektromotorom a + 2,5 benzín
4x4 je výhoda, no podmienka do kempov to nie je.

Obecne poviem, treba hľadať auto s pohotovostnou hmotnosťou o 30% viac ako karavan, s dlhým rázvorom, s krátkym zadným previsom, s veľkým chladičom (na plochu) a určite bez DSG-spojky sa lúbia prehriať a vodič to niekedy nevie ovplyvniť, radšej hydromenič, alebo už manuál.

Výkon je len o komforte obsluhy, ale pod 50 koní na tonu hmotnosti celej súpravy by som nešiel. Stúpania sú zbytočný stres a keď Vás kamióny tlačia a predbiehajú kade-tade tiež to nie je príjemné.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.