0
back
 

diskuze k tématu: Ojete bezpecne kombi/SUV/MPV stredni/vyssi tridy s vetsi hmotnosti +1700kg, +-500 tis kc

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, ostatní
martinw
number of posts28
date of registration12.07.2016
Tuesday 12.07.2016 21:33, Ojete bezpecne kombi/SUV/MPV stredni/vyssi tridy s vetsi hmotnosti +1700kg, +-500 tis kc
Bezpecne auto pro me krome konkretnich vlastnosti (pocet airbagu, asistenti, kontrola trakce apod...) znamena take to ze ma urcitou hmotnost. Je hezke ze se nyni pouzivaji vysokopevnostni oceli a tim padem vyrobci setri klidne i 200kg dolu, ale ve vysledku Vas muze prizabit ve Vasi nove Opel Astra *2016 stary Ford Mondeo - jen diky tomu ze ve Fordu pred par lety jeste nesetrili na kilogramech. Vzhledem k tomu ze drtiva vetsina kombi a SUV stredni tridy konci na 1500 - 1600 kg rad bych neco tezsiho.

Pozadavky :
- kombi/SUV/MPV, nechci sedan
- kufr alespon 500l
- petimistne provedeni
- max rok vyroby 2013
- vyssi hmotnost - alespon 1700kg
- rozumna sirka < 190cm bez zrcatek (zadny Espace, Zafiru, Ford Galaxy to uz je hodne siroke)
- spis benzin ale netrvam na nem

Rozpocet je pul mega.

Nemam duveru k francouzum :) sympaticke je mi Volvo, Mercedes nebo Subaru, pokud by se nasel 'drzak' i mezi BMW , Audi nevahal bych. Meli byste prehled co by mohlo fungovat na me pozadavky ?

Jezdim kratke i dlouhe trasy, 2/3 dalnice, 1/3 okresky a obcas se nevyhnu zapadlym uzkym cestam (proto mam limit na sirku vozu).


respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Tuesday 12.07.2016 22:47, ff
asi bych volil Fiat Freemont....nejlepší poměr cena / výkon....pohotovostní hmotnost 2000kg,až 7 míst.má 4,9metru..dělá se i v 4x4 a dá se sehnat i s 6válcem Pentastarem 3,6V....
respond
martinw
number of posts28
date of registration12.07.2016
Wednesday 13.07.2016 07:55, re: fiat freemont
Zajimavy tip, FIATa bych necekal - ale bouzel je to postavene na americkem Dodge Journey kteremu se pri narazu do prekazky s malym presahem lame predni A sloupek viz. odkaz : http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/dodge/journey-4-door-suv
respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Wednesday 13.07.2016 13:56, Re: Freemont
Já bych toho Fiata nebral. Mám tedy zkušenosti (cca 5 tis. km) s americkým originálem Dodge Journey. Auto subjektivně docela hezké (aspoň z některých úhlů), takový crossover mezi kombi a SUV. Na kempování ve dvou docela fajn, dá se v tom vyspat celkem rozumně, zvládá i nezpevněné cesty. A tady bych si položil otázku, jestli to má být určení toho auta? Protože pokud ne a bude jezdit po silnici, tak právě v jízdních vlastnostech vidím největší slabinu toho auta. Naklání se v zatáčkách při svižnější jízdě, až z toho jde hrůza. Na nerovnostech dost odskakuje. Zkrátka takové nemotorné a nejisté auto, na dnešní dobu. Samozřejmě zvyknout se dá na všechno a klidnému řidiči to nejspíš bude vyhovovat, ale když je na výběr, volil bych osobně jinak. A to jinak Fiatu docela fandím.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 15.07.2016 08:34, Bez šance
Nic takového nekoupíte. Pokud nechcete MPV typu třeba s-max, tak máte smůlu. Limitující je ta šířka. Nedává smysl, aby úzké auto bylo zároveň i těžké.Teoreticky by možná šlo pořídit Volvo V70. S trochou výbavy se na 1700 kg dostanete. Standardní pohotovostní je kolem 1670 kg.
respond
martinw
number of posts28
date of registration12.07.2016
Friday 15.07.2016 14:15, re:
mate pravdu jedina ta posledni generace V70, hledal sem sam a rikal sem si jestli jsem neco na trhu nevynechal - v risi snu tak zustava napr. ojeta Audi Q5 (nad rozpocet o cca 200 tis kc) pripadne nejaka hybridni ojetina at uz lexus nebo toyota (hybrid = hmotnosti navic diky vestavene baterii)

Kdyz si to rozdelite podle hmotnosti jasne uvidite jaka auta jsou premiova a jaka nikoli, pritom hmotnost je to co Vam muze pri nehode s druhym vozem nejvice pomoci (uznavam ze tento pristup neni solidarni). Nenechte se osalit segmentem stredni/nizsi tridy SUV - hmotnostne jsou casto stejne jako kombiky je to jen nafoukany plech a vyssi teziste klade vetsi naroky na kvalitu stabilizace a podvozku jako takoveho.
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Friday 15.07.2016 16:48, RE: re:
martinw posted by:
mate pravdu jedina ta posledni generace V70, hledal sem sam a rikal sem si jestli jsem neco na trhu nevynechal - v risi snu tak zustava napr. ojeta Audi Q5 (nad rozpocet o cca 200 tis kc) pripadne nejaka hybridni ojetina at uz lexus nebo toyota (hybrid = hmotnosti navic diky vestavene baterii)Kdyz si to rozdelite podle hmotnosti jasne uvidite jaka auta jsou premiova a jaka nikoli, pritom hmotnost je to co Vam muze pri nehode s druhym vozem nejvice pomoci (uznavam ze tento pristup neni solidarni). Nenechte se osalit segmentem stredni/nizsi tridy SUV - hmotnostne jsou casto stejne jako kombiky je to jen nafoukany plech a vyssi teziste klade vetsi naroky na kvalitu stabilizace a podvozku jako takoveho.


Úplně jsem nepochopil to bazírování na hmotnosti. Při kontaktu s pevnou překážkou se kinetická energie rozjeté lokomotivy rychle otočí proti vám. Pokud ale víte, že budete bourat jen do ostatních aut, tak možná ano. Pojal jste to ale tak trochu soubojově, přičemž počítáte s tím, že se do vás trefí (nebo vy do něj) jen "slabší" soupeř. Ale při střetu s Tatrou se štěrkem Vám bude nejspíš úplně jedno, jestli vážíte o 100 kg víc, nebo míň.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 15.07.2016 17:36, RE: re:
Pepe posted by:
martinw posted by:
mate pravdu jedina ta posledni generace V70, hledal sem sam a rikal sem si jestli jsem neco na trhu nevynechal - v risi snu tak zustava napr. ojeta Audi Q5 (nad rozpocet o cca 200 tis kc) pripadne nejaka hybridni ojetina at uz lexus nebo toyota (hybrid = hmotnosti navic diky vestavene baterii)Kdyz si to rozdelite podle hmotnosti jasne uvidite jaka auta jsou premiova a jaka nikoli, pritom hmotnost je to co Vam muze pri nehode s druhym vozem nejvice pomoci (uznavam ze tento pristup neni solidarni). Nenechte se osalit segmentem stredni/nizsi tridy SUV - hmotnostne jsou casto stejne jako kombiky je to jen nafoukany plech a vyssi teziste klade vetsi naroky na kvalitu stabilizace a podvozku jako takoveho.
Úplně jsem nepochopil to bazírování na hmotnosti. Při kontaktu s pevnou překážkou se kinetická energie rozjeté lokomotivy rychle otočí proti vám. Pokud ale víte, že budete bourat jen do ostatních aut, tak možná ano. Pojal jste to ale tak trochu soubojově, přičemž počítáte s tím, že se do vás trefí (nebo vy do něj) jen "slabší" soupeř. Ale při střetu s Tatrou se štěrkem Vám bude nejspíš úplně jedno, jestli vážíte o 100 kg víc, nebo míň.


Ono stačí jen narazit do středně tlustého stromu a je hmotnost auta irelevantní.
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Friday 15.07.2016 19:32, RE: re:
martinw posted by:
mate pravdu jedina ta posledni generace V70, hledal sem sam a rikal sem si jestli jsem neco na trhu nevynechal - v risi snu tak zustava napr. ojeta Audi Q5 (nad rozpocet o cca 200 tis kc) pripadne nejaka hybridni ojetina at uz lexus nebo toyota (hybrid = hmotnosti navic diky vestavene baterii)Kdyz si to rozdelite podle hmotnosti jasne uvidite jaka auta jsou premiova a jaka nikoli, pritom hmotnost je to co Vam muze pri nehode s druhym vozem nejvice pomoci (uznavam ze tento pristup neni solidarni). Nenechte se osalit segmentem stredni/nizsi tridy SUV - hmotnostne jsou casto stejne jako kombiky je to jen nafoukany plech a vyssi teziste klade vetsi naroky na kvalitu stabilizace a podvozku jako takoveho.


Dovolím si hrubě nesouhlasit. Já osobně radši bdu mít váhu auta uloženou v konstrukci z pevnostní oceli, než v baterkách

Jinak enchápu ty, co pořád řeší bezpečnost auta a řeší u toho váhu nebo vysoký posez. Váha je parametr zcela totálně o ničem a vyšší posez =vysoký podvozek) spúíše na bezpečnsoti ubírá. Ale každému co jeho jest.
respond
martinw
number of posts28
date of registration12.07.2016
Friday 15.07.2016 23:31, RE: re:
citation:

Já osobně radši bdu mít váhu auta uloženou v konstrukci z pevnostní oceli, než v baterkách


Souhlasim,a o jakych autech se bavime ? Me napada Volvo, Audi, Bmw... a pevnostni ocel ve vetsim mnozstvi bude asi vazit vice ze ?

citation:

Jinak enchápu ty, co pořád řeší bezpečnost auta a řeší u toho váhu nebo vysoký posez. Váha je parametr zcela totálně o ničem a vyšší posez =vysoký podvozek) spúíše na bezpečnsoti ubírá. Ale každému co jeho jest.


Hmotnost je stezejnim faktorem - samozrejme ruku v ruce s tim jak je to auto konstruovane. Co se konstrukce tyka podivejte se na crash testy americke IIHS (http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/performance-in-small-overlap-front-test-earns-6-small-cars-good-or-acceptable-ratings-and-top-safety-pick-award) , od roku 2014 delaji offsetove narazove crash testy pri rychlosti 64km/h - hodne aut to nedalo a vyrobci museli dodatecne vyztuzovat.

Doporucil bych si precist zaver s tohoto clanku se kterym se muzu ztotoznit : http://dfens-cz.com/pasivni-bezpecnost-osobnich-aut/



respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 16.07.2016 00:09, RE: re:
Zdeny60 posted by:
martinw posted by:
mate pravdu jedina ta posledni generace V70, hledal sem sam a rikal sem si jestli jsem neco na trhu nevynechal - v risi snu tak zustava napr. ojeta Audi Q5 (nad rozpocet o cca 200 tis kc) pripadne nejaka hybridni ojetina at uz lexus nebo toyota (hybrid = hmotnosti navic diky vestavene baterii)Kdyz si to rozdelite podle hmotnosti jasne uvidite jaka auta jsou premiova a jaka nikoli, pritom hmotnost je to co Vam muze pri nehode s druhym vozem nejvice pomoci (uznavam ze tento pristup neni solidarni). Nenechte se osalit segmentem stredni/nizsi tridy SUV - hmotnostne jsou casto stejne jako kombiky je to jen nafoukany plech a vyssi teziste klade vetsi naroky na kvalitu stabilizace a podvozku jako takoveho.
Dovolím si hrubě nesouhlasit. Já osobně radši bdu mít váhu auta uloženou v konstrukci z pevnostní oceli, než v baterkách Jinak enchápu ty, co pořád řeší bezpečnost auta a řeší u toho váhu nebo vysoký posez. Váha je parametr zcela totálně o ničem a vyšší posez =vysoký podvozek) spúíše na bezpečnsoti ubírá. Ale každému co jeho jest.


Ad váha a výška posezu. Je opravdu těžké intuitivně pochopit, že v případě střetu dvou vozidel je lepší sedět vysoko v 6 tunovém autobusu než třeba v 1 tunové nízké Fábii? Jinak ale souhlasím, že vyšší stavba auta je méně stabilní.

Pokud je auto těžké např. i kvůli baterkám a zároveň výborně obstojí v nárazových testech, tak je evidentně pevnost auta v pořádku ne? Proč lidi mají potřebu radit automobilkách jak správně konstruovat auta? Případně proč lidi z gauče radí fotbalistům jak mají hrát fotbal?
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Saturday 16.07.2016 07:47, RE: re:
Petr S posted by:
Zdeny60 posted by:
martinw posted by:
mate pravdu jedina ta posledni generace V70, hledal sem sam a rikal sem si jestli jsem neco na trhu nevynechal - v risi snu tak zustava napr. ojeta Audi Q5 (nad rozpocet o cca 200 tis kc) pripadne nejaka hybridni ojetina at uz lexus nebo toyota (hybrid = hmotnosti navic diky vestavene baterii)Kdyz si to rozdelite podle hmotnosti jasne uvidite jaka auta jsou premiova a jaka nikoli, pritom hmotnost je to co Vam muze pri nehode s druhym vozem nejvice pomoci (uznavam ze tento pristup neni solidarni). Nenechte se osalit segmentem stredni/nizsi tridy SUV - hmotnostne jsou casto stejne jako kombiky je to jen nafoukany plech a vyssi teziste klade vetsi naroky na kvalitu stabilizace a podvozku jako takoveho.
Dovolím si hrubě nesouhlasit. Já osobně radši bdu mít váhu auta uloženou v konstrukci z pevnostní oceli, než v baterkách Jinak enchápu ty, co pořád řeší bezpečnost auta a řeší u toho váhu nebo vysoký posez. Váha je parametr zcela totálně o ničem a vyšší posez =vysoký podvozek) spúíše na bezpečnsoti ubírá. Ale každému co jeho jest.
Ad váha a výška posezu. Je opravdu těžké intuitivně pochopit, že v případě střetu dvou vozidel je lepší sedět vysoko v 6 tunovém autobusu než třeba v 1 tunové nízké Fábii? Jinak ale souhlasím, že vyšší stavba auta je méně stabilní.Pokud je auto těžké např. i kvůli baterkám a zároveň výborně obstojí v nárazových testech, tak je evidentně pevnost auta v pořádku ne? Proč lidi mají potřebu radit automobilkách jak správně konstruovat auta? Případně proč lidi z gauče radí fotbalistům jak mají hrát fotbal?


Tak zrovna v autobuse bych při čelním střetu nebo střetu na roh nechtěl být ani za mák. To jis kapánek přestřelil. Ad váha nebo hmotnost: těžké auto neznamená bezpečnost. To v žádném případě. Není mezi tím absolutně žádný vztah. Stačí se podívat kolem sebe. A popřemýšlet kde je ta váha uložená. Ale to ať si každý nastuduje sám.
respond
westeros
number of posts46
date of registration22.04.2014
Saturday 16.07.2016 18:46, SUV
Nejaka data z ameriky k precteni:

http://www.nhtsa.gov/About+NHTSA/Traffic+Techs/current/Relationship+of+Vehicle+Weight+to+Fatality+and+Injury+Risk+in+Model+Year+1985-93+Passenger+Cars+and+Light+Trucks

http://www.iihs.org/iihs/topics/t/vehicle-size-and-weight/fatalityfacts/passenger-vehicles

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1847494/

I NCAP uvadi, ze hvezdicky lze porovnavat pouze u aut stejne vahy.

Taky uz uvazuju stejnym smerem jako tazatel - pro rodinu co nejvetsi a nejtezsi SUV.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Saturday 16.07.2016 20:11, RE: SUV
westeros posted by:
Nejaka data z ameriky k precteni:http://www.nhtsa.gov/About+NHTSA/Traffic+Techs/current/Relationship+of+Vehicle+Weight+to+Fatality+and+Injury+Risk+in+Model+Year+1985-93+Passenger+Cars+and+Light+Truckshttp://www.iihs.org/iihs/topics/t/vehicle-size-and-weight/fatalityfacts/passenger-vehicleshttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1847494/I NCAP uvadi, ze hvezdicky lze porovnavat pouze u aut stejne vahy.Taky uz uvazuju stejnym smerem jako tazatel - pro rodinu co nejvetsi a nejtezsi SUV.


není to trochu kocourkov? k čemu vám bude když sice rodinu budete vozit v velké obludě (typu Ram 500),ale pak dcera (manželka) pojede s někým jen po městě v VW Polo (apod)...a stane se nehoda ?
respond
martinw
number of posts28
date of registration12.07.2016
Saturday 16.07.2016 20:52, RE: SUV
citation:

není to trochu kocourkov? k čemu vám bude když sice rodinu budete vozit v velké obludě (typu Ram 500),ale pak dcera (manželka) pojede s někým jen po městě v VW Polo (apod)...a stane se nehoda ?


Nadprumerne tezke auto nemusi byt rovnou "obluda", je to spise preventivni opatreni proti blbosti okolnich ridicu nebo vlastnim chybam. V rodine mame zatim jen jedno auto a snad to tak zustane, pokud ma clovek smulu muze se mu stat cokoli.

respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Saturday 16.07.2016 22:52, Hmotnost
Když člověk neřeší spotřebu, je vyšší hmotnost užitečná i tak nějak obecně pro pohodlí. Těžké auto tak neodskakuje, a jede tak nějak hladčeji. Ostatně to lze snadno vyzkoušet na dodávkách, kdy nenaložené jsou uskákané jak kozy a vymlacují se čepy a naložené je vše v pohodě.

Já teď nedávno koupil S-max a nemůžu si stěžovat. Je to super kočár, jízdní vlastnosti převyšují opravdu lecos jiného a na svoji hmotnost (1800 kg) se to chová jako o třídu menší vůz. A věřím, že je i bezpečný.
respond
Petrr
number of posts6
date of registration13.02.2016
Saturday 16.07.2016 23:05, hmotnost není podle mě rozhodující
Ahoj, tou hmotností bych se tolik nezabýval...nejsem fyzik, ale mám pocit, že by se dal uplatnit tento vzorec F = mv/t (správně to jsou derivace pro hnidopichy ) , kde F je síla působícího tělesa o nějaké hybnosti, m je jeho hmotnost, v je jeho rychlost a t je čas působení. Tedy čas (zde ho chápeme jako čas deformace) má rozhodující roli. Čas deformace je vlastností deformační zóny automobilu, do kterého auto narazí....Uvedu příklad: auto 2 tuny, rychlost 10km/h, čas deformace 0,1 sekundy - výsledná F = 200. Pokud ale bude mít to auto, do kterého to s hmotností 2 tuny narazí dobrou deformační zónu, byť bude třeba lehčí a prodlouží tak deformační čas na 0,2 sekundy tak výsledná F bude najednou poloviční, tedy F = 100. Z toho usuzuji, že hmotnost nemá zdaleka rozhodující vliv, ale rozhodují je čas deformace, což je vlastnost a dokonalost deformační zóny. Jak říkám, nejsem fyzik, jen tak jsem si vzpomněl, že nám profesor při přednáškách na matfyzu vždy opakoval, že čas je při deformaci rozhodující a možná to tady platí Kdyžtak mě opravte, sám mám auto co váží 1600 kg, takže jestli je ten vztah blbě, tak jsem asi stejně v pohodě
respond
westeros
number of posts46
date of registration22.04.2014
Saturday 16.07.2016 23:18, RE: SUV
stréc od piva posted by:
není to trochu kocourkov? k čemu vám bude když sice rodinu budete vozit v velké obludě (typu Ram 500),ale pak dcera (manželka) pojede s někým jen po městě v VW Polo (apod)...a stane se nehoda ?


Ve měste se osobákům těžké nehody typu čelní náraz v rychlosti nad 90 km/h obvykle nestávají. Nejrizikovější je to na okreskách.

respond
westeros
number of posts46
date of registration22.04.2014
Sunday 17.07.2016 00:11, RE: hmotnost není podle mě rozhodující
Petrr posted by:
Ahoj, tou hmotností bych se tolik nezabýval...nejsem fyzik, ale mám pocit, že by se dal uplatnit tento vzorec F = mv/t (správně to jsou derivace pro hnidopichy ) , kde F je síla působícího tělesa o nějaké hybnosti, m je jeho hmotnost, v je jeho rychlost a t je čas působení. Tedy čas (zde ho chápeme jako čas deformace) má rozhodující roli. Čas deformace je vlastností deformační zóny automobilu, do kterého auto narazí....Uvedu příklad: auto 2 tuny, rychlost 10km/h, čas deformace 0,1 sekundy - výsledná F = 200. Pokud ale bude mít to auto, do kterého to s hmotností 2 tuny narazí dobrou deformační zónu, byť bude třeba lehčí a prodlouží tak deformační čas na 0,2 sekundy tak výsledná F bude najednou poloviční, tedy F = 100. Z toho usuzuji, že hmotnost nemá zdaleka rozhodující vliv, ale rozhodují je čas deformace, což je vlastnost a dokonalost deformační zóny. Jak říkám, nejsem fyzik, jen tak jsem si vzpomněl, že nám profesor při přednáškách na matfyzu vždy opakoval, že čas je při deformaci rozhodující a možná to tady platí Kdyžtak mě opravte, sám mám auto co váží 1600 kg, takže jestli je ten vztah blbě, tak jsem asi stejně v pohodě


Taky nejsem fyzik, ale toto platí pro případ nárazu jednoho auta např. do zdi. Ale pokud narazí těžší auto do lehčího, tak to težší ho přetlačí (zachování hybnosti), takže zpomaluje delší dobu, zato to lehčí kratší dobu.

respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Sunday 17.07.2016 19:28, RE: SUV
westeros posted by:
stréc od piva posted by:
není to trochu kocourkov? k čemu vám bude když sice rodinu budete vozit v velké obludě (typu Ram 500),ale pak dcera (manželka) pojede s někým jen po městě v VW Polo (apod)...a stane se nehoda ?
Ve měste se osobákům těžké nehody typu čelní náraz v rychlosti nad 90 km/h obvykle nestávají. Nejrizikovější je to na okreskách.


to sice ano.ve městěch je to především o nedání předností,které mnohdy ale končí tragicky,pokud někdo neuhlídá rychlost....na dalnicích je mrtvých naprosto zanedbatelné procento...
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.