0
back
 

diskuze k tématu: Výběr auta pro rodinu.

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
Antrax
number of posts5
date of registration21.12.2015
Monday 21.12.2015 06:25, Výběr auta pro rodinu.
Dobrý den,
chtěl bych požádat o radu při výběru ojetého vozu pro 3 člennou rodinu. Auto by mělo splňovat parametry jako bezpečnost, spolehlivost, rozumné náklady na provoz či případné opravy a nějakou tu dynamiku pro rychlé a bezpečné předjíždění s cenovkou do 200 000,-kč. Roční nájezd tak do 20t km(spíše 15t km). Denně 70km do práce(35tam, 35 zpět), několikrát za rok na dovolenou po ČR i do zahraničí.
Mám vyhlédnuto pár kandidátů mezi které patří jak MPV, tak i klasické vozy v provedení combi.
Uvažuji o Wolkswagen Touran či Forc C-max. U těchto vozů mě láká hlavně vyšší posed, vzhled a dostatečně velký vnitřní prostor. Ovšem nevím, jakou motorizaci k těmto vozům vybrat a jak jsou na tom se spotřebou, spolehlivostí a cenou případných náhradních dílů.
Mezi favority patří i klasika Škoda Octavia II combi pro velký zavazadlový prostor,velký výběr a rozumnou cenu náhradních dílů.
Uvítám i další tipy i doporučení motorizaci pro výše zmíněné značky a modely.
Děkuji.
respond
nahlásit
Koloss
number of posts641
date of registration19.09.2008
Monday 21.12.2015 10:56, nájezd
Když koukám na ten nájezd, tak jen ty cesty do práce jsou 18 tisíc km za rok, k tomu ty dovolené a nějaká ta cesta na nákup a jsme na 25 tisíc ročně. To už je dost blízko hranice, kdy se dá přemýšlet o naftě, nebo alespoň LPG. Dát měsíčně téměř 4000 za benál, to už člověka přivede k zamyšlení. Zánovní diesel bude téměř vždy s DPF filtrem, s tím musí člověk počítat, ale ty cesty 35 km do práce dávají šanci, na dostatečnou regeneraci.

On i ten výběr MPV si říká o naftovou motorizaci, přece jen - vyšší stavba znamená vyšší spotřebu.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 21.12.2015 15:45, RE: nájezd
Koloss posted by:
Když koukám na ten nájezd, tak jen ty cesty do práce jsou 18 tisíc km za rok, k tomu ty dovolené a nějaká ta cesta na nákup a jsme na 25 tisíc ročně. To už je dost blízko hranice, kdy se dá přemýšlet o naftě, nebo alespoň LPG. Dát měsíčně téměř 4000 za benál, to už člověka přivede k zamyšlení. Zánovní diesel bude téměř vždy s DPF filtrem, s tím musí člověk počítat, ale ty cesty 35 km do práce dávají šanci, na dostatečnou regeneraci.On i ten výběr MPV si říká o naftovou motorizaci, přece jen - vyšší stavba znamená vyšší spotřebu.


Benzínového motoru bych se v MPV typu Cmax nebál. Ve Versu 1.8 máme spotřebu 6.7L. V Mazdě 6 2.0L jsme měli spotřebu 7.7L. Auta váží stejně 1450 kg. Výkon 108 vs 104 kW. Mazda 6 ale byla o 12 let starší a neměla 6. rychlost. Pokud s tím nebude jezdit primárně na dálnici, tak ten čelní odpor si myslím až takovou roli hrát nebude.
respond
nahlásit
Koloss
number of posts641
date of registration19.09.2008
Monday 21.12.2015 16:27, RE: nájezd
Petr S posted by:
Benzínového motoru bych se v MPV typu Cmax nebál. Ve Versu 1.8 máme spotřebu 6.7L. V Mazdě 6 2.0L jsme měli spotřebu 7.7L. Auta váží stejně 1450 kg. Výkon 108 vs 104 kW. Mazda 6 ale byla o 12 let starší a neměla 6. rychlost. Pokud s tím nebude jezdit primárně na dálnici, tak ten čelní odpor si myslím až takovou roli hrát nebude.


Verso je relativně malé a nevím jak je to s C-Maxem, ale Touran je určitě větší a v benzínu by ta spotřeba byla jistě vyšší. Ale jak jsem napsal, vzhedem k nájezdu je to na hraně mezi benzínem a naftou.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 21.12.2015 16:39, RE: nájezd
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Benzínového motoru bych se v MPV typu Cmax nebál. Ve Versu 1.8 máme spotřebu 6.7L. V Mazdě 6 2.0L jsme měli spotřebu 7.7L. Auta váží stejně 1450 kg. Výkon 108 vs 104 kW. Mazda 6 ale byla o 12 let starší a neměla 6. rychlost. Pokud s tím nebude jezdit primárně na dálnici, tak ten čelní odpor si myslím až takovou roli hrát nebude.
Verso je relativně malé a nevím jak je to s C-Maxem, ale Touran je určitě větší a v benzínu by ta spotřeba byla jistě vyšší. Ale jak jsem napsal, vzhedem k nájezdu je to na hraně mezi benzínem a naftou.


Verso a Touran jsou srovnatelně velká auta. Možná to zaměňuješ s Corrolou Verso.
respond
nahlásit
Koloss
number of posts641
date of registration19.09.2008
Monday 21.12.2015 16:43, RE: nájezd
Petr S posted by:
Verso a Touran jsou srovnatelně velká auta. Možná to zaměňuješ s Corrolou Verso.


Jo, Corollu Verso jsem měl na mysli, to je ten rozměr toho C-Maxe.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 21.12.2015 16:48, RE: nájezd
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Verso a Touran jsou srovnatelně velká auta. Možná to zaměňuješ s Corrolou Verso.
Jo, Corollu Verso jsem měl na mysli, to je ten rozměr toho C-Maxe.


To pak možná jo. Jinak viz. http://www.vybermiauto.cz/porovnavac Touran je o 7 cm delší a 3 cm širší. Výška shodná. Pro čelní odpor je relevantní jen šířka a výška.
respond
nahlásit
Koloss
number of posts641
date of registration19.09.2008
Monday 21.12.2015 16:57, RE: nájezd
Petr S posted by:
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Verso a Touran jsou srovnatelně velká auta. Možná to zaměňuješ s Corrolou Verso.
Jo, Corollu Verso jsem měl na mysli, to je ten rozměr toho C-Maxe.
To pak možná jo. Jinak viz. http://www.vybermiauto.cz/porovnavac Touran je o 7 cm delší a 3 cm širší. Výška shodná. Pro čelní odpor je relevantní jen šířka a výška.


No koukal jsem na rozměry, tak C-Max je nejnižší a nejkratší ale nejširší. Ale rozdíly jsou malé. AVerso a Corolla Verso se rozměrama téměř neliší.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 21.12.2015 17:48, RE: nájezd
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Koloss posted by:
Petr S posted by:
Verso a Touran jsou srovnatelně velká auta. Možná to zaměňuješ s Corrolou Verso.
Jo, Corollu Verso jsem měl na mysli, to je ten rozměr toho C-Maxe.
To pak možná jo. Jinak viz. http://www.vybermiauto.cz/porovnavac Touran je o 7 cm delší a 3 cm širší. Výška shodná. Pro čelní odpor je relevantní jen šířka a výška.
No koukal jsem na rozměry, tak C-Max je nejnižší a nejkratší ale nejširší. Ale rozdíly jsou malé. AVerso a Corolla Verso se rozměrama téměř neliší.


OK. Proto bych té spotřeby nebál u žádného z těch aut. Čelní odpor bude u všech podobný. A jak píšu s o 12 let starší Mazdou 6 jsem měl spotřebu o 1L větší. Rozdíl nebyl ani tak daný čelním odporem ani hmotností auta (stejná) jako spíš modernějším motorem s 6ti stupňovou převodovkou.
respond
nahlásit
Koloss
number of posts641
date of registration19.09.2008
Monday 21.12.2015 17:54, RE: nájezd
Petr S posted by:
OK. Proto bych té spotřeby nebál u žádného z těch aut. Čelní odpor bude u všech podobný. A jak píšu s o 12 let starší Mazdou 6 jsem měl spotřebu o 1L větší. Rozdíl nebyl ani tak daný čelním odporem ani hmotností auta (stejná) jako spíš modernějším motorem s 6ti stupňovou převodovkou.


To info o stáří Mazdy 6 chybělo. S cenou 200 tisíc už se dají pomalu sehnat i Mazdy 6 druhé generace, tam je taky šestikvalt a spotřeba na delší dojíždění by mohla být zajímavá.
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.