0
back
 

diskuze k tématu: Výběr auta pro ženu

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
mňau
number of posts2
date of registration17.03.2014
Monday 17.03.2014 11:11, Výběr auta pro ženu
Dobrý den,
ráda bych se s dotazem obrátila na zkušenější, jelikož autům vůbec nerozumím. Přibližně v létě bych si ráda pořídila své první auto, ale vůbec se neorientuji v nabídce. Byla bych ráda, kdyby mi někdo poradil po jaké značce a typu bych se měla poohlížet.
Má představa je, že by se mělo jednat o malé auto se slabým motorem a levným provozem. Jezdila bych s ním párkrát měsíčně zhruba 200 km trasu z Prahy a o víkendu na chatu. Po Praze bych s ním (prozatím) jezdila minimálně. I když by se mělo jednat o malé auto, tak nechci nic ve stylu Smart, tedy aby mělo klasicky 4 - 5 sedaček. Dále by mělo být bezpečné, tedy ABS, dobré airbagy, posilovač řízení, ideálně i nastavitelné sedadlo. Uvítala bych i možnost navigace a klimatizace, ale to není bezpodmínečně nutné. Auto budu kupovat určitě nové, ojeté nechci.
O čem ale uvažuji velmi silně a kvůli čemu zakládám tento dotaz, že bych si ráda do auta pořídila parkovacího asistenta (ten, který umí sám zaparkovat auto do řady, ne tedy jen parkovací senzory) a nedaří se mi zjistit, které typy vozů v současnosti umožňují parkovacího asistenta. I když prozatím po Praze moc řídit nehodlám, přece jen bych ráda měla jistotu, že pak zvládnu zaparkovat, kdyby to bylo potřeba.
Cenově bych se ráda (bez parkovacího asistenta) vešla do 200 000 (nebo kousek nad 200 000), ale čím levnější vůz se mi podaří nalézt, tím samozřejmě budu radši.
Děkuji za rady
respond
nahlásit
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Monday 17.03.2014 13:14, nic
Podle Vašeho zadání si myslím, že žádné auto nenajdete, protože malé vozy pokud vůbec budou mít v nabídce parkovací asistent (myšleno systém, který umí sám zaparkovat), tak bude spojen s vyšší výbavou a lepším motorem a cena naprosto mimo 200 tis. Kč.

Pokud tuto položku vynecháte, tak toho taky až tak moc na výběr do 200 tis. Kč není a pokud budete např. požadovat klimatizaci, tak je reálná ceníková cena většinou kolem 250 tis. Kč a po nějaké slevě tak 220-230 tis. Kč.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Monday 17.03.2014 13:54, RE: nic
Falco posted by:
Podle Vašeho zadání si myslím, že žádné auto nenajdete, protože malé vozy pokud vůbec budou mít v nabídce parkovací asistent (myšleno systém, který umí sám zaparkovat), tak bude spojen s vyšší výbavou a lepším motorem a cena naprosto mimo 200 tis. Kč. Pokud tuto položku vynecháte, tak toho taky až tak moc na výběr do 200 tis. Kč není a pokud budete např. požadovat klimatizaci, tak je reálná ceníková cena většinou kolem 250 tis. Kč a po nějaké slevě tak 220-230 tis. Kč.


Nechtěl jsem být první kdo tohle napíše, ale přihřeju si zde polívčičku. S parkovacím automatem osobní zkušenost nemám, ale četl jsem o něm, že na zaparkování potřebuje dost místa, takže představa, že se s takto vybaveným autem nacpu do kdejaké skuliny, brzo vezme za své.
Nechci nikoho urazit, ale naučit se parkovat považuji za jednu ze základních věcí při ovládání vozu. Asistenti mají tento proces zrychlit nebo usnadnit, nikoliv zcela nahradit. Člověka, který se přizná k tomu, že neumí parkovat, rovnou vnímám jako potenciální hrozbu pro svůj (v autě nevelký) majetek a jen doufám, že vědomi si svého handycapu, budou při incidentech rozdávat nachystané vizitky s telefonním číslem za stěrač.
respond
nahlásit
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Monday 17.03.2014 14:27, 208 CityPark
Jak je napsáno výše, samočinné parkování z malých aut umí aktuálně snad jenom Peugeot 208, ale výhradně ve specifikaci výbavy Allure nebo GTi , tj. 5dv 1.2 motor v akci za 288.700+13.000 za onen systém který zvládá podélné parkování http://www.youtube.com/watch?v=xExomP8soo0
Za 200tKč se dnes dá koupit s bídou nové auto ve třídě mini a se štěstím i s klimou.
respond
nahlásit
Pepe
number of posts1143
date of registration09.05.2007
Monday 17.03.2014 18:52, RE: nic
David V posted by:
Falco posted by:
Podle Vašeho zadání si myslím, že žádné auto nenajdete, protože malé vozy pokud vůbec budou mít v nabídce parkovací asistent (myšleno systém, který umí sám zaparkovat), tak bude spojen s vyšší výbavou a lepším motorem a cena naprosto mimo 200 tis. Kč. Pokud tuto položku vynecháte, tak toho taky až tak moc na výběr do 200 tis. Kč není a pokud budete např. požadovat klimatizaci, tak je reálná ceníková cena většinou kolem 250 tis. Kč a po nějaké slevě tak 220-230 tis. Kč.
Nechtěl jsem být první kdo tohle napíše, ale přihřeju si zde polívčičku. S parkovacím automatem osobní zkušenost nemám, ale četl jsem o něm, že na zaparkování potřebuje dost místa, takže představa, že se s takto vybaveným autem nacpu do kdejaké skuliny, brzo vezme za své. Nechci nikoho urazit, ale naučit se parkovat považuji za jednu ze základních věcí při ovládání vozu. Asistenti mají tento proces zrychlit nebo usnadnit, nikoliv zcela nahradit. Člověka, který se přizná k tomu, že neumí parkovat, rovnou vnímám jako potenciální hrozbu pro svůj (v autě nevelký) majetek a jen doufám, že vědomi si svého handycapu, budou při incidentech rozdávat nachystané vizitky s telefonním číslem za stěrač.


Zcela souhlasím. Parkovací automat potřebuje tolik místa, že se tam při vší šikovnosti dá zajet popředu. Takže fakt hodně.
Vzhledem k této skutečnosti + výši obnosu, které je dáma ochotna vyhodit za auto (opravdu se nejedná o investici), radím hledat 1-2leté auto se zárukou od ofiko dealera. Už jen to, že se jedná o 1.auto, navíc s poskakováním po Praze - nějaký ten drobný karambol (a ten přijde s pravděpodobností limitně se blížící k 1) se lépe vydejchá.
respond
nahlásit
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Tuesday 18.03.2014 15:01, Hledejte auto s parkovacími senzory
Věřte, že to postačí. Stačí senzory vzadu a to má dnes spousta aut, případně se dají dodělat.
Parkování se dá naučit, jenom u některých aut není vidět právě dozadu.
Auta s nesmyslnou výbavou jsou zbytečně předražená. Taky znám jednoho takového, co nutně potřeboval auto se signalizací nebezpečí v mrtvém úhlu zpětného zrcátka, koupil ho, jezdil chvíli, spolehl se na systém tak, až přestal dávat obyklý pozor, čekal jen na zapípnutí, předjížděl .... a buch! Jednou to z nějakého důvodu nezafungovalo.
respond
nahlásit
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Tuesday 18.03.2014 15:31, Moc tomu nerozumím ...
Nové auto dle uvedených kritérií neexistuje. Souhlasím s výše uvedenými názory, zejména s tím parkováním. Parkovací asistenti parkují dnes již slušně, ale rozhodně stále platí a vždy platit bude, že parkování patří k naprosto základním dovednostem každého řidiče. Kdo to nesvede, nechť za tu kulatou věc prosím raději vůbec nesedá. Bez urážky -- nikdo nemá buňky na všechno.

K tématu -- moc nerozumím tomu, proč se paní či slečna poohlíží po "malém autě se slabým motorem"? Takové vozy jsou na 200km cesty (pravděpodobně s podílem dálnice) naprosto nevhodné.

Optimální dle mého názoru by bylo vozidlo nižší střední třídy se zážehovým motorem okolo 100 PS (např. Ford Focus, VW Golf, Mazda 3, Opel Astra, Seat Leon, Honda Civic, Kia Cee'd, Hyundai i30 nebo jiný podobný werk). Tyto automobily se ale nové pohybují v cenách kolem 300-400 tis. Kčs, takže bude nutné poohlédnout se po starších (řekněme 3 roky?).

Ještě poznámka -- "možnost navigace" je dnes v každém voze libovolného stáří. Když odhlédneme od účelových zařízení typu Tomtom, MIO, Garmin apod., tak má dnes půlka národa navigaci v mobilu. Stačí pořídít držák a nabíječku (~500,- Kč).
respond
nahlásit
jan.richtr1FB
number of posts2
date of registration02.08.2013
Tuesday 18.03.2014 18:50, Citigo
Na tyto požadavky doporučuji
Citigo 5D Ambition 44kW za 213900 + paket Plus za 10900 + PDC 6300 + CityDrive za 4100 + rezerva 1200 + MoveFun a rádio za 11653,-
i 44kW zvládne 200km naprosto s přehledem a komfortně, do Prahy se jí malé hodí, servis za hubičku, pojistky také a nerozbije se to.
Konkurenci bych ani neřešil, vždy bude horší, možná počkat na Aygo 2.gen, ale zas to bude neodzkoušené, dražší.
respond
nahlásit
Ma007
number of posts198
date of registration26.11.2013
Tuesday 18.03.2014 19:12, RE: Citigo
jan.richtr1FB posted by:
Na tyto požadavky doporučuji Citigo 5D Ambition 44kW za 213900... ...Konkurenci bych ani neřešil, vždy bude horší, možná počkat na Aygo 2.gen, ale zas to bude neodzkoušené, dražší.


Tak triedu "supermini" by som na 200km cesty vôbec neodporučil. V rámci mesta (Prahy) fajn, ale v zime na okreske/diaľnici sú tieto autá hlavne pre malý rázvor dosť smerovo nestabilné. Keď už tak radšej "malé auto" teda v reči škodovky fabiu, alebo radšej konkurenciu: 208, clio, yaris, i20, C3, mazda 2 a tu by som sa zastavil a označil za favorita.
respond
nahlásit
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Wednesday 19.03.2014 16:47, ...
asi bych udělal syntézu napsaného:
1) pokud jezdíte 200 km trasy a je tam větší podíl dálnice, tak zvlášť při kvalitě českých dálnic nebrat mini (aygo, citygo), ale za naprosté minimum auta velikosti fabie...bude-li kilometrový podíl těchto cest více než polovina, pak auto velikosti astra/308/focus/rapid
2) nejslabší motor je také hloupost, bude-li auto jezdit po dálnici, je vhodné se pohybovat (u benzínového motoru) kolem 90 - 100 koní...výrazně víc je zase zbytečnost
3) "samoparkování" potřebuje trochu víc prostoru než zkušený řidič, nicméně nezkušenému pomůže. ale osobně by mi to nestálo za ty prachy (jak už bylo psáno nahoře, nejlevnější auto s tímhle je výrazně výš než máte). máma se učila řídit v cca 50, fakt není na řízení talent, a taky ji stačily senzory (pro jistotu vpředu i vzadu)... navíc je to novinka cca posledních dvou/tří let, takže si za to všichni nechávají zaplatit
4) jako první auto kupovat auto nové je blbost. když už chcete mít nějakou jistotu stavu, kupte v autorizovaných bazarech (pro škodovky se jmenují "škoda plus", pro vw "auto plus", většina jiných značek je má taky. bývají součástí větších autosalonů té konkrétní značky). při nejhorším se dohodněte s nějakým autosalonem, že vám nechá předváděcí auto (předváděcí auto musí předtím obvykle půl roku "jezdit", čili smlouvu, že "tohle konkrétní auto nebude mít v době prodeje k tomu a tomu datu žádný problém, bude neponičené, nepoškrábané a bude mít najeto do xx km")
5) z toho, co píšete, bych doporučil nepřeplňovaný benzínový motor...což je u novějších aut trochu ořech. bude-li přeplňovaný (turbo), pak si nechat pořádně vysvětlit, jak se k turbomotoru chovat (v téhle republice si myslí většina lidí, že umí jezdit...a fakt to není jen o "umět se netrefit", ale i "neničit auto")
respond
nahlásit
mňau
number of posts2
date of registration17.03.2014
Sunday 23.03.2014 08:04, Děkuji všem za rady.


Parkovacího asistenta tedy asi vyškrtnu, protože dražší auto jen kvůli nim kupovat nechci. že neumím parkovat nikde nepíšu, ale zaparkování v Praze, když za vámi netrpělivě čeká kolona aut než se do té mezery nasoukáte a to často ne napoprvé je dost o nervy, proto jsem přemýšlela, že bych si to usnadnila tímto.

Podíl dálnice je cca 80 km, s tím, že to bych jezdila tak jednou, možná dvakrát měsíčně. Proto si pořád nejsem jista, jestli kvůli takhle krátké trase má smysl kupovat silnější motor. To, že po té dálnici nepojedu převratnou rychlostí by mi žíly netrhalo, tak přemýšlím, zda by na to opravdu nestačilo to slabší auto.

Co se týče nového auta. Tak nové auto právě na úkor výkonu a značky auta bych ráda volila právě z toho důvodu, že chci, aby auto bylo pár let spolehlivé. Aby se mi nestalo, že se mi za měsíc porouchá nebo že brzy po koupi začnu dávat spoustu peněz do oprav a podobně. Sama nepoznám v jakém stavu mi kdo to auto prodává (ani nemám v okolí nikoho, kdo by se v autech vyznal) a nové auto má přece jen pár let záruku. A zároveň kolem 300 - 400 000 za auto momentálně dávat nechci. Proto se mi zdá jako nejlepší volit právě levný model nového vozu.

Možná teď zní moje připomínky dost nejasně, ale nemám přehled a píšu to podle toho, jak mi to z ženského pohledu připadá podstatné.
respond
nahlásit
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Monday 24.03.2014 10:37, RE: Děkuji všem za rady.
mňau posted by:
Podíl dálnice je cca 80 km, s tím, že to bych jezdila tak jednou, možná dvakrát měsíčně. Proto si pořád nejsem jista, jestli kvůli takhle krátké trase má smysl kupovat silnější motor. To, že po té dálnici nepojedu převratnou rychlostí by mi žíly netrhalo, tak přemýšlím, zda by na to opravdu nestačilo to slabší auto. Co se týče nového auta. Tak nové auto právě na úkor výkonu a značky auta bych ráda volila právě z toho důvodu, že chci, aby auto bylo pár let spolehlivé. Aby se mi nestalo, že se mi za měsíc porouchá nebo že brzy po koupi začnu dávat spoustu peněz do oprav a podobně. Sama nepoznám v jakém stavu mi kdo to auto prodává (ani nemám v okolí nikoho, kdo by se v autech vyznal) a nové auto má přece jen pár let záruku. A zároveň kolem 300 - 400 000 za auto momentálně dávat nechci. Proto se mi zdá jako nejlepší volit právě levný model nového vozu. Možná teď zní moje připomínky dost nejasně, ale nemám přehled a píšu to podle toho, jak mi to z ženského pohledu připadá podstatné.


parkovacího asistenta jsme vyřešili...

u té dálnice se nejedná ani tak o rychlost přepravy, jako o pohodlnost jízdy. ano, v 80. letech se jezdilo se škodou 120 do chorvatska a na rujánu, ale nebylo tolik dálnic a i na těch se jezdilo kolem 100 km/h.
tětší auto = větší pohodlí. a obecně větší auta jsou dělána bytelněji (od deformačních zón po předpoklad dělší životnosti a větších nájezdů)
větší motor = větší aktivní bezpečnost a možnost jet vyšší rychlostí se stejným akustickým a jiným komfortem. i u větších aut jsou nejslabší motorizace určeny spíše na městský a příměstský provoz s minimem dálnic.

budete-li s autem jezdit po dálnici kolem 100 km/h, pak samozřejmě bude stačit i nejslabší motorizace...ale budete brzdou (i plynulosti) provozu a předjet kamiony bude znamenat "podřadit, plný plyn, zpět do pomalého pruhu a vyhlížet další kamiony před sebou" - pojedete pomaleji, s menším uživatelským komfortem a s tou samou spotřebou.

jste si přišla nechat poradit od zkušenějších a ti vám napsali své názory. jelikož jsou zkušenosti nepřenosné - navíc vy ještě nemáte úplnou představu o možnostech aut a jak to konkrétní auto budete využívat - tak je obtížné k něčemu dojít. možná vám nabízíme svým způsobem uniformitu, ale právě proto, že se osvědčila.

k novým autům - pro vaše účely je to opravdu zbytečné a raději bych pořídil málo jeté tří-/čtyřleté větší auto s jasnou servisní historií a v lepší výbavě za 150.000 kč (já bych šel ještě dál v letech a níže s cenou...ale píšete, že vy i vaše okolí jste auty nepolíbeni), než nového "žebráka" v provedení pidi za 200.000 kč.

zajděte do nějakého autoservisu - ideálně té značky, které auto chcete koupit - udělejte oči na nějakého automechanika nebo přijímacího technika a dejte mu pár peněz za to, že s vámi pojede prohlédnout auto. řekne vám, jestli je na autě něco špatně, zda je to prkotina za pár drobných nebo by kvůli tomu doporučil auto nebrat a když jeho soudnost úplně nepřebijete svou krásou, tak se vám to vyplatí. za pár let s prvním autem dokážete odhadnout, co by jste v dalším autě chtěla jinak a budete vybírat konkrétněji.

když budu hodně kompromisní k motoru a velikosti (alias se vám snažit vyhovět v malé velikosti vozu a síle motoru a zároveň si myslet, že už by to mohlo stačit) a koukám na tipcars, je tu do 4 let a do 150 tkč suzuki swift, renaulty thalia a clio, peugeoty 207, hyundai i20, ford fiesta, fiat punto a citroeny c3 a c4
respond
nahlásit


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.