0
back
 

diskuze k tématu: RECENZE OJETINY: Audi A6 (C6)

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 10:51, RE: Ujde
Paul posted by:
Po zkušenostech i z velkých autorizovaných servisů si "Frantů z garáže" vážím. A ne jen kvůli ceně za hodinu práce, ale i kvůli tomu, že jen nemění díly a snaží se přijít na skutečnou závadu. Příklad: kolik se vyměnilo zbytečně turbodmychadel, jen kvůli neschopnosti odhalit pravou závadu (třeba regulátor tlaku, nebo jiná kravina)? A i tu samotnou výměnu jsou schopni zdupat. O šmelině s olejem a spotřebními díly ani nemluvě. Taky tam často dělají učni, na které nikdo nedohlíží. A zkus pak něco v ...
Rozumím, jiný úhel pohledu. Klíčové je, najít správného "Frantu", což bez referencí nelze.
Nicméně s reklamací úplně nesouhlasím, myslím, že na autorizák jsou trochu lepší páky. Kupříkladu argument, že člověk, který to měnil, už tam nepracuje, by přede mnou neobstál. Navíc jsem co se týká kvality práce zatím v autorizáku neměl problém (s obecnou diagnostikou, respektive přejímkou to bylo horší, ale tam mě to nebolí, většinou řeknu, co si myslím, že tomu je a co mají zkontrolovat a zatím se mi to docela daří - jsem si někdy Franou sám).
Ohledně ND to řeším tak, že si dodám vlastní, když se mi nezdá cena originálních.
A teď otázka: Dovezl bys auto za 400 tyček "nějakýmu" "Frantovi" do garáže ať Ti vymění na V6-ce rozvody?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 11:28, RE: Ujde
David V posted by:
Rozumím, jiný úhel pohledu. Klíčové je, najít správného "Frantu", což bez referencí nelze.
Nicméně s reklamací úplně nesouhlasím, myslím, že na autorizák jsou trochu lepší páky. Kupříkladu argument, že člověk, který to měnil, už tam nepracuje, by přede mnou neobstál. Navíc jsem co se týká kvality práce zatím v autorizáku neměl problém (s obecnou diagnostikou, respektive přejímkou to bylo horší, ale tam mě to nebolí, většinou řeknu, co si myslím, že tomu je a co mají zkontrolovat a zatím se mi ...
Souhlas, správného Frantu nenajdeš na každém rohu. Přede mnou s tímhletím taky neobstáli, ale zkouší to, a u někoho kdo se v tom nevyzná jim to prochází a to mě sere. Jinak máš štestí, že ti tolerují vlastní díly. U Franty mám výhodu, že se s díly nemusím otravovat. Dá tam osvědčené značky, a hlavně se ozve než to koupí a namontuje, jestli s tím souhlasím. Staré co jde ven mi předá. A jestli mu bych dovezl auto za 400 tyček? Bez problémů. Jezdí k němu i auta daleko dražší ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 11:39, RE: Ujde
Paul posted by:
Souhlas, správného Frantu nenajdeš na každém rohu. Přede mnou s tímhletím taky neobstáli, ale zkouší to, a u někoho kdo se v tom nevyzná jim to prochází a to mě sere. Jinak máš štestí, že ti tolerují vlastní díly. U Franty mám výhodu, že se s díly nemusím otravovat. Dá tam osvědčené značky, a hlavně se ozve než to koupí a namontuje, jestli s tím souhlasím. Staré co jde ven mi předá. A jestli mu bych dovezl auto za 400 tyček? Bez problémů. Jezdí k němu i auta daleko dražší ;o)
No tomuhe jo, já myslel libovolnýmu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 12:10, servisní prohlídka
Výměna oleje u 6ti válce za 7055kč. Náplň 8,5litru, takže cena za litr kur*vsky přetažená. Reálná cena u Franty tak do 3500kč s filtrem a prací. Vzduchový neměním při každé výměně oleje, kabinový už vůbec ne. Takže jen na oleji kvůli razítku v servisce někdo nasype 2,5x víc, než musí...a to nemluvím, že často na autě "objeví" další závady, které je nutno měnit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 12:25, RE: Ujde
David V posted by:
No tomuhe jo, já myslel libovolnýmu.
Libovolnýmu určitě ne. Ale tak to je u každého řemesla. Od automechanika až po zubaře. Jen jsem tím chtěl říct, že pozlátko a image neznamená automaticky kvalitu a někdy se vyplatí zariskovat a nějakého Frantu vyzkoušet ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 13:35, RE: servisní prohlídka
Tomi posted by:
Výměna oleje u 6ti válce za 7055kč. Náplň 8,5litru, takže cena za litr kur*vsky přetažená. Reálná cena u Franty tak do 3500kč s filtrem a prací. Vzduchový neměním při každé výměně oleje, kabinový už vůbec ne. Takže jen na oleji kvůli razítku v servisce někdo nasype 2,5x víc, než musí...a to nemluvím, že často na autě "objeví" další závady, které je nutno měnit.
Servisní prohlídka po 120 tkm za 30 tisíc (s výměnou rozvodů) je maso, avšak kdo si koupí auto za 1,5 M, tak s tím musí počítat. naštěstí lze zvolit naftu, aby na to našetřil. He - tak nenašetří, u šestiválců je rozdíl cen 100 tisíc a rozdíl spotřeb 2,2 litru, takže úspory z toho plynoucí začínají až překročením 120 tisíc km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 13:46, RE: servisní prohlídka
David V posted by:
Servisní prohlídka po 120 tkm za 30 tisíc (s výměnou rozvodů) je maso, avšak kdo si koupí auto za 1,5 M, tak s tím musí počítat. naštěstí lze zvolit naftu, aby na to našetřil. He - tak nenašetří, u šestiválců je rozdíl cen 100 tisíc a rozdíl spotřeb 2,2 litru, takže úspory z toho plynoucí začínají až překročením 120 tisíc km.
Od které částky se má jezdit do autorizovaného servisu? U Fordu je to celkem jedno, u Audi už to dělá částky, ze kterých se člověku, který to koupil za posledních 350 tisíc, protočí panenky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 14:06, RE: servisní prohlídka
Michal posted by:
Od které částky se má jezdit do autorizovaného servisu? U Fordu je to celkem jedno, u Audi už to dělá částky, ze kterých se člověku, který to koupil za posledních 350 tisíc, protočí panenky...
Takový člověk je blázen. Ono našetřit konečnou sumu není takový problém, než průběžně platit blíže nedefinované poměrně horentní sumy. Ale myslím, že už tady o tom byl článek dříve. Ano u Fordu je to jedno vidinou člověka provozujícího dražší auto. Majitel Felicie by nad účtem za 4 tisíc sprásknul ruce. Je to relativní. Běžný provoz běžného auta při nájezdu 20 tkm/rok odhaduji na 6,5-7 tisíc/ měsíc. U Audi i s pojištěním to bude o 30% více i za předpokladu, že si budu servisní práce lepit jak se dá. Pokud budu navštěvovat autorizovaný servis, troufám si odhadnout náklady vyšší než 10 tisíc měsíčně. Možná by stálo za to, aby sem ti z anonymní poradny, co jim Audi tak bezva slouží napsali, za jaké je to ceny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 14:50, RE: Ujde
Paul posted by:
Libovolnýmu určitě ne. Ale tak to je u každého řemesla. Od automechanika až po zubaře. Jen jsem tím chtěl říct, že pozlátko a image neznamená automaticky kvalitu a někdy se vyplatí zariskovat a nějakého Frantu vyzkoušet ;o)
Jo, taky znám takového "Frantu", dost jsem koukal, že se u něj objevilo i Porsche Cayenne na výměnu brzd. To už se mi zdálo opravdu ulítlé, takové auto je sakra za víc, než 400 tyček a majitel šetří na servisu? To že opravoval bouchnuté Audi A8 mi proti tomu přijde normální.

Ale co se týká referencí na takové Franty, je to těžké. Ten můj tam měl dělníka, kterého prostě musel vyhodit, protože dělal víc průserů než práce. Pak se o něm doslechl z jiného servisu, že je to dobrý mechanik. Pak věřte referencím. Hodně tedy záleží na odbornosti referenta, jestli je skutečně schopen poznat kvalitu práce Franty. Takových je dnes málo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 15:18, RE: servisní prohlídka
David V posted by:
Takový člověk je blázen. Ono našetřit konečnou sumu není takový problém, než průběžně platit blíže nedefinované poměrně horentní sumy. Ale myslím, že už tady o tom byl článek dříve. Ano u Fordu je to jedno vidinou člověka provozujícího dražší auto. Majitel Felicie by nad účtem za 4 tisíc sprásknul ruce. Je to relativní. Běžný provoz běžného auta při nájezdu 20 tkm/rok odhaduji na 6,5-7 tisíc/ měsíc. U Audi i s pojištěním to bude o 30% více i za předpokladu, že si budu servisní práce lepit jak se...
Jako dlouhodobý majitel Audi (+nejbližší rodina a přátelé mají dalších 6, převážně A4 a A6) můžu nákup doporučit i běžnému smrtelníkovi. ALE! je třeba si správně vybrat model, motor, převodovku a některé prvky výbavy. Takže jaký model vybrat? Pokud nemáte auto napsané na firmu měla by být A6 strop. A8, Q7-ta se sype dost, je už opravdu někde jinde. Motor - u těch nových to už začíná být problém, ale u starších jednoznačně 1,9 TDI, 1,8 turbo (to staré), 2,0 16V (ne FSI), 2,0 TFSI nebo 3,0 V6. Určitě NE - 2,5 V6 TDI ( kdo ho měl, buď se ho stihnul včas zbavit, nebo do něj nasypal několik desítek tisíc) a obecně novější diesely, stejně ta jejich spotřeba už není nic moc.
Převodovka - manuál nebo tiptronik, s quattrem problémy nejsou, bacha na multitronik - nebrat ani zadarmo. Výbava - určitě pozor na vzduchový podvozek, zvlášť u druhé generace A6 vč. Allroad se kazí snad chronicky.
Vzhledem k dostupnosti dílů z druhovýroby, vrakovišť a shodnosti dílů s jinými koncernovými auty, jsou u Franty servisní náklady na úrovni Superb, Passat.
Např. BMW (E46) se kterým najedu míň než s Audi, je servisně daleko nákladnější. Hlavně proto, že spousta dílů (např. z oblasti elektriky) se dá koupit jen orig. BMW a na vrakovištích není až takový výběr. Audi taky zapracovalo na trvanlivosti podvozkových dílů a vydrží už dost i na našich cestách. Už to není jako u A4 první generace, kde se měnila ramena ve velkém...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 15:21, RE: servisní prohlídka
David V posted by:
Takový člověk je blázen. Ono našetřit konečnou sumu není takový problém, než průběžně platit blíže nedefinované poměrně horentní sumy. Ale myslím, že už tady o tom byl článek dříve. Ano u Fordu je to jedno vidinou člověka provozujícího dražší auto. Majitel Felicie by nad účtem za 4 tisíc sprásknul ruce. Je to relativní. Běžný provoz běžného auta při nájezdu 20 tkm/rok odhaduji na 6,5-7 tisíc/ měsíc. U Audi i s pojištěním to bude o 30% více i za předpokladu, že si budu servisní práce lepit jak se...
Ve Fordu si neúčtují za hodinu servisní práce 1500-2000, v tom je ten podstatný rozdíl. Já jsem jezdil do Slavkova u Brna k Bajerovi, tam, ačkoliv Audi neprodávají tak je servisují a poměrně za dobré ceny /a rozumí tomu/. I když se ale Audina nebude srát, i běžné servisní prohlídky budou stát pro běžného člověka ranec.
To auto bude prostě drahé vždycky... A že je blázen člověk, který to koupí za poslední peníze? Ale kdeby, v české realitě bude desetkrát tolik takových, co to koupí na splátky, aby ohromili sousedy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 15:47, RE: Ujde
Koloss posted by:
Jo, taky znám takového "Frantu", dost jsem koukal, že se u něj objevilo i Porsche Cayenne na výměnu brzd. To už se mi zdálo opravdu ulítlé, takové auto je sakra za víc, než 400 tyček a majitel šetří na servisu? To že opravoval bouchnuté Audi A8 mi proti tomu přijde normální.

Ale co se týká referencí na takové Franty, je to těžké. Ten můj tam měl dělníka, kterého prostě musel vyhodit, protože dělal víc průserů než práce. Pak se o něm doslechl z jiného servisu, že je to dobrý mechanik. Pak věřt...
Kdybych pořádně bouchnul svoje auto (nemám havarijní pojistku) určitě bych nešel do autorizovaného servisu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.03.2012 20:23, RE: Ujde
Koloss posted by:
Jo, taky znám takového "Frantu", dost jsem koukal, že se u něj objevilo i Porsche Cayenne na výměnu brzd. To už se mi zdálo opravdu ulítlé, takové auto je sakra za víc, než 400 tyček a majitel šetří na servisu? To že opravoval bouchnuté Audi A8 mi proti tomu přijde normální.

Ale co se týká referencí na takové Franty, je to těžké. Ten můj tam měl dělníka, kterého prostě musel vyhodit, protože dělal víc průserů než práce. Pak se o něm doslechl z jiného servisu, že je to dobrý mechanik. Pak věřt...
Porsche Cayenne se dá pořídit již od 300t Kč. To se pak nelze divit, že i s takovým autem se jezdí k "Frantovi".
Jinak já to s Volvem dotáhl dál. Žádného dostupného "Frantu" jsem nenašel, tak jsem se "Frantou" stal sám. A taky to jde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.04.2012 07:23, nákladnost servisu Audi A6
Je tady modou strašit, že servis na premiové značky je nákladný a mohl by majitele položit či překvapit. Lidi, proč jako?
Jetliže servisní prohlídka na normální auto stojí 5 tis kč, tak je to 0,25 Kč/km (při 20tis km intervalu), jestliže na audi stojí 15tis kč, pak je to i při zkráceném intervalu rovněž 20tis km nějakých 0,75 Kč/km (pro uvdený interval 30tis km to vychází 0,50 Kč/km). Má cenu mluvit o rozdílu 0,25-0,50 Kč/km při celkových nákladech kolem 5 Kč/km? Bez poklesu hodnoty. Ten celkové náklady ještě navýší a procento navýšení nákladů premiové značky ještě klesne a nemusí mě trápit.
Otázka - vyplatí se mi jezdit Audi když budu mít náklady na km o deset procent vyšší než v obyčejném autě? - pro mě je odpověd jasná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.04.2012 08:32, RE: nákladnost servisu Audi A6
TOM posted by:
Je tady modou strašit, že servis na premiové značky je nákladný a mohl by majitele položit či překvapit. Lidi, proč jako?
Jetliže servisní prohlídka na normální auto stojí 5 tis kč, tak je to 0,25 Kč/km (při 20tis km intervalu), jestliže na audi stojí 15tis kč, pak je to i při zkráceném intervalu rovněž 20tis km nějakých 0,75 Kč/km (pro uvdený interval 30tis km to vychází 0,50 Kč/km). Má cenu mluvit o rozdílu 0,25-0,50 Kč/km při celkových nákladech kolem 5 Kč/km? Bez poklesu hodnoty. Ten celkov...
Servis je jedna věc, cena náhradních dílů druhá. U A6 Avant s muzikou BOSE mi praskla hadička zadního ostřikovače, voda zatekla do zesilovače. Oprava - 25 tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.04.2012 20:36, RE: nákladnost servisu Audi A6
Michal posted by:
Servis je jedna věc, cena náhradních dílů druhá. U A6 Avant s muzikou BOSE mi praskla hadička zadního ostřikovače, voda zatekla do zesilovače. Oprava - 25 tisíc.
Přesně tak. Ten olej stojí na Audi to stejný, co na jiný auta, pokud nemusíš mít zápis v servisce, ale stačí nestandardní blbost, co se nedělá v druhovýrobě a můžeš dost platit, pokud chceš mít auto v cajku, ale nejsi s to to udělat sám. Co třeba vyhřívání sedadla, obvykle jen přetržený drátek. Jen odčalounit to je opruz a když to neudéláš sám a nemáš garážníka, buď se smíříš nebo to bude asi drahé.
Běžná údržba je levná na každé auto - to se nikdo nepře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 00:27, RE: Ujde
mufik.martin posted by:
A nesly by vstrikvoace sehnat treba primo v servisu BOSH za nejakou rozumejsi castku? Na mondea a i radu jinych automobilek vsech typu systemu pres Delphi, Bosh, Siemens atd se daji sehnat vstrikovace za ceny od 3000 - 5000 tis za kus, je mozne i na tyto audiny sehnat nove vstrikovace ci nechat uelat kvalitni repas ve specializovanem Diesel servisu?
Asi by vstřikovače sehnat šly. Repas by udělat šel. Ale s jak jistým výsledkem? Za jak dlouho podobnou věc budu řešit znova. Po pravdě na podobné opravy stylem pokus omyl bych neměl moc chuť. Není tedy lepší se autům kde tohle hrozí se prostě vyhnout?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 08:52, RE: Ujde
Petr S posted by:
Asi by vstřikovače sehnat šly. Repas by udělat šel. Ale s jak jistým výsledkem? Za jak dlouho podobnou věc budu řešit znova. Po pravdě na podobné opravy stylem pokus omyl bych neměl moc chuť. Není tedy lepší se autům kde tohle hrozí se prostě vyhnout?
Další věc je, že pokud to člověk řeší teoreticky v teple domova po internetu jako podpůrnou informaci při shánění vhodné motorizace a chce těm číslům věřit, dojde k jiným výsledkům, než někde v zahraničí na dovolené, kdy je důležitější priorita času...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 13:38, RE: Ujde
Petr S posted by:
Asi by vstřikovače sehnat šly. Repas by udělat šel. Ale s jak jistým výsledkem? Za jak dlouho podobnou věc budu řešit znova. Po pravdě na podobné opravy stylem pokus omyl bych neměl moc chuť. Není tedy lepší se autům kde tohle hrozí se prostě vyhnout?
Já bych se toho nebál. Jako majitel dieselů se vstřiky Bosch jsem se o to zajímal - repas funguje výměnným způsobem. Tedy servisu zůstanou tvoje vstřiky, dostaneš repasované - dodané z centrálního střediska Bosch. Repas Bosch servis je pouze přezkouší a namontuje. Na ty repasované je poskytována standardní zákonná záruka 2 roky jako na nový díl. Rozdíl je v ceně, kde nový vstřik stojí zmiňovaných cca 20 000,- a repasovaný cca 5 000,-Kč. Dodací lhůta v rámci Evropy je 24 hodin.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.04.2012 21:56, Mám sice A6 3,0TDi C6, ale pořídil jsem spolehlivější A6 C4 2,5TDi s pětiválcem
Vrátil jsem se k A6 C4 jsem spokojenější - žádné potíže, jen běžný servis. Nebavilo mě neustále řešit dětské nemoci A6 C6.
respond
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.