0
back
 

diskuze k tématu: Benzin nebo nafta? Náklady se už vyrovnávají

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 12:19, CNG
No já nevím, nádrže mám na 29kg a dojezd 500-550km. Řekl bych, že to není špatný. To, že je většina plnících stanic v areálu plynáren vůbec nevadí, na tankovací kartu si mohu otevřít bránu kdy potřebuji a plyn v podstatě dostanu "na úvěr" neboť faktura se platí až následující měsíc. Malá síť stanic může být pro někoho problém, ale situace by se měla během pár let podstatně zlepšit. Ceny domácích plniček začínají tak 80t, ne na 130t. Kdybych ji měl kám dát, tak už ji mám. Představa, že jezdím za cca 0,70 Kč/km není špatná. Teď je to zhruba 1,30 kč/km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 14:20, Luxus
To je luxusní svezení skoro za 8 Kč/km. Já jsem na hodnotě cca 5,5 Kč/km, a to najzdím jen 10 kkm/rok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 14:27, nafta versus benzín
Zdá se, že vývojáři zapracovali a konečně začínaj benzínovým motorům dopřávat to, co zatím bylo doménou pouze u nafťáků. Nárust výkonu zážehových motorů, jejich nižší spotřeba a ne příliš stoupající kultivovanost u nových vznětových agregátů dělá z benzíňáků jasného favorita mezi spalovacími motory v blízké budoucnosti .

Benzínu zdar
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 14:30, RE: nafta versus benzín
briketomet posted by:
Zdá se, že vývojáři zapracovali a konečně začínaj benzínovým motorům dopřávat to, co zatím bylo doménou pouze u nafťáků. Nárust výkonu zážehových motorů, jejich nižší spotřeba a ne příliš stoupající kultivovanost u nových vznětových agregátů dělá z benzíňáků jasného favorita mezi spalovacími motory v blízké budoucnosti .

Benzínu zdar
Leda jedině že by se v budoucnu začal používat vznětový motor spalující benzín...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 15:05, RE: nafta versus benzín
briketomet posted by:
Leda jedině že by se v budoucnu začal používat vznětový motor spalující benzín...
To je pech, co Člověk něco geniálního "vymyslí" a pak zjistí že něco podobného se už delší dobu testuje. Jmenuje se to DiesOtto.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 16:02, Milan
Může někdo prosím spočítat náklady na jeden km při nájezdu 200t km za 5let, ta jejich metodika se mě moc nezdá?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 16:21, RE: CNG
Alda posted by:
No já nevím, nádrže mám na 29kg a dojezd 500-550km. Řekl bych, že to není špatný. To, že je většina plnících stanic v areálu plynáren vůbec nevadí, na tankovací kartu si mohu otevřít bránu kdy potřebuji a plyn v podstatě dostanu "na úvěr" neboť faktura se platí až následující měsíc. Malá síť stanic může být pro někoho problém, ale situace by se měla během pár let podstatně zlepšit. Ceny domácích plniček začínají tak 80t, ne na 130t. Kdybych ji měl kám dát, tak už ji mám. Představa, že jezdím za ...
jak je to s tou domácí plničkou? Za jak dlouho natlakuje těch 29kg? A kolik spotřebuje eketřiny?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 17:15, ceny..
Jezdím tak platím. Obecně vzato dríve jsem jezdil s benzínem dvoulitrem tak za 10 průměr, nyní mám s naftou průměr cca 7. Takže na 100tisíc km ušetřím asi 60tisíc korun. Toť rozdíl ve spotřebě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 18:06, RE: ceny..
karlos posted by:
Jezdím tak platím. Obecně vzato dríve jsem jezdil s benzínem dvoulitrem tak za 10 průměr, nyní mám s naftou průměr cca 7. Takže na 100tisíc km ušetřím asi 60tisíc korun. Toť rozdíl ve spotřebě.
diesel se pořád vyplatí a ne že ne. Přestaňte do toho cpát tu žlutou sračku a půjdou dolů ceny potravin, i nafty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.10.2008 23:08, RE: ceny..
Reno posted by:
diesel se pořád vyplatí a ne že ne. Přestaňte do toho cpát tu žlutou sračku a půjdou dolů ceny potravin, i nafty.
hehe doktor ma recht :)

btw - docela me pobavil 3. radek tabulky - za 5 let ze jsou servisni naklady tech par drobnych??? na takove zmetky, jako jsou skodovky??? ja bych to vynasobil peti az deseti ...

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 07:13, RE: ceny..
Reno posted by:
diesel se pořád vyplatí a ne že ne. Přestaňte do toho cpát tu žlutou sračku a půjdou dolů ceny potravin, i nafty.
S prvním větou se dá souhlasit. Ta druhá je úplně mimo. Na 99% v naftě není ani kapka FAME - "Té žluté sračky". Čepro začalo vyrábět a dodávat SMN 30 a tím si plní limit distribuce obnovitelných zdrojů. Do nafty nepřijde ani kapka, ale tím se nevylučuje to, že ji tam zaplatíš. Dobrý způsob vydělávání peněz. Jestli nevěříš, tak dodej vzorek a nechám ti udělat rozbor na "infráku" (který samo zaplatíš). Nedělej si naděje, že potraviny zlevní. Jejich zdražení biopaliva nezpůsobila.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 07:45, LPG
Cena přestavby je sice drahá,ale od 30 000 kč to opravdu není.Chápu,že to mělo být velmi orientačně,ale více by mi sedělo přestavby od cca 20 000kč bavíme-li se o moderních vozech.
Navíc pořád se ještě přestavují Favority a Felicie a jiné paštiky,kde je přestavba na hranici 10 000kč.
Jinak je LPG podle mě pořád nejdostupnější a cenově nejvýhodnější alternativní palivo,navíc je ekologičtější než benzín,nafta.CNG bude lepší až ve chvíli,kdy bude mít větší síť čerpacích stanic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 08:36, RE: nafta versus benzín
Ráďa posted by:
To je pech, co Člověk něco geniálního "vymyslí" a pak zjistí že něco podobného se už delší dobu testuje. Jmenuje se to DiesOtto.

testovat a používat jsou dvě odlišná slova
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 08:46, RE: Milan
Milan posted by:
Může někdo prosím spočítat náklady na jeden km při nájezdu 200t km za 5let, ta jejich metodika se mě moc nezdá?
Zkusím to:
200 tisíc , spotřeba 7,5 l/100km benzín 30 Kč/l což je 2000*7,5*30=450000 Kč
ručení je 5*odhad 6000=30000 Kč
olej a filtry každých 15000 za odhad 1500 Kč = 20000 Kč
komplet brzdy odhad 15000 Kč
zimní sada pneu odhad 10000 Kč
3x svíčky odhad 1000= 3000 Kč
rozvodový řemen 2x 8000=16000 Kč
možná tlumiče odhad 10000 Kč
2-3x STK - 1500=4000 Kč
neplánované opravy - neodhadnutelné od 0,1 Kč/km po 1 Kč/km
Suma: 450+30+20+10+10+3+16=558000/200000=2,8 Kč/km
Bez vlivu oprav, havarijního pojištění a bez zahrnutí pořízení vozu - jen nezbytné náklady, které mě v rychlosti napadly.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 09:02, RE: ceny..
fenix posted by:
S prvním větou se dá souhlasit. Ta druhá je úplně mimo. Na 99% v naftě není ani kapka FAME - "Té žluté sračky". Čepro začalo vyrábět a dodávat SMN 30 a tím si plní limit distribuce obnovitelných zdrojů. Do nafty nepřijde ani kapka, ale tím se nevylučuje to, že ji tam zaplatíš. Dobrý způsob vydělávání peněz. Jestli nevěříš, tak dodej vzorek a nechám ti udělat rozbor na "infráku" (který samo zaplatíš). Nedělej si naděje, že potraviny zlevní. Jejich zdražení biopaliva nezpůsobila.
je známým faktem, že přidávání řepky do paliv způsobilo 75% nárůst ceny potravin ve světě a jejich vliv na životní prostředí je prakticky nulový.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 09:03, RE: ceny..
Reno posted by:
je známým faktem, že přidávání řepky do paliv způsobilo 75% nárůst ceny potravin ve světě a jejich vliv na životní prostředí je prakticky nulový.
...ale kajícně přiznávám, že potvrdit nebo vyvrátit, že ta biosložka v naftě je nebo není nemůžu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 09:48, Commnon-rail v benzínu - CO JE TO ZA BLÁBOL???
Od kdy se tenhle systém vstřikování dává do benzínových motorů?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 12:42, RE: ceny..
Reno posted by:
je známým faktem, že přidávání řepky do paliv způsobilo 75% nárůst ceny potravin ve světě a jejich vliv na životní prostředí je prakticky nulový.
je známým faktem, že přidávání řepky do paliv způsobilo 75% nárůst ceny potravin ve světě a jejich vliv na životní prostředí je prakticky nulový.

Tak tento "známý fakt" neznám. Máš něco konkrétního?

To co se obecně prezentuje v médiích je mimo mísu. Strašně se mi líbí téma o ničení deštných pralesů na úkor biopaliv. :o)) zdražení rohlíků na úkor biopaliv :o))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.10.2008 12:48, RE: ceny..
Reno posted by:
je známým faktem, že přidávání řepky do paliv způsobilo 75% nárůst ceny potravin ve světě a jejich vliv na životní prostředí je prakticky nulový.
Ještě jeden dotaz. Jaké potraviny se vyrábí z řepky, že se zdražili. :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.10.2008 09:06, RE: ceny..
fenix posted by:
Ještě jeden dotaz. Jaké potraviny se vyrábí z řepky, že se zdražili. :o)
jaké potraviny se vyrábějí z řepky? žádné, ale řepka se nasadila místo obilí...
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.